skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
08:38:54
24.07.2015
24.07.2015
Jozka
-> Petr98 24.07.15 06:26:16: Copak v knížkách, ale i dobově na veřejných informačních kanálech ticho po pěšině.. zírám.
07:52:16
24.07.2015
24.07.2015
francomk
-> Petr98: Príspevok pred fotkami som nečítal
-> MOLSO: Huš!
-> MOLSO: Huš!
06:46:54
24.07.2015
24.07.2015
MOLSO
-> francomk: sa ti niekto postavil na kabel ?
06:39:54
24.07.2015
24.07.2015
Petr98
-> francomk: no vzdyt to pisu
06:28:18
24.07.2015
24.07.2015
francomk
-> Petr98: Zdá sa mi to, alebo to vypadá na wankel?
06:28:08
24.07.2015
24.07.2015
Petr98
A ani v jedne knizce ani zminka
06:19:39
24.07.2015
24.07.2015
Petr98
Vedeli jste, ze mezi lety 64 az 67 se do embecek namontovalo prototypove 10 motoru wankel? Slysim to dneska prvne. 400ccm 35-42 koni.
21:20:36
05.07.2015
05.07.2015
Petr98
-> Martin14: Však ty jsem myslel. M10 na hlavě člověče ani nevím, na kolik se utahujou. Ale mám tušení (ale nechci kecat) že tam byla později inovace na 17ku šestihran. Ale to spíš bude vědět Jozka nebo Bukaj.
19:54:34
05.07.2015
05.07.2015
Martin14
-> Petr98 04.07.15 18:34:15: Ano utahuje se ale ne matice co ma velikost tela M8 ale zavit M10. M8 na 25Nm se utahuji matice jen pod svickama.
18:34:15
04.07.2015
04.07.2015
Petr98
-> Martin14: M8 na hlavě válců se utahuje na 25 Nm.
21:59:55
03.07.2015
03.07.2015
Martin14
-> Petr98: Tu sedmou sérii mám z katalogu ND. Nevím jak moc je to pravda. A dají se ještě někde sehnat? Nebo je nutné si je udělat? Přeci jen 50Nm na M8 je trochu dost.
15:48:54
03.07.2015
03.07.2015
Petr98
-> Martin14: Myslíš jako matka M10 a šestihran 14mm? Ano tak to má být. Ale nevím teda, jestli až do 7 série...
15:16:03
03.07.2015
03.07.2015
Martin14
Zdar nevíte zda matice na dotažení hlavy válců na prvních 7 sérií jsou všechny odjakživa M10 spoj ale tělo matice M8? Katalog píše pouze M10 matice a reference na CSN mi google nasel jen šestihrannou nízkou, ale to co jsem sundal byl tenhle paskvil. Ten mix mi dává smysl jen na spoje pod víkem válců kde je málo místa. Ale i tam to jde vyřešit trubkovým klíčem.
19:00:08
30.06.2015
30.06.2015
Danster
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral
23:53:57
29.06.2015
29.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Barevnost a tloušťka u mých zásob bude asi daná tím, že se (už podle tvaru kovových částí) nejedná o origo díly, ale spíš zakázkový věci pozdější. Na druhou stranu ke mě doputovaly vesměs zadara..
23:21:36
29.06.2015
29.06.2015
Bukaj
23:20:29
29.06.2015
29.06.2015
Bukaj
-> Jozka 29.06.15 07:45:56: Poznatky z mého skladu:
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
11:22:50
29.06.2015
29.06.2015
Petr98
Davam do vyroby srouby na vnejsi prahove listy, na vnitrni prahove listy, na uchyceni pozicek, na zamky dveri (zapustne s pulkulatou hlavou)
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
07:45:56
29.06.2015
29.06.2015
Jozka
-> Bukaj: U toho MBB to klame, tam vlna docela i je. Bowden 85 cm byl černej, ty 107/8 asi vesměs taky (nevím jestli úplně všechny) - a žádnej nemá ten pryžovej převlek jako pozdější, jen stočený plechy a mají menší průměr.. Na druhou stranu mám ve sbírce i modrý, tlustý jak prst a přitom asymetrický pro MB kladkostroj. Bohužel na 100% můžu určit jen 122,5 cm kusy, na kterých je mototechní štítek začínající 113-
06:44:21
29.06.2015
29.06.2015
Bukaj
-> Jozka: A barva bowdenů? Šedá, nebo černá?
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
22:35:49
28.06.2015
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Snažil jsem se "měřit" i s koncovkama kovovejma - a na lana bych potřeboval asistenta,, ale koukaly jen konce, tj. tyčky se závitem na jednej straně a na druhej co dovolila uvolněná pružina. A našel jsem i jedno s bowdenem 85 cm (kterýmu chybělo jedno kování).
21:42:31
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98 28.06.15 14:25:52: Jestli náhodou u té 64 nejsou na motorku místo fastonů šroubky, jako na spínači brzdových světel apod - to by vysvětlovalo rozšíření otvoru u novějších modelů - aby tamtudy šly protáhnout konektory...
-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?
-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?
19:34:46
28.06.2015
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj 28.06.15 14:15:28: Mám tenhle v dosahu jen jeden a zrovna přesně ten správnej..
Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..
Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..
14:25:52
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
Treba u motorku steracu je na 64ce malinka dira ( podobna te na vicku tunelu) a na 67ce normalne 18mm jako po celem aute....
14:24:17
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
-> Bukaj: aha. Diky :-) jinak tedka davam dokupy vsechny pruchodky, co jsou na aute. Je to peklo teda.
14:15:28
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nebo jsem o něco déle listoval ve čtyřech katalozích
14:13:25
28.06.2015
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem to spíš o chvilku dřív přečetl..
14:11:49
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Rychleji píšeš
14:11:22
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Nemám zrovna doma konkrétně ten katalog (mám pro 12. a 13. serii a pak pro 18. až 21.), ale na straně 167 v katalogu 12./13. serie je nalévací hrdlo a pozice 38 jsou gumové kroužky, které drží odvzdušňovací hadici nádrže k hadici nalévacího hrdla...
14:09:01
28.06.2015
28.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jestli myslíme to samý, tak dvě gumičky (jak ustřižený z motorkový duše), který přidržujou u sebe odvzdušňovací hadičku nádrže s nalévací hadicí..
13:52:43
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Samozrejme staci. Promin, byl jsem lenoch a bez jakehokoli hledani jsem to tady napsal. Cili - VYRESENO
Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
13:26:56
28.06.2015
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Ta fotka, co jsem dával, nestačí?
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
11:29:37
28.06.2015
28.06.2015
Petr98
Prosim, vyfotte mi nekdo seshora origo deluxovy plech tunelu se spinacem zpatecky. Diky
23:12:54
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Asi že z boku přímo do tunelu to není blbý jako originálně..
-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek
-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek
22:46:19
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Díky, deklíky mám, i jsem na ně koukal. Nevím, proč jsem si myslel, že je dírka z boku tunelu
22:37:50
23.06.2015
23.06.2015
Bukaj
22:36:31
23.06.2015
23.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky
A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
20:14:02
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
-> Jozka: Ja si sakra nepamatuju jak jsem deluxu rozebiral a ani jsem si to nevyfotil.
19:22:14
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jsem viděl vstup jen skrze víčko (co je na něm jezdec clony) = luxový se dvěma otvory - seřizovacím a pro průchodku kablíku..
17:45:36
23.06.2015
23.06.2015
Petr98
Prosim, mohl by mi nekdo vyfotit popr. omerit dirku pro vstup kabliku do tunelu ke spinaci zpetnych svetel? Diky
07:00:41
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
Ale jinak se prostup řešil zdárně i kruhovým otvorem cca 15 mm v průměru a jeho vy- a za-hrdlením.
06:58:58
23.06.2015
23.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Ty lanovody jsem řešil taky začátkem století, ale už si nepamatuju, jak jsem pořešil - ale nic jsem nakonec nekrátil, lano pod sedákem má sice oblouk důkladnej, ale fugnuje to.. Fotka je z MBB (= náhradní karosérie).
23:41:46
22.06.2015
22.06.2015
Bukaj
Jak mají poslední modely MB a stovky řešené uchycení lanovodů ruční brzdy v tunelu? Předpokládám, že nějak podobně, jako pravý lanovod u MBček s kladkostrojem, tedy trubku, na konci zúženou, nabodovanou na tunel pod zadními sedáky?
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.
Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.
Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...
19:27:05
16.06.2015
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Dobrá dokumentace.. a úplně jsem za ty léta zapomněl, že tam je místo jednoho šroubu tenhle záchytnej bazmek..