-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 25.04.16 11:35:56: tady to píšu -> saskyn2 25.04.16 11:11:28:
Jo a i v tom se pleteš, třeba ten hyundai to má tak že pokud máš základ a nepřiplatíš si tak si zobrazíš leda kulový. Jen to má hlídané přes ventilky a v případě poklesu se ti rozsvítí kotrolka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2: Přímá kontrola tlaku čidlem ve vetilku má navíc ještě tu výhodu, že ukáže přímo hodnotu tlaku, kdežto ta neřímá kontrola zjistí jen to, že je nějaká odchylka.
-> Jirik_Tuňák1983: Aktuálně jsou používány dva druhy monitorování tlaku v pneumatikách. První řešení je takzvaná nepřímá kontrola, kdy je tlak v pneumatikách měřen pomocí elektronických asistentů jako ESP a ABS. Systém pracuje na základě toho, že správně nafouknutá pneumatika má větší obvod než ta podhuštěná.
Tento druh TPMS používají například vozy koncernu Volkswagen Group, Mercedes-Benzu nebo BMW. Jeho výhodou je nízká cena, nevýhodou méně přesné měření a nutnost kalibrace systému po dofouknutí kola nebo výměně pneumatik.
Druhou možností je přímá kontrola tlaku pomocí senzoru ve ventilku pneumatiky. Řidič se o špatném tlaku dozví okamžitě, a to i před zahájením jízdy. Tento systém najdeme v modelech koncernu PSA, Fordech nebo Renaultech. Výhodou tohoto řešení je okamžité informování o nízkém tlaku, nevýhodou vysoká cena speciálních ventilků.
Tento druh TPMS používají například vozy koncernu Volkswagen Group, Mercedes-Benzu nebo BMW. Jeho výhodou je nízká cena, nevýhodou méně přesné měření a nutnost kalibrace systému po dofouknutí kola nebo výměně pneumatik.
Druhou možností je přímá kontrola tlaku pomocí senzoru ve ventilku pneumatiky. Řidič se o špatném tlaku dozví okamžitě, a to i před zahájením jízdy. Tento systém najdeme v modelech koncernu PSA, Fordech nebo Renaultech. Výhodou tohoto řešení je okamžité informování o nízkém tlaku, nevýhodou vysoká cena speciálních ventilků.
-> saskyn2 25.04.16 11:11:28: Historie to je. Vím s čím děláme a co jde na nová auta. Jinak to montáž pěkně zdržuje. Jinak do Škodovky to chodilo furt s obyč. vent.
-> Jirik_Tuňák1983 25.04.16 11:10:54: ani když to je na to jako příplatek, ju? Já právě že třeba když si dáš příplatkové mlhovky a nesvítí ti, tak je to špatně, žejo... Tak jestli to tady není obdobně
Dobře, napsal jsem stále přes ventilky, což se dá blbě vysvětlit. Tak jinak, někteří mají obě varianty, někteří stále(jen) přes ventilky
-> Luky 25.04.16 11:08:09: Enémže to není podle r. v., ale modelové řady vs. platnost zákona.
UP šel na trh ještě před.
UP šel na trh ještě před.
-> Jirik_Tuňák1983: -> Jirik_Tuňák1983: Ty si taky historie
Pokud chceš zobrazení tlaku tak máš ventilek, pokud chceš jen hlídání tak máš levnější variantu přes ABS, kdy nemusíš platit za ventilky a zákonu přitom vyhovíš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky 25.04.16 11:06:46: Pro staré modely před platností to není povinné.
Jinak se dělají už i uni TPMS, která jsou programovatelná.
Pokud to jde spárovat tak je to plus. Orginály bývají dražší, přestože je bouchají všude možně.
Jinak se dělají už i uni TPMS, která jsou programovatelná.
Pokud to jde spárovat tak je to plus. Orginály bývají dražší, přestože je bouchají všude možně.
-> Jirik_Tuňák1983: jak moc nová? Náš Up vyrobený 11/2015 má přes ABS
ËDIT: i když slyšel jsem, že jsou jakési zákulisní tlaky na snížení tolerance měření, kterou už ABS nebude schopno změřit a všichni tudíž budou muset přejít na ventilkový systém)
ËDIT: i když slyšel jsem, že jsou jakési zákulisní tlaky na snížení tolerance měření, kterou už ABS nebude schopno změřit a všichni tudíž budou muset přejít na ventilkový systém)
-> saskyn2 25.04.16 10:50:59: Nová auta to mají právě přes ventilky nebo snímač vlepený do pneu. Přes ABS už je to historie.
-> saskyn2: jezdím nějaký hlídací ventilky za "pár" korun (cca za litr?) a fungují dvě sezóny zatím bez jakýchkoliv problémů. Ale zohlednit v rozvaze se to musí, to je fakt
(BTW, musí být funkční, když je to jen příplatková výbava před zavedením plošné povinnosti?)
(BTW, musí být funkční, když je to jen příplatková výbava před zavedením plošné povinnosti?)
Tak ono to není jen o ráfkách, ale dnes je např povinné v nových autech hlídání tlaku. Někteří to mají rozumně, např škodovka přes ABS, ale někteří jako soused z Koree to má stále přes ventilky, takže k ráfkům musíte připočítat bůrečka, takže to má ta leasingovka dobře spočítaný...
-> StepaNoFUN: jenze ta leasingovka to treba za tri roky proda. Maji to spocitany, ze se jim to asi vyplati.
V patek jsem delal dvoje superbacky 19 hned za sebou. Taky prijemny![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V patek jsem delal dvoje superbacky 19 hned za sebou. Taky prijemny
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 24.04.16 22:16:16: mne na staré chvalabohu pasujú pôvodné Z37 v lesku
-> Syny: u nás na firmě je to taky tak. Přezouvá se to 2krát ročně, když sem řikal že by bylo dobrý koupit další disky tak to bylo zamítnuto. Tak si pneuservis vydělá když přezouvá asi 20aut:)
-> Milan 136: S autama leasingovek se moc nesetkávám, ale kolikrát nadávám... Když děláš třetí sadu 17tek na hliníku během dopoledne, tak je to k nasrání. V ceně auta by se ty jedny ráfky ztratily, nehledě na to, že za 2-3 roky by byly ty druhý ráfky "zaplacený"...
Ale zase na druhou stranu - alespoň se vydělaj prachy. :-D
Ale zase na druhou stranu - alespoň se vydělaj prachy. :-D
-> Milan 136: Tak ze par lidi to tak dela bych veril, ale ze tolik, to me prekvapuje...
-> Syny: jak rika stepan. Takovych je. A hlavne v posledni dobe hodne leasingovky
-> StepaNoFUN 25.04.16 07:53:00: Tak to je dobrej blazinec. Dyt to musi oddelavat i tu gumu, kdyz to furt prendavas, ne? To bych radsi sehnal nejaky jety disky a nazdar.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.04.16 23:28:31: asi ti uniká fakt že né všichni co nastupují tak nastupují jako podržtaška. Jsou prostě obory kde se specialista na danou problematiku a firmy měníš proto, protože zavedeš nějaké procesy, inovace a tím tvá práce končí.
-> Syny: By ses divil kolik lidí to tak dělá. Vychází to tak na 1/3 lidí který nechávaj přezouvat a 2/3 který maj komplety.
-> StepaNoFUN: A on dneska nekdo dvakrat do roka nechava prehazovat sady gum na jednech rafkach?
-> Syny: Pokud máš komplety. Gumy na ráfek asi doma přehazovat nebudeš.
Pritom prezout si sam auto je otazka hodiny i s cigarem...
-> Jarda: že spodu, nebo klidně dva, jeden z vrchu a druhý že spod.
vcera jsem zjistil a vyresil pricinu cvakani pri brzdeni u feldy - byl uvolnenej jakejsi kryci plech brzdove desky, tak letel... a potom jsem vykuchal vyhnilej zesik z anteny a ted uz to dokonce hraje :) a zadnej zesik tam neni potreba
jeste se chci zeptat jak ma byt ten zadni stabik na felde - z vrchu nebo zespodu?, protoze na 1.6 jsem ho mel z vrchu a na 1.3bmm i na 1.3 mpi ho mam zespodu![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
jeste se chci zeptat jak ma byt ten zadni stabik na felde - z vrchu nebo zespodu?, protoze na 1.6 jsem ho mel z vrchu a na 1.3bmm i na 1.3 mpi ho mam zespodu
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King: To s tím přezouváním jak v F1 je pravda. Ono když Ti na dílně stojej 2 auta, 3tí rozdělaný venku, další před bránou, všechno nekomplety na AL a víš že maj v nejbližší době přijet další... Ono pak ve 2 lidech opravdu není čas na hrdinství...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jestli se jí chceš zbavit, bylo mi řečeno - pokud někde uvidíš, kup ji. :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.04.16 01:15:06: Starej ale pořád dobrej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 24.04.16 20:33:29: Žes neřekl, mám někde sadu navíc. :)
-> Milan 136: No a to je problem i v nejmenovanym pneuservisu nejmenovane zname site pneuservisu, kde mi dokazali zkurvit 3 ze 4 nesrackovych bezpecaku na pul roku starym aute a zkouseli na me, ze kolovy matky byly pretazeny nebo to bylo zarezly. Az kdyz jsem jim naznacil, ze chcat mi muzou jenom na spicky bot, ale v zadnym pripade ne dovnitr, protoze to pravdepodobne povolovali na hulvata pistoli, tak ze chci novou sadu bezpecaku gratis. Hlavne ze maj v prijimacim kanclu hrdou tabulku se vsema moznejma skolenima, ktery maj jejich servisaci. Ono je to taky samozrejme dany tim, ze nejakej spasitel sveta mel potrebu nadefinovat motoristickou zimu "od-do", jako to maj zeleny mozci na vojne a blbecci v leasingovkach nepovolej prezout na letni driv, nez 1.dubna 0:00, takze se pak muzou v servisech par tejdnu posrat a prezouvsj to jak Formule 1![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri: s tema krytkama me serou. Kdyz chces stejnobarevny, tak musis koupit celou sadu audinackejch matnejch, ktery jsou pekne drahy. No nic, nasrat. Mam na bezpecakach prototypovy. Spodek matnej, vrsek lesklej. Slepeny na delici rovine kvalitnim vterinakem a zevnitr zality lepidlem na plasty. Drzi to...
-> Milan 136 24.04.16 20:47:16: tie staré boli lepšie , tiež mám sadu ušetrenú .. a hlavne na ne existovali krytky s rovnakou farbou ako ostatné
-> StepaNoFUN: jeste jsem ho prasklej nevidel. Teda pokud ho nekdo nebere razovym utahovakem, coz bylo zakazane u tech starych
-> Milan 136: A prej ta náhrada nic moc... Prej ty ořechy praskaj...
-> StepaNoFUN: starsi typ s orechama, co se strkaji dovnitr uz neni a je nahrazen novym system McGard
-> Jarda: No, já takhle mám chybějícího kus malíčku, jak jsem doloval před týdnem ten stabík z vraku Feldy tady u nás...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: tak ho ta felda mela, uz jsem Ti ho i vymontoval
, asi proto, ze to byla GLX, na jedne strane jsem sroub povolil a na druhe moc nesel, tak jsem zabral a 10.9 sroub jsem utrhnul a pri tom jsem se prastil do prostrednicku, ktereho mi kousek chybi a mam ho ted celej modrej![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vyzvednul v lakovně kola (originály) a rovnou je cestou domů obul a nasadil na auto... Ještě dodělat ty Speedliny, ale to v nejbližší době asi nedám.
Jo a vybrečel jsem si origo sadu Škodováckejch bezpečnostních šroubů. Pro zákazníky prej nejsou a nebudou, ale že seš to Ty - mám tu 3 sady zasyslený pro sebe, tak Ti jednu nechám... :-)
To už je to tak nesehnatelný?
Jo a vybrečel jsem si origo sadu Škodováckejch bezpečnostních šroubů. Pro zákazníky prej nejsou a nebudou, ale že seš to Ty - mám tu 3 sady zasyslený pro sebe, tak Ti jednu nechám... :-)
To už je to tak nesehnatelný?
-> Milan 136:
- "Stabilizujte stabilizátory!"
o "Stabilizátory stabilizovány."
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
- "Stabilizujte stabilizátory!"
o "Stabilizátory stabilizovány."
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: sama o sobě funguje jako stabilizátor, ale o přídavné stabilizátory se doplňuje, Viz třeba felda
-> Jarda: Právě jsem přemýšlel, k čemu asi tak je stabilizátor u jednoprvkové zkrutné zadní nápravy? Vždyť to samo o sobě je stabilizátor, ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: no i Plsek pise, ze se mu spousta lidi vyhyba..., ale tak Ty mas s ostrejsi jizdou urcite vic zkusenosti
ja jako amater jsem to proste nedokazal tak odhadnout, presto, ze mozna to fungovalo trochu lip![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jeden moderator na LadaForu mi ke stabiku napsal: urcite je to bez stabiku lepsi, protoze kola lepe kopiruji teren, jen posadka bude trpet morskou nemoci :)
a kdyz pujdu do extremu, tak kamarad zadní zkrutnou favo napravu prevaril a udelal z ni tuhou :) cimz docilil toho, ze jezdil zatacky po 3 kolech a liboval si, jak se mu to nenaklani, no a skoncilo to tim, ze vymetl skarpu a trefil strom, nastesti to skarpou jel dost dlouho a strom trefil uz v docela male rychlosti
jinak na rapidu jsem dal jen tvrde ulozeni serioveho stabiku a jsem spokojen... ono to je podle toho, na co clovek to auto pouziva a co od neho ocekava...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jeden moderator na LadaForu mi ke stabiku napsal: urcite je to bez stabiku lepsi, protoze kola lepe kopiruji teren, jen posadka bude trpet morskou nemoci :)
a kdyz pujdu do extremu, tak kamarad zadní zkrutnou favo napravu prevaril a udelal z ni tuhou :) cimz docilil toho, ze jezdil zatacky po 3 kolech a liboval si, jak se mu to nenaklani, no a skoncilo to tim, ze vymetl skarpu a trefil strom, nastesti to skarpou jel dost dlouho a strom trefil uz v docela male rychlosti
jinak na rapidu jsem dal jen tvrde ulozeni serioveho stabiku a jsem spokojen... ono to je podle toho, na co clovek to auto pouziva a co od neho ocekava...
-> StepaNoFUN: Snad jo, no. Vzpomněl jsem si na můj styl jízdy v serpentýnách tady u nás a začal mít obavu, abych se nepřidal k dlouhé řadě aut, končících v lese za jednou levotočivou zatáčkou...
Včera jsem tamtudy jel testovací jízdu, ale to jsem jel klidně a spíš jsem poslouchal zvuky z motorového prostoru a cestou zpět jsem vezl v kufru pár volně ložených Porothermů, takže klidná jízda byla nutností
Nicméně je to stejně fuk, protože teď předám auto opět do užívání tátovi, a jezit budu už jen zadohraby![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Včera jsem tamtudy jel testovací jízdu, ale to jsem jel klidně a spíš jsem poslouchal zvuky z motorového prostoru a cestou zpět jsem vezl v kufru pár volně ložených Porothermů, takže klidná jízda byla nutností
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nicméně je to stejně fuk, protože teď předám auto opět do užívání tátovi, a jezit budu už jen zadohraby
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj: Neboj. Funguje to s tím líp. ;-)
-> vhml: No, tak nebylo by to poprvé ani naposledy. Třeba to má výhody pouze ve spojení s těžším motorem, nebo s ABS...?
-> Jarda: Takže mám počítat se zhoršením jízdních vlastností? Že já blbec jsem ho na tom vraku nenechal...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> vhml: videl jsem spoustu 1.3 bez zadniho stabiku, spis bych rekl, ze to mely vsechny kratke novoxichtovky...
ja osobne na techto autech hlavne predni stabiky nemam moc rad, clovek potom snaz prestreli zatacku, ale z 1.6 ho vyndavat nebudu... a znivy jsem ho vyhodil, alespon potom jedno kolo v terenu pri krizeni nema tendeci tolik zustavat ve vzduchu, ze zelenyho roa jsem ho vyhodil hned potom, co jsem se malem zabil v zatacce, protoze jsem byl zvyklej na auto bez stabiku a vlastne s 1.6 uz jsem mel taky 2x co delat, to se mi s 1.3 jen se zaznim stabikem stalo asi 1x za 100tis. km a to bylo jeste na mokru
-> Bukaj: mrknu, jestli ten zadni stabik nema jedna felda, co mam na zahrade a dyztak bych Ti ho dovezl, ale dost o tom pochybuju :( je to slaba r.v.1994
ja osobne na techto autech hlavne predni stabiky nemam moc rad, clovek potom snaz prestreli zatacku, ale z 1.6 ho vyndavat nebudu... a znivy jsem ho vyhodil, alespon potom jedno kolo v terenu pri krizeni nema tendeci tolik zustavat ve vzduchu, ze zelenyho roa jsem ho vyhodil hned potom, co jsem se malem zabil v zatacce, protoze jsem byl zvyklej na auto bez stabiku a vlastne s 1.6 uz jsem mel taky 2x co delat, to se mi s 1.3 jen se zaznim stabikem stalo asi 1x za 100tis. km a to bylo jeste na mokru
-> Bukaj: mrknu, jestli ten zadni stabik nema jedna felda, co mam na zahrade a dyztak bych Ti ho dovezl, ale dost o tom pochybuju :( je to slaba r.v.1994