skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
23:00:36
01.10.2015
01.10.2015
zralous
-> Jozka: víc hlav víc ví.. Vezmi!!
22:55:26
01.10.2015
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Přijedu mrknout určitě - ale to abych sebou vzal alespoň kámoše, kterej dobově jezdil 120S..
22:18:54
01.10.2015
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Až se mi to podaří přivézt, tak přijedeš na návštěvu Je to 6ks motorů 3 převodovky s poloosami a rameny a 3 přední nápravy. Z toho bezpečnš vím, ,že od každého kus patří k té 110L rallye
22:05:55
01.10.2015
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Třeba řádně zkodumentovat.. úprava A2 měla Purolator filtry bokem skoro od začátku, takže asi i tyhle, ale o jinak o tý poslední sérii závodních MB moc info není - akce skončila v plamenech a pak hned přišly 110L rallye.
20:55:24
01.10.2015
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Dnes jsem motor prohlédl ještě jednou, má dokonce oddělený olejový filtr s tlakoměrem a myslím, že k němu mám i převodovku s rameny. Když jsem to tenkrát nakládal, přišlo mi divné že by převodovka s nízkými rameny měla lyži na ochranu diferáku. Předpokládal jsem že patří k té 110, ale teď mi to dává smysl.
19:27:20
01.10.2015
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Fakt asi jedině muzeum.. jsem dneska zkoušel pamětníka, kterej měl to A2 MB začátkem 70. jako první auto - a ohledně značení motoru si pamatuje velký kulový / .
08:02:54
01.10.2015
01.10.2015
zralous
-> Duri: Nerozebral.. Privezl jsem toho celou garaz uz asi pred mesicem a pomalu zjistuju, co je v tom za poklady. Cisla jsem se vsiml nahodou min. tyden, kdyz jsem prohlizel kompletnost dvoukarburace.
Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime
Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime
20:05:45
30.09.2015
30.09.2015
Petr98
-> zralous: Parádní úlovek
15:20:08
30.09.2015
30.09.2015
Jozka
-> Duri: To dává smysl.. třeba je to motor z toho emba, co je vyfocený na vedlejší straně..
-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.
-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.
15:09:34
30.09.2015
30.09.2015
Duri
-> zralous: Ohladom toho motoru, pozeral som do Gerega strana 170, Skoda 1000 MB Rallye A2 model 69
kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni
Zvacsene kanaly +1mm vylestene
silnejsie ventilove pruziny
vypukle 3 kruzkove piesty
...
karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm
vyfuk burges
Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.
Parada :)
Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni
Zvacsene kanaly +1mm vylestene
silnejsie ventilove pruziny
vypukle 3 kruzkove piesty
...
karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm
vyfuk burges
Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.
Parada :)
Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
13:14:48
30.09.2015
30.09.2015
Jozka
-> zralous: Napadlo mě, že to souvisí - ale bohužel ani nevím, jestli měly MB motory pro závodní účely nějaký extra značení..
11:03:15
30.09.2015
30.09.2015
zralous
-> Jozka: Usuzuji pouze, protoze je motor osazen dvojkarburaci.. Je mozne, ze byl zakoupen jako nahradadni k me 110L Rallye. Byl totiz v konvolutu dilu k ni.
09:19:28
30.09.2015
30.09.2015
Jozka
-> zralous: Dobrej objev.. nikdy jsem neviděl - ovšem to číslo je v řadě tak vysoko, že v tý době už se MBG litrový nedělaly.
08:08:14
30.09.2015
30.09.2015
zralous
Setkali jste se už někdy s tímto? Předpokládám MBG v úpravě A2
08:35:52
07.09.2015
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zrovna ty pruhy koženky ještě nejsem rozhodnutej, zda budu vracet - resp. byl jsem rozhodnutej jako doposud nevracet, ale třeba u X opěradla byl ten pruh ke kostře dosti důkladně na kostru nalepenej. A navíc molitan kolem dokola k pružinovýmu rámu přicvakanej těma drátkama podivnejma - to jsem viděl prvně (a sponkovačku, kterou to páchali, tu bych ani vidět nechtěl).
Ty čtverečky u dveřních panelů jsem našel zatím na všech autech - a když na přes sponky jako těfnění, tak napadaný dole ve dveřích, protože origo na tom "igelitu" nijak zvlášť nedržej. Naše 1968/01 je ovšem měla přilepený celkem dobře a všechny fialový .
Ty čtverečky u dveřních panelů jsem našel zatím na všech autech - a když na přes sponky jako těfnění, tak napadaný dole ve dveřích, protože origo na tom "igelitu" nijak zvlášť nedržej. Naše 1968/01 je ovšem měla přilepený celkem dobře a všechny fialový .
08:24:01
07.09.2015
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Sranda je třeba ta "odřezková" koženka, používaná jako výztuha pod pružiny sedáků a z. opěradel, případně na tapecy k zakrytí sponek lištičky - i v rámci jednoho vozu tři druhy koženky
Vidíš, připomnělo mi to další otázku:
Měly všechny tapecy ty sponky zalepené koženkovými čtverečky?
Z mého standarda (1.8.68) jsem vytáhl tapecy bez těch čtverečků. Sice už byly kdysi sundavané (v 86 na lakování), ale nevidím důvod, proč by někdo ty čtverečky odlepoval...
Vidíš, připomnělo mi to další otázku:
Měly všechny tapecy ty sponky zalepené koženkovými čtverečky?
Z mého standarda (1.8.68) jsem vytáhl tapecy bez těch čtverečků. Sice už byly kdysi sundavané (v 86 na lakování), ale nevidím důvod, proč by někdo ty čtverečky odlepoval...
08:13:23
07.09.2015
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, stejně budu muset něco vyseknout.. ono horší bude zvolit čalounickej postup, rozebral jsem několik zadních opěradel v létě a provedením je to co kus, to originál..
07:49:50
07.09.2015
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak možné je, že i tento "díl" se měnil v průběhu výroby...
00:19:26
07.09.2015
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem si taky myslel.. jen jsem teďka vyndal nějaký divný..
23:27:14
06.09.2015
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka:
Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem
Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem
20:30:09
06.09.2015
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zřejmě jo.. mě se jen jednou dostala do rukou tyčka, která vypadala, že tu podivuhodnou mrtvolně žlutozelenou někdo na černo natíral dodatečně (auto bylo zkraje roku 1966.
Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
17:26:27
06.09.2015
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky.
Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem" )
Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy
Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem" )
Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy
16:58:06
06.09.2015
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Ručka šedobéžová ještě v 16. sérii ještě zcela jistě, řadička černá (dle mých aut) minimálně od 13. série.. Jinak ani MBM z 18. série nemělo černou páku ruční brzdy, ale to má divných dílů povícero.
16:16:33
06.09.2015
06.09.2015
Bukaj
-> Petr98 29.07.15 16:32:18: Nevím, jak u prvních MB, ale ve voze z roku 65 (pravděpodobně 6. série, ale nevím jistě - nedochoval se štítek ani motor, jen číslo karoserie 063xxx) byl motorek 09-9421.84 (dle výrobního čísla ZU 1164 vyroben v září 65) - už s novým typem víka s přídržným perem a ventilátorkem, silentblok lakován šedě (později černé silentbloky) - s nožovými fastony, ačkoli na přístrojovce byly ještě hvězdicové konektory...
Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
16:06:10
06.09.2015
06.09.2015
Bukaj
Přátelé, kamarádi...
...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".
Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...
...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".
Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...
...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
13:23:42
02.09.2015
02.09.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Asi ne, 44. týden nebude v srpnu...
13:11:30
02.09.2015
02.09.2015
Mr._Nosferatu
Nejsou to náhodou týdny výroby ?
12:34:17
02.09.2015
02.09.2015
Bukaj
Na srpnové 68 (také šedá levandulová) mám žlutou voskovkou číslo 44 a hned vedle červenou nějakej ne moc čitelnej klikyhák...
08:03:28
02.09.2015
02.09.2015
Jozka
-> Bukaj 01.09.15 22:20:11: Čáranice (často modrý) taky nevím, co znamenaj, navíc jsou naprosto nečitelný.. A krom tapeců a sacího pláště bývaly i jinde.. (celkem na 4 místech ?) jen teď nevím kde..
22:47:25
01.09.2015
01.09.2015
Nemky
-> isti: děkuji za tip
22:45:38
01.09.2015
01.09.2015
isti
-> Nemky: Je to na predné čelo,časť nápisu SKODA ak s nemýlím.
22:34:07
01.09.2015
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: Skvělé děkuji.
Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.
Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.
22:20:11
01.09.2015
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Pravděpodobně ano.
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
22:00:36
01.09.2015
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: -> Jozka: Takže se jedná o hlavu 1964-65 ?
07:59:17
01.09.2015
01.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Rok výroby ? To jsem si nikdy nevšiml.. ale nebyl by na škodu.
02:56:33
01.09.2015
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Asi jak píše Jožka - nějaká starší série.
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)
00:30:09
01.09.2015
01.09.2015
Jozka
-> Fávo forever: MB OK a nějakej spíš starší odlitek - od 11. série už se nedával pro držák dynama ten svorník.. Novější provedení jsem šlechtil teď nedávno, je i lehce jinak označená..
21:07:21
31.08.2015
31.08.2015
Fávo forever
Prosím místní znalce o identifikaci MB hlavy (má šteftíky na držák filtrboxu).
16:30:54
29.07.2015
29.07.2015
Petr98
V katalogu od nulte serie je motorek steracu nakresleny s klasickymi packami. Vzdyt prece jeste packy jeste nebyly ( vsude byly ty kulate ruzice) tak to nechapu. Jak to tedy je?
23:51:13
26.07.2015
26.07.2015
Václav Kršek
Už jsem našel :) je to v článku Socialistický autosalon (číslo 7/1968) a cituji popis této fotky: '' Vlevo 1000 MB s klasickým motorem, vpravo s rotačním motorem W-414. Funkční vzorek tohoto jednopístového, kapalinou chlazeného motoru o objemu pracovního prostoru 400 ccm a výkonu 40 k při 6000 ot/min postavili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze. Patrně zůstane pouze u pokusů.''
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
23:29:26
26.07.2015
26.07.2015
Václav Kršek
Tuto fotku s i článkem bych měl mít v časopise Věda a technika mládeži :) zkusím to najít
16:20:23
24.07.2015
24.07.2015
Danster
-> Petr98: Jo máš pravdu je to tam Hold jak tam není fotka tak jsem si myslel že to v ní neni..
-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě
-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě
11:56:45
24.07.2015
24.07.2015
Petr98
-> Danster: taky jsem si myslel, ze to v zadne knizce neni, ale je. Na strane 106 v "legendarni skoda 1000 mb"
10:46:14
24.07.2015
24.07.2015
Jozka
-> Danster: SM z týhle doby mám docela načtený.. ale pravda, několik málo čísel mi opravdu chybí.. Když jsem pátral v paměti, tak zmínka že "něco možná někdy bude" byla spíš ve VTM nebo Téčku a bez foto.
10:11:58
24.07.2015
24.07.2015
Danster
-> Jozka: -> Petr98: Taky jsem o tom věděl myslím že v nějakým starým Světu motorů o tom byl článek. Ale je fakt že v těch knížkách o MBčkách o tom není ani zmínka.
09:05:30
24.07.2015
24.07.2015
havlik
-> Jozka: -> Petr98: tak já za sebe můžu říct že sem to věděl, i sem viděl tyhle fotky. Ale už sem je dlouho nemohl najít.