skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz: Se blbě kombinuješ, když chceš mít funkční carplay kde je podmínou zapnutá Siri
-> Pavel P@nkáč: Z hlavy nevím, musíš pogooglit pro konkrétního výrobce a ideálně model telefonu. Primárně je potřeba povypinat všechny "hlasový asistenty" typu Bixby, hlasový vyhledávání Google atd. A appkám typu Facebook, Messenger, WhatsApp atd zakázat oprávnění na mikrofon.
Kdysi jsem to řešil víc, teď už jsem dost línej, na současným telefonu jsem asi nechal vše jak bylo.
Což mi připomíná, že musím vypnout mikrofon na té nové TV.
Kdysi jsem to řešil víc, teď už jsem dost línej, na současným telefonu jsem asi nechal vše jak bylo.
Což mi připomíná, že musím vypnout mikrofon na té nové TV.
-> dragon_cb_cz: kde to vypnu at to neposluchá? ono nejde o reklamu ale každej občas řeší soukromé věci, a tel. máš u sebe pořád, nechci bejt paranoidní ale obezřetný.
Ono se to dá povypínat, ale musí být člověk fost dùsledný a màlo líný. A taky pomáhá nemít Android. Jen kdyby to jabko nebyla taková jebka...
-> Pavel P@nkáč: Jo, chytré telefony tě poslouchají - to je jasná věc.
Když se s kolegou o něčem bavíme v autě, tak mi pak kolega často říká, že mu to telefon a počítač vyhazuje v reklamách, i mně občas (ač nemám chytrý "odposlouchávací&quo t; telefon) následně počítač nabízí na Facebooku příbuzná témata (jelikož mám aktivní adblock, tak jinde, než na FB si neškrtá...)![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Když se s kolegou o něčem bavíme v autě, tak mi pak kolega často říká, že mu to telefon a počítač vyhazuje v reklamách, i mně občas (ač nemám chytrý "odposlouchávací&quo t; telefon) následně počítač nabízí na Facebooku příbuzná témata (jelikož mám aktivní adblock, tak jinde, než na FB si neškrtá...)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Syny: Jako to sledovaní bude propracovaný, dnes se tu zastavoval pašák na oměření zámkové dlažby, před barákem jsme čuměli do papírového katalogu a já si tam něco vybral, potom zapnu fcb a tam první reklama na zámkovou dlažbu BEST, nic sem o tom nehledal, regulerně musí odposlouchát telefon, používal jsem ho jen jako kalkulačku pro výpočet metrů a orientační ceny.
Fakt začínám se bát.
Fakt začínám se bát.
-> Syny: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: "Nejlepší" je, když se něco podobnýho člověku nalepí přímo na zadek a ideálně lehce přesazeně, aby ti to pálil přímo do levýho zrcátka. Mám sice vnitřní i vnější samostmívací, ale stejně to nějak nedávám.
Dnes mě prosvetlovalo nějaký velký SUV, mlhovky, výstražný, nic nepomáhalo, tak jsem zastavil u krajnice, protože to se fakt nedalo jet...
-> darklord 15.02.24 12:25:38: Je to pomerne snadný. Ve světelným kanále se na změří buď celý auto nebo světlo jen v přípravku kterej přesně odpovídá usazení na aute (když ho tam operátor správně usadí), a pak se měří zda odpovídá charakteristikám, který vyžaduje norma. A ve fabrice na světla se pak v automatu rozvěcuje každý světlo a probíhá něco jako zrychlená kontrola funkcí a světelnejch parametrů. Ano, vše se dá nastavit, nicméně osekat na hulváta toleranci si všichni dovoli tak možná u CL (přísvit do zatáčky) nebo u barvy kroužku denního svícení, limity hlavních světel si nikdo moc nelajzne, protože to smrdí hodně drahým průserem. Resp pokud se to má upravit na příkaz někoho vyššího, tak jen po kontrole ve světelným tunel, abys byla jistota zda to stále odpovídá normě.
V automobilce se pak kontroluje sesvícení a nějaký základní prověření funkcí se dělá taky.
Nicméně zda požadavky normy odpovídají realitě, resp. jak moc měření ve světelným kanále / automatu odpovídá realitě na silnici (zatížení auta, rychlost, opotřebení všeho možnýho, nečistoty ...) je věc druhá. A taky zda norma nějak rozumě reflektuje realitu nebo je to metodika tak trochu vycucaní z palce je věc třetí.
V automobilce se pak kontroluje sesvícení a nějaký základní prověření funkcí se dělá taky.
Nicméně zda požadavky normy odpovídají realitě, resp. jak moc měření ve světelným kanále / automatu odpovídá realitě na silnici (zatížení auta, rychlost, opotřebení všeho možnýho, nečistoty ...) je věc druhá. A taky zda norma nějak rozumě reflektuje realitu nebo je to metodika tak trochu vycucaní z palce je věc třetí.
-> vhml 15.02.24 12:35:31: když si od tchána půjčím Sharana nebo od našich Dacii (lodgy) tak je to v pohodě, ale když jedu ve Feldě a potkám 1 Fabii tak minimálně v polovině případů přemýšlím jestli jede s dálkama. Ono to teda asi bude pravda do jisté míry tím že, to má seskákaný zadní pružiny nebo plnej kufr bordelu a polovina lidí neuší na co je vedle vypínače to kolečko s čísílkama ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> dragon_cb_cz:
No kdysi když byly Fabie nový, tak to bylo v záporech v testech.
No kdysi když byly Fabie nový, tak to bylo v záporech v testech.
-> vhml 15.02.24 12:35:31: F1 neoslňuje z výroby - ale půlka jich má tak mléčný kryty, že rozptylujou světlo úplně všude...
-> darklord 15.02.24 12:25:38: ja to vsude o Fabii ctu, ale nikdy jsem to nezpozoroval. Ale asi v Sharanu sedim obecne vejs, nez vsichni ostatni
-> darklord:
Třeba Rapid s halogenama je v pohodě. Tam prostě nevidíš nic, tak asi neoslňuješ.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Třeba Rapid s halogenama je v pohodě. Tam prostě nevidíš nic, tak asi neoslňuješ.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: to by ma fakt zaujimalo kto tieto nove svetla vseobecne povoluje, lebo to je peklo presne ako pises. Aj ked skodovka uz od dob fabie 1 ide fakt prim v tom ako vyrobit auto co najviac osvetluje ostatnych...
-> Tomaso435:
Pár aut jsem viděl, který měly Matrixy a právě tam šlo hezky vidět, jak se prořízl kužel světla. Zaměřovat jsem se na to začal až nedávno, tak to statisticky nedokážu posoudit. A před nebo proti Golfu jsem nikdy nejel, abych viděl jestli to oslňuje nebo ne.
E: ono těch Matrixů zase tolik není, spousta aut má jen automatický dálky
E2: jinak bys moh věšet i OIII s xenonama, který od nova svítěj na potkávačky těsně pod hranu okna u osobáku, takže stačí minimální nerovnost a napálí ti to světla do xichtu. A to teprv lidi blikaj![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pár aut jsem viděl, který měly Matrixy a právě tam šlo hezky vidět, jak se prořízl kužel světla. Zaměřovat jsem se na to začal až nedávno, tak to statisticky nedokážu posoudit. A před nebo proti Golfu jsem nikdy nejel, abych viděl jestli to oslňuje nebo ne.
E: ono těch Matrixů zase tolik není, spousta aut má jen automatický dálky
E2: jinak bys moh věšet i OIII s xenonama, který od nova svítěj na potkávačky těsně pod hranu okna u osobáku, takže stačí minimální nerovnost a napálí ti to světla do xichtu. A to teprv lidi blikaj
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita 15.02.24 09:15:28: hnijou hlavne predfl dole začátky prahu protože to má blbě řešený odtok z blatníku a zůstává tam bláto. Prostě to už jsou 20 let starý plecky s pul milionem na hrbu. Jinak paní má fl s 320t nikdo to a koroze nic.
Jaký auto má senzor v nárazníku? To jsem nikdy neviděl.
-> palinator: tak se s nějakým kamioňákem svez on ti to ukáže....
A co se týká auta který jede za mnou a takzvaně mě má ve stínu a osvěcuje mě kolem dokola tak mě to dost oslňuje ve zpětných zrcátkách. Takže tento výtvor tak jak opustil brány fabriky je něco za co by měli toho kdo to vymyslel pověsit. Až to zdokonalí tak aby to působilo i na ostatní stejně skvěle jako na řidiče auta který tuhle píčovinu v autě má, tak klidně ať s tím dělají všechny auta ale zatím se to škodovce v případě Octavie absolutně nepovedlo.
A pokud je to v pořádku pak navrhuji aby si všichni místo halogenových žárovek tam zastavili naprosto cokoliv lepšího je napadne, bude to oslovovat úplně stejně a je to vlastně v pořádku.
A co se týká auta který jede za mnou a takzvaně mě má ve stínu a osvěcuje mě kolem dokola tak mě to dost oslňuje ve zpětných zrcátkách. Takže tento výtvor tak jak opustil brány fabriky je něco za co by měli toho kdo to vymyslel pověsit. Až to zdokonalí tak aby to působilo i na ostatní stejně skvěle jako na řidiče auta který tuhle píčovinu v autě má, tak klidně ať s tím dělají všechny auta ale zatím se to škodovce v případě Octavie absolutně nepovedlo.
A pokud je to v pořádku pak navrhuji aby si všichni místo halogenových žárovek tam zastavili naprosto cokoliv lepšího je napadne, bude to oslovovat úplně stejně a je to vlastně v pořádku.
-> Tomaso435:
To by mě zajímalo jak to kamioňákovi svítí do xichtu když je celej kamion vystínovanej.
A zcela jistě to auto nereaguje na osvit od protijedoucího, ale je to kamera a vidí svítící body. Kdyby to reagovalo na osvit, tak by to nikdy neztlumilo auto který jede na potkávačky.
Navíc to stínuje i protijedoucí auto, který je schovaný za před tebou jedoucím autem. Nárazník by byl úplně slepej v takovém případě.
To by mě zajímalo jak to kamioňákovi svítí do xichtu když je celej kamion vystínovanej.
A zcela jistě to auto nereaguje na osvit od protijedoucího, ale je to kamera a vidí svítící body. Kdyby to reagovalo na osvit, tak by to nikdy neztlumilo auto který jede na potkávačky.
Navíc to stínuje i protijedoucí auto, který je schovaný za před tebou jedoucím autem. Nárazník by byl úplně slepej v takovém případě.
-> palinator 15.02.24 11:03:17: taky mi to přijde divný. Já třeba s přídavnejma led dálkama oceňuju když kamioňácí mají ty svítící tykadla nahoře, protože to před horizontem stihnu včas vypnout, než jim to nechtíc napálím do ksichtu.
A právě třeba vidění zvěře taky považuju za dost zásadní výhodu. Služební O3fl s žárovkama svítí docela rozumně, ale když bude srnka stát metr od krajnice, tak ji uvidíš, až když kolem ní projedeš.
Ale jinak soihlasím s tím, že Matrixy nejsou vůči protijedoucím řidičům ještě hotová technologie. Myšlenka skvělá, ale reaguje to pomalu a taky denně potkávám oslňující Atecu.
A právě třeba vidění zvěře taky považuju za dost zásadní výhodu. Služební O3fl s žárovkama svítí docela rozumně, ale když bude srnka stát metr od krajnice, tak ji uvidíš, až když kolem ní projedeš.
Ale jinak soihlasím s tím, že Matrixy nejsou vůči protijedoucím řidičům ještě hotová technologie. Myšlenka skvělá, ale reaguje to pomalu a taky denně potkávám oslňující Atecu.
-> palinator 15.02.24 11:03:17: chápu že na elektrokoloběžce s tímhle tím přijdeš do kontaktu velice minimálně ale my co jezdíme denně 250+ a ani 800 není výjimkou s těmahle vymrdanýma technologiemi holt musíme doslova bojovat. A senzor dole v nárazníku je praktičtější proto protože když proti tobě jede auto tak jako první to osvítí dole nárazník a jako poslední nebo vůbec to rozsvítí na tvůj ksicht To znamená že senzor který je ještě nad tvým ksichtem nemůže vůbec zaznamenat že protijede auto a nebo ano zaznamená ale až tehdy kdy už já si svítím na cestu abych vůbec něco viděl jenom díky tomu že proti mně jede nějaká posraná Octavia 4.
A to že tobě připadá strašně praktický že vidíš do boku na zvěř a na stromy na ptáky tak věř že tomu řidiči který sedí ve dvoumetrové výšce nebo ještě vejš to prakticky nepřijde protože mu to pálí přesně do držky.
Ale zas na druhou stranu je fajn že díky těmhlem těm wi-fi kundacím se zvýšila i maximální svítivost auta to znamená už můžeš mít i mnohem větší přídavný světla protože svítivost už není omezena nízkým součtem všech světel ale je to celkem významně zvýšené.
A to že tobě připadá strašně praktický že vidíš do boku na zvěř a na stromy na ptáky tak věř že tomu řidiči který sedí ve dvoumetrové výšce nebo ještě vejš to prakticky nepřijde protože mu to pálí přesně do držky.
Ale zas na druhou stranu je fajn že díky těmhlem těm wi-fi kundacím se zvýšila i maximální svítivost auta to znamená už můžeš mít i mnohem větší přídavný světla protože svítivost už není omezena nízkým součtem všech světel ale je to celkem významně zvýšené.
-> StepaNoFUN 15.02.24 09:05:39: To bych zrovna uvítal - ty blbý cedule s reflexním žlutým lemem nebo velké cedule na dálnici mne vždycky v noci (hlavně za deště) dost oslňují, i když jedu škodovkou nebo Volvem - natož něčím modernějším![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tomaso435:
K čemu by ti byl senzor dole v nárazníku? Naopak ho přeci potřebuješ co nejvejš, abys zaregistroval auto který vyjíždí za horizontem.
A koho sere že to svítí do boku? Od toho snad celé Matrixy jsou ne? Abys viděl na zvěř atd.
K čemu by ti byl senzor dole v nárazníku? Naopak ho přeci potřebuješ co nejvejš, abys zaregistroval auto který vyjíždí za horizontem.
A koho sere že to svítí do boku? Od toho snad celé Matrixy jsou ne? Abys viděl na zvěř atd.
-> palinator 15.02.24 08:36:58: zřejmě jim dochází to že mají auto úplně na píču... Toho kreténa který vymyslel senzor u zpětného zrcátka by chtělo vystavit tomuhle záření minimálně jeden týden v kuse....
Co se týká oslňování kamionů, ty světla prostě záhřejí strašně do boku to znamená na teoreticky místo auta to sice udělá stín ale další 2 m do vzduchu už to zase pálí plnej céres
A golf má senzor myslím že dole v nárazníku to znamená tam někdo aspoň trošku přemejšlel když už tuhle kravinu museli dát do běžného silničního provozu
Co se týká oslňování kamionů, ty světla prostě záhřejí strašně do boku to znamená na teoreticky místo auta to sice udělá stín ale další 2 m do vzduchu už to zase pálí plnej céres
A golf má senzor myslím že dole v nárazníku to znamená tam někdo aspoň trošku přemejšlel když už tuhle kravinu museli dát do běžného silničního provozu
-> darklord:
Ale musej už bejt zapnutý, při rozsvěcení vůči protijedoucímu ty Matrixy rovnou vystínujou auto.
Jinak jo, prodlevu to má a nadšenej z toho nejsem. Nicméně třeba kamiony občas blikají, i když je ten kamion z mého pohledu vystínovaný, nevim co mají za problém... Osobáky blikají zcela ojediněle.
E: jinak jsou s tim celkem problémy s obsluhou. Například když chceš bejt rychlej a ten rozsvícenej automat ručně vypnout, tak když náhodou ten automat stihne vypnout rychleji, tak zapneš světelnou houkačku![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale musej už bejt zapnutý, při rozsvěcení vůči protijedoucímu ty Matrixy rovnou vystínujou auto.
Jinak jo, prodlevu to má a nadšenej z toho nejsem. Nicméně třeba kamiony občas blikají, i když je ten kamion z mého pohledu vystínovaný, nevim co mají za problém... Osobáky blikají zcela ojediněle.
E: jinak jsou s tim celkem problémy s obsluhou. Například když chceš bejt rychlej a ten rozsvícenej automat ručně vypnout, tak když náhodou ten automat stihne vypnout rychleji, tak zapneš světelnou houkačku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 15.02.24 09:17:49: tie automaty to nahulia do ksichtu oprotiiducemu vzdy, kedze zhasinaju az 1-2 sekundy po tom ako uz ti vypaluju sietnice...
-> StepaNoFUN:
Tak předpokládám že Tomaso měl na mysli světelnou houkačku.
Navíc třeba Golf dálky natvrdo umí zapnout. Prvním šťouchnutím dozadu se aktivujou automatický dálky (neznamená to, že se hned rozsvítěj) a druhým šťouchem svítěj natvrdo i kdy čert na koze jezdil.
E: jinak zhasíná to pouliční osvětlení, zhasíná to jízda rychlostí asi pod 50 km/h, když hodně chčije, tak to přestane stínovat a vypíná to dálky komplet, jednou za čas to celkově nezareaguje a nahulí to někomu do xichtu, je potřeba to hlídat
Tak předpokládám že Tomaso měl na mysli světelnou houkačku.
Navíc třeba Golf dálky natvrdo umí zapnout. Prvním šťouchnutím dozadu se aktivujou automatický dálky (neznamená to, že se hned rozsvítěj) a druhým šťouchem svítěj natvrdo i kdy čert na koze jezdil.
E: jinak zhasíná to pouliční osvětlení, zhasíná to jízda rychlostí asi pod 50 km/h, když hodně chčije, tak to přestane stínovat a vypíná to dálky komplet, jednou za čas to celkově nezareaguje a nahulí to někomu do xichtu, je potřeba to hlídat
-> CHIP: ja to myslel spis tak nejak obecne k ty obave o zakaz. O ty korozi techhle aut by urcite vic rekli ti, co se s tema autama setkavaji denne (treba Saskyn, Milan), ja mam jen empiricky vypozorovany ze nektery modely koncernu z cca roku 2005-2010 hnijou vic, typicky T5, G6, O2. Nechce se mi verit, ze mam jen smulu na to co potkam :D
-> palinator: Světelnou houkačkou určitě. Ale natrvalo nejdou zapnout. A třeba u Transita jsem si to vypínal, když jsem s tím jezdil v noci. Dálkový mi zhasínaly cedule na prázdný dálnici. Jak se to od nich odráželo, tak si to myslelo, že něco svítí proti.
-> Tomaso435 14.02.24 17:51:08:
Asi to prostě nechtěj udělat. Jinak jim dálky vpálíš úplně stejně jako na každým jiným autě.
Asi to prostě nechtěj udělat. Jinak jim dálky vpálíš úplně stejně jako na každým jiným autě.
-> Sita: Shnije ? Odkud, kde ? Mám ročník 2012 .. a kromě jedné rýhy na zadních vratech, kde se opravdu mírná koroze objevila jsem nikde na autě korozi nezaregistroval. Nebo to mám na spodku oddeklovat a nechat to preventivně ošetřit ?
Rezavějící jsem viděl první kousky, ale O2 po faceliftu jsem shnilou nikdy neviděl.
Rezavějící jsem viděl první kousky, ale O2 po faceliftu jsem shnilou nikdy neviděl.
-> ajok 14.02.24 18:00:52: Tak u škodovek to bylo stejný - taky nebyla kvalita dílů, co šly do volného prodeje, stejná, jako díly v prvomontáži. Třeba kotouče na čtyřpísty se jako náhradní díl neprodávaly 9,5 mm, ale jen 9 mm. Nebo třeba nové originální šusplechy pod motor, které tu mám, jsou z tenčího plechu, než to, co bylo na autě (a to užovka měla ty plechy ještě silnější, než Mko)...
-> saskyn2 14.02.24 18:16:33: prave to budou asi vse mensi, na tu O2 i ty origo, ty jsem koukal, ze ma Peruzek.
Nejakou dobu uz koukam po zadnich brzdach O1RS na ulici a jen jedna nemela vyjetou velkou hranu a paradoxne uz ty brzdy nebyly nic moc.
Tydle desky byly jeste na TT Quattro, S3, Leon Cupra...
www.autodily-pentl.cz/fab ia-i/3843-desticky-zadni-2 32-faboct-original-1j06984 51k.html
ty bych mohl koupit pritelkyni, az ji dam vic do kupy ty zadni brzdy...
Nejakou dobu uz koukam po zadnich brzdach O1RS na ulici a jen jedna nemela vyjetou velkou hranu a paradoxne uz ty brzdy nebyly nic moc.
Tydle desky byly jeste na TT Quattro, S3, Leon Cupra...
www.autodily-pentl.cz/fab ia-i/3843-desticky-zadni-2 32-faboct-original-1j06984 51k.html
ty bych mohl koupit pritelkyni, az ji dam vic do kupy ty zadni brzdy...
-> ajok: Desky jsou stejný i s 253 z OII tak nešlo by něco z toho použít? Já tady sice nějaký origo desky mám ale řekl bych že 6RO, tj to budou ty co nechceš.
-> Bukaj 14.02.24 17:46:46: nj, ja nechapu, jak muzou nahradit desky mensima jen tak, ze se pozijou na 257 kotouc desky urcene pro 239 kotouc :/, ale je videt, kam to vse jde, kdyz jsem koupil 17 letyho rapida, tak jsem sehnal vse origo a vlastne na 14 lety auto (kdyz vemu, kdy se to prestalo vyrabet) uz nic neni
a kvalita priserna, ted jsem kopil 3 zadni pera z vrakace z celkem 15ks octavia combi 4x4, tak jsem zvedav, jestli prdnou hned nebo uz to jsou ty, co uz vydrzi vse![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Syny 14.02.24 10:14:43: to už mě ty rychlokvašky oslňují 4 roky ? Toto letí.
Hrozně by mě zajímalo jak ty automatický dálky vlastně fungujou, protože mě zatím žádnej operátor ještě nedokázal vpálit na oplátku dálky ručně.. a ze na to mají kolikrát času....
Hrozně by mě zajímalo jak ty automatický dálky vlastně fungujou, protože mě zatím žádnej operátor ještě nedokázal vpálit na oplátku dálky ručně.. a ze na to mají kolikrát času....
-> ajok: A není to jedno, když nejsou dostupné?
tak todle by mely podle cisla byt ty RS desky a pisi original, jen jestli tomu verit
www.autokelly.cz/Product/ .../9123199
edit: tak podle uvedenyho rozmeru nejsou :/, bosch jsou jeste o 0,3 mm vyssi
ATE ma dve a oboje 52,9 autodilos.cz/vyhledavani? brand=ate&...
Bosch dokonce troje 53,2 52,9 a 51,3 (ty posledni jsou asi nahrada za ECOnomy)
www.autokelly.cz/Product/ .../9123199
edit: tak podle uvedenyho rozmeru nejsou :/, bosch jsou jeste o 0,3 mm vyssi
ATE ma dve a oboje 52,9 autodilos.cz/vyhledavani? brand=ate&...
Bosch dokonce troje 53,2 52,9 a 51,3 (ty posledni jsou asi nahrada za ECOnomy)
-> Sita 14.02.24 12:03:21: Presne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 14.02.24 12:40:58: Mají no![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 06.02.24 21:13:01: Kým som si toto dnes neprečítal, tak bol svet OK. Teraz všade obzerám O3 pred fl. a fakt majú tie zadné kolesá utopené![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> CHIP: u O2 bych asi spis resil, ze ti driv shnije ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mě by spíš zajímalo, jak dlouho mi bude dovoleno provozovat mou O2 scout. Jsem zvědav.
Masakr, jak ten cas leti. Ona uz se O4 dela 4 roky tvl
Kazdopadne FL za me povedenej :)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-facelift-design .A240213_140252_automoto_f dv
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Kazdopadne FL za me povedenej :)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-facelift-design .A240213_140252_automoto_f dv
-> Jakub M. 13.02.24 14:58:53: jj, diky, ja mam celkem malou spotrebu oleje, asi polovicni, nez jsi mel pri kopi. I suri rikal, ze kde je castrol, tak ze je vse zahnojeny, dam do PD edge titanium 5W40, protoze nevim, co by tam bylo lepsi, ten millers koukam, ze pisi vhodny do PD, ja mam trochu obavu z oleje pro DPF. TBN jsem koukal, castrol je na tom hur... Tesneni pod vikem jsem ztvrdly mel, hadice spis neco i obcas "rozblemcany"*9
*
edit: tak koukam, ze ten mobil1 ma TBN vysoke, tak to uz asi bude jasna volba na nej prejit...
-> vhml 13.02.24 07:55:28: tak koukam TBN ma vyssi, nez castrol a mobil1 ma zase vyssi, ale zas ma jeste vyssi, nez ten millers, ja v r.2019 pred Albanii testoval v dlouhe nive nekolik oleju, lital jsem s tim v noci po sjezdovce a u mogul extreme 15W40 i Valvoline maxxlife na poradne prohratem pak na volnobeh problikla semtam kontrolka, pak jsem zkusil aditivum gold eagle a trochu zlepseni, nakonec jsem nalil valvoline VR1 racing a nepodarilo se mi to tak prohrat, aby blikla kontrolka mazani na volnobeh, pak jsem se v prirucce docetl, ze blikani kontrolky mazani na volnobeh je u lady normalni akceptovatelny stav :)
edit: tak koukam, ze ten mobil1 ma TBN vysoke, tak to uz asi bude jasna volba na nej prejit...
-> vhml 13.02.24 07:55:28: tak koukam TBN ma vyssi, nez castrol a mobil1 ma zase vyssi, ale zas ma jeste vyssi, nez ten millers, ja v r.2019 pred Albanii testoval v dlouhe nive nekolik oleju, lital jsem s tim v noci po sjezdovce a u mogul extreme 15W40 i Valvoline maxxlife na poradne prohratem pak na volnobeh problikla semtam kontrolka, pak jsem zkusil aditivum gold eagle a trochu zlepseni, nakonec jsem nalil valvoline VR1 racing a nepodarilo se mi to tak prohrat, aby blikla kontrolka mazani na volnobeh, pak jsem se v prirucce docetl, ze blikani kontrolky mazani na volnobeh je u lady normalni akceptovatelny stav :)
-> palinator: Nebo různý přímovstřiky s mizejícíma pístma kvůli LSPI...
-> ajok:
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
V 1.8T jsem po vyčištění vany a koše + nový okrouzek v 190tkm jezdil do prodeje v 420tkm Millers Trident 5w40 professional (ne že by byl nějak extra profi, ale odlišuje ho to od běžné longlife verze, ta má nižší tbn) .. kazdejch 10k šel ven .. delší trasy .
Předchozí majitel jezdil jen kastrol .. vše jako PCV a hadice k němu .. těsnění víka ventilů, trubice pro měrku oleje atd zvrdlý na šutr/praskliny. Vše jsem měnil. Po millersu při prodeji ok. Motor měl při koupi spotřebu oleje cca 0,3l/1000km .. před prodejem cca 0,5l .. to bych přisoudil normálnímu opotřebení. Reálně to ale olej bralo při ostřejší jízdě ... Turbo I hlava v původním stavu.
Tak možná můžu tohle přidat jako zajímavý test jednoho oleje
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)