skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> Koblet: Vůle by měla být minimální, resp. nulová. Nevím, proč ti nejde dotáhnout spodní matka a hnout se spodním domečkem, ale pokud skutečně nejde, klidně bych přidal podložku a spodní matici dotáhl tak, aby byl svislák bez vůle.
Dotaz na odborníky. Když zalomcuji s předním kolem ve vertikálním směru na svém litru tak cítím menší vůli. Po prozkoumání nápravy jsem zjistil, že mám horizontální vůli ve svisláku. Nevím jestli použiji náležitě odborné pojmy, ale těhlice jezdí po svisláku nahoru a dolů cca o 1mm. Svisláky jsou komplet nové včetně pouzder, všechny podložky a kroužky jsou správně nasazené, excentry jsou také komplet nové. Zkoušel jsem dotáhnout spodní matici svisláku, ale už s tím nehnu ani o milimetr. Nemůžu nikde najít jaká je tam povolená vůle, zkušenost s tímto problémem nulová a s.ere mě to pořád.
Jaké s tím máte zkušenosti? Předem díky za rady
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Takovéto gumy ramen s označením (některé MU-143, některé MU-145) - co je to za výrobu?
Podle "vůně" mi to přijde jako kvalitní guma, ale jsou tvrdší, než origo, tak nevím, zda se mám bát je použít...?
Podle "vůně" mi to přijde jako kvalitní guma, ale jsou tvrdší, než origo, tak nevím, zda se mám bát je použít...?
-> Syny: Dyť sem blbej, jasný že matka. Díky, přesně takovou odpověď sem potřeboval. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: Sroub tam zadnej neni a matka se asi nepovoli, kdyz je prave zajistena, proboha. Neres kraviny. Pokud neni vule na krouzku poloosy a je spravne nasazenej klinek a utahlej buben, tak prasknuti nehrozi. Leda bys mel stasti na vadnou poloosu, ale tomu se stejne neubranis, takze to nema cenu resit... Pri vymene bubnu staci jen lehce prelestit kuzely a je to cajk...
-> Pavel P..: A bude dobře když řeknu že se ten šroub časem povolí? Ikdyž bude zajištěnej?
-> ochoda: správně dotahovat buben na předepsanej moment...
Tohle vlákno mi přijde ideální tak se zeptám. Koupil jsem si Š125L, tudíž kyvka. No a mám fobii z "upadávajícího kola", tzn. prasknutí poloosy. Na to moje ježdění mi přijde předělávat to na vlečku zbytečné. Tudíž bych od vás potřeboval radu. Jak se starat, nebo co dělat s kyvkou aby se dalo co nejlépe předcházet tomuto neduhu s upadlým kolem? Zkoušel jsem hledat po fóru, ale nic jsem nenašel tudíž díky za každou informaci. Jen si nechte, že kdo nemá vlečku je ztratený. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Ladasss: co třeba: www.fabory.cz/pages/categ
ories.html?catId=fabo...
-> Plisek: brzdice rozeber az po opiskovani![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Ladasss: skoda-virt.cz/inzerce
Něco se občas objeví, ale poshánět to vše najednou je utopie![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Něco se občas objeví, ale poshánět to vše najednou je utopie
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ahoj.Asi dost hloupá otázka,ale kdyby náhodou...nevíte,nejlépe o E-shopu,kde by se dal sehnat atypický spojovací material na Š120,konkrétně na přední nápravu?Třeba šrouby na třmeny,tlumiče,matky,podl
ožky...Kdyžtak to zinknu,ale nový je nový:) Za případné tipy a rady moc dík.
díky za radu v pátek zejedu kde zinkujou a optam se jak oni to potřebují mít připravené
-> dragon_cb_cz: Kyselina je fajn u povrchové lišky, při hloubkové korozi buď zůstanou místa se rzí, nebo (při opakování lázně) vyžere i zdravý kov a díly jsou poněkud menší a šišatější... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Jasně, jen vycházím ze svojí zkušenosti a toho co jsem si sám zjišťoval, já osobně bych to nechal na kyselině - ale nikomu to nenutím ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Taky záleží čím a jak kdo "pískuje" - mám doma kamarádovu nápravu a kamarád nechal otryskat i činné plochy svisláků
, ale tak jemně, že povrch je pouze zmatnělý (zeptej se Kachny, ta mu to zajišťovala)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: tak zrovna brzdiče bych klidně nechal napřed opískovat a pak teprve zinkovat
-> Plisek: Pokud budeš nechávat zinkovat, tak pískovat není potřeba, nesmí tam být barva, ale s mastnotou a rzí si poradí kyselá lázeň v galvanovně... Pískování brzdiče docela orve, speciálně v místech kde je málo materiálu (díry na šrouby) to kolikrát i kousek úplně urazí...
mám dotaz ohledně brzdičů mám v plánu je nechat zinkovat jaký máte postup před zinkováním uplně rozebrat nechat opískovat a dát do zinku nebo nechat opískovat v celku a pak je rozebrat díky za radu
-> rOMAN 18.04.14 17:18:36: Jako Stepan, vsechny silentbloky dotahnout jen volne, slozit auto a dotahnout to na kolech jinak gumy roztrhas.
-> rOMAN: Někde jsou na to předepsaný utahovací momenty. Ale z hlavy to nedám. Hledej v literatuře, určitě to tam je. Každopádně je to docela dost. Každopádně - dotahovat až když stojí auto na kolech. ;-)
-> rOMAN: No ač jsem se zkušenostmi teprve na začátku,co se týče skládání náprav, tak bych ale odhadoval, že spíš víc než míň, protože přece jenom váha auta udělá víc než nějaké pokusy o pohyb ramenem lidskou sílou
jeste dalsi dotaz. Jak hodne ma byt utazeny rameno na cepu? kdyz to utahnu tak s ramenem ani nehnu nahoru dolu. Ma to byt trochu volne aby se s tim dalo trochu tocit?
Tak ono kolikrát bohatě stačí vylít olej a nalít novej stejnej. Na motorkách z toho po letech vypouštím jen černou vodu, stačí nalejt novej olej a funguje to úplně jinak.
-> majop3k: ešteže ťa máme ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> minno 19.01.13 14:41:40: aha minno co som nasiel![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> havlik: Mám dojem, že původní bylo cca na úrovni (nebo lehce pod) 5W...
-> havlik: to jsem se dočetl tady na virtu, že je to tak akorát.... no ta původní voda asi 11w mít nebude..ale nevím, nebudu se přít
-> Zdenek136: 7.5W je nějakej málo ne? Mam pocit že se řikalo že origo má 11W ale možná si to jen špatně pamatuju.
-> Zdenek136: upnes to za spodni oko do sveraku a postupujes, jak pises. To vicko jde nekdy blbe povolit, takze davat pozor, at klic nezklouzne. Muzes jeste vymenit prachovku pistnice pod vickem. U nas v Olomouci se da koupit, snad u tebe sezenes taky. Jo a az budes vytahovat pistnici, tak si hlidej ten vnitrni valec. Rad zustane viset na pistnici a pri vytahovani žbluňkne dovnitr mrska jedna ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mám rozebíratelnej přední tlumič pal - jak se rozebírá? Dle nákresu je vnější obal, pak vnitřní obal, ve kterým jezdí pístnice...odšroubuju vrchní víčko a celý to vytáhnu i s tim těsnícím kroužkem u pístnice nahoře? Vyleju náplň, proleju lihem, vše očistím, naleju motorex 7,5w cca 130ml,nandám zpátky a mám přitvrzeno? Nebo se musí uvnitř něco povolovat? Díky.
-> Eidy: zkusim teda az to sestavim ... ale nevim nevim znam se :) ..dik
-> rOMAN: No jasně že máš. Hoď nápravu na ponk a dej ji do roviny. Pak olovnicí nebo nějakou digitální vodováhou (možná i nějakým telefonem) změř dosedací plochu třeba na těhlici. Excentry pro začátek dej "na střed", abys mohl jemně doladit. No a pak jen přidáváš.
-> Eidy: to srovnej ... ale jak ted to az to nasadim a zajedu na geometrii nebo mam nejak sanci doma pred nahozenim napravy?
-> rOMAN: No tak to srovnej a pak přidej na obě strany stejně a co nejvíc.
-> vhml: rikam ze bych dal asi vic ale na jedne strane by melo byt prave o ten 1mm min ne? ... kazdopadne pri pohledu na vyndanou napravu tak u ridice jedna silna u spolujezde 2 slabe.
Kolik mm mas ty?
Kolik mm mas ty?
-> rOMAN 15.04.14 19:57:09: a proč tak málo probůh?
takze to ted merim ..jedna strana silna podlozka cca 3mm druha 2 slabe cca 2,2mm chtel jsem dat trochu vic ale ted je otazka jestli se trefim :)
-> rOMAN 15.04.14 18:17:16: dej obě nadoraz, to je celkem prosté :-)
-> rOMAN 15.04.14 18:17:16: vice podlozek byva v pravo, ale pravidlo to neni. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
no jdu to zkusit utahnout, ale mam dalsi vetsi problem ze jsem zatratil papirek kde jsem mel napsany na jaky strane kolik bylo podlozek pod kozlikama a ted nevim :(
-> rOMAN 14.04.14 22:01:15: Zkusit dotáhnout a uvidíš, jak jsem psal je to práce se svěrákem a klíčem na pár minut.
-> rOMAN: skus to dotiahnut s miskami a uvidis ako to bude sediet.
Taky by me zajmalo jestli ty spodni mam trochu zariznout . Horni byli ok ale spodni cumi tak o 3-4mm.
Je fakt ze originaly taky cumi, ale jsou o hoodne mekci.
Je fakt ze originaly taky cumi, ale jsou o hoodne mekci.
Ty menší nízký jsem sehnal. Dám to na Loctite nejspíš, jestli užší matice ničemu nevadí. Díky moc.
-> Zdenek136: nebo tam můžeš dát normální vysoký a zalepit nebo koupit normální a stočit na soustruhu.
-> Zdenek136: Všetko sa dá, ale takých miest, kde takýto tovar majú, je veľmi málo -> ťažko zohnateľné. Omnoho jednoduchšie je dať opieskovať pôvodné matice a pozinkovať.
zdravim, dá se někde sehnat tato matice? Je to ta velká nízká rozpláclá kontra na čepech ramen. V místní šroubkárně jen vrtí hlavou.
-> Tuner#2:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peca: Jo, seriovka.