skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Bukaj 29.06.14 10:48:05: Takže ruce "na Saxanu"? :-)
-> Peťa Klíč: tak toto je ultra hardkor riesenie, ja som to robil na rampe a aj tak som povedal ze never more, radsej zhodit napravu
-> Peca: de to, ale tech kurev a pičí u toho,, ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peca 29.06.14 10:11:27: Potvrzuji, že lze bez větších problémů. Dělal jsem to kdysi dvakrát
Musíš mít dost trpělivosti a ohebné klouby. Potíž dělá hlavně jeden šroub objímky, nedostaneš se tam ničím jiným, než klasickým klíčem, nejlepší je tenký očkový - ale už nevím, jestli rovný, nebo s hokejkou...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Musíš mít dost trpělivosti a ohebné klouby. Potíž dělá hlavně jeden šroub objímky, nedostaneš se tam ničím jiným, než klasickým klíčem, nejlepší je tenký očkový - ale už nevím, jestli rovný, nebo s hokejkou...
-> krtik: nemusel si upravovať ,cul to stratilo vyznam ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> darklord: Nojo čéč... ,,prej ne" bylo myšleno jakože: ne, nemusí se zhazovat náprava.
Ale koukám na to a fakt to vypadá jako opačný smysl
.
Upravím to.
Ale koukám na to a fakt to vypadá jako opačný smysl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Upravím to.
-> krtik: prej ne? a das link na clanok kde to typek urobil bez zhodenia napravy?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peca: Prej netřeba sundávat nápravu: skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=473
Ale raděj počkej, co na to jiní. Já s tím zkušenosti nemám.
Ale raděj počkej, co na to jiní. Já s tím zkušenosti nemám.
-> Peca: lze, prudko odporucam si napravu ale radsej zhodit/zvesit, je to praca pri ktorej lietaju sproste slova kazdu sekundu....
Lze demontovat hrebenove rizeni z napravy primo na aute, ani by se musela zhazovat cela?
-> koště: No tak budeš mít samosvor, no.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: No tu nemáme. Ono už je to stejně jedno, protože už jí má v autě i s motorem.
V pátek o tom můžem hodit řeč u piva.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> koště: A máš nějakou plonkovou poloosu, kterou bys mohl nasadit doprava? Třeba i bez nohavice. Prostě to zkusit s jinou, než se kterou jsi to plánoval, a zkusit to.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> srdcar 120L: -> dragon_cb_cz: Problém je ten, že bez jedný poloosy se diferák točí jak má.
-> Kocvin: Nestartoval.
-> Kocvin: Nestartoval.
-> koště: Nestartoval jsi to bez poloos?
-> koště: Jak píše -> srdcar 120L: , když před sundáním fungovala a teď nefunguje, tak bych hádal, že tam něco spadlo a diferák zablokovalo...
-> koště: A tak čirou náhodou, nespadlo ti něco do diferáku, třeba jeden kámen z poloosy? Jak popisuješ, tak ti něco blokuje diferák. A něco tam určitě najdeš. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Před sundáním z plesnivky ta převodovka normálně fungovala, řadila i diferák fungoval. Opravdu nevim, asi si s jinejma poloosama (z jinýho eMka ne typ) nesedla. Když se nerozhejbe tak má hold jazzman teréní verzi.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> koště: To jsi možná mohl zmínit, že jsi měnil převodovku... jestli náhodou nebude problém spíš v ní....
-> srdcar 120L: Poloosy měněný nebyly. Předtim náprava fungovala normálně. Jenom sme vyměnili 4Q za 5Q.
-> koště: Takhle čirou náhodou, nemáš v krátké rouře dlouhou poloosu?
-> minno: kyvka uzivatele jazzman.
-> vhml: je to možný, ale když sem poloosu zasunul jenom do půlky tak vše fungovalo dobře.
-> vhml: je to možný, ale když sem poloosu zasunul jenom do půlky tak vše fungovalo dobře.
-> koště: a čo je to "jazzmanova kyvka"?
-> koště 16.06.14 12:21:30: nepřibržďuje ti brzda?
Mám problém s jazzmanovo kyvkou. Včera jsem pripojoval polonápravy, levá šla dobře a diferák pracoval jak má, ale jakmile tam dam pravou, tak se oba bubny točí na stejnou stranu a diferák nefunguje. Převodovka se při otáčení kroutí s pravou polonápravou. Jedinej problém jsem zjistil snad jen ten, že u pravý poloosy je jeden čep pro kamen o 0,5mm delší a drobet vyčuhuje přes kámen. Tak kde je chyba???![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> m8rinek: Ok. Ďýru nevidno. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: maznice zespodu, ještě jsem nenašel závitník M8x1...
-> m8rinek: Proč ne. A kudy to budeš mazat? Excentr utáhneš, aby se neotáčel, takže se bude točit bronz v hlavici. Tedy předpokládám.
-> Eidy: Tak, náhrada za silentblok. Pemitovo řešení silentbloku se mi moc nelíbí, tak jsem utužil spodek a vrch nechám bahení. V podstatě standardní kilí řešení ve š120 provedení...
-> m8rinek: Pěkný. Nevidím osazení, takže asi na klasickej excentrickej šroub?
Pro inspiraci moje pojetí spodního bronzobloku. Uvnitř je mazací drážka...
-> FORM - zlomená ojnice: Myslím, že dokud ty záliby nezačneš kombinovat, tak jsi ještě pořád v pohodě..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Já rád holk, vdolky i tuto mazelínu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> FORM - zlomená ojnice: Někdo holky, jinej vdolky, FORMík vazelínu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz:
Já vím, já vím.... prý to jde léčit, ale mě se do Bohnic nechce, nemají tam garáže, jen travnatý park. Je pravda, že i ty SKF ložiska by mě měly přežít natož pokud budou namazány touto vazelínkou. Když ona tak hezky voní, patlá se a lepí...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
taky mám LMX ve předních i zadních ložiskách na repáslejch nápravách a zdá se to být OK... ale mám najeto málo, tak 1200km..... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> FORM - zlomená ojnice: No kdybys to neudělal, asi bych o tebe měl obavy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Já jsem to trochu předimenzoval a napatlal jsem všude vysoce zátěžový Loctite 8102, teplotní rozsah -30 .. 200 °C. Asi Vám hned neřeknu, jakou to má životnost, protože 70 000 km najedu tak za 30 let. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
BTW. keď už je reč o mazivách, s Castrolom LMX sa už blížim u vlečky k 70 tis. km a zatiaľ je ticho, klop klop.
-> m8rinek: Lucky me, v tejhle ještě tak 70% obsahu je... BTW taky po dědovi ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: To bukaj tvrdí správně, taky ji někde děda má a tasil ji vždy jen na nejjemnější aplikace ;).
-> m8rinek: Taky si myslím
Jinak ještě tu mám pixlu jugoslávský vazelíny o kterej Bukaj tvrdí, že prej za totáče byla ceněným úzkoprofilovým zbožím pro přední náboje škodovek a ta má taky -30 až +120:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak supr, je to nějaká průmyslová vazelína co si s ní němci mažou ložiska v elektrárně, to nic špatnýho nebude :))).
-> m8rinek: LV 2-3 která se tam běžně dává má rozsah -30 až +120... Takže proč ne.
Asi není problém dát do nábojů místo Castrol LMX ložiskovou vazelínu s rozsahem použití -20-120°C? LMX má o 30°C víc... Nebo je? Tuším že ve druhém autě ji tam mám a výtok jsem nezaznamenal...
Tak drobnej poznatek ze skládání nápravy s tvrdejma silentblokama. Spodní jsou delší, ale nezařezával jsem je, nicméně venkovní misku by nebylo od věci podložit velkoplošnou podložkou a přetáhnout to. Já jsem nakonec volil kočkopsa, kde jsem použil užovkový osazený matice a podložky s velkou dírou.
-> vhml: V detailech to jiný je - 2 ocelový třecí kroužky a 0.5 mm podložka místo tří kilích plastovejch (?), ale řešení je stejný jak u toho kila, čili podložka jak píšete.
-> Koblet: Stává se to celkem často..
-> Koblet: Stává se to celkem často..
Díky za rady. Seženu podložky, přeperu pružinu heverem a dotáhnu.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Koblet 29.05.14 13:41:30: stejně jako Eidy. Litr to možná bude mít v detailech řešený trochu jinak, ale pokud ti nestačí závit, tak podložku a dotáhnout bez vůle.
-> Koblet: súhlasim s Eidym...