-> SO545: Nemám velkej VAG kufřík za desetitisíce... :-D www.emas.cz/sis-2-5-lisov
aci-spojka-cu-izolovana-sm
rstovaci-prurez-1-5-2-5mm2
-izolace-pe-sb2-5?gclid=Cj
wK...
Edit: V 2,5 je asi nemám. Ale v provedení 4-6mm2 je kupuju běžně a cpeme je do země. Spojování vyhledávacího vodiče podél plastovejch trubek.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136 27.11.22 21:40:28: sakra prestanem to tu sledovat...jal som sa vymenit zhavice a skoncil som s vymenou kabelaze....ale spojil som to presne so spojkou co mas na obrazku....z velkeho VAG kufrika
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Je to Rapid, ale sere pes:
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.
Myslel jsem jestli se otáčky nezvedají jen kvůli podpětí, ale kvůli tomu to není.
Dneska jsem reverzním inženýringem bez diagnostiky koumal, jak spíná v Rapidu TDI PTC.
Když je Climatronic na LO a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na třeba 24°C a vypnutý větrák, PTC neaktivní
Když je Climatronic na LO nebo 24°C a zapnutý větrák byť na jediný stupeň, je PTC aktivní asi dle aktuální teploty vody, přičemž tato teplota musí být dost vysoká (odhaduju minimálně 80°C)... zkrátka provozovat to auto bez zaplého PTC je v zimě dost nemožný
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: Co mi přijde nelogický je, že je PTC zaplé i na LO.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: Tohle vypadá jako obyčejný mini ISO konektor.
-> charon 27.11.22 21:34:09: To chce něco takového, co se zalisuje a spoj se pak teplem smrští a utěsní.
Svazek jsem Rožmitál v délce o něco delší než je nový kabel a tam nic není. No, seženu si ty nejkvalitnější lisovací dutinky a předělán to
-> charon 27.11.22 17:54:12: slisovat, přes to smrštovačku s lepidlem a neřešit, tyhle konektory v autě budou ale znamenalo by to rozmotat svazek...
Takže na můstku zhavky jsou jakési konektory - viz foto níž. Ve svazku v autě nic takového není, takže otázka je - co to je za konektory? Má smysl je shánět? Nebo se na to radši vyprdnout a dát jen lisovací dutinky?
Este sem na Wurthu nasel toto
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
eshop.wuerth.cz/Kategorie -produktu/.../CZK
Je mozne, ze je to este lepsi nez Boltex? Pisou tam, ze je to primo urcene na uvolneni vstrikovacu a svicek.
Ty fotky nize me celkem desi
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Asi tak 3 roky zpět jsem vytahoval vstřiky z MB Vito. Samozřejmě nešel ven ten nejhůř přístupný
Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Naštěstí měl vstupní zavit v ose vstřiku. Udělali jsme taky "konzolu" a tahali jsme ho po milimetrech závitem ze spojovaci tyčky řízení s jemnym stoupanim. Každej den trochu WD40 a pootočit matku o 1/6 byl ritual na tri dny
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 14:16:00: Zrovna včera jsem viděl na IG video, jak vyndavali vstřiky dvěma panenkama v takovým svařeným roštu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To je jako kdyz jsme chteli vyndat vstriky u kamosova focuse s mrdkovnim 1,6 TDCi DV6 od PSA. Nesly vyndat ani za prd, tak jsme povolili trochu jejich presky a ze to nastartujem a chcipnem hned, ze to povoli... No skoncili jsme u toho, ze jsme jezdili po vsi sem a tam, nez jsme uslyseli takovy prdeni a vstriky se samy uvolnily ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lamac: Jo taky dávám měděnku, ale to neřeší problém když to auto poprvé přijede. A po sobě jsem ještě žádný neměnil.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel
Ale ve finále to bylo úplně v pohodě jen to cuklo a začalo foukat ven.
-> palinator 26.11.22 12:35:10: Hele taky jsem se bál proto jsem vzal i pistol, že má nějaký to kg a držel jí oběma rukama a hlavu mimo dostřel
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja závity na žhavičoch (ale aj telá vstrekov) pri montáži pretriem medenou,alebo grafitovou vazelínou a keď nieje po ruke ani jedna z nich, tak stačí aj obyčajné nafta.
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
S povolením či vytiahnutím potom nikdy nebol problém, či sa jednalo o auto, traktor, alebo tankový motor...
-> saskyn2:
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A stát kilometr od toho aby ti žhavka neproletěla hlavou...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 25.11.22 21:19:54: To je v prdeli no, když se utrhne kus hliníku a zničí to závit až nahoru ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kolikrát jsem zažil, že měla žhavička chybně opracovaný sedlo a spaliny šly do závitu. To je taky paráda.
Jo a aby jste se nehádali jestli studený nebo teplý, tak tahle byla vyndaná na studeným motoru ale nastartovaným a ve vyšších otáčkách a bouchačkou
Jinak se protáčela. Po vyndání projetý závit závitníkem a kupodivu to normálně drží. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tak tam je konečná jakmile se urve kus závitu z hliníku, pak to drtí a rve ten závit před sebou a pak už žádný cukání ani povolovače nepomůžou. Tem uvolnovač má smysl jen a pouze na začátku, ideálně to tam nalej týden před jak psal Milan. Něco z vlastní zahrádky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Oxim Ultra od Normfestu taky funguje poměrně hodně spolehlivě, jde o to spíš tu zhavku odlepit a klidně s ní cukat po desetinách milimetru tam a zpět a při povolování dycky kousek přidat, hodně s citem, zatím sem vždy naštěstí všechno povolil..ale zalomená zhavka není nic co by se nikdy nikomu nestalo, pak je to trochu oser..ale dá se vyřešit spousta..mám trochu tušení, že litina byla na FoMoCo motoru naftě 1.8 TD nějakej escort..tam ty hlavy kolabovaly celkem dost..
-> palinator 24.11.22 14:15:33: v zadnym pripade sem nemel v umyslu nekoho oznacit za ,,kokota,, a podobne
nikdy sem to nerobil tak se mozna jen trochu blbe ptam. No nakonec sem asi za kokota ja protoze sem si opravdu myslel ze stary TDI ma hlavy litinove a jak vidim -> Milan 136 24.11.22 14:11:44: tak sem se asi i tady spletl. Nevadi aspon sem zase o cosik chytrejsi.
Tuz zhavky povolovat na zahratem motoru a dopredu prostrikavat uvolnovacem
ten wurth boltex nemam ale mozna by mohl fungovat i L-M s mrazovym efektem (ten mam)? to zkusim.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tuz zhavky povolovat na zahratem motoru a dopredu prostrikavat uvolnovacem
![203](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/203.gif)
Tak sem měl jednu rychloakci, původně sem plánoval že to udělám jak si naplanuju já a ne vozidlo, nicméně člověk míní a život mění..táta chtěl přeházet kola na ovci že by v úterý jel do města po doktorech, tak že bych to v pondělí sfouk, pak sem si řek že ségra v neděli taky přijede přeházet kola tak to udělám ráno a po obědě ségry auto..zašel sem tedy do garáže pro ovci, přejel sem s tím domů, vjel do placu zastavil a doslova v tom stejnem okamžiku upadlo levé rameno..resp. se ozvalo takové zvláštní lupnuti, kterému sem prvně nevěnoval pozornost, zvedl sem za nosník levou stranu, shodil kolo a jak dycky mám potřebu ocumovat okoli, tak čumím na rameno a u předního silentbloku, že ta barva s tou korozi už se teda hodně loupe, tak že bych to skrabnul dolu..no jenže to byla prasklina no a napravnice taky uhnila..takže z banální operace se stala exhumace..naštěstí skoro všechno bylo doma.doobjednal sem čepy řízení, spodní silentblok a prave gufero poloosy..
Všechno sem to prolil Noxudolem a zvenčí plastickou ochranu podvozku, tak to snad nějakou dobu zase vydrží..
Všechno sem to prolil Noxudolem a zvenčí plastickou ochranu podvozku, tak to snad nějakou dobu zase vydrží..
-> Jirik_Tuňák1983 24.11.22 18:25:35: to uz je na kazdom sudruhovi ... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja som mal vcera kontrolu svojej prace....nejaky spaniel ktory nevedel ceknut ani slovko inac ako spanielsky....si preberal Q3 po velkej buracke....Nastastie vsetky skrutky ktore skontroloval /aj na zdvihaku/ boli : OK
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja som mal vcera kontrolu svojej prace....nejaky spaniel ktory nevedel ceknut ani slovko inac ako spanielsky....si preberal Q3 po velkej buracke....Nastastie vsetky skrutky ktore skontroloval /aj na zdvihaku/ boli : OK
-> SO545 24.11.22 17:17:19: To se neutralizuje u pokladny a pak předáním vozu zákazníkovi... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 24.11.22 14:55:19: boltex je ina zeravina....tiez som s nim rozhybal kde co co sa nezmestilo do ulptrazvuku. Len to chce potom neutralizovat.
-> palinator 24.11.22 14:15:33: Posledně jsem tu měl O3, aso 400 najeto. Přijel, takže to bylo žhavé. A nešla ani za boha. Tu bych urval.
Je to tam "šikovně" v domečku utopené a plné bordelu kolem. Vyfoukal jsem to do čista, zalil boltexem a nechali jsme ho odjet. Za týden přijel a šla pomalu jen nástavcem v ruce![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Je to tam "šikovně" v domečku utopené a plné bordelu kolem. Vyfoukal jsem to do čista, zalil boltexem a nechali jsme ho odjet. Za týden přijel a šla pomalu jen nástavcem v ruce
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> frajer:
Možná jsem kokot, ale na Toledu jsem za studena žhavky povolit rozumnou silou nemoh (nebo jsem se bál zabrat) a když jsem to nechal chvíli kadlat, tak to pak šlo.
E: jinak viz -> Milan 136:
Možná jsem kokot, ale na Toledu jsem za studena žhavky povolit rozumnou silou nemoh (nebo jsem se bál zabrat) a když jsem to nechal chvíli kadlat, tak to pak šlo.
E: jinak viz -> Milan 136:
-> frajer 24.11.22 13:16:47: Jako že má ta O1 litinovou hlavu? Nebo jak to myslíš?
-> palinator 21.11.22 14:43:18: povolovat zhavky za tepla? Jako fakt?
Vzdycky sem myslel ze za tepla lepsi povolovat benzinovy v hliniku, treba ve Skodovce, ktery nezareznou, zhavky v litine zareznou tak sem myslel ze ty za studena.
Je teda pravda ze kdyz neco zalomim tez na to navaruju matky a podobne a teplem to povoli to je tez pravda no. Zajimave skoro bych to az zkusil ale abych je tez nezalomil co pak s tim![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vzdycky sem myslel ze za tepla lepsi povolovat benzinovy v hliniku, treba ve Skodovce, ktery nezareznou, zhavky v litine zareznou tak sem myslel ze ty za studena.
![74](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/74.gif)
Je teda pravda ze kdyz neco zalomim tez na to navaruju matky a podobne a teplem to povoli to je tez pravda no. Zajimave skoro bych to az zkusil ale abych je tez nezalomil co pak s tim
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Díky, seženu novej kabel. Pojistkovka vypadá na pohled ok, tak se snad nebude muset měnit...
-> Cumper 21.11.22 20:49:09: Protože byl asi nejspíš povolenej a vyhřál se. Teď už je tvrdej, vyhřátej a bude dál topit. Řešení je jeho výměna, dotažení na alternátoru novou matkou na správný moment a možná i ten e-box, pokud už je taky vyhřátej.
-> Milan 136: Díky a nemáš tip po čem jít, proč se ten kabel pálí? ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Cumper 21.11.22 15:06:49: Alternátor
Ahoj, nevíte někdo od čeho je tenhle kabel od pojistkovky O2 facelift 2.0 CR ? Je to hned první zleva, chvíli po nastartování se z něj začne kouřit...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> charon:
Povolovat to ohřátý..
Povolovat to ohřátý..
Tak to vedeni a komplet zhavky (i na prihrev vody) mam objednany. Ono je to vsecko puvodni, 22 let stary, takze pocitam, ze to uz nebude v optimalni kondici. Pak se uvidi. jen mam strach, aby sli zhavky povolit. Mate na to nekdo nejakej figl? Pocitam, ze nejaky prolejvani uvolnovacem zavitu moc nema smysl
-> StepaNoFUN 19.11.22 22:26:56: to jestli jsou špatný se ukáže při testu
ale ano měnil bych je komplet ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Opravím Tě... Žhavičky určit vyndej a vyměň... Jedny v prdeli = všechny v prdeli.
-> charon 19.11.22 07:24:20: použil bych vedení jako mám na passatu s jednotlivýma fajkama
a žhavičky určitě vyndej a vyzkoušek na beterce jak žhaví to je nejlepší zkouška ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na vedení ke žhavičkám určitě použít lisovací spojky. Žhavička s nekonečným odporem bude vadná. Ale už jsem zažil i svíčku, která odpor měla a stejně nežhavila. Asi bych nic nevymýšlel. Dal bych žhavičky s vedením, tím bych začal.
No, nejhorší je, že to dělá jak kdy, ale čím je větší zima, tim horší to je. Ale neudělá to pokaždé. To je na tom nejdivnejsi. Ono jde i o to, že kabel ke zhavickam se rozpadá ...
-> charon:
Pokud není to TDIčko úplně na kaši, tak to musí schopně v těchto teplotách startovat i bez žhavení. Jinak viz-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Pokud není to TDIčko úplně na kaši, tak to musí schopně v těchto teplotách startovat i bez žhavení. Jinak viz-> Matthes, záškodník z TechWebu:
-> charon: Letovat draty, kterymi prochazi velky proudy a jeste v aute, kde to je vystaveno otresum, je nesmysl. Na to rovnou zapomen.
Je problem i to, ze toci pomalu starter? Pokud jo, je potreba zmerit ubytek napeti na plusovym privodu i kostre (proste mezi minusem baterky a kostrou starteru a plusem baterky a plusem starteru). Pak samozrejme muze byt horsi baterka, ze neda dostatecny proud nebo uz muze byt v riti starter...
Kazdopadne u tehle vodicu zatezovanych velkymi proudy nema cenu merit odpor multimetrem, ale je potreba na tech dratech merit ubytek napeti (jeden hrot multimetru das na baterku, druhej na kostru starteru, meris napeti treba na rozsah 10 V a druhy clovek ti startuje...). Jakmile nameris treba 1 V, tak mas problem... Takhle bys mel promerit jak jsem psal plusovy i minusovy vedeni ke starteru a klidne i ty zhavice...
Je problem i to, ze toci pomalu starter? Pokud jo, je potreba zmerit ubytek napeti na plusovym privodu i kostre (proste mezi minusem baterky a kostrou starteru a plusem baterky a plusem starteru). Pak samozrejme muze byt horsi baterka, ze neda dostatecny proud nebo uz muze byt v riti starter...
Kazdopadne u tehle vodicu zatezovanych velkymi proudy nema cenu merit odpor multimetrem, ale je potreba na tech dratech merit ubytek napeti (jeden hrot multimetru das na baterku, druhej na kostru starteru, meris napeti treba na rozsah 10 V a druhy clovek ti startuje...). Jakmile nameris treba 1 V, tak mas problem... Takhle bys mel promerit jak jsem psal plusovy i minusovy vedeni ke starteru a klidne i ty zhavice...
Potřeboval bych radu k Octě 1 TDI 66 kW AGR. Samozřejmě to zas nudné startuje teď v chladu. Když je auto v garáži, tak pohoda. Zhavicky i vedení jsou původní z roku 2000 auto má natočeno 300 kkm. Včera jsem zkoušel měrit odpor a naměřil jsem cislou nulu. To předpokládám značí KO kousek. Ale to důležitější - ten kabel ke svíčkám je celej zkrehlej, popraskanej a drolí se, samo mi kus upadnul, to jsem provizorně dobastlil zpet. Co jsem koukal na různé e-shopy, tak se to koupí čele s přívodníma kablikama a většinou dvema krimpovacíma spojkama. To se vážně starej kabel na hulvata ustřihne a novej nakrimpuje? Není lepší to priletovat? Někde jsem vyčetl, že 4 zhavky berou 32A. Máte někdo osvědčenou značku zhavicek i toho přívodního kabelu?
Tady jak to vypadá www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/028971766-lista-pro- zhavici-svicky-evropska-un ie-43056.html
Tak EDIT: našel jsem i pár dílů které mají konektor - ceskedily.cz/front/.../36 38079 takže tam někde ve vedení je konektor? Jen musím rozmotat kabeláž?
Tady jak to vypadá www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/028971766-lista-pro- zhavici-svicky-evropska-un ie-43056.html
Tak EDIT: našel jsem i pár dílů které mají konektor - ceskedily.cz/front/.../36 38079 takže tam někde ve vedení je konektor? Jen musím rozmotat kabeláž?
-> Milan 136 13.11.22 17:23:53: Je pravda, že pokud to řešite hlavně v autorizákách, tak o tom zatím nemůžu mít přehled
Jinak pro zajímavost, už mám dneska prodanej jeden zámek na F1 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.22 09:20:57: kdyz to nejde zamknout, tak je to sranda. Zajímavý to začne bejt ve chvíli, kdy nejdou odemknout ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ako to tu tak čítam o tom automatickom odomykaní a zamykaní dverí, tak to je asi na mašľu, ak to na každom aute funguje inak
Sa potom nečudujem, že sú ľudia z toho zmätení a vy sa im smejete, že si nevedia otvoriť vlastné auto![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 13.11.22 11:08:35: Tak to si pamatuješ špatně ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)