skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jarda: Mám na feldě TWR už takřka 60 tisíc km a nemužu si je vynachválit, stále sou tak na 30-40% životnosti a nemám problém procvičit ABS na suchém asfaltu. Teďka už začíná jeden kotouč kopat, ale to přičítám spíše tomu, že sem ho párkrát rozsvítil, protože se nevracel pístek ve třmenu.
-> MVM: a to tam mam jeste starou mezinapravovou prevedovku prave s tim difem (je to v jedne skrini) z 1.6, kterou nemci kdysi reklamovali rusum, ze se jim zadira na dalnici a 33tis. km na ni uplne bez problemu, mam tam porad stejnou napln - dal jsem tam hypoidni olej (jo uplne tam nepatri, ale synchrony to nema) a v nem je prisada LM proti zadirani
Tak nejak mi prijde, ze dily ze stare 1.6 drzi a to, co udelali rusove nove - vylepsene, tak se sype. Predni diferak mam taky ze stare 1.6 a taky perfekt - zadne spony, dal jsem hustej hypoid olej do kombajnu :). Jen jsem ten diferak utrhnul z uchyceni :), taky kdyz ho minulej majitel dal na vratak

Tak nejak mi prijde, ze dily ze stare 1.6 drzi a to, co udelali rusove nove - vylepsene, tak se sype. Predni diferak mam taky ze stare 1.6 a taky perfekt - zadne spony, dal jsem hustej hypoid olej do kombajnu :). Jen jsem ten diferak utrhnul z uchyceni :), taky kdyz ho minulej majitel dal na vratak


Novej bejvák pro Rapida je hotovej, včera dovymalováno, už tam jen navozit sysláty a auto a bude

-> Jarda: Bodejť by se nehřál .. to je to samý jako bys měl na pravým zadním nízkoprofilovou 13" a na levým zadním 15" - taky by se satelity pěkně proletěly.

-> MVM: jj, proto by to chtelo jeste i na predek, tak bude vetsi pravdepodobnost, ze pujde vic kol... niva je stala 4 kolka s mezinapravovym difem narozdil od vetsiny offu, ktere jsou zadokolky a pripojuje se natvrdo predek, ja kdyz dam mezinapravovou uzaverku, tak mam vlastne natvrdo predek, todle kdyz udelam na asfaltu, tak citim, ze ze to tomu moc nesvedci a kdyz jsem mel jinej diferak na predku (4.1) a jinej na zadku (3.9) tak jsem kolikrat pozoroval divne zachroupani (po sjednoceni difu to prestalo...) a i s otevrenym mezinapravovym difem to bylo OK, ale prislo mi, ze se vic hral
Kamarad rikal, ze necha poloosy stocit na cele delce a provede kapilarni zkousku... On je to vykovek a stocene to je jen na mistech, kde je potreba, ono toto ruske reseni musi i davat pekne na zadek loziskum...

Kamarad rikal, ze necha poloosy stocit na cele delce a provede kapilarni zkousku... On je to vykovek a stocene to je jen na mistech, kde je potreba, ono toto ruske reseni musi i davat pekne na zadek loziskum...
-> Jarda - zrušená registrace 26.09.16 14:13:24: Nejde o to klidněji.. Pokud se hnací moment vstupující do rozvodovky rovnoměrně rozdělí díky uzavřenýmu difrenciálu na obě poloosy - tak je namáhání poloviční. (Oproti tomu když Ti "prohrabuje" jedno hnací kolo a veškeré momenty jdou přes jednu polosu..)
-> MVM: jj, prave o ty poloosy mam nejvetsi strach... asi to bude chtit jezdit klidneji a rozumneji nez jezdim
dnes ne, ale o vikendu:
UZ vycisteny karbec v BAZovi se zda, ze funguje dobre, uz ani nepada hladina a sytic se taky chova lip
strecha u nivy po kotrmelci se taky docela podarila vyrovnat, ze uz by tam mohlo jit i predni okno :) a lemy u feldy se mi moc nepovedly a jeste jsem si udelal uraz oka... jeste jsem predtim trochu varil zlutaka, ale to jsou jeste tak 2 dny prace, LR vyztuhy pouzivam soucasne jako zaplaty :)
dnes ne, ale o vikendu:
UZ vycisteny karbec v BAZovi se zda, ze funguje dobre, uz ani nepada hladina a sytic se taky chova lip

-> Jarda - zrušená registrace 25.09.16 08:17:16: Podle mě se tento typ zablokne jedině když se jedno kolo bude mít snahu prohrábnout - tehdy se to uzamkne,protože to rozpíná čep satelitů. Jakmile se rozjedeš a momenty se srovnají pojede to normálně. Čím pomaleji v terénu pojedeš -tím snáze se to zacvakne. Po zablokování to má narozdíl od lamelovýho 100% - tzn,polosy určitě dostanou kouř když to bude brutálnější a tvrdší povrch -podobně jako když na asfaltu zapomeneš uzávěrku. Žádný předpětí se v tomto případě nenastavuje - takže myslím že by se sám od sebe uzavřít při normální jízdě nemohl.
Lamelovej tahá obě kola v záběru částěčně trvale. Určitě bych si vše ale předem obtelefonoval u výrobce. www.axlelock.cz/
Lamelovej tahá obě kola v záběru částěčně trvale. Určitě bych si vše ale předem obtelefonoval u výrobce. www.axlelock.cz/
-> lokaj: hele mě jí tam nechali :D a nic sem říkat nemusel. Značku mam sedřenou tak jako tak (samozřejmě, aby pasovala k punkovýmu vzhledu Sierry :D )
-> MVM: a co myslis, je to vhodne na dlouhe cesty? mam strach, aby se mi to neuzavrelo, kdyz to nebudu cekat a v lepsim pripade to neskoncilo ukroucenou poloosou a v horsim pripade nehodou...
Jinak jsem cetl, ze prvotnim konstrukterem byl Ferdinad Porsche a vojenske vozy s pouhou hnanou zadni napravou s tim meli velmi dobrou prujezdnost. Ja ho urcite (teda zatim jsem rozhodnut) budu davat na zadek a uvazuji i o predku nebo prekopu cele brzdy na ABS a predni EDS z feldy nebo octavky....
Jinak jsem cetl, ze prvotnim konstrukterem byl Ferdinad Porsche a vojenske vozy s pouhou hnanou zadni napravou s tim meli velmi dobrou prujezdnost. Ja ho urcite (teda zatim jsem rozhodnut) budu davat na zadek a uvazuji i o predku nebo prekopu cele brzdy na ABS a predni EDS z feldy nebo octavky....
Včera jsem provětral tatřičku
-> palinator: Funguje to uplně stejně jako běžný samosvor LSD s lamelama,akorát že v tohle případě tam lamely nejsou.Místo toho jsou tam zubový vybrání/kolíky - tím pádem to není plynulý nástup svornosti ale skokový kdy do sebe ozubení zapadne .
-> Jarda:
Nefunguje tohle vlastně jako volnoběžka? Čili v zatáčce se vnější kolo "uvolní" a hnací sílu přebírá vnitřní se všemi svými důsledky.
Nefunguje tohle vlastně jako volnoběžka? Čili v zatáčce se vnější kolo "uvolní" a hnací sílu přebírá vnitřní se všemi svými důsledky.
-> palinator: to ja taky... www.axlelock.cz/
-> Jarda:
Já jsem hlavně zvědavej na ten tvůj kolíčkovej samosvor.
Já jsem hlavně zvědavej na ten tvůj kolíčkovej samosvor.

-> Jarda: ja se divim ze to na tech driftech vydrzej polooosy... takhle na tvrdo zavareny
-> LUKAS: hmm, taky pekne vypinatelna uzaverka - prehazovat diferaky :) to je podstatne na dyl nez muj volitelnej pohon u nivy, prepnu si to na predohraba nebo zadohraba jak zrovna chci, zmena pohonu mi trva 15 minut, nez odsroubuju prislusnej kardan :)
-> LUKAS: mas to spatne, ma to byt takhle

dnes sa vyrabala pre kamarata raznica a takto nejak to dopadlo
Akorat stokrat jim pripominam,ze nechci strhavat zelenou nalepku a samozrejme,ze mi ji ztrhli,protoze zapomneli a sedreli mi i znacku blbci..
Ja si dnes udelal vylet po nejzapadlejsich vesnickach okresu,kdyz uz sem si konecne nasel cas udelat STK po nekolika mesicich.STK bez zavad:)
-> Tomaso435 24.09.16 13:38:31: :-D
Jak to může projít přípravou a neprojít, tomu rozumím. Ale jak ty nový díly můžou skončit na vrakárně..?
Jak to může projít přípravou a neprojít, tomu rozumím. Ale jak ty nový díly můžou skončit na vrakárně..?
-> krtik: nejlepší brzdy sou z likvidace prodejny za 200 kotouče za 50 desky ferodo
případně z vrakáče z auta co neprošlo po přípravě na stk, stk. takhle mám doma ur pár dílů jetejch 20km a byly zdarma


-> M@rtin 23.09.16 17:13:11: Ty kjávo, a že mě nenapadlo se ani podívat...
. A tahle konfigurace dobrá?

-> Jarda: No mám je už několik let, zažili dvě cesty do NDR na Nordschleife i s ježděním po okruhu. Odhadem maj teďka tak 7tkm ....
-> krtik: Měl jsem ale už nemám, po tom co jsem desky od ATE na těch chlaďákách utavil v r. 2010 v Mostě. Pak jsem dal Zimmermany a DS2500. Takže je mám už pět let
-> krtik: Měl jsem ale už nemám, po tom co jsem desky od ATE na těch chlaďákách utavil v r. 2010 v Mostě. Pak jsem dal Zimmermany a DS2500. Takže je mám už pět let

-> M@rtin: A od kdy? dyť jsi měl nějaký z Clia???
-> M@rtin: to verim, ale jsou nekde jinde s cenou... mozna se vyplati, kolik uz na nich mas?, neopotrebovavaji se rychleji?, ja na DS2000 najel asi 8tis. km a jedna me ulitla diky korozi :(, to auto uz je melo, dal jsem ATE a naprd...
-> krtik 23.09.16 09:41:34: Já nemám chlaďáky 

-> Jarda/felda: Jo kamarád si před časem kupoval lanko spojky Sratline na Multiplu, lanko bylo dlouhý už z výroby, tak musel uděšlat mezikus kterej vrazil mezi bowden a opěrku, no a za tři měsíce to luplo a lanko stejně prasklo.

-> krtik 22.09.16 22:47:02: Já na nich mám DS2500 a v pohodě 

-> saskyn2: dal jsem starline pakny na fabii a nebrzdilo to... a jeste se deformovaly, rucku jsi mohl po necelem tis. km pritahovat, tak jsem tam dal feroda a no problem... proto jsem si stejna feroda dal ted i na feldu

-> palinator 22.09.16 23:43:03: bud rád ty starline lanovody se vytahujou
kamarád je dal a po ani měsíci měl na lanovodech 5-6cm podložek a byl na konci závoitu a ručka stejně nebrzdila

-> Jirik_Tuňák1983:
Já když koupil lanovody Starline a někdo mi to zkritizoval, tak jsem sehnal ještě TRW a teda průměr lana byl u TRW 2x takovej. Ale třeba ty Starline byly z lepšího materiálu, takže navíc ještě závodní odlehčené.
Já když koupil lanovody Starline a někdo mi to zkritizoval, tak jsem sehnal ještě TRW a teda průměr lana byl u TRW 2x takovej. Ale třeba ty Starline byly z lepšího materiálu, takže navíc ještě závodní odlehčené.

-> Jarda - zrušená registrace 22.09.16 14:46:08: Na Feldě mám Textar desky na Brembo kotoučích. Bylo mi to doporučeno, když jsem musel rychle udělat brzdy a měl v plánu přechod na chlaďáky. Brzdy brzdí parádně, nakonec jsem repásnul origo třmeny a jezdíme na tom 4 roky. Opotřebení nevím, neměřil jsem. Desky ještě jsou, kotouče mají kontrolní otvory trošku zarezlý, takže taky ještě jsou :).
Ze začátku to pískalo krásně, jak závoďák. Pak si to sedlo a ani zvouček. Teď pískaj (né tak hezky jak na začátku) při velmi lehkým brždění. Toto pískání ale dávám za vinu sobě, že to je následek pečlivýho odmašťování brzd čističem brzd.
edit: na jaro bych teda zkusil Zimmermann kotouče a nějaký destičky k tomu. Zimmermann kotouče jsou prý čupr, tak jsem zvědavý :).
Ze začátku to pískalo krásně, jak závoďák. Pak si to sedlo a ani zvouček. Teď pískaj (né tak hezky jak na začátku) při velmi lehkým brždění. Toto pískání ale dávám za vinu sobě, že to je následek pečlivýho odmašťování brzd čističem brzd.
edit: na jaro bych teda zkusil Zimmermann kotouče a nějaký destičky k tomu. Zimmermann kotouče jsou prý čupr, tak jsem zvědavý :).
-> Gemini: a vies co ju caka ?
tak som predal Maxika, karoseriu bez motora......posledna spomienkova fotka
-> saskyn2 22.09.16 22:28:55: Když vezmeš na jaká auta ty spojky šly, tak se není čemu divit, všechno starší vozy na nějaké to dojetí a pojížďky, kde šlo hlavně o peníze.
-> Jirik_Tuňák1983: Kelly a Elit je jedna firma.
Starline brzdy dávám a fungují líp než feroda a podobně, ale spojku případně tlummiče ani omylem
Starline brzdy dávám a fungují líp než feroda a podobně, ale spojku případně tlummiče ani omylem
-> Jirik_Tuňák1983: ja mel se starline hodne problemy... treba starline altik na peugeotu partneru, dojel od nas do Prahy a prestalo dobijet, nebo zakaznik chtel na OI zadni trmeny starline tak po vybaleni jeden byl ATE a druhy snad nejaka cina, pritom stejne krabice cisla vsechno ( to je to prebalovani ), pak jsem objednal homokinetak a prisel mi pouzitej :-) je fakt ze uz se asi zlepsily...
-> Sejki - zrušená registrace 22.09.16 22:04:20: Jo a když se mi před mnoha lety na bývalé Xantii vysral startér (pomalu s prodlevami točil v zimě a já se to bál pokoušet
) a za repas mi řekli stejnou částku jako za novej starliňáckej v akci, tak jsem vzal ten a fachal dalších pár let až do prodeje vozu (stál tuším něco lehce přes dvojku). Od Helly, Valea a Bosche stál kolem 9 - 10 000,-.
Nechápu tedy moc tu averzi vůči Starlajnu, když u nás byly jen pozitivní zkušenosti. Co ale nechápu, japatože prodává Starline i Elit? Není to Kellyovská značka?

Nechápu tedy moc tu averzi vůči Starlajnu, když u nás byly jen pozitivní zkušenosti. Co ale nechápu, japatože prodává Starline i Elit? Není to Kellyovská značka?
-> Jirik_Tuňák1983: nekde se treba neco vyprodava tak koupi placnu 5 kamionu, prebali to a je z toho starline. Alespon driv se totak delalo. Jestli si ted nechavaj delat u znamejch znacek dily s tim ze se to jmenuje starline taky mozny
-> Jirik_Tuňák1983: koupil jsem na rapida starline a byly to desky ICER Spain, funguji, ale ucinnost nic mo, na zelenym MTX mi podrezly DS2000 :( ale ty jedine opravdu brzdily...
-> Sejki - zrušená registrace 22.09.16 21:34:40: Ju? To jsem nevědíl.
Co jsem se s tím klukem pár let zpět bavil, tak nasázel několik spojek od Starlinu do hodně Felicií, sem tam nějaká Oktávka I a překvapivě dost starších Hond Civic a Opelů, páč zejména u té Hondy stála originál sada nesmysl a sada s honosnými názvy na krabičkách o něco menší nesmysl. Všechno to jezdilo bez problémů a dříve to zhnilo (hlavně jedna Almera) tak, že to neprošlo STK, než aby to dojelo na spojku. 


-> Mr._Nosferatu: zas tak ho nevyuzivam... ale je fakt, ze parkrat jsem to trochu ohral
-> Jirik_Tuňák1983: starline je jen prebalena jina znacka nakoupena v akci... to znamena ze pod starline se muze schovavat cokoli ...
-> Tomaso435 22.09.16 21:17:10: Kolega dával na OII Combi 2.0 Tdi zadní tlumiče Starline.
Přední desky taky Starline, páč se mu kousl brzdič na pravém kole a destička to odnesla. Stáhl preventivně původně nové značkové kotouče, dal nové destičky Starline a v pohodě už jakou dobu.
Ty zadní tlumiče fungujou v pohodě a to tam kolikrát veze 5 sudů k nim na hospodu. Ty původní to holt už nedaly. Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že dával Starliňácký i zadní a taky bez problémů. A to jezdí dost ostře. A to na tu značku jako bývalý mechanik dříve dost brblal. Ségra má starliňáckou spojku na 205ce už dobré 4 roky a v pohodě bez potíží. V pátek jsem s ní jel a zabírá velmi příjemně a furt stejně i když už ségra od výměny dost najela. Když to shrnu, vůbec se ti nedivím, že kupuješ ty levnější věci. Kámoš na Peugeotu furt měnil nějaké čepy, silenty atd. (typické vesnické silnice v jejich okolí) v co nejkvalitnějších značkách až ve finále skončil u Starlinu a ty vydržely kuriozně nejdéle a některé věci přestal i měnit.
Přední desky taky Starline, páč se mu kousl brzdič na pravém kole a destička to odnesla. Stáhl preventivně původně nové značkové kotouče, dal nové destičky Starline a v pohodě už jakou dobu.
Ty zadní tlumiče fungujou v pohodě a to tam kolikrát veze 5 sudů k nim na hospodu. Ty původní to holt už nedaly. Nejsem si 100% jistý, ale myslím, že dával Starliňácký i zadní a taky bez problémů. A to jezdí dost ostře. A to na tu značku jako bývalý mechanik dříve dost brblal. Ségra má starliňáckou spojku na 205ce už dobré 4 roky a v pohodě bez potíží. V pátek jsem s ní jel a zabírá velmi příjemně a furt stejně i když už ségra od výměny dost najela. Když to shrnu, vůbec se ti nedivím, že kupuješ ty levnější věci. Kámoš na Peugeotu furt měnil nějaké čepy, silenty atd. (typické vesnické silnice v jejich okolí) v co nejkvalitnějších značkách až ve finále skončil u Starlinu a ty vydržely kuriozně nejdéle a některé věci přestal i měnit.

-> Jirik_Tuňák1983: to je normální. si vem že na fávu so origo brzdy tlumiče čepy manžety kolikrát i víc jak 100 000km ... a pak? kupuješ rok c rok čepy, silenty 2x ročně a brzdy nemaj ani zdaleka takovej účinek jako ty pvodní. a to je všechno kupovaný jako origo ND. takže nesmysl a kupuju už jen to nejlevnější z tech nečínskejch normálních značek. efekt to má v tom že ušetříma výdrž je stejná.