
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: Díky a nemáš tip po čem jít, proč se ten kabel pálí? 

-> Cumper 21.11.22 15:06:49: Alternátor
Ahoj, nevíte někdo od čeho je tenhle kabel od pojistkovky O2 facelift 2.0 CR ? Je to hned první zleva, chvíli po nastartování se z něj začne kouřit...

-> charon:
Povolovat to ohřátý..
Povolovat to ohřátý..
Tak to vedeni a komplet zhavky (i na prihrev vody) mam objednany. Ono je to vsecko puvodni, 22 let stary, takze pocitam, ze to uz nebude v optimalni kondici. Pak se uvidi. jen mam strach, aby sli zhavky povolit. Mate na to nekdo nejakej figl? Pocitam, ze nejaky prolejvani uvolnovacem zavitu moc nema smysl
-> StepaNoFUN 19.11.22 22:26:56: to jestli jsou špatný se ukáže při testu
ale ano měnil bych je komplet 


-> Jarda/felda: Opravím Tě... Žhavičky určit vyndej a vyměň... Jedny v prdeli = všechny v prdeli.
-> charon 19.11.22 07:24:20: použil bych vedení jako mám na passatu s jednotlivýma fajkama
a žhavičky určitě vyndej a vyzkoušek na beterce jak žhaví to je nejlepší zkouška 


Na vedení ke žhavičkám určitě použít lisovací spojky. Žhavička s nekonečným odporem bude vadná. Ale už jsem zažil i svíčku, která odpor měla a stejně nežhavila. Asi bych nic nevymýšlel. Dal bych žhavičky s vedením, tím bych začal.
No, nejhorší je, že to dělá jak kdy, ale čím je větší zima, tim horší to je. Ale neudělá to pokaždé. To je na tom nejdivnejsi. Ono jde i o to, že kabel ke zhavickam se rozpadá ...
-> charon:
Pokud není to TDIčko úplně na kaši, tak to musí schopně v těchto teplotách startovat i bez žhavení. Jinak viz-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Pokud není to TDIčko úplně na kaši, tak to musí schopně v těchto teplotách startovat i bez žhavení. Jinak viz-> Matthes, záškodník z TechWebu:
-> charon: Letovat draty, kterymi prochazi velky proudy a jeste v aute, kde to je vystaveno otresum, je nesmysl. Na to rovnou zapomen.
Je problem i to, ze toci pomalu starter? Pokud jo, je potreba zmerit ubytek napeti na plusovym privodu i kostre (proste mezi minusem baterky a kostrou starteru a plusem baterky a plusem starteru). Pak samozrejme muze byt horsi baterka, ze neda dostatecny proud nebo uz muze byt v riti starter...
Kazdopadne u tehle vodicu zatezovanych velkymi proudy nema cenu merit odpor multimetrem, ale je potreba na tech dratech merit ubytek napeti (jeden hrot multimetru das na baterku, druhej na kostru starteru, meris napeti treba na rozsah 10 V a druhy clovek ti startuje...). Jakmile nameris treba 1 V, tak mas problem... Takhle bys mel promerit jak jsem psal plusovy i minusovy vedeni ke starteru a klidne i ty zhavice...
Je problem i to, ze toci pomalu starter? Pokud jo, je potreba zmerit ubytek napeti na plusovym privodu i kostre (proste mezi minusem baterky a kostrou starteru a plusem baterky a plusem starteru). Pak samozrejme muze byt horsi baterka, ze neda dostatecny proud nebo uz muze byt v riti starter...
Kazdopadne u tehle vodicu zatezovanych velkymi proudy nema cenu merit odpor multimetrem, ale je potreba na tech dratech merit ubytek napeti (jeden hrot multimetru das na baterku, druhej na kostru starteru, meris napeti treba na rozsah 10 V a druhy clovek ti startuje...). Jakmile nameris treba 1 V, tak mas problem... Takhle bys mel promerit jak jsem psal plusovy i minusovy vedeni ke starteru a klidne i ty zhavice...
Potřeboval bych radu k Octě 1 TDI 66 kW AGR. Samozřejmě to zas nudné startuje teď v chladu. Když je auto v garáži, tak pohoda. Zhavicky i vedení jsou původní z roku 2000 auto má natočeno 300 kkm. Včera jsem zkoušel měrit odpor a naměřil jsem cislou nulu. To předpokládám značí KO kousek. Ale to důležitější - ten kabel ke svíčkám je celej zkrehlej, popraskanej a drolí se, samo mi kus upadnul, to jsem provizorně dobastlil zpet. Co jsem koukal na různé e-shopy, tak se to koupí čele s přívodníma kablikama a většinou dvema krimpovacíma spojkama. To se vážně starej kabel na hulvata ustřihne a novej nakrimpuje? Není lepší to priletovat? Někde jsem vyčetl, že 4 zhavky berou 32A. Máte někdo osvědčenou značku zhavicek i toho přívodního kabelu?
Tady jak to vypadá www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/028971766-lista-pro- zhavici-svicky-evropska-un ie-43056.html
Tak EDIT: našel jsem i pár dílů které mají konektor - ceskedily.cz/front/.../36 38079 takže tam někde ve vedení je konektor? Jen musím rozmotat kabeláž?
Tady jak to vypadá www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/028971766-lista-pro- zhavici-svicky-evropska-un ie-43056.html
Tak EDIT: našel jsem i pár dílů které mají konektor - ceskedily.cz/front/.../36 38079 takže tam někde ve vedení je konektor? Jen musím rozmotat kabeláž?
-> Milan 136 13.11.22 17:23:53: Je pravda, že pokud to řešite hlavně v autorizákách, tak o tom zatím nemůžu mít přehled
Jinak pro zajímavost, už mám dneska prodanej jeden zámek na F1 


-> Jirik_Tuňák1983 13.11.22 09:20:57: kdyz to nejde zamknout, tak je to sranda. Zajímavý to začne bejt ve chvíli, kdy nejdou odemknout 

Ako to tu tak čítam o tom automatickom odomykaní a zamykaní dverí, tak to je asi na mašľu, ak to na každom aute funguje inak
Sa potom nečudujem, že sú ľudia z toho zmätení a vy sa im smejete, že si nevedia otvoriť vlastné auto


-> růža 13.11.22 11:08:35: Tak to si pamatuješ špatně 

-> Jirik_Tuňák1983 13.11.22 09:20:57:
Už teď si člověk může hodit kostkou, který dveře se zamknou a který ne.
Už teď si člověk může hodit kostkou, který dveře se zamknou a který ne.

Dekuju za presun do spravneho tematu.
-> Milan 136 09.11.22 20:35:53: odvzdusneni mam nastudovane z Dilenske prirucky ale prave se mne vubec nelibi to toceni do krajnich rejdu "na sucho" nez se to odvzdusni, prijde mne to prilis invazninvi po dvaceti letech a chcu se tomu radsi vyhnout. Radsi odsauju - doliju - pojezdim - odsaju - doliju atd. kajkrat po sobe klidne vic litru jak pises
Diky za prispevek!
-> saskyn2 09.11.22 22:46:03: tez dekuju za prispevek, toto presne sem potreboval slyset. Jdu to michat
Jinak manzety original nove menene na jare, tez preventivne. Starym nic nebylo.
-> Milan 136 09.11.22 20:35:53: odvzdusneni mam nastudovane z Dilenske prirucky ale prave se mne vubec nelibi to toceni do krajnich rejdu "na sucho" nez se to odvzdusni, prijde mne to prilis invazninvi po dvaceti letech a chcu se tomu radsi vyhnout. Radsi odsauju - doliju - pojezdim - odsaju - doliju atd. kajkrat po sobe klidne vic litru jak pises

-> saskyn2 09.11.22 22:46:03: tez dekuju za prispevek, toto presne sem potreboval slyset. Jdu to michat

Jinak manzety original nove menene na jare, tez preventivne. Starym nic nebylo.
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.22 09:20:57: U novějších Škodovek (trojkové řady) si nepamatuji problémy. Ale jedničková Octavia je provar. To jsou v průměru dva zámky každý týden.
-> palinator 13.11.22 08:46:03: To se tak serou a nebo proč ty strache?
-> Jarda/felda:
Abych ty zámky dokundil ještě rychlejc?
Abych ty zámky dokundil ještě rychlejc?

-> Syny:
Když jedu svojí ovcí, tak je to jednoduchý... Tam nic takovýho řešit nemusim.
A u ostatních jak říkám, než bych našel tlačítko, mám dveře otevřený.
Je to asi i o tom, že dveře se po rozjezdu nezamykají na žádném z aut, se kterejma můžu jet.
A když jsem nad tím tak přemejšlel, tak je asi logickej blok na použití tlačítka v tom, že jsem přeci auto nezamkl a stisknutím tlačítka bych ho přeci mohl spíš zamknout, než otevřít kufr...
Když jedu svojí ovcí, tak je to jednoduchý... Tam nic takovýho řešit nemusim.

A u ostatních jak říkám, než bych našel tlačítko, mám dveře otevřený.

Je to asi i o tom, že dveře se po rozjezdu nezamykají na žádném z aut, se kterejma můžu jet.
A když jsem nad tím tak přemejšlel, tak je asi logickej blok na použití tlačítka v tom, že jsem přeci auto nezamkl a stisknutím tlačítka bych ho přeci mohl spíš zamknout, než otevřít kufr...

-> palinator: Oteviras dvere? 

-> Jirik_Tuňák1983:
Tak mě napadá, že jsem to zamykací nebo odemykací tlačítko asi nikdy v praxi nepoužil.
Tak mě napadá, že jsem to zamykací nebo odemykací tlačítko asi nikdy v praxi nepoužil.

-> Milan 136: S O4 se mi jezdí fakt příjemně, ale netušil jsem, kolik na to lidi hlásí much.
To je to fakt tak horké?

-> darklord 12.11.22 20:05:12: Já taky. 

-> Syny 12.11.22 20:10:50: Já taky. 

Jinak tedy ja auto ostatnim odemykam tlacitkem, ale mam ho na dverich vedle madla :) Klikou musim jako pako zabrat 2x, aby se auto odemklo a to me nebavi, takze i kdyz lezu ven ze zamcenyho auta ja, tak to vetsinou odemykam tlacitkem a pak az kliku.
-> Syny: njn, preto uz mam zautomatizovane odomknutie rovnako ako zapnutie svetiel 

-> darklord: Jeste aby ne. To bych to auto zachvili rozkopal, kdybych pokazdy kdyz vylezu z nastartovanyho auta (jakozto ridic) a chtel otevrit nejaky jiny dvere nebo kufr, tak to neslo 

-> darklord 12.11.22 19:56:03: Spíše je divné, jak řeší majitel vozu odemknutí těm, jež chtějí přistoupit. Stejně jako řešení kufru, kde bych očekával tlačítko.
K tomu co říkáš ty věřím, že i u O4 lze u zamykání nastavit, co vše se má při otevření dveří řidiče odemknout. Alespoň tak to máme u 16 i 13 let starých werků.
K tomu co říkáš ty věřím, že i u O4 lze u zamykání nastavit, co vše se má při otevření dveří řidiče odemknout. Alespoň tak to máme u 16 i 13 let starých werků.
-> Jirik_Tuňák1983: mne pride divne ze sa otvorenim vodicovych dveri odomkne cele auto, ak chapem spravne tvoj narek...
-> Milan 136 12.11.22 19:06:35: O kufr vůbec nejde, přijde mi jako kravina otevírat pokaždé dveře jako řidič jen kvůli tomu, že chce někdo nastoupit, když je na to čuflík.
Co se týká kufru, tam by člověk očekával standardně ještě jeden button, že a přijde mi to jako celkem běžná záležitost.

-> Jirik_Tuňák1983 12.11.22 18:23:22: Tak kufr je deaktivovaný kvůli zlodějům. Aby ti někdo nevybral někde na světlech náklad. Ten fakt nejde otevřít, když auto jelo a pak zastavilo. I když není aktivovaná funkce zamykání po rozjezdu.
-> Milan 136 12.11.22 18:20:38: Yo.
Nebo když si chce někdo něco vyndat z kufru. Tak to bylo dycky chvíli ticho, zezadu bylo slyšet lomcování a pak že jako otevři kufr. Tak řidička pokaždé otevřela a zase zavřela dveře.
To samé, když chtěl někdo přistoupit. 
Já se ptám a divím současně, nevím, jak to máte procesně nastavené.



Já se ptám a divím současně, nevím, jak to máte procesně nastavené.

-> Jirik_Tuňák1983 12.11.22 12:26:02: Jako že když chce někdo nastoupit do zamknutého auta? 

-> palinator 12.11.22 17:25:03: Normálně tle...
-> Jirik_Tuňák1983:
Protože je to v každým autě jinde
A chtěl bych vidět kde na přístrojovce ten zámeček je.
Protože je to v každým autě jinde
A chtěl bych vidět kde na přístrojovce ten zámeček je.

Jak se tady probíralo
, tak skutečně i přes ten na přístrojovce oranžově svítící zámeček jako kráva, hodně lidí furt otevírá a zavírá dveře místo zmačknutí tlačidla.
Včera jsem to viděl a říkám si, jako proč? 



-> Nwkt 11.11.22 20:12:13: Nepřišlo mi to tak strašné. Jako občas jsem měl pocit, že při zrychlování klouže spojka, ale na budíku pak bylo vidět, že leze nahoru a byl to tedy jen pocit (od nějakých 140 km/h), ale jinak v pohodě. Má to najetých necelých 12 000 km.
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.22 20:09:04: Ta 1.5 tsi je už na oktávku málo, jezdím s tím v Karoqu Plzeň-Ingolstadt, věčně 155 tempomat a jede to za 8,2
tenhle týden jsem to jel 1,0 Scalou a dynamika o dost lepší a spotřeba 6,8 


Dnes jsme jeli O4 konby s 1.5 TSi 2x 360 km a dobrý. Trochu zvláštní je řízení, je takové umělé a na 16" hybridních Alcarech měl člověk kus cesty pocit, že má přední kola pár cm nad zemí. Téměř nulová zpětná vazba. Že auto v zatáčce ztrácí přilnavost je cítit spíše v sedačce, než ve volantu. Ale pak si člověk zvykl. Přeci jen je to vůz na ježdění a ne závody.
Výbava zvláštní, manuál, keyless, nouzové brzdění, lane assist, hlídání únavy řidiče, ale nemá to blind spot. Jinak klasika, autohold, zrcadlení telefonu je fajn. Nemá to parkovací kameru a pípáky jen vepředu. 95% dálnice svižná jízda a spotřeba 6.1. Na nádrži klasické víčko, na kufru madlo jak na Fabii. Led světla (základní) svítí dobře. Někdy chybí natáčení, ale aspoň je tam oproti xenonu lepší vykreslení a bere to větší oblast. Uvnitř příjemná úroveň hluku i kolem 150 km/h. Sem tam byla cítit díra na volnoběh a ve stoupání bylo pro svižnější zrychlení lepší podřadit. Chtělo by to lepší sedačky, snesl bych trochu zaklonit sedák, který je dost plochý. Nejsou podsvětlená tlačítka rádia a rolovátka na volantu,.což je za tmy pro nezvyklého řidiče celkem otravné. Celkově příjemné auto. Možná má svoje mouchy, ale na cesty lepší než staré hebly.
Kolik si tak vezme na podobné trase tatáž RS s 2.0 TSi?
Výbava zvláštní, manuál, keyless, nouzové brzdění, lane assist, hlídání únavy řidiče, ale nemá to blind spot. Jinak klasika, autohold, zrcadlení telefonu je fajn. Nemá to parkovací kameru a pípáky jen vepředu. 95% dálnice svižná jízda a spotřeba 6.1. Na nádrži klasické víčko, na kufru madlo jak na Fabii. Led světla (základní) svítí dobře. Někdy chybí natáčení, ale aspoň je tam oproti xenonu lepší vykreslení a bere to větší oblast. Uvnitř příjemná úroveň hluku i kolem 150 km/h. Sem tam byla cítit díra na volnoběh a ve stoupání bylo pro svižnější zrychlení lepší podřadit. Chtělo by to lepší sedačky, snesl bych trochu zaklonit sedák, který je dost plochý. Nejsou podsvětlená tlačítka rádia a rolovátka na volantu,.což je za tmy pro nezvyklého řidiče celkem otravné. Celkově příjemné auto. Možná má svoje mouchy, ale na cesty lepší než staré hebly.
Kolik si tak vezme na podobné trase tatáž RS s 2.0 TSi?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.11.22 22:35:03: amen....pre toto som menil riadenie ja...manzeta bola v zime mrtva asi mesiac...to stacilo aby riadenie zomrelo. Najprv som tu manzetu vymenil ...tesil sa ze to je este OK a po par mesiacoch to tieklo az to pekne nebolo.
-> palinator 09.11.22 22:03:09: pokud je olej olejem tak zřejmě nikdy, spíš na prasklou manžetu a bordel
Já dělal pumpu naposled na T5, najeto asi 350 a ta pumpa stála asi 11 litrů. Asi 14 dni nato mi ji tu borec z autorizáku nechal novou za 500 že jim přebyla, myslel jsem že mě jebne...od tý doby tu zase leží.
Řízení vždycky tekly hlavně na audinách a B5, prostě na podélných motorech, na O1 jsem to snad ani nikdy téct neviděl. Jinak mísitelnost olejů hnědý zelený normálně. Je to starý auto ne raketoplán.
Řízení vždycky tekly hlavně na audinách a B5, prostě na podélných motorech, na O1 jsem to snad ani nikdy téct neviděl. Jinak mísitelnost olejů hnědý zelený normálně. Je to starý auto ne raketoplán.
-> palinator 09.11.22 22:03:09: Na olej to neumře asi nikdy.
-> palinator: Co mam chabou zkusenost, tak to spis zakuka na prasklou manzetu na rizeni, dostane se prach na tesnici krouzky a pak to tece...