![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> MVM 27.09.16 06:50:41: počkej počkej. Budeš-li na ledě, tak ti sice do poloosy teče všechen moment, ale nijak ji nenamáhá, protože k tomu nemáš adekvátní záchyt reakce. A čím víc ho budeš přidávat, tím víc bude zatížená i druhá poloosa
Bavíme-li se tedy o otevřeném diferenciálu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 27.09.16 00:16:05: Tady mě šlo jen o to,že když do rozvodovky jde 100% - tak to otevřený difrenciál rovnoměrně rozděluje na obě kola. Idealne teoreticky na rovině 50/50.. Takže naopak v extrému je jedna pooosa schopna přenýst maximum 100% a druhá stojí. (Auto se nemůže rozjet na ledu) Tohle maximum beru jako "něco " na jaký moment je poloosa počítaná - tudíž že vydrží pohánět celý auto jen jedna. Tím pádem je při běžné jízdě předimenzovaná -protože se téměř vždy namáhání rozdělí na obě kola. Takže v terénu tomu uzávěrka vždy nuceně pomůže a roli difrenciálu přebírá rozdílná přilnavost. Navic uzávěrka při jzdě v blátě a jiným terénu " částečně chrání" mechanismus diferenciálu.
-> MVM 26.09.16 17:12:34:
Nechci dělat chytrýho, ale není to tak, že pokud je namáhání na uzavřeným diferáku v ideálním případě poloviční, tak na otevřeným diferáku je momentový namáhání míň než poloviční? Pokud by bylo pro obě kola stejný, diferenciál bude v nečinnosti. Pokud budou adhezní podmínky na jednom kole horší, bude moment na daném kole právě o tolik horší. Naopak na uzavřeným diferáku na nerovných podmínkách (křížení náprav, ostrá jízda obloukem) bude namáhání na jednu poloosu klidně i 100% vstupního momentu. Nebo se pletu?
E: to že při prokluzu jednoho kola se tato poloosa točí 2x rychleji na tomto faktu nic nemění - nebo ano?
E2: tohle mi vysvětloval i známej kterýho jsem se ptal proč na šutrech když tahal 6911kou jinýho traktora z bahna nedával uzávěrku, tak prej z důvodu aby to celý nerozerval.
Nechci dělat chytrýho, ale není to tak, že pokud je namáhání na uzavřeným diferáku v ideálním případě poloviční, tak na otevřeným diferáku je momentový namáhání míň než poloviční? Pokud by bylo pro obě kola stejný, diferenciál bude v nečinnosti. Pokud budou adhezní podmínky na jednom kole horší, bude moment na daném kole právě o tolik horší. Naopak na uzavřeným diferáku na nerovných podmínkách (křížení náprav, ostrá jízda obloukem) bude namáhání na jednu poloosu klidně i 100% vstupního momentu. Nebo se pletu?
E: to že při prokluzu jednoho kola se tato poloosa točí 2x rychleji na tomto faktu nic nemění - nebo ano?
E2: tohle mi vysvětloval i známej kterýho jsem se ptal proč na šutrech když tahal 6911kou jinýho traktora z bahna nedával uzávěrku, tak prej z důvodu aby to celý nerozerval.
-> Luky: myslim, ze na strese byt moho, ale nesmi prekrocit svitivost 75 (u nakladaku 100), pokud by svitivost byla vyssi je povolene i hlavni odpojit a nechat to na pridavnych
-> Přema: mas new face nebo old face feldu?, protoze new face ma jedno svetlo 20 a old face 17,5, cili pridavnaky u new face muzes mit jen takove bludicky 2x17,5 a u old face tech 2x20
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Přema: mas new face nebo old face feldu?, protoze new face ma jedno svetlo 20 a old face 17,5, cili pridavnaky u new face muzes mit jen takove bludicky 2x17,5 a u old face tech 2x20
-> Přema: zkus najít něco takovýho truckfocus.cz/media/.../H
ELLA_pridavne_svetlomety.p
df pro auto do 3,5t ... někde sem to kdysi měl.
myslim že mlhy by měly bejt max v urovni hlavních, dálky nemej bejt víc do venku než hlavní světla. ted du spat ale zejtra třeba pohledám
myslim že mlhy by měly bejt max v urovni hlavních, dálky nemej bejt víc do venku než hlavní světla. ted du spat ale zejtra třeba pohledám
-> Přema: já myslím že na střechu nelze protože je to moc vysoko. Mrkni do technických předpisů
Né dnes, ale včera jsem trošku uklízel v garáži... mimo jiné nalezena komplet sada pro pllyn na 120... i z flaškou, která už je nějaký ten pátek prošlá... kdyby to někdo náhodou chtěl tak se klidně ozvěte... jinak náhodou neví někdo jestli můžu na felinu udělat doplňková světla na střechu? homologaci mají.... jen jestli to třeba nemusí být dopsané v tp nebo tak něco...
-> Tomaso435: nejhorsich? at zkusi treba zaz :) a jawky nebudou tak nejhorsi, kdyz tyto 50 let stare stroje jezdi jeste ted treba v Turecku jardaj.rajce.idnes.cz/Tur
ecko_2014_-_1000_fotek%2C_
vic_se_neveslo...
-> castrol: děkovala
-> Zeke-ten šestý: pekne
-> Borderer: v podstatě jezdíš na nejhorších strojích planety
amík svou pětilitrovou toyotu neřeší a hárlej dává do servisu :D
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak mne dneska konečně vyšla za celé léto chvilka a stihl sem udělat STK na Jawě, další je na řadě vozejk, kde je propadlá "teprv" měsíc....nikdy bych netušil, jak může být ježdění na Jawě, užovkou a Feldou jako daily náročné na údržbu a opravy....
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak zrovna starline na feldě 1.6 se choval jako variátor na skůtru. Rozjelo se to, jelo to, ale když sem se potřeboval rozjet do kopce, odpíchnout v křižovatce, prostě jakýkoli větší namání spojky, ouvej. Pamatuju, když sem táhl naloženou 750tku vozejk, tak sem musel na semaforu potupně počkat, zcouvat pod kopec a rozjet se pod ním (Pro znalé Tčko pod rychlostí silnicí nad Babylonem v LBC).
Pak sem posháněl za podobné peníze origo díly a je po problémech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Mám na feldě TWR už takřka 60 tisíc km a nemužu si je vynachválit, stále sou tak na 30-40% životnosti a nemám problém procvičit ABS na suchém asfaltu. Teďka už začíná jeden kotouč kopat, ale to přičítám spíše tomu, že sem ho párkrát rozsvítil, protože se nevracel pístek ve třmenu.
-> MVM: a to tam mam jeste starou mezinapravovou prevedovku prave s tim difem (je to v jedne skrini) z 1.6, kterou nemci kdysi reklamovali rusum, ze se jim zadira na dalnici a 33tis. km na ni uplne bez problemu, mam tam porad stejnou napln - dal jsem tam hypoidni olej (jo uplne tam nepatri, ale synchrony to nema) a v nem je prisada LM proti zadirani
Tak nejak mi prijde, ze dily ze stare 1.6 drzi a to, co udelali rusove nove - vylepsene, tak se sype. Predni diferak mam taky ze stare 1.6 a taky perfekt - zadne spony, dal jsem hustej hypoid olej do kombajnu :). Jen jsem ten diferak utrhnul z uchyceni :), taky kdyz ho minulej majitel dal na vratak
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak nejak mi prijde, ze dily ze stare 1.6 drzi a to, co udelali rusove nove - vylepsene, tak se sype. Predni diferak mam taky ze stare 1.6 a taky perfekt - zadne spony, dal jsem hustej hypoid olej do kombajnu :). Jen jsem ten diferak utrhnul z uchyceni :), taky kdyz ho minulej majitel dal na vratak
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Novej bejvák pro Rapida je hotovej, včera dovymalováno, už tam jen navozit sysláty a auto a bude![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Bodejť by se nehřál .. to je to samý jako bys měl na pravým zadním nízkoprofilovou 13" a na levým zadním 15" - taky by se satelity pěkně proletěly.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: jj, proto by to chtelo jeste i na predek, tak bude vetsi pravdepodobnost, ze pujde vic kol... niva je stala 4 kolka s mezinapravovym difem narozdil od vetsiny offu, ktere jsou zadokolky a pripojuje se natvrdo predek, ja kdyz dam mezinapravovou uzaverku, tak mam vlastne natvrdo predek, todle kdyz udelam na asfaltu, tak citim, ze ze to tomu moc nesvedci a kdyz jsem mel jinej diferak na predku (4.1) a jinej na zadku (3.9) tak jsem kolikrat pozoroval divne zachroupani (po sjednoceni difu to prestalo...) a i s otevrenym mezinapravovym difem to bylo OK, ale prislo mi, ze se vic hral![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Kamarad rikal, ze necha poloosy stocit na cele delce a provede kapilarni zkousku... On je to vykovek a stocene to je jen na mistech, kde je potreba, ono toto ruske reseni musi i davat pekne na zadek loziskum...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Kamarad rikal, ze necha poloosy stocit na cele delce a provede kapilarni zkousku... On je to vykovek a stocene to je jen na mistech, kde je potreba, ono toto ruske reseni musi i davat pekne na zadek loziskum...
-> Jarda - zrušená registrace 26.09.16 14:13:24: Nejde o to klidněji.. Pokud se hnací moment vstupující do rozvodovky rovnoměrně rozdělí díky uzavřenýmu difrenciálu na obě poloosy - tak je namáhání poloviční. (Oproti tomu když Ti "prohrabuje" jedno hnací kolo a veškeré momenty jdou přes jednu polosu..)
-> MVM: jj, prave o ty poloosy mam nejvetsi strach... asi to bude chtit jezdit klidneji a rozumneji nez jezdim
dnes ne, ale o vikendu:
UZ vycisteny karbec v BAZovi se zda, ze funguje dobre, uz ani nepada hladina a sytic se taky chova lip
strecha u nivy po kotrmelci se taky docela podarila vyrovnat, ze uz by tam mohlo jit i predni okno :) a lemy u feldy se mi moc nepovedly a jeste jsem si udelal uraz oka... jeste jsem predtim trochu varil zlutaka, ale to jsou jeste tak 2 dny prace, LR vyztuhy pouzivam soucasne jako zaplaty :)
dnes ne, ale o vikendu:
UZ vycisteny karbec v BAZovi se zda, ze funguje dobre, uz ani nepada hladina a sytic se taky chova lip
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 25.09.16 08:17:16: Podle mě se tento typ zablokne jedině když se jedno kolo bude mít snahu prohrábnout - tehdy se to uzamkne,protože to rozpíná čep satelitů. Jakmile se rozjedeš a momenty se srovnají pojede to normálně. Čím pomaleji v terénu pojedeš -tím snáze se to zacvakne. Po zablokování to má narozdíl od lamelovýho 100% - tzn,polosy určitě dostanou kouř když to bude brutálnější a tvrdší povrch -podobně jako když na asfaltu zapomeneš uzávěrku. Žádný předpětí se v tomto případě nenastavuje - takže myslím že by se sám od sebe uzavřít při normální jízdě nemohl.
Lamelovej tahá obě kola v záběru částěčně trvale. Určitě bych si vše ale předem obtelefonoval u výrobce. www.axlelock.cz/
Lamelovej tahá obě kola v záběru částěčně trvale. Určitě bych si vše ale předem obtelefonoval u výrobce. www.axlelock.cz/
-> lokaj: hele mě jí tam nechali :D a nic sem říkat nemusel. Značku mam sedřenou tak jako tak (samozřejmě, aby pasovala k punkovýmu vzhledu Sierry :D )
-> MVM: a co myslis, je to vhodne na dlouhe cesty? mam strach, aby se mi to neuzavrelo, kdyz to nebudu cekat a v lepsim pripade to neskoncilo ukroucenou poloosou a v horsim pripade nehodou...
Jinak jsem cetl, ze prvotnim konstrukterem byl Ferdinad Porsche a vojenske vozy s pouhou hnanou zadni napravou s tim meli velmi dobrou prujezdnost. Ja ho urcite (teda zatim jsem rozhodnut) budu davat na zadek a uvazuji i o predku nebo prekopu cele brzdy na ABS a predni EDS z feldy nebo octavky....
Jinak jsem cetl, ze prvotnim konstrukterem byl Ferdinad Porsche a vojenske vozy s pouhou hnanou zadni napravou s tim meli velmi dobrou prujezdnost. Ja ho urcite (teda zatim jsem rozhodnut) budu davat na zadek a uvazuji i o predku nebo prekopu cele brzdy na ABS a predni EDS z feldy nebo octavky....
Včera jsem provětral tatřičku
-> palinator: Funguje to uplně stejně jako běžný samosvor LSD s lamelama,akorát že v tohle případě tam lamely nejsou.Místo toho jsou tam zubový vybrání/kolíky - tím pádem to není plynulý nástup svornosti ale skokový kdy do sebe ozubení zapadne .
-> Jarda:
Nefunguje tohle vlastně jako volnoběžka? Čili v zatáčce se vnější kolo "uvolní" a hnací sílu přebírá vnitřní se všemi svými důsledky.
Nefunguje tohle vlastně jako volnoběžka? Čili v zatáčce se vnější kolo "uvolní" a hnací sílu přebírá vnitřní se všemi svými důsledky.
-> palinator: to ja taky... www.axlelock.cz/
-> Jarda:
Já jsem hlavně zvědavej na ten tvůj kolíčkovej samosvor.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem hlavně zvědavej na ten tvůj kolíčkovej samosvor.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: ja se divim ze to na tech driftech vydrzej polooosy... takhle na tvrdo zavareny
-> LUKAS: hmm, taky pekne vypinatelna uzaverka - prehazovat diferaky :) to je podstatne na dyl nez muj volitelnej pohon u nivy, prepnu si to na predohraba nebo zadohraba jak zrovna chci, zmena pohonu mi trva 15 minut, nez odsroubuju prislusnej kardan :)
-> LUKAS: mas to spatne, ma to byt takhle![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
dnes sa vyrabala pre kamarata raznica a takto nejak to dopadlo
Akorat stokrat jim pripominam,ze nechci strhavat zelenou nalepku a samozrejme,ze mi ji ztrhli,protoze zapomneli a sedreli mi i znacku blbci..
Ja si dnes udelal vylet po nejzapadlejsich vesnickach okresu,kdyz uz sem si konecne nasel cas udelat STK po nekolika mesicich.STK bez zavad:)
-> Tomaso435 24.09.16 13:38:31: :-D
Jak to může projít přípravou a neprojít, tomu rozumím. Ale jak ty nový díly můžou skončit na vrakárně..?
Jak to může projít přípravou a neprojít, tomu rozumím. Ale jak ty nový díly můžou skončit na vrakárně..?
-> krtik: nejlepší brzdy sou z likvidace prodejny za 200 kotouče za 50 desky ferodo
případně z vrakáče z auta co neprošlo po přípravě na stk, stk. takhle mám doma ur pár dílů jetejch 20km a byly zdarma![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> M@rtin 23.09.16 17:13:11: Ty kjávo, a že mě nenapadlo se ani podívat...
. A tahle konfigurace dobrá?
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda: No mám je už několik let, zažili dvě cesty do NDR na Nordschleife i s ježděním po okruhu. Odhadem maj teďka tak 7tkm ....
-> krtik: Měl jsem ale už nemám, po tom co jsem desky od ATE na těch chlaďákách utavil v r. 2010 v Mostě. Pak jsem dal Zimmermany a DS2500. Takže je mám už pět let![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> krtik: Měl jsem ale už nemám, po tom co jsem desky od ATE na těch chlaďákách utavil v r. 2010 v Mostě. Pak jsem dal Zimmermany a DS2500. Takže je mám už pět let
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> M@rtin: A od kdy? dyť jsi měl nějaký z Clia???
-> M@rtin: to verim, ale jsou nekde jinde s cenou... mozna se vyplati, kolik uz na nich mas?, neopotrebovavaji se rychleji?, ja na DS2000 najel asi 8tis. km a jedna me ulitla diky korozi :(, to auto uz je melo, dal jsem ATE a naprd...
-> krtik 23.09.16 09:41:34: Já nemám chlaďáky ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jarda/felda: Jo kamarád si před časem kupoval lanko spojky Sratline na Multiplu, lanko bylo dlouhý už z výroby, tak musel uděšlat mezikus kterej vrazil mezi bowden a opěrku, no a za tři měsíce to luplo a lanko stejně prasklo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtik 22.09.16 22:47:02: Já na nich mám DS2500 a v pohodě ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> saskyn2: dal jsem starline pakny na fabii a nebrzdilo to... a jeste se deformovaly, rucku jsi mohl po necelem tis. km pritahovat, tak jsem tam dal feroda a no problem... proto jsem si stejna feroda dal ted i na feldu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 22.09.16 23:43:03: bud rád ty starline lanovody se vytahujou
kamarád je dal a po ani měsíci měl na lanovodech 5-6cm podložek a byl na konci závoitu a ručka stejně nebrzdila
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Já když koupil lanovody Starline a někdo mi to zkritizoval, tak jsem sehnal ještě TRW a teda průměr lana byl u TRW 2x takovej. Ale třeba ty Starline byly z lepšího materiálu, takže navíc ještě závodní odlehčené.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Já když koupil lanovody Starline a někdo mi to zkritizoval, tak jsem sehnal ještě TRW a teda průměr lana byl u TRW 2x takovej. Ale třeba ty Starline byly z lepšího materiálu, takže navíc ještě závodní odlehčené.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 22.09.16 14:46:08: Na Feldě mám Textar desky na Brembo kotoučích. Bylo mi to doporučeno, když jsem musel rychle udělat brzdy a měl v plánu přechod na chlaďáky. Brzdy brzdí parádně, nakonec jsem repásnul origo třmeny a jezdíme na tom 4 roky. Opotřebení nevím, neměřil jsem. Desky ještě jsou, kotouče mají kontrolní otvory trošku zarezlý, takže taky ještě jsou :).
Ze začátku to pískalo krásně, jak závoďák. Pak si to sedlo a ani zvouček. Teď pískaj (né tak hezky jak na začátku) při velmi lehkým brždění. Toto pískání ale dávám za vinu sobě, že to je následek pečlivýho odmašťování brzd čističem brzd.
edit: na jaro bych teda zkusil Zimmermann kotouče a nějaký destičky k tomu. Zimmermann kotouče jsou prý čupr, tak jsem zvědavý :).
Ze začátku to pískalo krásně, jak závoďák. Pak si to sedlo a ani zvouček. Teď pískaj (né tak hezky jak na začátku) při velmi lehkým brždění. Toto pískání ale dávám za vinu sobě, že to je následek pečlivýho odmašťování brzd čističem brzd.
edit: na jaro bych teda zkusil Zimmermann kotouče a nějaký destičky k tomu. Zimmermann kotouče jsou prý čupr, tak jsem zvědavý :).