skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jirik_Tuňák1983 25.04.16 21:06:54: A nebylo by ekologičtější (a spravedlivější), kdyby palivo bylo na příděl pro každého občana?
-> Bukaj: Neboj, tu ti zakážou taky...
-> Jirik_Tuňák1983: Nedávno jsem u kamaráda přezouval myslím C3. Přijelo to na dílnu, a nějak (nevím proč, ani jsem o tom moc nepřemejšlel, protože děláme převážně VW group) mě napadlo že to bude mít senzory. Takže jsem přezutí řešil velmi opatrně a když přišel, tak jem konstatoval něco v tom smyslu "Ty woe to máš hlásit, že t sračka má senzory v kolech."
Chvíli na mě koukal jeko puk a pronesl "Ono je to fakt má? Vidíš, já jsem se s majitelem hádal, že nemá. Už 3x jsem to přezouval a nikdy jsem si jich nevšimnul. Asi proto, že začínám vždycky tak, jak se má. :-D Tak já mu jdu říct, že měl pravdu."
Chvíli na mě koukal jeko puk a pronesl "Ono je to fakt má? Vidíš, já jsem se s majitelem hádal, že nemá. Už 3x jsem to přezouval a nikdy jsem si jich nevšimnul. Asi proto, že začínám vždycky tak, jak se má. :-D Tak já mu jdu říct, že měl pravdu."
-> StepaNoFUN: Čím dál tím víc mne to utvrzuje, že 130 LPG je ten správný vůz na denní ježdění v následujících několika dekádách![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 25.04.16 21:04:31: Jistě. Vyšší bezpečnost, nižší spotřeba na správně nahuštěných pneu a s tím spojené nižší emise. Slibují si tuším až o 4 - 5%.
-> Bukaj: Bohužel ano. Předvoj automatickýho hlášení nehody a dalších "bezpečnostních"
; (a hlavně v případě potřeby "úřadu sledovacích) prvků...
Když budu mít čas, tak sem dám nějaký fotky variant pro ty co nemají možnost si to ošmakat. Rozdíly, typy, velikosti apod.
-> StepaNoFUN: To jako fakt je výmysl z Bruselu? No, to potěš koště teda...
Jinak díky za vysvětlení...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak díky za vysvětlení...
-> Bukaj: Jsou 2 verze - 1. jednoduchá a relativně levná. Ze senzorů ABS a EDS počítač porovnává počet otáček kol a pokud se jedno točí rychleji než druhý je jedno z nich podhuštěný a rozsvítí se kontrolka. Nevýhodou je nutnost kalibrace po každým dohuštění kol.
2. složitější verze - v kolech (většinou ve ventilcích) jsou wireless senzory (nedobíjej se, maj baterku s omezenou životností) a snímače v podbězích dávaj info palubnímu pc o tlaku. A dle výbavy vozidla buď rozsvítěj jen kontrolku při poklesu, nebo dokáže ten PC zobrazit i aktuální tlak.
Bohužel to není až tak výmysl výrobce auta, jako nařízení EU pod záminkou úspor paliva.
Navíc už se proslýchá i o na pevno vlepenejch senzorech v pneu, který budou hlídat i teplotu, stáří... O nutnosti přezutí v servisu (nutnost nakódovat), nemožnosti si přivýzt kola na servis (najednou máme 8 senzorů a 4 se netočej? Někde je něco blbě...) je prostě škoda mluvit...
2. složitější verze - v kolech (většinou ve ventilcích) jsou wireless senzory (nedobíjej se, maj baterku s omezenou životností) a snímače v podbězích dávaj info palubnímu pc o tlaku. A dle výbavy vozidla buď rozsvítěj jen kontrolku při poklesu, nebo dokáže ten PC zobrazit i aktuální tlak.
Bohužel to není až tak výmysl výrobce auta, jako nařízení EU pod záminkou úspor paliva.
Navíc už se proslýchá i o na pevno vlepenejch senzorech v pneu, který budou hlídat i teplotu, stáří... O nutnosti přezutí v servisu (nutnost nakódovat), nemožnosti si přivýzt kola na servis (najednou máme 8 senzorů a 4 se netočej? Někde je něco blbě...) je prostě škoda mluvit...
Když tady čtu o elektronickém hlídání tlaku v pneu - to funguje jak? Nějak wireless, že v disku (nebo v gumě?) je nějaký snímač s vysílačem, dobíjený jízdou a v palubním PC je přijímač, který zobrazuje tlaky pro jednotlivá kola? To už opravdu výrobci nevědí, čím zaujmout zákazníky
Zanedlouho bude kontrolka čistoty čelního skla a bodu tuhnutí kapaliny v ostřikovači...![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zanedlouho bude kontrolka čistoty čelního skla a bodu tuhnutí kapaliny v ostřikovači...
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
-> Milan 136: Bohuzel na tu vopicarnu s jednou sadou alu rafku a dvema sadama gum presel po deseti letech, co jsem u firmy i Leaseplan :-( Pred tim jsem jenom tocil dve sady kol a pohoda. Kdyz si to na rozhrani sezon v pneuservisu hazeli a nebyli schopny mi to v historicky kratky dobe prehodit, tak jsem si jenom vyfasoval kola z depozitu, pred barakem si to prehodil a zimni kola zase ulozil. Sice prskali, ze si sam prehodit nesmim a kdesi cosi, ale pochybuju, ze si dokazu vymenu kol zprasit vic, nez certifikovany manici v servisu, ktery tam honej, jak nafoukly kozy :-)
-> TC 25.04.16 12:24:06: Přečti si ještě jednou co píše daskyn a já.
-> U-Geen: jen ventilky na zimáky, přijímač a letní ventilky byly na autě v rámci příplatkové výbavy
Neni nad to se pred jizdou protahnout :) Takze EU vlastne muze za obezitu... No to je kandál, to je na žalobu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A všechny tyhle systémy, pokud nefungujou, tak neprojdete STK
Přestože na funkčnost auta to nemá vliv. A když dojde baterie, která vydrží tak 3roky, tak je třeba vyměnit celý snímač... Super nápad EU ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![24](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> saskyn2 25.04.16 11:33:17: Ale to ja vím, děláme všechny značky. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mitsubishi krátce zkoušelo ty lepený, ale nezřídka odpadly v pneu.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mitsubishi krátce zkoušelo ty lepený, ale nezřídka odpadly v pneu.
-> Luky 25.04.16 11:06:46: tos kupoval nejakej ten kit na TPMS? Vcelku by me to lakalo na Subaru, je docela citlivy na ruzny tlak v pneu
Jinak origo u Subaru je pres ventilky a musi se vzdy nakodovat... tzn i kdyz mas dve sady, musis do servisu.
Jinak origo u Subaru je pres ventilky a musi se vzdy nakodovat... tzn i kdyz mas dve sady, musis do servisu.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 25.04.16 11:35:56: tady to píšu -> saskyn2 25.04.16 11:11:28:
Jo a i v tom se pleteš, třeba ten hyundai to má tak že pokud máš základ a nepřiplatíš si tak si zobrazíš leda kulový. Jen to má hlídané přes ventilky a v případě poklesu se ti rozsvítí kotrolka.
Jo a i v tom se pleteš, třeba ten hyundai to má tak že pokud máš základ a nepřiplatíš si tak si zobrazíš leda kulový. Jen to má hlídané přes ventilky a v případě poklesu se ti rozsvítí kotrolka.
-> saskyn2: Přímá kontrola tlaku čidlem ve vetilku má navíc ještě tu výhodu, že ukáže přímo hodnotu tlaku, kdežto ta neřímá kontrola zjistí jen to, že je nějaká odchylka.
-> Jirik_Tuňák1983: Aktuálně jsou používány dva druhy monitorování tlaku v pneumatikách. První řešení je takzvaná nepřímá kontrola, kdy je tlak v pneumatikách měřen pomocí elektronických asistentů jako ESP a ABS. Systém pracuje na základě toho, že správně nafouknutá pneumatika má větší obvod než ta podhuštěná.
Tento druh TPMS používají například vozy koncernu Volkswagen Group, Mercedes-Benzu nebo BMW. Jeho výhodou je nízká cena, nevýhodou méně přesné měření a nutnost kalibrace systému po dofouknutí kola nebo výměně pneumatik.
Druhou možností je přímá kontrola tlaku pomocí senzoru ve ventilku pneumatiky. Řidič se o špatném tlaku dozví okamžitě, a to i před zahájením jízdy. Tento systém najdeme v modelech koncernu PSA, Fordech nebo Renaultech. Výhodou tohoto řešení je okamžité informování o nízkém tlaku, nevýhodou vysoká cena speciálních ventilků.
Tento druh TPMS používají například vozy koncernu Volkswagen Group, Mercedes-Benzu nebo BMW. Jeho výhodou je nízká cena, nevýhodou méně přesné měření a nutnost kalibrace systému po dofouknutí kola nebo výměně pneumatik.
Druhou možností je přímá kontrola tlaku pomocí senzoru ve ventilku pneumatiky. Řidič se o špatném tlaku dozví okamžitě, a to i před zahájením jízdy. Tento systém najdeme v modelech koncernu PSA, Fordech nebo Renaultech. Výhodou tohoto řešení je okamžité informování o nízkém tlaku, nevýhodou vysoká cena speciálních ventilků.
-> saskyn2 25.04.16 11:11:28: Historie to je. Vím s čím děláme a co jde na nová auta. Jinak to montáž pěkně zdržuje. Jinak do Škodovky to chodilo furt s obyč. vent.
-> Jirik_Tuňák1983 25.04.16 11:10:54: ani když to je na to jako příplatek, ju? Já právě že třeba když si dáš příplatkové mlhovky a nesvítí ti, tak je to špatně, žejo... Tak jestli to tady není obdobně
Dobře, napsal jsem stále přes ventilky, což se dá blbě vysvětlit. Tak jinak, někteří mají obě varianty, někteří stále(jen) přes ventilky
-> Luky 25.04.16 11:08:09: Enémže to není podle r. v., ale modelové řady vs. platnost zákona.
UP šel na trh ještě před.
UP šel na trh ještě před.
-> Jirik_Tuňák1983: -> Jirik_Tuňák1983: Ty si taky historie
Pokud chceš zobrazení tlaku tak máš ventilek, pokud chceš jen hlídání tak máš levnější variantu přes ABS, kdy nemusíš platit za ventilky a zákonu přitom vyhovíš![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Luky 25.04.16 11:06:46: Pro staré modely před platností to není povinné.
Jinak se dělají už i uni TPMS, která jsou programovatelná.
Pokud to jde spárovat tak je to plus. Orginály bývají dražší, přestože je bouchají všude možně.
Jinak se dělají už i uni TPMS, která jsou programovatelná.
Pokud to jde spárovat tak je to plus. Orginály bývají dražší, přestože je bouchají všude možně.
-> Jirik_Tuňák1983: jak moc nová? Náš Up vyrobený 11/2015 má přes ABS
ËDIT: i když slyšel jsem, že jsou jakési zákulisní tlaky na snížení tolerance měření, kterou už ABS nebude schopno změřit a všichni tudíž budou muset přejít na ventilkový systém)
ËDIT: i když slyšel jsem, že jsou jakési zákulisní tlaky na snížení tolerance měření, kterou už ABS nebude schopno změřit a všichni tudíž budou muset přejít na ventilkový systém)
-> saskyn2 25.04.16 10:50:59: Nová auta to mají právě přes ventilky nebo snímač vlepený do pneu. Přes ABS už je to historie.
-> saskyn2: jezdím nějaký hlídací ventilky za "pár" korun (cca za litr?) a fungují dvě sezóny zatím bez jakýchkoliv problémů. Ale zohlednit v rozvaze se to musí, to je fakt
(BTW, musí být funkční, když je to jen příplatková výbava před zavedením plošné povinnosti?)
(BTW, musí být funkční, když je to jen příplatková výbava před zavedením plošné povinnosti?)
Tak ono to není jen o ráfkách, ale dnes je např povinné v nových autech hlídání tlaku. Někteří to mají rozumně, např škodovka přes ABS, ale někteří jako soused z Koree to má stále přes ventilky, takže k ráfkům musíte připočítat bůrečka, takže to má ta leasingovka dobře spočítaný...
-> StepaNoFUN: jenze ta leasingovka to treba za tri roky proda. Maji to spocitany, ze se jim to asi vyplati.
V patek jsem delal dvoje superbacky 19 hned za sebou. Taky prijemny![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
V patek jsem delal dvoje superbacky 19 hned za sebou. Taky prijemny
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 24.04.16 22:16:16: mne na staré chvalabohu pasujú pôvodné Z37 v lesku
-> Syny: u nás na firmě je to taky tak. Přezouvá se to 2krát ročně, když sem řikal že by bylo dobrý koupit další disky tak to bylo zamítnuto. Tak si pneuservis vydělá když přezouvá asi 20aut:)
-> Milan 136: S autama leasingovek se moc nesetkávám, ale kolikrát nadávám... Když děláš třetí sadu 17tek na hliníku během dopoledne, tak je to k nasrání. V ceně auta by se ty jedny ráfky ztratily, nehledě na to, že za 2-3 roky by byly ty druhý ráfky "zaplacený"...
Ale zase na druhou stranu - alespoň se vydělaj prachy. :-D
Ale zase na druhou stranu - alespoň se vydělaj prachy. :-D
-> Milan 136: Tak ze par lidi to tak dela bych veril, ale ze tolik, to me prekvapuje...
-> Syny: jak rika stepan. Takovych je. A hlavne v posledni dobe hodne leasingovky
-> StepaNoFUN 25.04.16 07:53:00: Tak to je dobrej blazinec. Dyt to musi oddelavat i tu gumu, kdyz to furt prendavas, ne? To bych radsi sehnal nejaky jety disky a nazdar.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.04.16 23:28:31: asi ti uniká fakt že né všichni co nastupují tak nastupují jako podržtaška. Jsou prostě obory kde se specialista na danou problematiku a firmy měníš proto, protože zavedeš nějaké procesy, inovace a tím tvá práce končí.
-> Syny: By ses divil kolik lidí to tak dělá. Vychází to tak na 1/3 lidí který nechávaj přezouvat a 2/3 který maj komplety.
-> StepaNoFUN: A on dneska nekdo dvakrat do roka nechava prehazovat sady gum na jednech rafkach?
-> Syny: Pokud máš komplety. Gumy na ráfek asi doma přehazovat nebudeš.
Pritom prezout si sam auto je otazka hodiny i s cigarem...
-> Jarda: že spodu, nebo klidně dva, jeden z vrchu a druhý že spod.
vcera jsem zjistil a vyresil pricinu cvakani pri brzdeni u feldy - byl uvolnenej jakejsi kryci plech brzdove desky, tak letel... a potom jsem vykuchal vyhnilej zesik z anteny a ted uz to dokonce hraje :) a zadnej zesik tam neni potreba
jeste se chci zeptat jak ma byt ten zadni stabik na felde - z vrchu nebo zespodu?, protoze na 1.6 jsem ho mel z vrchu a na 1.3bmm i na 1.3 mpi ho mam zespodu![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
jeste se chci zeptat jak ma byt ten zadni stabik na felde - z vrchu nebo zespodu?, protoze na 1.6 jsem ho mel z vrchu a na 1.3bmm i na 1.3 mpi ho mam zespodu
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King: To s tím přezouváním jak v F1 je pravda. Ono když Ti na dílně stojej 2 auta, 3tí rozdělaný venku, další před bránou, všechno nekomplety na AL a víš že maj v nejbližší době přijet další... Ono pak ve 2 lidech opravdu není čas na hrdinství...
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Jestli se jí chceš zbavit, bylo mi řečeno - pokud někde uvidíš, kup ji. :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 24.04.16 01:15:06: Starej ale pořád dobrej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 24.04.16 20:33:29: Žes neřekl, mám někde sadu navíc. :)
-> Milan 136: No a to je problem i v nejmenovanym pneuservisu nejmenovane zname site pneuservisu, kde mi dokazali zkurvit 3 ze 4 nesrackovych bezpecaku na pul roku starym aute a zkouseli na me, ze kolovy matky byly pretazeny nebo to bylo zarezly. Az kdyz jsem jim naznacil, ze chcat mi muzou jenom na spicky bot, ale v zadnym pripade ne dovnitr, protoze to pravdepodobne povolovali na hulvata pistoli, tak ze chci novou sadu bezpecaku gratis. Hlavne ze maj v prijimacim kanclu hrdou tabulku se vsema moznejma skolenima, ktery maj jejich servisaci. Ono je to taky samozrejme dany tim, ze nejakej spasitel sveta mel potrebu nadefinovat motoristickou zimu "od-do", jako to maj zeleny mozci na vojne a blbecci v leasingovkach nepovolej prezout na letni driv, nez 1.dubna 0:00, takze se pak muzou v servisech par tejdnu posrat a prezouvsj to jak Formule 1![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri: s tema krytkama me serou. Kdyz chces stejnobarevny, tak musis koupit celou sadu audinackejch matnejch, ktery jsou pekne drahy. No nic, nasrat. Mam na bezpecakach prototypovy. Spodek matnej, vrsek lesklej. Slepeny na delici rovine kvalitnim vterinakem a zevnitr zality lepidlem na plasty. Drzi to...