skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml: Hmm, tak mi to dělá 900NG. Nejdřív jsem podezříval těsnění pod hlavou, ale s tím bych asi nenajel 10 tisíc. Vždycky když mě hlídání hladiny moc prudí tak to doleju a po pár stovkách km je to stejné. Ale jak říkáš,zůstane to kus pod minimem a dál se to prakticky nehejbe.
-> Tuner#2: Hlava , egr , sanie - ako Milan , pár saní sa vymenilo a bol pokoj , po demontáži bola v nich chladiaca ...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.03.19 21:11:54: to jsem přímo v tom dotazu nikde neviděl. A ne, nemyslím chladič egr, i když tam to může být také. Myslím sací potrubí
nahradni-dily.partes.cz/c s/19267120-sani-skoda-octa via-iii-5e0-2-0-tdi-crm-11 0-kw-04l129766aj.html
nahradni-dily.partes.cz/c s/19267120-sani-skoda-octa via-iii-5e0-2-0-tdi-crm-11 0-kw-04l129766aj.html
-> Syny 06.03.19 21:37:26: to dela i felda se spatnym vickem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Me po koupi auta taky ubejvala voda. Z MAX zmizela za par dni na MIN. Vymenil jsem vicko expanzky a do ted bez problemu...
Mě to třeba dělá Sharan celkem běžně. Můžu dolejvat jak chci a do tejdne je hladina kousek pod minimem odkud se už nikdy nehne.
-> Milan 136 06.03.19 21:02:48: Píše RS TDI v nadpisu. Díky za tip.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.03.19 20:35:47: Nikde nevidím, jakej motor. Pokud TDI a nikde to určitě neteče, tak bych se podíval endoskopem do sání na mezichladič, jestli jsou tam po natlakování kapky.
-> Jumbo: Spíš chčije vodní pumpa ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Tak jestli natlakovali za studena, může být problém s únikem po zahřátí... Nejde nějaký fígl, jako barvivo, co ukáže jestli to teče ven, nebo dovnitř do motoru?
-> saskyn2: To bylo jen pro úplnost! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
olej aj tak nezachráni vymlátený obal a ložisko na 6
-> Shader: Hele já nejsem úplnej dement, chápu že myslíš převodovku, já taky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Zapomněl jsem tam napsat převodového
. Motorový jo, ale převodový jsem ještě neměnil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Markéta má ted 320 a nepřipadá mi že by něco řadilo špatně
Ale už se na něj chystám, na podzim to nevyšlo, tak ted na jaře až to budu přezouvat tak ho pro jistotu vyměním.
Je to v pohodě, nic na tom není, nejsou potřeba ani žádný přípravky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Je to v pohodě, nic na tom není, nejsou potřeba ani žádný přípravky.
-> saskyn2: Že je to cca maximální počet ujetých km, při kterých olej ještě funguje, samozřejmě v závislosti na stylu jízdy a charakteru tras. Bavíme se samozřejmě o převodovém oleji.
Ještě se zeptám, jak náročná je výměna převodového oleje u OII?
Ještě se zeptám, jak náročná je výměna převodového oleje u OII?
-> saskyn2 05.03.19 20:40:13: nez zacne degradovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader 05.03.19 19:47:57: Co znamená max nájezd 120t?
-> Jarda/felda: Už jsem upustil od alternativ!
-> suri 05.03.19 19:43:52: někde uvádí i febi- viděl jsem ho ve stejných flaškách jako origo
jen jiný nálepky
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Shader 05.03.19 17:48:06: u 6q bych určitě nezkoušel experimentovat a šel do originálu, je to sice drahý ale funguje to ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader: To co tady bylo, byl nájezd za 3 roky, ale jinak za mě bych dal origo olej. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Jinak tu informaci od Sixty ohledně plnění Castrolu do origo balení jsem našel i na internetu v jednom fóru. Ale asi taky půjdu do originálu, nechci jezdit s pocitem toho, kdy se to rozsype. A jak píšeš, bude první a poslední výměna.
-> radekra: Sixta ještě v mailu uvedl, že u VW vypozoroval max nájezd na olej 120tkm s dodatkem, že velký vliv má charakter tras (krátké, dlouhé).
-> radekra: Sixta ještě v mailu uvedl, že u VW vypozoroval max nájezd na olej 120tkm s dodatkem, že velký vliv má charakter tras (krátké, dlouhé).
-> radekra: to nemá s týmto tu nič , stane sa , hlavne OIII
a niekde zase píšu že ten oe olej je fuchs
a niekde zase píšu že ten oe olej je fuchs
-> Shader 05.03.19 19:11:13: Hodně jsem o tom zjišťovat. Řeším v podstatě to samý. Všude jsem se dočetl že jistota je originál. Pokud do toho půjdeš s Castrolem, tak dej vědět. Já jdu do originální náplně i když to bude dražší. Budu první a poslední kdo ten olej bude měnit..
-> Milan 136: S tím pivem jsem se teď zasmál
, pravda! Jo, asi nebudu vymýšlet kraviny a dám tam originál. Snad mi to převodovka oplatí kvantem ujetých km bez poruchy
.
-> Jarda: Tohle napsal p. Sixta
"Jelikož jsem externí pracovník kvality VW na převodovky, tak nemohu všem poskytnout písemně informaci, jaký typ oleje se plní do originálního balení VW. Pro Vaši převodovku je to originál olej G052 171A2 ale v nádobách se olej Castrol Syntrans Transaxle 75/90 - speciální olej pro molybdenové synchronní kroužky, což mají převodovky MQ350 a MQ450.
U mne stojí 1l oleje 340Kč bez DPH."
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Tohle napsal p. Sixta
"Jelikož jsem externí pracovník kvality VW na převodovky, tak nemohu všem poskytnout písemně informaci, jaký typ oleje se plní do originálního balení VW. Pro Vaši převodovku je to originál olej G052 171A2 ale v nádobách se olej Castrol Syntrans Transaxle 75/90 - speciální olej pro molybdenové synchronní kroužky, což mají převodovky MQ350 a MQ450.
U mne stojí 1l oleje 340Kč bez DPH."
-> Shader: Tekutost v mrazu ma castrol st 75w90 horsi, nez 6q olej, zkousel jsem to
sixta asi myslel vykonostne, ze jsou srovnatelne, ale urcite ne totozne
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader 05.03.19 18:17:20: Tak jednou nepůjdeš na pivo ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Měníš to jednou pak už máš vystaráno "navždy". Dal bych origo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Měníš to jednou pak už máš vystaráno "navždy". Dal bych origo.
-> MVM 05.03.19 18:03:54: Ta 90 se mi taky právě moc nezdá. To je tak do fabie htp do pětikvaltu.
-> Milan 136: Jako pravděpodobně koupím originál i když ta cena je šílená. Ale pokud má p. Sixta pravdu, tak si za dózu připlatím pět stovek!
-> MVM: "Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje"... "Sixta je člověk který se neplete". Jak to mám chápat, když Sixta píše, že se jedna o Castrol a nabídl mi ho i ke koupi od něj.
-> MVM: "Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje"... "Sixta je člověk který se neplete". Jak to mám chápat, když Sixta píše, že se jedna o Castrol a nabídl mi ho i ke koupi od něj.
-> Shader 05.03.19 17:48:06: Pod tímto číslem určitě není jakákoliv 75W/90. Viskozitu má 70W-75.Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje. Ač se mi ta cena taky nelíbí budu do svý 6q kupovat GO52171A2. Sixta je člověk který se neplete,ale je taky první komu tu převodovku povezu když se vysype. První či se mě zepta co tam bylo za olej ...
-> Shader 05.03.19 17:48:06: Sixtovi asi není důvod nevěřit, dělá to celej život a dělal pro škodovku. Zjistit se to dá jedině takhle přes někoho, v DP ani na flašce není psaná žádná jiná norma. Ale osobně bych nic nespekuloval a nalil tam origo.
Mám trošku dilema. Chci vyměnit olej v převodovce u své OII 6° (typ MQ350-MQ450). Originální olej G052171A2 stojí ve škodovce 850kč/Litr. Mám ale informaci od p. Sixty, že v originálním balení se nachází olej značky Castrol Syntrans Transaxle 75/90, který stojí stojí cca 350kč/Litr. Je to opravdu tak, zjišťoval to někdo? Je nějaký důvod nevěřit tvrzení p. Sixty?
-> Jirik_Tuňák1983 02.03.19 11:18:26: tusim O1 150tis.km psal, jj, je to jak na naftove 320tis.km
, ale ono jde o to, kde to jezdi a stoji...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jumbo 02.03.19 10:49:24: Na čem to je, že je to takové olysalé?
-> Jarda: tak to delala civka na 1. válci, kdyz to zacalo cukat, tak jsem to prislapl prasecacky, aby to napsalo chybu, rozblikal se check a chyba zapalovani na 1. valci, tak jsem tam dal tu fabiackou, co tam byla puvodne a uz no problem
Magnetti marelli vydrzela 35tis.km :/ jenze to je china prebalena do krabicky MM
Stejne je divny ze to slo na vsechny valce a obcas to prestavalo palit jen ve vyssich otackach, ikdyz ted je volnobeh temer uplne klidny, predtim to bylo trochu horsi.
Nejaka civka, kterou byste doporucili? nejakou budu muset koupit, at mam rezervni s sebou...
Auto jede dobre, ale startuje stale naprd, chytne napoprve, ale musim dlouho tocit, je jedno jestli dojedu na lpg nebo na benzin, snad kdyz dojedu na lpg, tak druhy den lip chytne na benzin, to uz vubec nechapu.
Magnetti marelli vydrzela 35tis.km :/ jenze to je china prebalena do krabicky MM
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Stejne je divny ze to slo na vsechny valce a obcas to prestavalo palit jen ve vyssich otackach, ikdyz ted je volnobeh temer uplne klidny, predtim to bylo trochu horsi.
Nejaka civka, kterou byste doporucili? nejakou budu muset koupit, at mam rezervni s sebou...
Auto jede dobre, ale startuje stale naprd, chytne napoprve, ale musim dlouho tocit, je jedno jestli dojedu na lpg nebo na benzin, snad kdyz dojedu na lpg, tak druhy den lip chytne na benzin, to uz vubec nechapu.
-> Alenka 28.02.19 04:52:45: diky, vcera jsem se to snazil stahnout, ulozto nic, ale nasel jsem odkaz na nejake forum, kde to lze stahnou nefariousmotorsports.com/
forum/index.php?board=15.0 , tak o vikendu projdu tech 33 stran
Dnes nastartovala celkem dobre a po zahrati jela ok, ale posledni dobou pozoruji, ze startuje lip, kdyz mrzne.
Dnes nastartovala celkem dobre a po zahrati jela ok, ale posledni dobou pozoruji, ze startuje lip, kdyz mrzne.
-> Jarda/felda: to ano, ale pouze na tdi, a to jen některé. 1.8t bez úpravy SW s ojebanou váhou nikdy fungovat nebude.
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: váha se dá nouzově oblbnou bav21 diodou (dvěma) ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Tlak v sani pozadovany, tlak v sani skutecny, cinnost N75, lambda pozadovana, lambda skutecna, aktivita lambda controlleru, vytizeni vstrikovacih ventilu a celkovy prutok vzduchu do motoru.
Pokud z toho nebude nic zrejme tak i uhel predstihu, korekce predstihu kvuli klepani, plneni valce pozadovane, plneni valce pozadovane s korekci, skutecne plneni valce a uhel skrtici klapky.
Na logovani doporucuju program ME7 logger.
VCDS umi taky logovat ale ma omezeny pocet soucasne logovatelnych kanalu a naprosto zoufalou vzorkovaci frekvenci.
Na logovani pomoci ME7 loggeru se da pouzit jakykoli kabel s FTDI chipem napr. KKL nebo VCDS prepnuty do "hloupeho" rezimu.
Pokud z toho nebude nic zrejme tak i uhel predstihu, korekce predstihu kvuli klepani, plneni valce pozadovane, plneni valce pozadovane s korekci, skutecne plneni valce a uhel skrtici klapky.
Na logovani doporucuju program ME7 logger.
VCDS umi taky logovat ale ma omezeny pocet soucasne logovatelnych kanalu a naprosto zoufalou vzorkovaci frekvenci.
Na logovani pomoci ME7 loggeru se da pouzit jakykoli kabel s FTDI chipem napr. KKL nebo VCDS prepnuty do "hloupeho" rezimu.
-> Alenka 27.02.19 20:48:36: v mobilu nemam apku, ktera by umela vic, jak precist a smazat chyby, jak najdu kabel, tak to zkusim..., napada Te na co se zamerit? diky
-> Jarda: a co treba zkusit neco nalogovat at vis, co se v tom motoru skutecne deje, spis nez nahodne odpojovat cidla a koukat, co to udela?
-> vhml 27.02.19 19:28:52: prave po odpojeni to jelo lip, jen to tak netahlo, ale zas temer necukalo
-> Milan 136 27.02.19 19:24:05: jj, koukal jsem... potreboval bych to vyzkouset, umira takto v techto km? vzduchac jsem uz daval druhej a pokazdy mann, ale predchozi majitel tezko rict :/
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 27.02.19 19:24:05: jj, koukal jsem... potreboval bych to vyzkouset, umira takto v techto km? vzduchac jsem uz daval druhej a pokazdy mann, ale predchozi majitel tezko rict :/
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: a to tě to bez váhy jede? Mě když umřela, tak se to úplně zastavilo. Umělo to běžet jen na volnoběh. A když jsem jí odpojil, tak to sice jelo, ale horko těžko 60 na došourání domů.
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: to určitě ne. Na ARX je stejná váha jako na AUM a AUQ
muzu zkusit dat vahu vzduchu z ATD na ARX? konektor ma stejnej, dnes mi to zacalo cukat, tak jsem ji odpojil a jelo to lip, ale rozvitila se kontrolka ESP a check engine nic
a nebylo to uplne ono, pak jsem mobilem nacetl chyby a nic
, pripojil jsem ji a dal jsem smazat chyby a uz to jelo paradne, po 30km to zas zacalo skubat :/ Taky mi startuje cimdal hur, snad kazdy den musim tocit vic, nez to chytne. O vikendu jsem dal nove svicky po 35tis.km a stale stejne. Rikam si, jestli to nesouvisi s tim, jak kolikrat studena nechtela jet, nepravidelny volnobeh atd. Nekde jsem cetl, ze vaha vzduchu vydrzi tak 110tis.km a ja mam 185, ono i lambdy se doporucuje menit po 160tis.km.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)