skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: Nebo různý přímovstřiky s mizejícíma pístma kvůli LSPI...
-> ajok:
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> charon:
U HTP se to svýho času taky řešilo vyšším horním indexem.
U HTP se to svýho času taky řešilo vyšším horním indexem.
-> charon 13.02.24 14:39:13: Hele jsou motory, konstrukčně výrazně starší jak 40 let, který na olej po deseti tisících kukaly docela pravidelně
Občas stačí blbost...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator 13.02.24 07:22:44: Ja rozumím tomu, že olej v autě rychleji degraduje protože, ale neni lepší zkrátit interval výměny než vymejšlet co tam nalejt? Mi neřikejte, je ten olej je po 10 000 km KO a ucpe kde co
-> charon 13.02.24 05:56:02: a niva je koncepčně starej Fiat 60 let, je to dobrej motor a předepsaný má snad úplně vše s poznámkou vzhledem ke klimatickém podmínkám... :) Do té nové jsem dal ME 10W40 s přísadou na vačku... Pro jistotu, protože tam je i dnes psaná min. specifikace jak pro s.120 :).
-> Milan 136 13.02.24 09:34:22: co myslíš Milane ten mobil1?
-> vhml 13.02.24 07:55:28: a je dobrej, nic teda nekarbonuje, já měním tak 12-13 tis.ted (že začátku jsem měnil po 15) a pod víkem ventilů něco malinko se už začíná objevovat...
-> Milan 136 13.02.24 09:34:22: co myslíš Milane ten mobil1?
-> vhml 13.02.24 07:55:28: a je dobrej, nic teda nekarbonuje, já měním tak 12-13 tis.ted (že začátku jsem měnil po 15) a pod víkem ventilů něco malinko se už začíná objevovat...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: Přesně. Do 1.8 bych taky nelil jen tak kdeco.
-> vhml 13.02.24 07:55:28: já vanu sundal a bylo to čistý ve 200tis.km
-> charon 13.02.24 05:56:02: jj, no 20V asi 40 let ještě ne, ale roky plynou... třiceti se to blížit bude...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: tak, tak já moc dalnice nejezdím, ale když už, tak to zrovna nešetřim a teď jsem si ještě koupil známku, takže za rok určitě 10 tis.km po dálnici najedu
-> charon 13.02.24 05:56:02: jj, no 20V asi 40 let ještě ne, ale roky plynou... třiceti se to blížit bude...
-> palinator 13.02.24 07:22:44: tak, tak já moc dalnice nejezdím, ale když už, tak to zrovna nešetřim a teď jsem si ještě koupil známku, takže za rok určitě 10 tis.km po dálnici najedu
-> ajok 13.02.24 04:55:26: já tam dlouhodobě leju 5W-50 Divinol.
-> palinator 13.02.24 07:22:44: nastesti jsem kos zatim nikdy neresil, ale delam olej po 10, tak ono se to asi stíhá rozpoustet
-> palinator 13.02.24 07:22:44: nastesti jsem kos zatim nikdy neresil, ale delam olej po 10, tak ono se to asi stíhá rozpoustet
-> charon:
Tak myslím, že je docela známo, že 1,8T ty oleje dost likviduje a jedna z mála fatálních závad na tomto motoru vyplývá z ucpaného koše olejového čerpadla.
Navíc tam má Jarda čípek.
Tak myslím, že je docela známo, že 1,8T ty oleje dost likviduje a jedna z mála fatálních závad na tomto motoru vyplývá z ucpaného koše olejového čerpadla.
Navíc tam má Jarda čípek.
-> ajok: Ke steraci - ja mel vzdy vyzranej vnitrek, ty odporový dráhy po kterejch to jezdí. Ale ty uz mas trysku ostrikovace v tretim brzdovym svetle, ze? Kazdopadne ja jsem nakonec po ruznech opicarnach koupil asi za 1800 novej motorek Valeo a od ty doby to zas funguje presne tak jak má.
Ad olej - já nevim, ale s tema olejema vsichni maji. To to auto honis furt v omezovaci, abys do nej potreboval "zavodni" olej? Podle me je ten motor koncepcne minmálne 40 let starej a bohate mu staci to co predepisuje výrobce. Moderni oleje urcite nebudou harsi nez ty puvodni z devadesátek. Oni ty kucí v tý fabice nebyly a nejsou zas takový vořežpruti ...
Trochu to chápu u Nivy se kterou pojedeš někde v poušti, ale u ovce?
Ad olej - já nevim, ale s tema olejema vsichni maji. To to auto honis furt v omezovaci, abys do nej potreboval "zavodni" olej? Podle me je ten motor koncepcne minmálne 40 let starej a bohate mu staci to co predepisuje výrobce. Moderni oleje urcite nebudou harsi nez ty puvodni z devadesátek. Oni ty kucí v tý fabice nebyly a nejsou zas takový vořežpruti ...
Trochu to chápu u Nivy se kterou pojedeš někde v poušti, ale u ovce?
tak mi prestal fungovat zadni sterac... maval a najedno prestal, pak jsem m pomohl rukou, 2x jako stezi zacykloval a konec, muze se pridrit osicka nebo uhliky?
Jinak uz jsem uvazoval o tomto oleji do 1.8T motoil.cz/valvoline-vr1-r acing-5w-50-4l pouzivam v nive 10w60 a co dokaze umazat je neskutecne, ale nema normu, tak abych nezlikvidoval motor, jak se mi to povedlo u AEE s TotalQR10W50 nebo zvolit jistotu a dat tendel: motoil.cz/mobil-1-fs-x1-5 w-50-4l ten ma i normu, 100tis.km do toho leju ShellHU 5W40 a jako ne, ze by mi to vyrazne zakarbonovavalo, ale neco malo se zacina objevovat, co tam driv nebylo...
Jinak uz jsem uvazoval o tomto oleji do 1.8T motoil.cz/valvoline-vr1-r acing-5w-50-4l pouzivam v nive 10w60 a co dokaze umazat je neskutecne, ale nema normu, tak abych nezlikvidoval motor, jak se mi to povedlo u AEE s TotalQR10W50 nebo zvolit jistotu a dat tendel: motoil.cz/mobil-1-fs-x1-5 w-50-4l ten ma i normu, 100tis.km do toho leju ShellHU 5W40 a jako ne, ze by mi to vyrazne zakarbonovavalo, ale neco malo se zacina objevovat, co tam driv nebylo...
-> havlik 12.02.24 19:20:57: no, jestli nesezenu, tak to uz jedno bude![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok: a není to jedno mít 254 místo 257mm když to stejně na tom kusu nebrzdí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 12.02.24 15:11:49: az vymenim pistky, tak je liznout necham (ted maji ty bremba 100tis. km, co jsem je kupoval), ale na prumeru se mi nechce, mit misto 257 treba jen 254 :) no je to posledni moznost, kdyz nesezenu desky...
auto.bazos.cz/inzerat/... /zadni-desky-textar-octavi a-4x4-ocavia-rs-prvni-gen. php
kdyby nekdo chtel, tak je necham klidne za 3 kila, jen se mi nekde valej, jestli je jeste teda najdu...
auto.bazos.cz/inzerat/... /zadni-desky-textar-octavi a-4x4-ocavia-rs-prvni-gen. php
kdyby nekdo chtel, tak je necham klidne za 3 kila, jen se mi nekde valej, jestli je jeste teda najdu...
-> ajok:
Lízni kotouč..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Lízni kotouč..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nevíte, jestli se nechají sehnat origo zadní desky na Octavia 1 RS? Děkuji, všechny ty náhražky jsou menší a dělá to hranu, jak prase... :/
-> palinator 10.02.24 23:54:14: přesně to. Navíc světla nad prolisem (spárou), rovný nárazníky, malá okna, samostatné odrazky beru jako bonus.
-> růža:
Zadní partie? Prolis na Karoqu nebo co to je a tvar spáry kufru u Ovce?
Zadní partie? Prolis na Karoqu nebo co to je a tvar spáry kufru u Ovce?
-> ajok: Vůbec nevím, ani nevím kdo to dělal.
Všimli jste si určitých společných rysů obou Škodovek? Milé překvapení.
-> Skili 10.02.24 08:30:38: ta octavia cabrio vypada zajimave, az jako amerika z padesatych let :) nemas info, jak ten projekt dopadl?
-> michael 10.02.24 08:53:09: takze dobovy tuning, tady je taky
www.bigstockphoto.com/cs/ .../stock-photo-ostrava%2C -czechia-05-28-2022%3A-low -angle-wide-shot-of-the-ba ck-of-skoda-octavia-vetera n-car-parked-d
-> michael 10.02.24 08:53:09: takze dobovy tuning, tady je taky
www.bigstockphoto.com/cs/ .../stock-photo-ostrava%2C -czechia-05-28-2022%3A-low -angle-wide-shot-of-the-ba ck-of-skoda-octavia-vetera n-car-parked-d
-> ajok: žádné kulaté odrazky tam nemají co dělat. Má tam byt pouze jedna svislá odrazka hned od ledna 59 s náběhem Octavie. Jedna kulatá odrazka je na Felicii na modelu 63 a na Octavii combi.
-> ajok: kulaty odrazky jsou jestli se nepletu od roku 1963, ale jen ta spodní řada, ty vrchní asi origo nebudou.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6304_2009-11 -07_22-27-00_42.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../6304_2009-11 -07_22-27-00_42.jpg
-> Milan 136 09.02.24 21:03:08: odrazky nad sebou jsou origo? nema byt ovalna jedna?
-> charon 07.02.24 06:00:36: přítelkyni si vyfotil na STK ET nečitelné a bylo... Taky ta zimní al kola má volezly a voloupany pořádně a fotil to na tom nejhorším kole :)
-> Syny: Jenze to by bylo potřeba schválit jinej rozměr disku a taky jinej rozměr disku kupovat. A to je v sériové výrobě co? Ekelhaft.
A za jiné ET disku v případě vlastního "tuningu" tě bude honit technik na STK ...
A za jiné ET disku v případě vlastního "tuningu" tě bude honit technik na STK ...
-> Milan 136: Tak to jsem ani nevedel, ze to faceliftem rozsirovali
To je fakt jak uzovka a eMko
Kazdopadne to vypadalo fakt hrozne :) Pritom by to tim ETckem slo dohonit...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 06.02.24 21:02:03: Tady máš ale fl, která má vzadu na víceprvku větší rozchod o 30 mm. U klikové je to 20.
Předface O3 má ty kola prostě zapadlý
Předface O3 má ty kola prostě zapadlý
-> Milan 136 06.02.24 20:49:36: 205/55 R16 mam na zimu na aute ja a tedy takhle to nevypada
Mi prijde, ze to bude nejaky blby ET nebo nevim. Dyt to kolo je zalezly dovnitr o nekolik cm nez normalne ty auta vypadaj. Zezadu to vypadalo fakt hur jak uzka 120 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 06.02.24 14:15:24: No, dost možná to bude ok![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na zimu tam bude asi i u scoutu 205/55 R16, což dost možná na té fotce bude.
A ještě na zimu může být disk 6x17 a guma 205/50. To je taky moc hezký![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na zimu tam bude asi i u scoutu 205/55 R16, což dost možná na té fotce bude.
A ještě na zimu může být disk 6x17 a guma 205/50. To je taky moc hezký
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: To dělají ty "Scout" lemy, ne? Mně přijdou ty kola z tohoto pohledu malinký celkově...
-> Bukaj: To nevím, spíš mě zaujalo, jak to má ty kola zalezlý dovnitř.
-> Syny 06.02.24 14:15:24: To jsou nějaký 14" ? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Syny: Slovy zdejšího klasika, Robur ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To asi neni predepsanej rozmer kol, co? :) Vypadala zezadu jak tramvaj :) Jsem zavzpominal na casy s uzovkou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
tak vetsinou u zadnich trmenu blbne mechanicky vysouvani na rucni brzdu a me u tech sirokejch zlobi hydraulika, protoze jsem tam nacpal replikovy pistky, ktere jsou vetsi, resp. v nekterych mistech :/ zas mi to ted pribrzdovalo, paky rucky se vraci krasne az na doraz, to u nafty zustavaji, tak 3 mm od dorazu, jinak tam na doraz jdou dat rukou
-> růža 27.01.24 10:14:36: tak by to melo byt stejne, podle tohoto sirokeho trmenu autodilos.cz/autodily/... /brzdovy-trmen-75539187 vyska doufam bude taky 51mm
Nebyl jsem si jist, kdyz uzky trmen 4x4 ma kotouce 240 a siroky RS chladaky 257
-> růža 27.01.24 10:14:36: tak by to melo byt stejne, podle tohoto sirokeho trmenu autodilos.cz/autodily/... /brzdovy-trmen-75539187 vyska doufam bude taky 51mm
Nebyl jsem si jist, kdyz uzky trmen 4x4 ma kotouce 240 a siroky RS chladaky 257
-> saskyn2 28.01.24 01:37:05: super, psal jse Ti SZ
no on ten syn kolegyne je docela divnej, ja ho osobne neznam, ona sama s nim nechce moc o autech mluvit, ze vzdycky pry dostane prednasku :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
no on ten syn kolegyne je docela divnej, ja ho osobne neznam, ona sama s nim nechce moc o autech mluvit, ze vzdycky pry dostane prednasku :)
No ono je jich hlavně plných těch 12 papírových beden co jsou vlevo na fotce tak tam je 72L zbytek se mi počítat nechce
Jinak spotřebuju cca 100L/rok.
Když Jarda bude chtít tak klidě prodám, i když to je zakázaný
nakupuju levně, tak můžu nechat 100 za litr.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když Jarda bude chtít tak klidě prodám, i když to je zakázaný
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Tak rátaj kolko litroviek môže byť na fotke![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 27.01.24 21:33:31: počítej že každý auto při zásahu do brzdový hydrauliky tu litrovku polkne ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 27.01.24 21:28:19: Za jak dlouho tohle spotřebuješ? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2 27.01.24 21:28:19: Ale Ty máš určitě taky zákaz ji prodat Jardovi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď mě napadá, že jim možná zakázali prodávat kradenou z dílny
jinak nechápu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Teď mě napadá, že jim možná zakázali prodávat kradenou z dílny
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok 27.01.24 06:35:15: asi jí všechnu prodali mě. Tohle je asi polovina zásoby ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: jj, 5.1 má akorát nejvyšší bod varu. Jen jsem nevěděl, jestli nemá třeba lepší odolnost vůči "zvodnatění". To samé jsem si nebyl jist u LV, když je uzpůsobena na ESP.
-> růža: Jen pozor, DOT 5 je silikonová, ale DOT 5.1 je "normální"...
-> MVM: jo takhle, děkuji za info. Otevřenou chápu, tam bych to taky co nejdříve spotřeboval. Jen jsem si nebyl jist, skrz ty uvozovky u slova zapečetěná.
-> růža: DOT 5 je silikonová a ta není hydroskopicka. Jinak to uzavřené baleni je v klidu. Tohle nikdo nejak zásadně neřeší. Jen píšu že je to výhoda spotřebovávat menší čerstvé baleni.