
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Shader: Tekutost v mrazu ma castrol st 75w90 horsi, nez 6q olej, zkousel jsem to
sixta asi myslel vykonostne, ze jsou srovnatelne, ale urcite ne totozne

-> Shader 05.03.19 18:17:20: Tak jednou nepůjdeš na pivo 
Měníš to jednou pak už máš vystaráno "navždy". Dal bych origo.

Měníš to jednou pak už máš vystaráno "navždy". Dal bych origo.
-> MVM 05.03.19 18:03:54: Ta 90 se mi taky právě moc nezdá. To je tak do fabie htp do pětikvaltu.
-> Milan 136: Jako pravděpodobně koupím originál i když ta cena je šílená. Ale pokud má p. Sixta pravdu, tak si za dózu připlatím pět stovek!
-> MVM: "Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje"... "Sixta je člověk který se neplete". Jak to mám chápat, když Sixta píše, že se jedna o Castrol a nabídl mi ho i ke koupi od něj.
-> MVM: "Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje"... "Sixta je člověk který se neplete". Jak to mám chápat, když Sixta píše, že se jedna o Castrol a nabídl mi ho i ke koupi od něj.
-> Shader 05.03.19 17:48:06: Pod tímto číslem určitě není jakákoliv 75W/90. Viskozitu má 70W-75.Toto je převodovka kde Castrol Syntrans nefunguje. Ač se mi ta cena taky nelíbí budu do svý 6q kupovat GO52171A2. Sixta je člověk který se neplete,ale je taky první komu tu převodovku povezu když se vysype. První či se mě zepta co tam bylo za olej ...
-> Shader 05.03.19 17:48:06: Sixtovi asi není důvod nevěřit, dělá to celej život a dělal pro škodovku. Zjistit se to dá jedině takhle přes někoho, v DP ani na flašce není psaná žádná jiná norma. Ale osobně bych nic nespekuloval a nalil tam origo.
Mám trošku dilema. Chci vyměnit olej v převodovce u své OII 6° (typ MQ350-MQ450). Originální olej G052171A2 stojí ve škodovce 850kč/Litr. Mám ale informaci od p. Sixty, že v originálním balení se nachází olej značky Castrol Syntrans Transaxle 75/90, který stojí stojí cca 350kč/Litr. Je to opravdu tak, zjišťoval to někdo? Je nějaký důvod nevěřit tvrzení p. Sixty?
-> Jirik_Tuňák1983 02.03.19 11:18:26: tusim O1 150tis.km psal, jj, je to jak na naftove 320tis.km
, ale ono jde o to, kde to jezdi a stoji...

-> Jumbo 02.03.19 10:49:24: Na čem to je, že je to takové olysalé?
-> Jarda: tak to delala civka na 1. válci, kdyz to zacalo cukat, tak jsem to prislapl prasecacky, aby to napsalo chybu, rozblikal se check a chyba zapalovani na 1. valci, tak jsem tam dal tu fabiackou, co tam byla puvodne a uz no problem
Magnetti marelli vydrzela 35tis.km :/ jenze to je china prebalena do krabicky MM
Stejne je divny ze to slo na vsechny valce a obcas to prestavalo palit jen ve vyssich otackach, ikdyz ted je volnobeh temer uplne klidny, predtim to bylo trochu horsi.
Nejaka civka, kterou byste doporucili? nejakou budu muset koupit, at mam rezervni s sebou...
Auto jede dobre, ale startuje stale naprd, chytne napoprve, ale musim dlouho tocit, je jedno jestli dojedu na lpg nebo na benzin, snad kdyz dojedu na lpg, tak druhy den lip chytne na benzin, to uz vubec nechapu.
Magnetti marelli vydrzela 35tis.km :/ jenze to je china prebalena do krabicky MM

Stejne je divny ze to slo na vsechny valce a obcas to prestavalo palit jen ve vyssich otackach, ikdyz ted je volnobeh temer uplne klidny, predtim to bylo trochu horsi.
Nejaka civka, kterou byste doporucili? nejakou budu muset koupit, at mam rezervni s sebou...
Auto jede dobre, ale startuje stale naprd, chytne napoprve, ale musim dlouho tocit, je jedno jestli dojedu na lpg nebo na benzin, snad kdyz dojedu na lpg, tak druhy den lip chytne na benzin, to uz vubec nechapu.
-> Alenka 28.02.19 04:52:45: diky, vcera jsem se to snazil stahnout, ulozto nic, ale nasel jsem odkaz na nejake forum, kde to lze stahnou nefariousmotorsports.com/
forum/index.php?board=15.0 , tak o vikendu projdu tech 33 stran
Dnes nastartovala celkem dobre a po zahrati jela ok, ale posledni dobou pozoruji, ze startuje lip, kdyz mrzne.
Dnes nastartovala celkem dobre a po zahrati jela ok, ale posledni dobou pozoruji, ze startuje lip, kdyz mrzne.
-> Jarda/felda: to ano, ale pouze na tdi, a to jen některé. 1.8t bez úpravy SW s ojebanou váhou nikdy fungovat nebude.
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: váha se dá nouzově oblbnou bav21 diodou (dvěma) 

-> Jarda: Tlak v sani pozadovany, tlak v sani skutecny, cinnost N75, lambda pozadovana, lambda skutecna, aktivita lambda controlleru, vytizeni vstrikovacih ventilu a celkovy prutok vzduchu do motoru.
Pokud z toho nebude nic zrejme tak i uhel predstihu, korekce predstihu kvuli klepani, plneni valce pozadovane, plneni valce pozadovane s korekci, skutecne plneni valce a uhel skrtici klapky.
Na logovani doporucuju program ME7 logger.
VCDS umi taky logovat ale ma omezeny pocet soucasne logovatelnych kanalu a naprosto zoufalou vzorkovaci frekvenci.
Na logovani pomoci ME7 loggeru se da pouzit jakykoli kabel s FTDI chipem napr. KKL nebo VCDS prepnuty do "hloupeho" rezimu.
Pokud z toho nebude nic zrejme tak i uhel predstihu, korekce predstihu kvuli klepani, plneni valce pozadovane, plneni valce pozadovane s korekci, skutecne plneni valce a uhel skrtici klapky.
Na logovani doporucuju program ME7 logger.
VCDS umi taky logovat ale ma omezeny pocet soucasne logovatelnych kanalu a naprosto zoufalou vzorkovaci frekvenci.
Na logovani pomoci ME7 loggeru se da pouzit jakykoli kabel s FTDI chipem napr. KKL nebo VCDS prepnuty do "hloupeho" rezimu.
-> Alenka 27.02.19 20:48:36: v mobilu nemam apku, ktera by umela vic, jak precist a smazat chyby, jak najdu kabel, tak to zkusim..., napada Te na co se zamerit? diky
-> Jarda: a co treba zkusit neco nalogovat at vis, co se v tom motoru skutecne deje, spis nez nahodne odpojovat cidla a koukat, co to udela?
-> vhml 27.02.19 19:28:52: prave po odpojeni to jelo lip, jen to tak netahlo, ale zas temer necukalo
-> Milan 136 27.02.19 19:24:05: jj, koukal jsem... potreboval bych to vyzkouset, umira takto v techto km? vzduchac jsem uz daval druhej a pokazdy mann, ale predchozi majitel tezko rict :/

-> Milan 136 27.02.19 19:24:05: jj, koukal jsem... potreboval bych to vyzkouset, umira takto v techto km? vzduchac jsem uz daval druhej a pokazdy mann, ale predchozi majitel tezko rict :/
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: a to tě to bez váhy jede? Mě když umřela, tak se to úplně zastavilo. Umělo to běžet jen na volnoběh. A když jsem jí odpojil, tak to sice jelo, ale horko těžko 60 na došourání domů.
-> Jarda - zrušená registrace 27.02.19 19:03:53: to určitě ne. Na ARX je stejná váha jako na AUM a AUQ
muzu zkusit dat vahu vzduchu z ATD na ARX? konektor ma stejnej, dnes mi to zacalo cukat, tak jsem ji odpojil a jelo to lip, ale rozvitila se kontrolka ESP a check engine nic
a nebylo to uplne ono, pak jsem mobilem nacetl chyby a nic
, pripojil jsem ji a dal jsem smazat chyby a uz to jelo paradne, po 30km to zas zacalo skubat :/ Taky mi startuje cimdal hur, snad kazdy den musim tocit vic, nez to chytne. O vikendu jsem dal nove svicky po 35tis.km a stale stejne. Rikam si, jestli to nesouvisi s tim, jak kolikrat studena nechtela jet, nepravidelny volnobeh atd. Nekde jsem cetl, ze vaha vzduchu vydrzi tak 110tis.km a ja mam 185, ono i lambdy se doporucuje menit po 160tis.km.


Co nejde silou, jde jeste vetsi silou, aneb kdyz je po 17ti letech poloosa zakousla do naboje, musi prijit na radu tezka technika... A uz mam i "lis"...
-> suri 23.02.19 21:27:11: tiez si porovnam original nakup a potom nieco co je aftermarket ale slusne...
podla toho sa rozhodnem.
podla toho sa rozhodnem.
-> SO545: -> SO545: ono ani na výber moc rozumného nie je , snažím sa čo najviac originálov hlavne brzdy a silenbloky čo sú za lacno , drahšie veci lemforder , poslednú dobu samé ložiská predné -> Jarda: ono nebudeme si klamať že tieto stariny sa už robia kde kade , ale napríklad na aktuálne modely to sedí , ak sú silenbloky ramen MADE IN SLOVAKIA , tak aj na origináloch je toto isté , detto uloženia prevodovky kde je ofrezované VW AG a iné veci , ale pri tých starých autách to robí už kde kto
-> Jarda - zrušená registrace 23.02.19 21:10:47: mam od nich a neielen ja vrchne ulozenia tlmicov aj inu bizuteriu a funguje to.
neriesim co pise na krabicke. dnes sa uz nehra fer.
neriesim co pise na krabicke. dnes sa uz nehra fer.
-> SO545 23.02.19 21:00:47: ale gumovy dily - myslim psal saskyn, ze nic moc a prekvapilo me, ze jednou madarsko, pak spanelsko, nemecko, brazilie... ale cepy patri urcite k tem lepsim
-> suri 23.02.19 20:32:01: tiez pouzivam tuto znacku ci uz na provozku alebo aircooled vw.
spokojnost.
spokojnost.
-> Jumbo 23.02.19 20:41:14: ty jsem uz meyle HD nesehnal, jeden cas byly docela kvalitni moog - mam je na MTX 45tis.km TRW vydrzely 15tis.km, ale ted moog nevim :/, meni se to, ruzne se presouva vyroba atd.
Opravdu jsou uz tlumice spatne?, naftova tech 320 a origo tlumicum nic neni (teda prednim, zadni jsou uz na vymenu) pruziny tam nekdo dal meyle a tak pochybuju, ze by k tomu dal origo tlumice, ktere jsou mnohem vic orezle.
Opravdu jsou uz tlumice spatne?, naftova tech 320 a origo tlumicum nic neni (teda prednim, zadni jsou uz na vymenu) pruziny tam nekdo dal meyle a tak pochybuju, ze by k tomu dal origo tlumice, ktere jsou mnohem vic orezle.
-> Jarda: Jinak jsem myslel čepy řízení...
-> Jumbo: neviem , možno Febi , tieto značky nepoužívam
-> Jumbo 23.02.19 20:30:49: ramen meyle HD
jsou proste nejvetsi, jen si netroufnu rict, kolik vydrzi prachovky, rizeni jsem daval tycku s cepem loemforder
-> suri 23.02.19 20:32:40: na nive i lemfordery jsem vymlatil za cca 30tis.km
ale to jsou cepy na zigula, dostaly se mi do ruky obrovske cepy na nivu, popsane azbukou, ale uz stare vyrezle, nevim kde je sehnat, chtel jsem zkusit alespon ty meyle HD a prestali je vyrabet, ze kazdy pry chce to nejlevnejsi :(

-> suri 23.02.19 20:32:40: na nive i lemfordery jsem vymlatil za cca 30tis.km

-> suri: A co je nejmenší zlo? Tohle auto najezdí 10 000 ročně...
-> Milan 136: jop len to rozobrať je trošku zábavka
Když se ten ebox otevře, tak jsou pro jednotlivé pojistky nacvakané samostatné samice a je spousta volných a dají se přehodit na tohle místo místo toho vyhřátého.
-> Jumbo: z tohoto radšej nič , osobne len lemforder
Co koupit na O1 za čepy řízení? Musím pro ne zítra jet, mají Monroe, Delphi nebo Moog za cca stejnou cenu, pak Vaico nebo Febi o chlup dráž...
-> Pavel P@nkáč 22.02.19 20:30:15: já ložiska lisuju M20 závitovou tyčí 

-> Jarda: tu je to trochu inak ako na OI , hlavne to vybrať a rozobrať a vyčistiť nie je nikdy od veci , potom to už je OK na dlho , kto to nerieši tak často potom vymení celkom drahý vyhorený EBOX
-> Jumbo 23.02.19 20:10:13: jen, aby Ti to zbytecne neopalilo plast, jako me to horelo... parkrat ji alespon zastrc, aby se to ocistilo a pak mazni, ja pouzivam grafitku
jeste bych vyzkousel treba stejne silnym pliskem, jestli to nebude na volno, jinak urcite, jak pise suri...
170 neni nic, srouby u octy moc nezarezavaji, ja jsem zvyklej vse mazat - treba vazelinou z homokin. kloubu a pak se mi to u octy povoluje (tam to naopak asi chce na lepidlo), to se mi u jinych aut nestalo, u naftove jde vsechno docela dobre povolovat a to ma 320, takze se moc bat nemusis

170 neni nic, srouby u octy moc nezarezavaji, ja jsem zvyklej vse mazat - treba vazelinou z homokin. kloubu a pak se mi to u octy povoluje (tam to naopak asi chce na lepidlo), to se mi u jinych aut nestalo, u naftove jde vsechno docela dobre povolovat a to ma 320, takze se moc bat nemusis
-> Jumbo: uvidíš , aspoň vieme že sú to stále stejné závady bez noviniek
-> suri: kdyz nevydrzi, aspon pujdu na jistotu...
-> Jumbo: teraz je otázka koľko vydrží nová , ja som to onehdá musel po krátkej dobe rozobrať, vyčistiť a napružiť , nová vydržala už len chvíľu , na druhú stranu na kope áut sa vymenila a bolo to ok
-> suri: -> Milan 136: kua, to je tak, kdyz podivam spatne do schematu a prohodim si pozice pojistek... Diky chlapi... Tak uz mam na vikend na reseni jenom jednu plecku, ktera ted bude mit mou plnou koncentraci... Tlumice, pruziny, cepy a loziska na tchanovic O1, mam zitra co delat... Auto ma 170 000 a sundavam z neho 17 let stare origo dily, je to strasna zabava...
-> Jumbo: nezdá sa mi , normálne zelené malé tam nie sú ? podľa VIN to má klasiku OII EBOX a tam tie veľké poistky sú na iné
foto z netu
foto z netu
-> Jumbo 23.02.19 18:15:45: Na tuhle jsi koukal?
-> suri: Díval jsem se na ni a vypadala OK. Ale je to ta velká nůžková, co jsem dneska nikde nesehnal...
-> Jumbo: a nebolo by najjednoduchšie pozrieť poistku a po úspešnej kontrole poriadne ten ebox zavrieť?-> Milan 136: ja tiež len Octavie ale skúsil by som .. potom si ešte spomínam nejaký zhnitý pravý predný zväzok na SII ale tam nešli ani ostrekovače ... začal by som poistkou