-> suri 23.02.19 21:27:11: tiez si porovnam original nakup a potom nieco co je aftermarket ale slusne...
podla toho sa rozhodnem.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> SO545: -> SO545: ono ani na výber moc rozumného nie je , snažím sa čo najviac originálov hlavne brzdy a silenbloky čo sú za lacno , drahšie veci lemforder , poslednú dobu samé ložiská predné -> Jarda: ono nebudeme si klamať že tieto stariny sa už robia kde kade , ale napríklad na aktuálne modely to sedí , ak sú silenbloky ramen MADE IN SLOVAKIA , tak aj na origináloch je toto isté , detto uloženia prevodovky kde je ofrezované VW AG a iné veci , ale pri tých starých autách to robí už kde kto
-> Jarda - zrušená registrace 23.02.19 21:10:47: mam od nich a neielen ja vrchne ulozenia tlmicov aj inu bizuteriu a funguje to.
neriesim co pise na krabicke. dnes sa uz nehra fer.
neriesim co pise na krabicke. dnes sa uz nehra fer.
-> SO545 23.02.19 21:00:47: ale gumovy dily - myslim psal saskyn, ze nic moc a prekvapilo me, ze jednou madarsko, pak spanelsko, nemecko, brazilie... ale cepy patri urcite k tem lepsim
-> suri 23.02.19 20:32:01: tiez pouzivam tuto znacku ci uz na provozku alebo aircooled vw.
spokojnost.
spokojnost.
-> Jumbo 23.02.19 20:41:14: ty jsem uz meyle HD nesehnal, jeden cas byly docela kvalitni moog - mam je na MTX 45tis.km TRW vydrzely 15tis.km, ale ted moog nevim :/, meni se to, ruzne se presouva vyroba atd.
Opravdu jsou uz tlumice spatne?, naftova tech 320 a origo tlumicum nic neni (teda prednim, zadni jsou uz na vymenu) pruziny tam nekdo dal meyle a tak pochybuju, ze by k tomu dal origo tlumice, ktere jsou mnohem vic orezle.
Opravdu jsou uz tlumice spatne?, naftova tech 320 a origo tlumicum nic neni (teda prednim, zadni jsou uz na vymenu) pruziny tam nekdo dal meyle a tak pochybuju, ze by k tomu dal origo tlumice, ktere jsou mnohem vic orezle.
-> Jarda: Jinak jsem myslel čepy řízení...
-> Jumbo: neviem , možno Febi , tieto značky nepoužívam
-> Jumbo 23.02.19 20:30:49: ramen meyle HD
jsou proste nejvetsi, jen si netroufnu rict, kolik vydrzi prachovky, rizeni jsem daval tycku s cepem loemforder
-> suri 23.02.19 20:32:40: na nive i lemfordery jsem vymlatil za cca 30tis.km
ale to jsou cepy na zigula, dostaly se mi do ruky obrovske cepy na nivu, popsane azbukou, ale uz stare vyrezle, nevim kde je sehnat, chtel jsem zkusit alespon ty meyle HD a prestali je vyrabet, ze kazdy pry chce to nejlevnejsi :(
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri 23.02.19 20:32:40: na nive i lemfordery jsem vymlatil za cca 30tis.km
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> suri: A co je nejmenší zlo? Tohle auto najezdí 10 000 ročně...
-> Milan 136: jop len to rozobrať je trošku zábavka
Když se ten ebox otevře, tak jsou pro jednotlivé pojistky nacvakané samostatné samice a je spousta volných a dají se přehodit na tohle místo místo toho vyhřátého.
-> Jumbo: z tohoto radšej nič , osobne len lemforder
Co koupit na O1 za čepy řízení? Musím pro ne zítra jet, mají Monroe, Delphi nebo Moog za cca stejnou cenu, pak Vaico nebo Febi o chlup dráž...
-> Pavel P@nkáč 22.02.19 20:30:15: já ložiska lisuju M20 závitovou tyčí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: tu je to trochu inak ako na OI , hlavne to vybrať a rozobrať a vyčistiť nie je nikdy od veci , potom to už je OK na dlho , kto to nerieši tak často potom vymení celkom drahý vyhorený EBOX
-> Jumbo 23.02.19 20:10:13: jen, aby Ti to zbytecne neopalilo plast, jako me to horelo... parkrat ji alespon zastrc, aby se to ocistilo a pak mazni, ja pouzivam grafitku
jeste bych vyzkousel treba stejne silnym pliskem, jestli to nebude na volno, jinak urcite, jak pise suri...
170 neni nic, srouby u octy moc nezarezavaji, ja jsem zvyklej vse mazat - treba vazelinou z homokin. kloubu a pak se mi to u octy povoluje (tam to naopak asi chce na lepidlo), to se mi u jinych aut nestalo, u naftove jde vsechno docela dobre povolovat a to ma 320, takze se moc bat nemusis
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
170 neni nic, srouby u octy moc nezarezavaji, ja jsem zvyklej vse mazat - treba vazelinou z homokin. kloubu a pak se mi to u octy povoluje (tam to naopak asi chce na lepidlo), to se mi u jinych aut nestalo, u naftove jde vsechno docela dobre povolovat a to ma 320, takze se moc bat nemusis
-> Jumbo: uvidíš , aspoň vieme že sú to stále stejné závady bez noviniek
-> suri: kdyz nevydrzi, aspon pujdu na jistotu...
-> Jumbo: teraz je otázka koľko vydrží nová , ja som to onehdá musel po krátkej dobe rozobrať, vyčistiť a napružiť , nová vydržala už len chvíľu , na druhú stranu na kope áut sa vymenila a bolo to ok
-> suri: -> Milan 136: kua, to je tak, kdyz podivam spatne do schematu a prohodim si pozice pojistek... Diky chlapi... Tak uz mam na vikend na reseni jenom jednu plecku, ktera ted bude mit mou plnou koncentraci... Tlumice, pruziny, cepy a loziska na tchanovic O1, mam zitra co delat... Auto ma 170 000 a sundavam z neho 17 let stare origo dily, je to strasna zabava...
-> Jumbo: nezdá sa mi , normálne zelené malé tam nie sú ? podľa VIN to má klasiku OII EBOX a tam tie veľké poistky sú na iné
foto z netu
foto z netu
-> Jumbo 23.02.19 18:15:45: Na tuhle jsi koukal?
-> suri: Díval jsem se na ni a vypadala OK. Ale je to ta velká nůžková, co jsem dneska nikde nesehnal...
-> Jumbo: a nebolo by najjednoduchšie pozrieť poistku a po úspešnej kontrole poriadne ten ebox zavrieť?-> Milan 136: ja tiež len Octavie ale skúsil by som .. potom si ešte spomínam nejaký zhnitý pravý predný zväzok na SII ale tam nešli ani ostrekovače ... začal by som poistkou
-> saskyn2: A stačí mi na tohle VAG-COM 409.1S a klasický modrý kabel?
-> Jumbo: Načti to diagnostikou. V centrální jednotce budeš mít chybu terminál30 nebo něco takovýho a to je ta pojistka jak píšou kluci.
-> Jumbo 23.02.19 14:44:02: však ano. Ona ta pojistka je psaná jako svorka 30 vlevo a svorka 30 vpravo, ale ve finále to nesvítí křížem
-> suri: pruser je, ze to neni jedna strana, ale komplet pravy predek vcerne blinkru, denniho a mlhovky, ale krom obrysovky, ktera sviti napravo sviti, ald nesviti nalevo. Vzadu nesviti RZ, levy zadni blinkr a brzda, prava zadni zpatecka a obrysovka...
-> suri 23.02.19 13:31:47: Něco bylo na nějaký hromady závad, ale jestli to má spojitost s tím eboxem nevím z hlavy. Ale. Je divný, že se vypálí jen je jedna strana a vždycky jsem to měl na Octavii a asi s halogenama vždycky.
-> Milan 136: tuším bol aj nejaký flash kedysi ale istý si nie som , a to by nerobilo po toľko rokoch
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: taky bych si tipnul vypálenej ebox
-> Jarda: toto je trochu iné , do MR2008 tam boli L+P strana 30A veľké poistky , od vtedy tie klasické malé a tie sa zvyknú vyhriať a zhasne celá strana auta , ak ju vyberieš je natavená aj ebox natavený
-> Lamac 23.02.19 13:12:42: ten, co je k nemu cervenej a modrej kablik nebo primo v zamku? me ty zamky hrozne blbnou, ale na safe mi to zamyka teda
-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> suri 23.02.19 13:11:30: jj, to je takovej slabsi clanek, den mi tenkrat trvalo, nez jsem zjistil, proc mi nejde klima
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Pokiaľ nezamyká na safe,mikrospínač v dverách...
-> Jumbo: pozri v eboxe pri motore zelené 30 poistky , býva vyhorená poistka alebo ebox ak nejde jedna strana , vyber ju von a posvieť aj pod ňu
-> 11mAjA11 23.02.19 12:20:05: u fabie je blby, ze se musi menit s nabojem, jedno jsem dal meyle a druhe fag a obe drzi (teda to jedno meyle dlouho nevydrzelo), potom odeslo zadni, ale tam sel bordel, dal jsem polskej maxgear (to je prace na 3 min., tak jsem to zkusil, ale musi na to byt momentak) a drzi no problem
hruzu mam jen z toho, aby neodeslo zadni na octe 4x4
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jumbo 23.02.19 12:47:43: nejaky rele necvakalo, kdyz to blblo?, pojistky? nebo nevyrazilo to nejakou - po cem jit... jinak se to bude hledat fakt blbe, to je ta super spolehliva elektrika u novejch aut, no :/
Jinak naftova octa se prestala zamykat na safe, nenapada nekoho, proc k tomu doslo?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Moje auta mají prostě divné závady... Nesetkal se někdy někdo s tím, že by auto nesvítilo Cik-Cak? Dneska jsem sedl do Yetiho, rožla se kontrolka prasklých žárovek, a nesvítí půlka auta, tedy přesně půlka, co nesvítí na jedné straně, svítí na druhé, včetně brzdovek, zpáteček a blinkrů.
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
Před cca měsícem se to párkrát objevilo, ale bylo to asi jenom probliknutí při startu, portože světla svítila, auto se restartovalo a bylo vyřešeno, dneska ráno už se světla nerožla vůbec, takže mi svídí jenom půlka auta...
Napadá někoho, co by to mohlo být? Přijde mi to jako docela šílená závada...
Chvala bohu sem na zadne Fabii jeste lozisko doma delat memusel, jinak na vsem co sem delal to slo presne jak psal P@nkac, ven vymlatit kladivem nabojku, do venkovni klece navarit elektrodou dokola housenku necha trochu ochladit vyklepnout z tehlice, nabojku do sveraku, tenkym majzlem odrazit vnitrni klec (pripadne ubrousit a odrazit) pak to jde samo. Tehlici vysmrdlam dratenym kartacem ve vrtacce a lehce maznu. A lisuju to ve sveraku pres zbytky lozisek a ruznych plochacu, nastesti sverak drzi a nezlomil sem ho jeste..
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Na svoji Alhambre mam skoro 300tkm a treba zadni loziska jeste nikdy nikdo nedelal tak se hrozim toho az zakukaji a ja to budu muset rozebirat, kdo vi kolik tech sroubu poskubu a jestli to vubec pujde
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Pavel P@nkáč 23.02.19 10:20:35: tak lozisko jsem podelal mozna jednou
uvidime, co vydrzi FAG na te naftove, ono je natluces a natluces, kdyz pujdes pres kulicky, tak to je v pr.... kdyz budes mlatit z jedne strany, tak je to taky spatne, chce to opatrne a nejlip celou plochu lehce, ja mam zas spis strach z nahrivani, aby se neposkodilo kryti, protikus se snazim chladit, co to jde.
Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jedno meyle na fabii tam slo krasne a vydrzelo 15tis.km, pak jsem dal jine, to tam neslo, nejvetsi rany, co jsem kdy do loziska dal a drzi 75tis.km uz, jen doufam, ze uz ho nebudu dostavat ven :) mel jsem pripravek, aby to neslo pres kulicky a dost jsem ho zdeformaoval (ten pripravek byl delanej na nalisovani - sroub, ale ten jsem urval).
Zrovna u te octy vnejsi krouzek, kdyz to ocistis a namazes molykou, tak jde krasne a dovnitr naboj jsem nalisoval sroubem.
-> Jarda: jako že to tam natlučeš palicí? potom tady je plný forum toho jak dnes nic nevydrží při takovejch postupech tvejch![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P@nkáč 22.02.19 20:30:15: pres stary lozisko opatrne to vetsinou nepodelas, jo sverak to nedal, to mas pravdu
ale zalezi, jak se sejdou presahy
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jumbo: vyndat jo pomocí svařečky a kladiva ale nalisovat nové bych bez lisu asi nezkoušel, zkurvíš si tak leda svěrak a natloukat kladivem je to prasarna/to tak z nouze na cestě:)
-> Jumbo 22.02.19 20:06:56: je to jak na felde/favu, delal jsem obe na naftove na zahrade![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
na druhe jsem teda potreboval cocko, hodne navarovani a hodne ran palici, ale to proto, ze tam nekdo dal nejakej cinskej naboj s loziskem u ktereho se vubec nepredpokladalo, ze by to na tom naboji nekdo nekdy mohl menit...
Jsou predni lozicka na O1 velka drbacka, nebo to zvladnu doma ve sveraku?
-> palinator: ja už to neprezúvam ani
-> suri 22.02.19 17:13:50: Hlavně už to konečně prodej. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)