skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> ajok: Jako dálky? Jo, přispůsobení přes vcds
-> saskyn2 10.03.24 10:09:07: diky, zajimave...
nastaveni jde udelat nejak rozumne? prestal mi chodit VIS :/
nastaveni jde udelat nejak rozumne? prestal mi chodit VIS :/
-> ajok: Však to je to samé. Kdyby si chtěl tunit, tak kup rovnou tohle www.sbazar.cz/lukas.29/..
./198612511-nove-dalkove-o
vladani-octavia-1-golf-atd
-original
a nech si k tomu udělat vystřelovák. Čip můžeš teoreticky při troše šikovnosti přehodit.
a nech si k tomu udělat vystřelovák. Čip můžeš teoreticky při troše šikovnosti přehodit.
-> saskyn2 10.03.24 09:31:43: hella 434, je zajimave, ze na tom fabiackem je napsano to same...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> ajok: Na obalu
zrovna na rezonatoru by to mohlo byt napsane a kousek mi tam chybi :/
-> ajok: Jo to mají asi špatně 6Y0959753E bude už 434. Koukni na to starý, když ho vyloupneš z klíčku tak tam je vždycky číslo dílu i frekvence
-> saskyn2 10.03.24 08:49:18: jj, diky a jak to poznam? tady maji 434MHz www.amd-autodily.cz/karos
erie-narazniky-skla/dalkov
e-ovladani-centralniho-zam
ykani-2.html?fbclid=IwA...
Ale koukám ani na kelly není o moc dražší www.autokelly.cz/Product/
.../9214954
-> ajok 10.03.24 01:57:44: A máš 433? Ten automedik jsou překupníci, bych se bál aby to nebyla čína. Kdybys chtěl tak mají na autopartsu, klidně ti ho tam vezmu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak jsem dal Ag baterku za 3 kila a uz je zas mrtva :/ automedik.cz/dalkove-ovla
dani-na-klici-2-tlacitka-4
33-mhz-octavia-501-origina
l?gad_source... ale pisi 5/2001 a moje octa je 4/2001![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> ajok: tj. vybava classic
a jeste jsem narazil na zajimavo pristrojovku, ale neni to ta, co myslim, ta byla pred ridicem hranata, todle je nejaka hezci verze te stare sedve
no 2 jsou namotany jinak, jedna vic na hrubo, ale u svetla pickup mi taky tvrdil, ze je origo a origo byl jen nosic zarovek![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Milan 136 02.03.24 20:43:20: u 4x4 jsou nahore takovy gumovy, rikal jsem si ma to tam byt, dal jsem je tam pred Chorvatskem a po navratu domu jsem odrezaval zbytky, aby mi to tam neviselo
autodilos.cz/autodily/mis ka-pruziny-47343309
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
autodilos.cz/autodily/mis ka-pruziny-47343309
-> Milan 136: To je ono, no... Byl jsem teda nepripraven. To jedno, co tam bylo, bylo rozpadly na sracku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 02.03.24 18:55:31: Asi se nic moc nestane, ale bylo by lepší to tam mít. Prostě to tam patří ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0512109-spodni-pod lozka-zadni-pruziny-skoda- 5340.html
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0512109-spodni-pod lozka-zadni-pruziny-skoda- 5340.html
Menil sem stary u ofce I po face zadni pruziny. Na jedny puvodni pruzine byl dole v rameni takovej krouzek s osazenim, takovej rozpadlej. Na druhy strane nebylo nic a pruzina sedela rovnou v rameni... Ted mam teda obe pruziny primo v rameni. Vadi to?
-> MOLSO 27.02.24 21:37:18: Je to vyzkoušený, jde zaměnit, akorát to asi pak dobíjí normálně bez inteligentního dobíjení.
Mal by som jeden dotaz .... v minulom týždni som menil na dvoch autách alternátory - oba 180A.
Superb III 2.0 Tdi CR kod motoru neviem, ale mal už vodný intercooler. Alternátor č. 03L903024L, zodraté uhlíky, v konektore sú 2 PINy - L a DFM
Superb II 2.0 TDI, klasický intercooler. Vymontoval som z neho altík 021903026L, takisto uhlíky zodrané a v konektore iba jedne výstup pre žiarovku.
Inak sú oba altíky Valeo a "železo" vyzerá úplne zhodne, regulátory sa dajú medzi nimi navzájom prehodiť.
Ako moc dôležitý je ten DFM výstup ? súvisí nejak so start stopom ?
Superb III 2.0 Tdi CR kod motoru neviem, ale mal už vodný intercooler. Alternátor č. 03L903024L, zodraté uhlíky, v konektore sú 2 PINy - L a DFM
Superb II 2.0 TDI, klasický intercooler. Vymontoval som z neho altík 021903026L, takisto uhlíky zodrané a v konektore iba jedne výstup pre žiarovku.
Inak sú oba altíky Valeo a "železo" vyzerá úplne zhodne, regulátory sa dajú medzi nimi navzájom prehodiť.
Ako moc dôležitý je ten DFM výstup ? súvisí nejak so start stopom ?
-> vhml 27.02.24 11:42:28: to nepatřilo do octavky... Tam ji dávat nechci,max. Do spojky, ale do všech aut bez ABS ji postupně chci dát...
-> ajok 27.02.24 11:28:59: proč bys používal DOT5?
-> Tomaso435 26.02.24 21:20:50: a pritom to jde udelat lip, vem si kolik selze ridicich jednotek motoru? - to uz musi byt a kolik ostatnich jednotek, to je silenej nepomer, asi strategie, aby Helmud dojel do opravny, protoze jinak by to rovnou nechal odtahnout, ale ne do opravny, ale rovnou do srotu
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
edit
-> 11mAjA11 26.02.24 21:19:47: njn, tak plosnak vycistenej vatickou a lihem a funguje to, uvidime, jak dlouho, to jsem delal i u te fabie... mozna, jestli by to nechtelo zalakovat, aby se tam nedelaly mosty
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
edit
-> 11mAjA11 26.02.24 21:19:47: njn, tak plosnak vycistenej vatickou a lihem a funguje to, uvidime, jak dlouho, to jsem delal i u te fabie... mozna, jestli by to nechtelo zalakovat, aby se tam nedelaly mosty
-> ajok: jediný věci který se neserou jsou věci, který tam nejsou.
Holt klíče občas umřou..
tak jsem zacal mit problemy s origo dalkou :/ zacalo to vybijet baterku a ma velmi kratky dosah... baterka od vietnamce vydrzela 1 den, kvalitnejsi od patku do dneska
u fabie stejna origo dalka taky zlobi, ale nekdy baterka vydrzi pul roku a nekdy 14 dni, tak ja jsem na tom o dost hur
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> StepaNoFUN 24.02.24 21:39:23: Ty jsou ještě hezký
-> dragon_cb_cz: přesně tak jsou na to přímo určený
-> charon: Kdysi mi tu na tenhle účel kluci doporučovali ATE Plastilube, mazal jsem s tím čepy třmenů na SX4 a pokud vím, tak s nima dodnes není žádný problém (už to pár let bude).
Když se tu řesi vazelina co se má ráda s gumou - a která se s gumou ráda má?
Já promazávám čepy třmenů, a ono mi to furt zatuhává. Jestli to teda nebude tím, že po promazaní nabobtná a do půl roku se to zas nehejbe. Takže čim mazat?
Já promazávám čepy třmenů, a ono mi to furt zatuhává. Jestli to teda nebude tím, že po promazaní nabobtná a do půl roku se to zas nehejbe. Takže čim mazat?
-> ajok: Tak samozřejmě záleží jaká vazelina. Ale většina co na to není určená ti gumu rozežere-změkne, naboptná a zvětší objem. Já to třeba využívám na motorky ručky zadních brzd, jak to tu těsnící gumu rozežere tak to krásně utěsní
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 18.02.24 17:34:52: nemame, ostrik je v brzdovem svetle
Jirko ty porad pises, ze vazelina neco rozezere, ja se s tim mockrat teda nesetkal a to jsem ji u rapida a feldy cpal vzdy vsude, pamatuji jen jednou prachovky pistku predniho trmenu nafoukle a rozblemcane a jedno dokonce na poloose
a pritom ty na to maji byt stavene... a jeste prachovky vodiciho cepu brzdoveho trmenu, jinak jsem s tim nikdy problem nemel...
edit: premyslim, ze jsem vzdy cpal vsude molyku G a kdyz nebyla po ruce, tak obyc LV2-3, tak jestli to nedela tadle obyc. loziskova, na srouby natiram nejcasteji starou z poloos :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jirko ty porad pises, ze vazelina neco rozezere, ja se s tim mockrat teda nesetkal a to jsem ji u rapida a feldy cpal vzdy vsude, pamatuji jen jednou prachovky pistku predniho trmenu nafoukle a rozblemcane a jedno dokonce na poloose
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
edit: premyslim, ze jsem vzdy cpal vsude molyku G a kdyz nebyla po ruce, tak obyc LV2-3, tak jestli to nedela tadle obyc. loziskova, na srouby natiram nejcasteji starou z poloos :)
-> ajok 18.02.24 14:55:05: pokud máš ostrik ve stěrači tak s tou vazelinou opatrně mezi tou mosaznou trubickou uvnitř hřídele a hřídelí je gumový okrouzek když ti ho vazelína rozezere tak ti poteče voda dovnitř do motorku
-> Nwkt: podobný věci naštěstí nevedu...
-> charon 13.02.24 05:56:02: tak byla zahnila osicka a nastesti se to vypinalo na pretizeni, uhliky maji jeste tak 50%, rozchodil jsem to, otazka na jak dlouho, ale kdyz tam dam vazelinu treba zase za pul roku... tak jsem si rikal, ze by bylo dobre to promaznout i na naftove a trochu pozde :) tam uz se to uvolnilo, ze pouzdro ty osicky od koroze prasklo a sterac normalne funguje :) no tak jsem tam stejne dal vazelinu...
A ty drahy nejsou odporove, ne? k cemu by byly odporove? to jsou dojezdove ne? jinak odporove snimani drahy samo existuje, to nevyvracim :)
A ty drahy nejsou odporove, ne? k cemu by byly odporove? to jsou dojezdove ne? jinak odporove snimani drahy samo existuje, to nevyvracim :)
-> dragon_cb_cz: Se blbě kombinuješ, když chceš mít funkční carplay kde je podmínou zapnutá Siri
-> Pavel P@nkáč: Z hlavy nevím, musíš pogooglit pro konkrétního výrobce a ideálně model telefonu. Primárně je potřeba povypinat všechny "hlasový asistenty" typu Bixby, hlasový vyhledávání Google atd. A appkám typu Facebook, Messenger, WhatsApp atd zakázat oprávnění na mikrofon.
Kdysi jsem to řešil víc, teď už jsem dost línej, na současným telefonu jsem asi nechal vše jak bylo.
Což mi připomíná, že musím vypnout mikrofon na té nové TV.
Kdysi jsem to řešil víc, teď už jsem dost línej, na současným telefonu jsem asi nechal vše jak bylo.
Což mi připomíná, že musím vypnout mikrofon na té nové TV.
-> dragon_cb_cz: kde to vypnu at to neposluchá? ono nejde o reklamu ale každej občas řeší soukromé věci, a tel. máš u sebe pořád, nechci bejt paranoidní ale obezřetný.
Ono se to dá povypínat, ale musí být člověk fost dùsledný a màlo líný. A taky pomáhá nemít Android. Jen kdyby to jabko nebyla taková jebka...
-> Pavel P@nkáč: Jo, chytré telefony tě poslouchají - to je jasná věc.
Když se s kolegou o něčem bavíme v autě, tak mi pak kolega často říká, že mu to telefon a počítač vyhazuje v reklamách, i mně občas (ač nemám chytrý "odposlouchávací&quo t; telefon) následně počítač nabízí na Facebooku příbuzná témata (jelikož mám aktivní adblock, tak jinde, než na FB si neškrtá...)![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Když se s kolegou o něčem bavíme v autě, tak mi pak kolega často říká, že mu to telefon a počítač vyhazuje v reklamách, i mně občas (ač nemám chytrý "odposlouchávací&quo t; telefon) následně počítač nabízí na Facebooku příbuzná témata (jelikož mám aktivní adblock, tak jinde, než na FB si neškrtá...)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Syny: Jako to sledovaní bude propracovaný, dnes se tu zastavoval pašák na oměření zámkové dlažby, před barákem jsme čuměli do papírového katalogu a já si tam něco vybral, potom zapnu fcb a tam první reklama na zámkovou dlažbu BEST, nic sem o tom nehledal, regulerně musí odposlouchát telefon, používal jsem ho jen jako kalkulačku pro výpočet metrů a orientační ceny.
Fakt začínám se bát.
Fakt začínám se bát.
-> Syny: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: "Nejlepší" je, když se něco podobnýho člověku nalepí přímo na zadek a ideálně lehce přesazeně, aby ti to pálil přímo do levýho zrcátka. Mám sice vnitřní i vnější samostmívací, ale stejně to nějak nedávám.
Dnes mě prosvetlovalo nějaký velký SUV, mlhovky, výstražný, nic nepomáhalo, tak jsem zastavil u krajnice, protože to se fakt nedalo jet...
-> darklord 15.02.24 12:25:38: Je to pomerne snadný. Ve světelným kanále se na změří buď celý auto nebo světlo jen v přípravku kterej přesně odpovídá usazení na aute (když ho tam operátor správně usadí), a pak se měří zda odpovídá charakteristikám, který vyžaduje norma. A ve fabrice na světla se pak v automatu rozvěcuje každý světlo a probíhá něco jako zrychlená kontrola funkcí a světelnejch parametrů. Ano, vše se dá nastavit, nicméně osekat na hulváta toleranci si všichni dovoli tak možná u CL (přísvit do zatáčky) nebo u barvy kroužku denního svícení, limity hlavních světel si nikdo moc nelajzne, protože to smrdí hodně drahým průserem. Resp pokud se to má upravit na příkaz někoho vyššího, tak jen po kontrole ve světelným tunel, abys byla jistota zda to stále odpovídá normě.
V automobilce se pak kontroluje sesvícení a nějaký základní prověření funkcí se dělá taky.
Nicméně zda požadavky normy odpovídají realitě, resp. jak moc měření ve světelným kanále / automatu odpovídá realitě na silnici (zatížení auta, rychlost, opotřebení všeho možnýho, nečistoty ...) je věc druhá. A taky zda norma nějak rozumě reflektuje realitu nebo je to metodika tak trochu vycucaní z palce je věc třetí.
V automobilce se pak kontroluje sesvícení a nějaký základní prověření funkcí se dělá taky.
Nicméně zda požadavky normy odpovídají realitě, resp. jak moc měření ve světelným kanále / automatu odpovídá realitě na silnici (zatížení auta, rychlost, opotřebení všeho možnýho, nečistoty ...) je věc druhá. A taky zda norma nějak rozumě reflektuje realitu nebo je to metodika tak trochu vycucaní z palce je věc třetí.
-> vhml 15.02.24 12:35:31: když si od tchána půjčím Sharana nebo od našich Dacii (lodgy) tak je to v pohodě, ale když jedu ve Feldě a potkám 1 Fabii tak minimálně v polovině případů přemýšlím jestli jede s dálkama. Ono to teda asi bude pravda do jisté míry tím že, to má seskákaný zadní pružiny nebo plnej kufr bordelu a polovina lidí neuší na co je vedle vypínače to kolečko s čísílkama ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> dragon_cb_cz:
No kdysi když byly Fabie nový, tak to bylo v záporech v testech.
No kdysi když byly Fabie nový, tak to bylo v záporech v testech.