Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3653 příspěvků (zobrazeno 1751 až 1800) od 28.02.2012 do 27.08.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
23:00:36
01.10.2015
zralous
-> Jozka: víc hlav víc ví.. Vezmi!!
22:55:26
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Přijedu mrknout určitě - ale to abych sebou vzal alespoň kámoše, kterej dobově jezdil 120S..3
22:18:54
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Až se mi to podaří přivézt, tak přijedeš na návštěvu4 Je to 6ks motorů 3 převodovky s poloosami a rameny a 3 přední nápravy. Z toho bezpečnš vím, ,že od každého kus patří k té 110L rallye
22:05:55
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Třeba řádně zkodumentovat.. úprava A2 měla Purolator filtry bokem skoro od začátku, takže asi i tyhle, ale o jinak o tý poslední sérii závodních MB moc info není - akce skončila v plamenech a pak hned přišly 110L rallye.
20:55:24
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Dnes jsem motor prohlédl ještě jednou, má dokonce oddělený olejový filtr s tlakoměrem a myslím, že k němu mám i převodovku s rameny. Když jsem to tenkrát nakládal, přišlo mi divné že by převodovka s nízkými rameny měla lyži na ochranu diferáku. Předpokládal jsem že patří k té 110, ale teď mi to dává smysl.
19:27:20
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Fakt asi jedině muzeum.. jsem dneska zkoušel pamětníka, kterej měl to A2 MB začátkem 70. jako první auto - a ohledně značení motoru si pamatuje velký kulový 8 / 3.
08:02:54
01.10.2015
zralous
-> Duri: Nerozebral.. Privezl jsem toho celou garaz uz asi pred mesicem a pomalu zjistuju, co je v tom za poklady. Cisla jsem se vsiml nahodou min. tyden, kdyz jsem prohlizel kompletnost dvoukarburace.



Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime6
20:05:45
30.09.2015
Petr98
-> zralous: Parádní úlovek 9
15:20:08
30.09.2015
Jozka
-> Duri: To dává smysl.. třeba je to motor z toho emba, co je vyfocený na vedlejší straně.. 3



-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.
15:09:34
30.09.2015
Duri
-> zralous: Ohladom toho motoru, pozeral som do Gerega strana 170, Skoda 1000 MB Rallye A2 model 69

kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni

Zvacsene kanaly +1mm vylestene

silnejsie ventilove pruziny

vypukle 3 kruzkove piesty

...

karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm

vyfuk burges



Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.

Parada :)



Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
13:14:48
30.09.2015
Jozka
-> zralous: Napadlo mě, že to souvisí - ale bohužel ani nevím, jestli měly MB motory pro závodní účely nějaký extra značení..8
11:03:15
30.09.2015
zralous
-> Jozka: Usuzuji pouze, protoze je motor osazen dvojkarburaci.. Je mozne, ze byl zakoupen jako nahradadni k me 110L Rallye. Byl totiz v konvolutu dilu k ni.
09:19:28
30.09.2015
Jozka
-> zralous: 9 Dobrej objev.. nikdy jsem neviděl - ovšem to číslo je v řadě tak vysoko, že v tý době už se MBG litrový nedělaly.
08:08:14
30.09.2015
zralous
Setkali jste se už někdy s tímto? Předpokládám MBG v úpravě A2
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 30.09.2015 08:08:14
08:35:52
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zrovna ty pruhy koženky ještě nejsem rozhodnutej, zda budu vracet - resp. byl jsem rozhodnutej jako doposud nevracet, ale třeba u X opěradla byl ten pruh ke kostře dosti důkladně na kostru nalepenej. A navíc molitan kolem dokola k pružinovýmu rámu přicvakanej těma drátkama podivnejma - to jsem viděl prvně (a sponkovačku, kterou to páchali, tu bych ani vidět nechtěl).



Ty čtverečky u dveřních panelů jsem našel zatím na všech autech - a když na přes sponky jako těfnění, tak napadaný dole ve dveřích, protože origo na tom "igelitu" nijak zvlášť nedržej. Naše 1968/01 je ovšem měla přilepený celkem dobře a všechny fialový 4.
08:24:01
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Sranda je třeba ta "odřezková" koženka, používaná jako výztuha pod pružiny sedáků a z. opěradel, případně na tapecy k zakrytí sponek lištičky - i v rámci jednoho vozu tři druhy koženky3



Vidíš, připomnělo mi to další otázku:

Měly všechny tapecy ty sponky zalepené koženkovými čtverečky?

Z mého standarda (1.8.68) jsem vytáhl tapecy bez těch čtverečků. Sice už byly kdysi sundavané (v 86 na lakování), ale nevidím důvod, proč by někdo ty čtverečky odlepoval...
08:13:23
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, stejně budu muset něco vyseknout.. ono horší bude zvolit čalounickej postup, rozebral jsem několik zadních opěradel v létě a provedením je to co kus, to originál.. 8
07:49:50
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak možné je, že i tento "díl" se měnil v průběhu výroby...
00:19:26
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem si taky myslel.. jen jsem teďka vyndal nějaký divný..
23:27:14
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka:

Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem 4
20:30:09
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zřejmě jo.. mě se jen jednou dostala do rukou tyčka, která vypadala, že tu podivuhodnou mrtvolně žlutozelenou někdo na černo natíral dodatečně (auto bylo zkraje roku 1966.



Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
17:26:27
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky.

Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem" 4 )

Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy 6
16:58:06
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Ručka šedobéžová ještě v 16. sérii ještě zcela jistě, řadička černá (dle mých aut) minimálně od 13. série.. Jinak ani MBM z 18. série nemělo černou páku ruční brzdy, ale to má divných dílů povícero.
16:16:33
06.09.2015
Bukaj
-> Petr98 29.07.15 16:32:18: Nevím, jak u prvních MB, ale ve voze z roku 65 (pravděpodobně 6. série, ale nevím jistě - nedochoval se štítek ani motor, jen číslo karoserie 063xxx) byl motorek 09-9421.84 (dle výrobního čísla ZU 1164 vyroben v září 65) - už s novým typem víka s přídržným perem a ventilátorkem, silentblok lakován šedě (později černé silentbloky) - s nožovými fastony, ačkoli na přístrojovce byly ještě hvězdicové konektory...

Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
upraveno 1x, naposled 06.09.2015 16:21:59
16:06:10
06.09.2015
Bukaj
Přátelé, kamarádi...

...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".

Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...

...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
13:23:42
02.09.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Asi ne, 44. týden nebude v srpnu...
13:11:30
02.09.2015
Mr._Nosferatu
Nejsou to náhodou týdny výroby ?
12:34:17
02.09.2015
Bukaj
Na srpnové 68 (také šedá levandulová) mám žlutou voskovkou číslo 44 a hned vedle červenou nějakej ne moc čitelnej klikyhák...
08:14:42
02.09.2015
Petr98
Duben 68 toto:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 02.09.2015 08:14:42
08:03:28
02.09.2015
Jozka
-> Bukaj 01.09.15 22:20:11: Čáranice (často modrý) taky nevím, co znamenaj, navíc jsou naprosto nečitelný.. A krom tapeců a sacího pláště bývaly i jinde.. (celkem na 4 místech ?) jen teď nevím kde..
22:47:25
01.09.2015
Nemky
-> isti: děkuji za tip
22:45:38
01.09.2015
isti
-> Nemky: Je to na predné čelo,časť nápisu SKODA ak s nemýlím.
22:34:07
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: Skvělé 6 děkuji.



Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky 8 či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.
upraveno 2x, naposled 01.09.2015 22:36:17
22:20:11
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Pravděpodobně ano.



Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
22:00:36
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: -> Jozka: Takže se jedná o hlavu 1964-65 ?6
07:59:17
01.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Rok výroby ? To jsem si nikdy nevšiml.. ale nebyl by na škodu.
02:56:33
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Asi jak píše Jožka - nějaká starší série.

Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)4
00:30:09
01.09.2015
Jozka
-> Fávo forever: MB OK a nějakej spíš starší odlitek - od 11. série už se nedával pro držák dynama ten svorník.. Novější provedení jsem šlechtil teď nedávno, je i lehce jinak označená..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 01.09.2015 00:30:09
21:08:13
31.08.2015
Fávo forever
Detail čísla. 7
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Fávo forever vložen 31.08.2015 21:08:13
21:07:21
31.08.2015
Fávo forever
Prosím místní znalce o identifikaci MB hlavy (má šteftíky na držák filtrboxu). 6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Fávo forever vložen 31.08.2015 21:07:21
16:33:17
29.07.2015
Petr98
Katalog
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 29.07.2015 16:33:17
16:32:18
29.07.2015
Petr98
Tento je asi na oktavku ne? I podle tech silentbloku....
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 29.07.2015 16:32:18
16:30:54
29.07.2015
Petr98
V katalogu od nulte serie je motorek steracu nakresleny s klasickymi packami. Vzdyt prece jeste packy jeste nebyly ( vsude byly ty kulate ruzice) tak to nechapu. Jak to tedy je?
23:51:13
26.07.2015
Václav Kršek
Už jsem našel :) je to v článku Socialistický autosalon (číslo 7/1968) a cituji popis této fotky: '' Vlevo 1000 MB s klasickým motorem, vpravo s rotačním motorem W-414. Funkční vzorek tohoto jednopístového, kapalinou chlazeného motoru o objemu pracovního prostoru 400 ccm a výkonu 40 k při 6000 ot/min postavili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze. Patrně zůstane pouze u pokusů.''

To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
23:29:26
26.07.2015
Václav Kršek
Tuto fotku s i článkem bych měl mít v časopise Věda a technika mládeži :) zkusím to najít
16:20:23
24.07.2015
Danster
-> Petr98: Jo máš pravdu je to tam 4 Hold jak tam není fotka tak jsem si myslel že to v ní neni..



-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě 1
11:56:45
24.07.2015
Petr98
-> Danster: taky jsem si myslel, ze to v zadne knizce neni, ale je. Na strane 106 v "legendarni skoda 1000 mb"
10:46:14
24.07.2015
Jozka
-> Danster: SM z týhle doby mám docela načtený.. ale pravda, několik málo čísel mi opravdu chybí.. Když jsem pátral v paměti, tak zmínka že "něco možná někdy bude" byla spíš ve VTM nebo Téčku a bez foto.
10:11:58
24.07.2015
Danster
-> Jozka: -> Petr98: Taky jsem o tom věděl myslím že v nějakým starým Světu motorů o tom byl článek.4 Ale je fakt že v těch knížkách o MBčkách o tom není ani zmínka.8
09:05:30
24.07.2015
havlik
-> Jozka: -> Petr98: tak já za sebe můžu říct že sem to věděl, i sem viděl tyhle fotky. Ale už sem je dlouho nemohl najít.
Extreme Tyres