Co jste dnes udělali...

prohledat
123876 příspěvků (zobrazeno 15251 až 15300) od 06.12.2007 do 01.02.2025, založil/a iDawe
řadit dle data
13:58:34
29.09.2016
Tomaso435
-> bouchy: samozřejmě nezaplatit
13:48:45
29.09.2016
bouchy
Dnes jsem odvezl poslední zbytky mýho auta od zm*da, kterej sice "škodovky dělal celej život, ráno přivez, přerazili sme číslo a odpoledne jel", ale mnou chtěná 110LS byla asi příliš velký sousto. Tak si pak, když moje kastle hnila na dvoře, ještě přibral Felicii kabrio - no majitel bude mít asi stejnou radost jakojá , až zjistí že na milion nátěrů spodku (a koule oleje) najebal nějakej černej sprej a tím je renovace spodku a náprav komplet...že já vůl nedal na svůj instinkt: 1) kecy o přerážení čísel, 2) Merc kabrio s kompresorem v garáži vedle asi 3 motorek, 3)až pozdě získaný zjištění, že a)renovuje plechy BMW za pomocí plechů z Š1203, b)že ten nešťastník, co od měl Tatru, do ní nasypal ještě snad milion a je pořád v krabicovým formátu jako moje auto. Takže tomuto individuu vystavuji160 10 Celý příběh tu asi nemá cenu psát, ale zle začlo být, když (po asi půl roce) mělo dojít na kitování/lakování karoserie a zjistilo se, že auto není odstrojené, je napatláno nějakým sráčem (kam ruka došáhla) a na převodovku, ač to bylo v instrukcích k opravě, se nešáhlo - prostě v danou chvíli hučela a 3-2 šlo přes zuby. A tento "profesionál" se k tomu odmítl postavit. Takže co je hotovo - motor částečně, auto opískované a skladované asi na 4 místech. Převodka, podvozek, interieér, elektrika - nešáhnuto. Doporučuji všem - neřídit se líbivými fotkami z uctivé dálky nějakých jakože renovovaných Fel, Okt, aerovek aj. (prodaných do SRN) A to je prosím člověk, který strhne celou cizí renovaci proto, že "majitel nedal na filtrbox Felicie 14ku matičku, která tam prostě patří". Aspiruje na téma "Co jste podělali od června 2014 do záři 2016"... Moje otázka, co s tím?
upraveno 1x, naposled 29.09.2016 13:49:56
07:15:51
29.09.2016
tunerlada
-> Sejki: to mě to dělá jen motor na volnoběh..přitom rychlosti to nevyhazuje nebo tak tak sem z toho takovej špatnej protože na starým rapidu to drželo ikdyž tam byly starší silentbloky ale tady je to tak na uklepání výfuku a ostudu na srazech 3
20:10:39
28.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> tunerlada: aha, me se rozklepe cele auto ve vyssi rychlosti, ale rikam si ze to bude tema ORkama:-)
20:09:22
28.09.2016
tunerlada
-> Sejki: celej motor i s převodovkou se na volnoběh celkem nezdravě třepe, ten zadní byl rozměklej a roztrhanej dost ale pořád to není ono tak zkusím dát nový ještě ty čtyři motorový a snad se to uklidní
20:01:41
28.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> tunerlada: co se ti chvelo?
19:59:20
28.09.2016
tunerlada
Tak to klaplo.. sice nadávek bylo milion ale je tam 3 ... zítra ještě motorový silentbloky a jestli se to bude pořád chvět tak to snad zapálím 11 121
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od tunerlada vložen 28.09.2016 19:59:20
15:12:46
28.09.2016
minno
-> tunerlada: Ak máš tiahlo s kosťou, tak to odpojovať nemusíš. A ani tiahla s klietkou by som sa nebál, prevodovku stačí nadzdvihnúť len maličko. Treba dať ale každopádne dole krycí plech nádrže. Inak je to práca na pár minút (teda ak sa ti bude dariť, je tam totiž jeden nechutne prístupný šrób na strane prevodovky, ktorý dokáže potrápiť), ale bez nadzdvihnutia auta by som to nerobil, postačí vybehnúť zadnými kolesami na nájazdy.

A pozor na dĺžku šróbov / hĺbku závitov v silentbloku. Už som sa stretol so SB, v ktorom boli kratšie závity a teda šróby, ktoré tam patria, boli príliš dlhé - vyskúšať pred montážou, aby si to nemusel rozoberať 2x.
14:46:49
28.09.2016
darklord
-> King: ja som to prave robil tiez tak, ale uz som asi pohodlny a ten olejovy prach, bordel z cesty atd uz mi nejak nerobi tak dobre ako kedysi
14:36:25
28.09.2016
tunerlada
-> darklord: -> King: takže stačí odpojit táhlo, nadzvednout převodovku a vyměnit jop ? momentálně nemám kde to zvednout (jen ty držáky značek) právě kde to pořádně zvednout 7
14:33:05
28.09.2016
King
-> darklord: My panelakovi se musime spokojit s kouskem rovnyho asfaltu a spolehat na svoji relativni stihlost :-)
14:31:36
28.09.2016
King
-> tunerlada: Pamatuju si, ze jsem kdysi pred barakem menil celou pricku vleckovy prevodovky a snad jsem jenom pro jistotu odpojoval tahlo razeni, abych neohnul radici tycku. S malym hydraulickym heverem to slo bez problemu....
14:29:38
28.09.2016
darklord
-> tunerlada: pokial mas moznost pod autom normalne pracovat (jama/hever) tak to neni nic zlozite, v podstate staci len pre pokoj v dusi odpojit tiahlo od saltrpaky
14:20:44
28.09.2016
tunerlada
kluci rychlodotaz (nenašel sem už v založených tématech uspokojivou odpověď) .. Jak velkej problém je na vlečce vyměnit na zemi silentblok pod převodovkou a co všechno musí pryč (dpojit táhlo řazení třeba nebo ta ? Na autě sem to nikdy nedělal a utrhnul se mi..8
08:21:42
28.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Přema: jj, hlavne dej poradnou lamelu4 ale tam je 180? ja na rapidu znicil 3ks (po cca 30 tis. km jednu) nez jsem dal odpruzenou, ta uz drzi pres 100tis. km
22:53:39
27.09.2016
Přema
-> Jarda: ok mrknu na to a pak kdyžtak hodím fotku jak jsem to udělal..





mimochodem, dneska jsem rozdělal spojku na motoru od embéčka... lamela ko, opotřebená na nýty... gufero ko... a ložisko pro mrkev to samé... původně jsem do toho motoru nechtěl sahat, ale myslím že mě nakonec přesvědčilo to staré těsnění vany a na něm gumové nové které je úplně mimo... myslím že je to těsnění na favorita... asi nic lepšího nebylo po ruce...10
19:52:51
27.09.2016
Jarda - zrušená registrace
dnes repas 4pistku na BAZe s pouzitim nerez austenitickych pistku a do podelali bych mel napsat, ze nemam v zasobe origo srouby, jen delsi pro verzi s rozperkama, tak tam snad budu muset dat stare a pak je nekdy povymenovat, protoze zitra uz je nekoupim :/
17:56:28
27.09.2016
MVM
-> vhml 27.09.16 07:36:01: Jo máš recht..
16:07:02
27.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Přema: ty hodnoty mas psane u homologacniho kolecka Ex a proste soucet u osobaku je 75, Ty u old face mas ted 35, takze jeste 40 muzes pridat... takze na pridavnejch dalkacich musis mit u te homologace max.20, coz jsou takova normalni svetla4

Na ten pricnik to podle me dat muzes, nevim, co by tomu melo branit...
upraveno 1x, naposled 27.09.2016 16:11:34
15:11:28
27.09.2016
Přema
-> Tomaso435: -> Luky: myslel jsem, že bych vzal jeden hagus a přidělal to na něj... jsou to takový ty klasický obdelníky z mřížkou...



-> Jarda: je to old face... hodnoty neřeším buď to půjde nebo to nepůjde... hodnotám stejně nerozumím...
11:31:54
27.09.2016
palinator
-> MVM 27.09.16 06:50:41:

V extrému sice na otevřeným diferáku ten přenos momentu bude asi 100% na stranu bez adheze, nicméně už to nebude 100% na vstupu do diferenciálu. Záběrovej moment co dokáže pneumatika přenýst musí odpovídat aktuálnímu točivému momentu motoru (např. pouze 20% jmenovitýho při daných otáčkách) krát převodovej poměr. Jinak by se motor postupně rozběhl do nekonečných otáček.
11:25:51
27.09.2016
palinator
-> vhml 27.09.16 07:36:01:

Taky si to tak myslim. Na ledě tam půjde moment tak akorát na roztočení setrvačnosti + na nějakou tu malou adhezi. Jinak na ní ten moment bude nula nula prd.
upraveno 1x, naposled 27.09.2016 11:26:43
07:54:49
27.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> vhml 27.09.16 07:39:58: vidis a ja si s tim celkem bez problemu dal i Madarsko :) v navigaci nezpevnene cesty, akorat mi ten vylet prekazila nekde u Hevizu klec vnejsiho kloubku, rozlomila se, mozna to byla moje chyba, ze kdyz jsem menil prachovku, tak dostala klec ranu kladivem :/ tak jsem musel zpet na cesty, ale na tej mezinapravovej prevodovce s diferakem nebylo mozne po 50km pomalu udrzet ruku, ted v Maroku to bylo podobne, ale po mnohem vetsi porci km :)
07:46:50
27.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: ja kdyz se s p. Matoskou bavil, tak rikal, ze zivotnost diferencialu neni snizena, ale ty zivotnosti poloos nejak zamluvil :). Kazdopadne zadni poloosa u nivy, kdyz nemusim vyndavat diferak je prace na hodinku :). Ale mel bych nechat stare, tech je jeste dost, nové, to je cca 4500,-kc za poloosu nebo cela starsi naprava se dvema za 3000,-kc.

Ja se ted porad nejak nemuzu rozhodnout, jestli zesilene predni poloosy s jemnym drazkovanim a zadni silne (ta mi ulitla jeste tak blbe v lozisku, ze mi ulitlo i kolo :( stazeni z francouzke dalnice bylo potom za cca 7500,-kc :/ kdybych to vedel, tak jsem to odtahnul z dalnice po stitu na uzaverku:) ) zesilene predni by byla jasna volba, ale nejak vse vylepsene - nove rusove odflaknou a stary 1.6 ty fungovaly, dokud se nerozsypaly kvuli korozi...

Jinak co myslite? lepsi tyto 100% samosvory dva nez jeden? bude vetsi pravdepodobnost, ze me potahne vic kol... Jak jsem to bokem zahrabnul do stoky nad Sarajevem, tak mi mezinapravova uzaverka byla k prdu, protoze se tocily obe prava kola a leva, ktera by me mohla tahnou, tak stala, nebylo to tak hrozne, nez prisel mistni s konema, tak jsem si pomohl lopatou, jen koukal, ze stromy okolo jsou do 2 m nahozene blatem :). Jinak felda s EDS me prekvapila, co takto stranove zvladne, kdyz jsem jel po rozbahnene ceste - pravym kolem na trave a levym v bahne, pritelkyne mela strach, ze tam zustanu, ale nezustal jsem... Tak si zahravam s myslenkou tam naroubovat to ABS+EDS, mit to vypinatelne - ABS by se taky nekdy hodilo, EDS bych rozhodne nepouzival dlouhodobe v terenu, ale jen jako pomoc v nouzi... skoda, ze vypnout a zapnout to jde jen jako celek, ted jsem si to delal u feldy, abych si v zime mohl vzit taky nejakou zatacku pres rucku :).

To EDS teda jedine na predek, protoze tam jsou kotouce a na zadek kotouce neplanuju, pokud mi teda nerupne v bedne a nedam tam brzdy z Chevrolet Nivy :) ty tam jdou P&P a ma i predni chladaky :), jen u nas je to auto docela vzacnost :/
upraveno 3x, naposled 27.09.2016 08:13:26
07:39:58
27.09.2016
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 26.09.16 17:22:07: s rozdílným převodem vepředu a vzadu se muselo středu zdát o čertech. U Subaru musíš měnit i všechny 4 gumy najednou za nový, protože když dáš jen dvě ( nedejbože jiný značky ) , tak ten střed odpálíš. Je tam tuším visco řešení a tímhle ho uvaříš ve vlastní šťávě :-)
upraveno 1x, naposled 27.09.2016 07:43:35
07:36:01
27.09.2016
vhml
-> MVM 27.09.16 06:50:41: počkej počkej. Budeš-li na ledě, tak ti sice do poloosy teče všechen moment, ale nijak ji nenamáhá, protože k tomu nemáš adekvátní záchyt reakce. A čím víc ho budeš přidávat, tím víc bude zatížená i druhá poloosa 4 Bavíme-li se tedy o otevřeném diferenciálu.
upraveno 1x, naposled 27.09.2016 07:36:37
06:50:41
27.09.2016
MVM
-> palinator 27.09.16 00:16:05: Tady mě šlo jen o to,že když do rozvodovky jde 100% - tak to otevřený difrenciál rovnoměrně rozděluje na obě kola. Idealne teoreticky na rovině 50/50.. Takže naopak v extrému je jedna pooosa schopna přenýst maximum 100% a druhá stojí. (Auto se nemůže rozjet na ledu) Tohle maximum beru jako "něco " na jaký moment je poloosa počítaná - tudíž že vydrží pohánět celý auto jen jedna. Tím pádem je při běžné jízdě předimenzovaná -protože se téměř vždy namáhání rozdělí na obě kola. Takže v terénu tomu uzávěrka vždy nuceně pomůže a roli difrenciálu přebírá rozdílná přilnavost. Navic uzávěrka při jzdě v blátě a jiným terénu " částečně chrání" mechanismus diferenciálu.
00:16:05
27.09.2016
palinator
-> MVM 26.09.16 17:12:34:

Nechci dělat chytrýho, ale není to tak, že pokud je namáhání na uzavřeným diferáku v ideálním případě poloviční, tak na otevřeným diferáku je momentový namáhání míň než poloviční? Pokud by bylo pro obě kola stejný, diferenciál bude v nečinnosti. Pokud budou adhezní podmínky na jednom kole horší, bude moment na daném kole právě o tolik horší. Naopak na uzavřeným diferáku na nerovných podmínkách (křížení náprav, ostrá jízda obloukem) bude namáhání na jednu poloosu klidně i 100% vstupního momentu. Nebo se pletu?



E: to že při prokluzu jednoho kola se tato poloosa točí 2x rychleji na tomto faktu nic nemění - nebo ano?

E2: tohle mi vysvětloval i známej kterýho jsem se ptal proč na šutrech když tahal 6911kou jinýho traktora z bahna nedával uzávěrku, tak prej z důvodu aby to celý nerozerval.
upraveno 2x, naposled 27.09.2016 00:21:25
22:19:49
26.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Luky: myslim, ze na strese byt moho, ale nesmi prekrocit svitivost 75 (u nakladaku 100), pokud by svitivost byla vyssi je povolene i hlavni odpojit a nechat to na pridavnych

4

-> Přema: mas new face nebo old face feldu?, protoze new face ma jedno svetlo 20 a old face 17,5, cili pridavnaky u new face muzes mit jen takove bludicky 2x17,5 a u old face tech 2x20
21:59:51
26.09.2016
Tomaso435
-> Přema: zkus najít něco takovýho truckfocus.cz/media/.../H ELLA_pridavne_svetlomety.p df pro auto do 3,5t ... někde sem to kdysi měl.

myslim že mlhy by měly bejt max v urovni hlavních, dálky nemej bejt víc do venku než hlavní světla. ted du spat ale zejtra třeba pohledám
21:49:39
26.09.2016
Luky
-> Přema: já myslím že na střechu nelze protože je to moc vysoko. Mrkni do technických předpisů
21:44:48
26.09.2016
Přema
Né dnes, ale včera jsem trošku uklízel v garáži... mimo jiné nalezena komplet sada pro pllyn na 120... i z flaškou, která už je nějaký ten pátek prošlá... kdyby to někdo náhodou chtěl tak se klidně ozvěte... jinak náhodou neví někdo jestli můžu na felinu udělat doplňková světla na střechu? homologaci mají.... jen jestli to třeba nemusí být dopsané v tp nebo tak něco...
21:04:57
26.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: nejhorsich? at zkusi treba zaz :) a jawky nebudou tak nejhorsi, kdyz tyto 50 let stare stroje jezdi jeste ted treba v Turecku jardaj.rajce.idnes.cz/Tur ecko_2014_-_1000_fotek%2C_ vic_se_neveslo...
19:06:35
26.09.2016
Zeke-ten šestý
-> castrol: děkovala
19:05:49
26.09.2016
castrol
-> Zeke-ten šestý: pekne
18:49:10
26.09.2016
Tomaso435
-> Borderer: v podstatě jezdíš na nejhorších strojích planety 3 amík svou pětilitrovou toyotu neřeší a hárlej dává do servisu :D
17:55:28
26.09.2016
Borderer
Jinak mne dneska konečně vyšla za celé léto chvilka a stihl sem udělat STK na Jawě, další je na řadě vozejk, kde je propadlá "teprv" měsíc....nikdy bych netušil, jak může být ježdění na Jawě, užovkou a Feldou jako daily náročné na údržbu a opravy.... 3 3
17:52:20
26.09.2016
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Tak zrovna starline na feldě 1.6 se choval jako variátor na skůtru. Rozjelo se to, jelo to, ale když sem se potřeboval rozjet do kopce, odpíchnout v křižovatce, prostě jakýkoli větší namání spojky, ouvej. Pamatuju, když sem táhl naloženou 750tku vozejk, tak sem musel na semaforu potupně počkat, zcouvat pod kopec a rozjet se pod ním (Pro znalé Tčko pod rychlostí silnicí nad Babylonem v LBC). 3 Pak sem posháněl za podobné peníze origo díly a je po problémech.
17:40:27
26.09.2016
Borderer
-> Jarda: Mám na feldě TWR už takřka 60 tisíc km a nemužu si je vynachválit, stále sou tak na 30-40% životnosti a nemám problém procvičit ABS na suchém asfaltu. Teďka už začíná jeden kotouč kopat, ale to přičítám spíše tomu, že sem ho párkrát rozsvítil, protože se nevracel pístek ve třmenu.
17:39:22
26.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: a to tam mam jeste starou mezinapravovou prevedovku prave s tim difem (je to v jedne skrini) z 1.6, kterou nemci kdysi reklamovali rusum, ze se jim zadira na dalnici a 33tis. km na ni uplne bez problemu, mam tam porad stejnou napln - dal jsem tam hypoidni olej (jo uplne tam nepatri, ale synchrony to nema) a v nem je prisada LM proti zadirani

Tak nejak mi prijde, ze dily ze stare 1.6 drzi a to, co udelali rusove nove - vylepsene, tak se sype. Predni diferak mam taky ze stare 1.6 a taky perfekt - zadne spony, dal jsem hustej hypoid olej do kombajnu :). Jen jsem ten diferak utrhnul z uchyceni :), taky kdyz ho minulej majitel dal na vratak8 1
17:35:33
26.09.2016
Zeke-ten šestý
Novej bejvák pro Rapida je hotovej, včera dovymalováno, už tam jen navozit sysláty a auto a bude3
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Zeke-ten šestý vložen 26.09.2016 17:35:33
17:28:49
26.09.2016
MVM
-> Jarda: Bodejť by se nehřál .. to je to samý jako bys měl na pravým zadním nízkoprofilovou 13" a na levým zadním 15" - taky by se satelity pěkně proletěly.3
17:22:07
26.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: jj, proto by to chtelo jeste i na predek, tak bude vetsi pravdepodobnost, ze pujde vic kol... niva je stala 4 kolka s mezinapravovym difem narozdil od vetsiny offu, ktere jsou zadokolky a pripojuje se natvrdo predek, ja kdyz dam mezinapravovou uzaverku, tak mam vlastne natvrdo predek, todle kdyz udelam na asfaltu, tak citim, ze ze to tomu moc nesvedci a kdyz jsem mel jinej diferak na predku (4.1) a jinej na zadku (3.9) tak jsem kolikrat pozoroval divne zachroupani (po sjednoceni difu to prestalo...) a i s otevrenym mezinapravovym difem to bylo OK, ale prislo mi, ze se vic hral7

Kamarad rikal, ze necha poloosy stocit na cele delce a provede kapilarni zkousku... On je to vykovek a stocene to je jen na mistech, kde je potreba, ono toto ruske reseni musi i davat pekne na zadek loziskum...
upraveno 1x, naposled 26.09.2016 17:25:01
17:12:34
26.09.2016
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 26.09.16 14:13:24: Nejde o to klidněji.. Pokud se hnací moment vstupující do rozvodovky rovnoměrně rozdělí díky uzavřenýmu difrenciálu na obě poloosy - tak je namáhání poloviční. (Oproti tomu když Ti "prohrabuje" jedno hnací kolo a veškeré momenty jdou přes jednu polosu..)
14:13:24
26.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: jj, prave o ty poloosy mam nejvetsi strach... asi to bude chtit jezdit klidneji a rozumneji nez jezdim

dnes ne, ale o vikendu:

UZ vycisteny karbec v BAZovi se zda, ze funguje dobre, uz ani nepada hladina a sytic se taky chova lip5 strecha u nivy po kotrmelci se taky docela podarila vyrovnat, ze uz by tam mohlo jit i predni okno :) a lemy u feldy se mi moc nepovedly a jeste jsem si udelal uraz oka... jeste jsem predtim trochu varil zlutaka, ale to jsou jeste tak 2 dny prace, LR vyztuhy pouzivam soucasne jako zaplaty :)
19:35:42
25.09.2016
MVM
-> Jarda - zrušená registrace 25.09.16 08:17:16: Podle mě se tento typ zablokne jedině když se jedno kolo bude mít snahu prohrábnout - tehdy se to uzamkne,protože to rozpíná čep satelitů. Jakmile se rozjedeš a momenty se srovnají pojede to normálně. Čím pomaleji v terénu pojedeš -tím snáze se to zacvakne. Po zablokování to má narozdíl od lamelovýho 100% - tzn,polosy určitě dostanou kouř když to bude brutálnější a tvrdší povrch -podobně jako když na asfaltu zapomeneš uzávěrku. Žádný předpětí se v tomto případě nenastavuje - takže myslím že by se sám od sebe uzavřít při normální jízdě nemohl.

Lamelovej tahá obě kola v záběru částěčně trvale. Určitě bych si vše ale předem obtelefonoval u výrobce. www.axlelock.cz/
18:22:05
25.09.2016
Strycek Marty
-> lokaj: hele mě jí tam nechali :D a nic sem říkat nemusel. Značku mam sedřenou tak jako tak (samozřejmě, aby pasovala k punkovýmu vzhledu Sierry :D )
08:17:16
25.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> MVM: a co myslis, je to vhodne na dlouhe cesty? mam strach, aby se mi to neuzavrelo, kdyz to nebudu cekat a v lepsim pripade to neskoncilo ukroucenou poloosou a v horsim pripade nehodou...

Jinak jsem cetl, ze prvotnim konstrukterem byl Ferdinad Porsche a vojenske vozy s pouhou hnanou zadni napravou s tim meli velmi dobrou prujezdnost. Ja ho urcite (teda zatim jsem rozhodnut) budu davat na zadek a uvazuji i o predku nebo prekopu cele brzdy na ABS a predni EDS z feldy nebo octavky....
07:56:00
25.09.2016
maca
Včera jsem provětral tatřičku
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od maca vložen 25.09.2016 07:56:00
upraveno 1x, naposled 25.09.2016 07:56:34
Extreme Tyres