skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Vojťas: to bude ono
-> minno: v katalogu jsou psany jen dva typy gufer, do a od r 79. Ale to asi namysli nemas ne?
-> havlik 31.05.17 16:08:30: pravda, detailne som fotku neskúmal
-> Vojťas: S O-krúžkom by mala byť lepšia, ten o-krúžok by mal slúžiť na lepšie "spojenie" trením s vnútorným krúžkom ložiska v kľuke na zamedzenie pískania pri vypínaní spojky, kedy sa môže mrkva v ložisku mierne pretočiť.
U mrkvy bez o-krúžku môže nastať situácia, že bude mrkva v ložisku voľnejšia (keď si nesadnú tolerancie mrkvy a ložiska) a môže to potom občas pískať.
O-krúžok odporúčam pri každej demontáži motora od prevodovky dať nový. Výhoda je, že je potom vždy istota dobrého zovretia mrkvy s ložiskom v kľuke, čo u mrkvy bez o-krúžku nie je - zvlášť, ak je koniec u takejto mrkvy už časom poškodený.
Pozor ale pri zámene jednotlivých typov mrkví, u mrkvi bez o-krúžku (resp. u mrkvi z užovky) prislúcha iný typ gufera do komínku prevodovky (myslím že gufero bez vysunutého britu), kdežto k mrkve s o-krúžkom prislúcha gufero s vysunutým britom, sú tam trochu posunuté styčné plochy pre gufero, tak aby ti potom nechcala prevodovka.
-> Vojťas: S O-krúžkom by mala byť lepšia, ten o-krúžok by mal slúžiť na lepšie "spojenie" trením s vnútorným krúžkom ložiska v kľuke na zamedzenie pískania pri vypínaní spojky, kedy sa môže mrkva v ložisku mierne pretočiť.
U mrkvy bez o-krúžku môže nastať situácia, že bude mrkva v ložisku voľnejšia (keď si nesadnú tolerancie mrkvy a ložiska) a môže to potom občas pískať.
O-krúžok odporúčam pri každej demontáži motora od prevodovky dať nový. Výhoda je, že je potom vždy istota dobrého zovretia mrkvy s ložiskom v kľuke, čo u mrkvy bez o-krúžku nie je - zvlášť, ak je koniec u takejto mrkvy už časom poškodený.
Pozor ale pri zámene jednotlivých typov mrkví, u mrkvi bez o-krúžku (resp. u mrkvi z užovky) prislúcha iný typ gufera do komínku prevodovky (myslím že gufero bez vysunutého britu), kdežto k mrkve s o-krúžkom prislúcha gufero s vysunutým britom, sú tam trochu posunuté styčné plochy pre gufero, tak aby ti potom nechcala prevodovka.
-> Vojťas: Mrkev s O-kroužkem se montovala na poslední ročníky (myslím od modelu 88). Záměnná je za starší (tedy kromě MBčka, které mělo mrkev delší).
Zda je novější typ s o-kroužkem lepší, to nevím, ale zavedli to tuším jako preventivní opatření pro omezení následků zadřeného ložiska v klice...
Zda je novější typ s o-kroužkem lepší, to nevím, ale zavedli to tuším jako preventivní opatření pro omezení následků zadřeného ložiska v klice...
Jak je to s mrkvema do prevodovky? mam jednu s o-krouzkem na strane do setrvaku a jednu bez, ktera se kdy pouzivala? bez krouzky mam v zeleny skodovce. Mam ji tam nechat nebo lepsi s o-krouzkem? spojka je tam klasika tripacka s loziskem v setrvaku/klice
-> James1991 05.06.17 16:32:28: Z téhle fotky mi přijde, že kousek činné plochy od kraje je pórovité - vypaá jako stočený. Ale celkově mi tak nepřijde. Změř průměr kotouče - nový kotouč pro čtyřpísty má tloušťku 9,5 mm, tedy mohl by to být stočený čtyřpístový...
-> Pavel P..: necitas? pise ze ma 9mm
-> James1991: tohle neni normální... to je starej stočenej kotouč, změř tloušťku, novej má 9mm..
-> James1991: netuším, možno to bolo na aute, ťažko povedať
-> MOLSO:
díky a k tomu orezlému okraji, netušíš zda je to normální u nejetého, několik desítek let, skladovaného kotouče?
díky a k tomu orezlému okraji, netušíš zda je to normální u nejetého, několik desítek let, skladovaného kotouče?
-> James1991: kotuc sa uchytava na naboj pod roztecou 4x98mm, dolezity je vonk. priemer, 252mm je 105 - 125 248mm je 130 - rapid
poradí někdo s tímto kotoučem? měl by být škodovácký a nový, ale klame mě pár věcí:
-rozteč viz.obrázek je 100mm, ale rozteč škodovky je 4x130
(-centrovací průměr je 80mm)
-hranka mi přijde orezlá z provozu jako kdyby byl použitý, ale tloušťka kotouče je 9mm, jako nový kotouč a celkově nejeví značky použivání
díky
-rozteč viz.obrázek je 100mm, ale rozteč škodovky je 4x130
(-centrovací průměr je 80mm)
-hranka mi přijde orezlá z provozu jako kdyby byl použitý, ale tloušťka kotouče je 9mm, jako nový kotouč a celkově nejeví značky použivání
díky
-> eben: 35A alternátor měly jak stovky, tak i první ročníky užovek (bez rozdílu 105/120), posléze se montovaly altíky 42A a nakonec 55A (nejdříve jen pro 130, od modelu 88 všechny typy)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> isti: bolo to dobre ulozene,v pivnici za kompotmi aj s motorcekom stieracov,asi aj to tam napisem
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> eben: Musíš tam napísať že raryta a uloženka,určite to bolo niekde uložené takže neklameš
a hneď po tom vrhnú .Podla mňa do každej 105-ky dávali 35a alternátor ale netvrdím to na 100%.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: myslis ze z nejakych prvych modelov?len teraz rozmyslam ci si ho nechat do Rapida ako zalozny,pripadne do 1000mb,alebo predat ako nesehnatelny díl na 100ku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> eben: Myslím že aj s105 mal 35-ku.
-> vhml: vdaka konecne mam jasno -> Jarda: noo zprvoti to aj mna napadlo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> eben 02.06.17 10:59:27: jo, ze stovky.
-> eben 02.06.17 10:59:27: 35A - alternator nema zalozni zdroj :), co nejaky traktor treba?
páni neviete nahodou z coho moze pochadzat tento alternator?je o nieco mensi,35ah,zo 100ky?
takže asi ta 1203 že?
tak rozteč upevňovacích děr je 65mm
-> James1991: A co taková Tatra 603 ? :)
-> darklord: no špatně jsem to formuloval myslel jsme 1000MB-136, zbytek nemůžu soudit
-> havlik: ja by som to tipoval na trosku z trnavy, tie mali 4 diery na zotrvak a ozubenie od motora
-> minno: to nebude na škodovku páč ta má ozubení přesně z druhé strany než tohle
-> James1991: Zmeraj rozteč upevňovacích dier, takéto zotrvačníky na 190 mm spojku mali všetky škodovky od Š105 až po karburátorový favorit.... Rozdiel je práve len v tej rozteči na upevnenie a potom vo venci. Z fotky ťažko poznať.
poradíte někdo s tímhle setrvákem? na škodovku to bude, ale netušim na jakou.. průměr pro přítlačák 195mm.. díky
-> ulicek: Prvý rad z lava tretí,bielý by mohol byť do zetora 25,ja by som to užil len tie hranice![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ulicek: z leva tatra 138/148 tlakoměr na vzduch, tlakoměr 110R,ten bílej nevím zčeho, sdružený nejsou ze zetoru ten má jinak kontrolky,a zbytek nevím
i Tatra 613 má dost podobný,ne-li stejný..
Viz: www.tatra-club.com/graphi cs/.../860276_383409641756 216_340127209_o.jpg
Miguelias by mohl vědět.
Viz: www.tatra-club.com/graphi cs/.../860276_383409641756 216_340127209_o.jpg
Miguelias by mohl vědět.
-> ulicek: tie zdruzene kontrolky budu najskor zetor
Hosi mam tu par budiku...
Ty v zadni rade jsou jasny, ale u tech ostatnich si nejsem jist, plno jich je novych...
Ty v zadni rade jsou jasny, ale u tech ostatnich si nejsem jist, plno jich je novych...
Díky, parabolu nikdo neví?
-> James1991 28.05.17 12:27:15: žigulik
Poradí někdo toto přídavné světlo? mělo by to být na 110r a tatru, ale ta má 4 otvory do kterých se zacvakne gumový kroužek po obvodu, toto světlo to nemá..
-> isti 26.05.17 21:00:00: S úplnou jistotou neumím říct, ale od roku 1967 bych tovární výskyt vyloučil.