skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> růža 12.08.21 21:34:24: Stropnici jsem měl svěšenou nedávno kvůli důlku na střeše. Ta je dole hned. Ale hagusy na O2 se sundavají zvenku. Vycvakají se krytky a jsou tam šrouby.
-> Milan 136: Tož já bych to právě asi radší dělal na autě. Nebo se nemusí sundávat stropnice, kvůli demontáži? Vlastně když se nad tím zamyslím, tak sundávání stropnice je pro tebe banalita ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža 12.08.21 21:28:34: Dole byly. Na autě bys to dělal asi hodně blbě. Pár dní jsem holt jezdil bez nich ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 12.08.21 21:26:30: Zahrádku to zvládne. Ta má v místě dotyku gumu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: A sundával si je, nebo si je lakoval přímo na autě?
-> Milan 136: Je to sice naprosto nekompatibilní s původním účelem těch hagusů, ale hezký to je, o tom žádná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Už mě štvalo, jak byly zašlý, zašedlý. Chtěl jsem to už dlouho a teď nastal ten pravý čas![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jakub05 12.08.21 07:37:03: Tak to by mělo být udělaný tak jak má být. Ale s chladící kapalinou mají některý auta problém. Právě s tím rezem.
Je na to docela obsáhlý postup na poplach. Radiátor bude nejspíš ucpanej.
Je na to docela obsáhlý postup na poplach. Radiátor bude nejspíš ucpanej.
-> Milan 136: Bylo to v autorizáku, tak bych počítal a doufám, že dle dílenské příručky.
-> Jakub05 11.08.21 15:26:31: A jakým způsobem to bylo při tý vyměněně chladící kapaliny naplněno a odvzdušněno?
-> Jakub05: Těsnení (či podobnej problém) zjistíš dost jednoduše - www.uni-max.cz/produkty/.
../sada-pro-defektoskopii-
bloku-motoru
Ahoj pánové, mám tu v práci jeden trochu záludnej služební kousek. OIII CUPA, 275 t km. Začala plivat chladící kapalinu z přepadu expanzky. Kapalina je zrzavá, přestože byla nedávno z důvodu nefunkčního elektrického čerpadla měněná. Skoro mi to tak na první pohled přijde jako fouklé těsnění pod hlavou, ale v oleji voda není ani naopak, z výfuku extra pára nejde. Jo a taky se (zřejmě dočasným nedostatkem chladiva) zavzdušnil radiátor topení a hezky se v něm prohánějí bubliny
Nemáte někdo ponětí co by tomu zhruba mohlo být?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: A co ten druhý klíč? Podle mě pokud to detekuje klíč v autě, tak se to nezamkne, ne?
-> Jumbo 11.08.21 10:07:22: To je možná rok 2008, takže to žádné keksíky nemá. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Kessy to ještě nemá, ne? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Edit: nenechal někde v autě druhý klíč?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Edit: nenechal někde v autě druhý klíč?
-> darklord 11.08.21 09:37:32: To nevím, ale je hezká. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: manzelka s druhym dialkovym za zaclonou? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> palinator 11.08.21 09:17:33: Sousedi přivezli zase jedničkového Tourana a ráno ho pán obíhal a pořád zkoušel odemknout, zamknout, otevřít, zavřít a kliku. Samo se to odemyká. To může způsobovat co?
S kámošem jsme přivezli bílou 2014 OIII konby Elegance 2,0 TDI manuál, najeto 210 tkm, za 235 tKč. Překvapilo mě ve srovnání s našich OIII (má teda najeto polovinu), jak rezne kapota v místech kde byla osekaná od kamínků. Je teda pravda že to v historii dostalo asi na čumák, ale opravený to vypadá dobře. To samý zadek u blatníku v hraně s nárazníkem. Jinak spodek překvapivě zdravej.
-> Jirik_Tuňák1983 05.08.21 12:08:30: suhlas.
Tiez som mal lahko nakopnute kolesa asi 3ks vnutorna strana.A pohoda.
Potom som jedno fakt nakopol a stale OK. Vzdy vyvazene.
Ale pri vymene novych pneu som ich dal zrovnat ....uvidime po sezone.
Zatial sa vymolom vyhybam tak snad budu OK:
Tiez som mal lahko nakopnute kolesa asi 3ks vnutorna strana.A pohoda.
Potom som jedno fakt nakopol a stale OK. Vzdy vyvazene.
Ale pri vymene novych pneu som ich dal zrovnat ....uvidime po sezone.
Zatial sa vymolom vyhybam tak snad budu OK:
-> MXMarek: na 306 jsem měl hliníkové 15". Pravé přední kolo bylo víc hranatý než kulatý, ale za jízdy to znát nebylo. Až někde nad 150km/h začaly vibrovat, ale vzhledem ke stavu auta jsem to nepřisuzoval kolům. Při běžné jízdě to bylo v pohodě. Pak jsem při vyhýbacím manévru vletěl na obrubník - to už nerozdýchalo a musel jsem ho nechat srovnat. Právě tam jsem zjistil v jakém bylo stavu, když jsem to odevzdával tak pán začal značkovat. Dostal se asi na 14-ti stěn :-)
Na tu zkousku to dam klidne dopredu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MXMarek 05.08.21 11:56:58: Já myslím, že na zadku ucítíš úplný prd, i kdyby to kolo bylo ne úplně dobře vyvážený.
Kdybys viděl, co jsem vyvážil za šílenost a na autě to nebylo vůbec cítit. Bylo to na požadavek majitele.
Kdybys viděl, co jsem vyvážil za šílenost a na autě to nebylo vůbec cítit. Bylo to na požadavek majitele.
-> dragon_cb_cz: Tak ja si s tim dam tu praci a vyzkousim je na nasem aute, jsem na to ted jeste vic zvedavej, jestli to bude citit nebo ne.
-> MXMarek: Mám zkušenosti obě - na jednom kole to bordel dělalo, na jiném ne...
Já osobně bych to zkusil dát na zadek a vidělo by se. Koupit další sadu může dopadnout klidně stejně, nebo může dělat bordel přestože viditelně koplá nebude... jetá kola jsou vždy loterie. To už bych to spíš nechal srovnat, to bude tak do tisícovky...
Já osobně bych to zkusil dát na zadek a vidělo by se. Koupit další sadu může dopadnout klidně stejně, nebo může dělat bordel přestože viditelně koplá nebude... jetá kola jsou vždy loterie. To už bych to spíš nechal srovnat, to bude tak do tisícovky...
-> Jirik_Tuňák1983: Je to jen hrana a jen v tom jednom miste, zbytek obvodu je ok a je to na vysku, do stran je to take ok. Ze to nepoznam rikal pneuservisak, ale nemam v nej moc duveru.
-> dragon_cb_cz: Na nulu to vyvazeny prave je. Doufal jsem, ze tu bude nekdo, kdo se vyzna a ma treba i osobni zkusenost s takovymto lehkym prohnutim, jestli to na aute opravdu nepoznam. Nerad bych si tu zkusenost udelal osobne - neni to pro me a na me auto, tak bych se rad usetril naslednych kecu
. Asi koupim jeste dalsi kola a tahle poslu dal do sveta...
-> dragon_cb_cz: Na nulu to vyvazeny prave je. Doufal jsem, ze tu bude nekdo, kdo se vyzna a ma treba i osobni zkusenost s takovymto lehkym prohnutim, jestli to na aute opravdu nepoznam. Nerad bych si tu zkusenost udelal osobne - neni to pro me a na me auto, tak bych se rad usetril naslednych kecu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MXMarek: Můžeš, nemusíš... pokud je to jen ten rantl, tak spíš ne. Dej ho na zadek a děj se vůle boží.
Mimochodem, zrovna "pneuservisák" není ten koho v tomhle případě chceš. Pro ty to (z mojí zkušenosti) končí tím, že to maj na vyvažovačce do nuly a hotovo... cokoliv dalšího není jejich starost a moc ti s tím nepomůžou.
Mimochodem, zrovna "pneuservisák" není ten koho v tomhle případě chceš. Pro ty to (z mojí zkušenosti) končí tím, že to maj na vyvažovačce do nuly a hotovo... cokoliv dalšího není jejich starost a moc ti s tím nepomůžou.
-> MXMarek 05.08.21 09:26:54: To ti tady nikdo neřekne, když to nevidíme na vlastní oči. Při reklamacích se házivost měří odpovídajícím měřidlem a podle toho se stanoví, zda je disk v toleranci a nebo už ne. Zažil jsem nová kola, která dupala na výšku tak, že to bylo vidět vlastním okem z jakéhokoliv úhlu a bylo to v normě. Reklamace na to nepřišla žádná. Žádné z těch kol ale nekmitalo na středu a nebo na límci do stran. Kmitá skutečně jen hrana límce a ne celé kolo? Že to nebude znát ti řekli v pneuservisu? Je to klidně možné, páč teď si koupíš kola, necháš je roztočit, najedeš na nich dva roky a budeš koukat, že za ten rok dva po pár dírách kmitají další kola úplně stejně a při jízdě jsi nic nepoznal. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Osobně si ale myslím, že na auto patří pouze rovná kola. Při některých opravách nemusí dojít ani k poškození laku.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Osobně si ale myslím, že na auto patří pouze rovná kola. Při některých opravách nemusí dojít ani k poškození laku.
Je tu nejaky zkuseny pneuservisak? Koupil jsem originalni kola 16" a nez jsem je dal na auto, nechal jsem je zkontrolovat na vyvazovacce. Vyvazena jsou sice vsechna kola dobre, ale jedno kolo je na vnitrnim rantlu lehce kople - cca na 8cm useku je prohle asi 1-2mm smerem ke stredu. Pry to ale pri jizde vubec nepoznam... Je to tak? Nebo to mam nechat radsi srovnat? Jaka je tolerance na hazivost disku? Dekuji.
-> dragon_cb_cz 02.08.21 08:34:52: taky tak nejak
doufam, ze ten emerickej termostat vydrzi (uz jsem mel nutkani tam nedat zadnej :) ten origo jeste z vyroby se celej nejak pokroutil a poradne neoteviral, plast. priruby jsem si s sebou nakoupil, ale ty zatim vsechny drzi![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jarda: Nevím jak ta 1.8T, ale Alfa druhý stupeň větráku pouští právě při těch 105°C, takže to asi ještě ultra-kritická teplota nebude.
V horach je prijemneji... Hazet tomu medvidkovi chleba, nebylo od pritelkyne moc rozumne, kdyby mi to chciplo, tak nevim, nevim...
Vesnice se moc nemeni - nastesti, teda je tu vic novych terennich aut a ARA ubyvaji. Jinak silnice divocina byla a ted kdy se dostali k novejsim autum, tak je to brutus.
Tak se mi posral termostat, vymena porod, dal jsem gates (meli jeste chinu), pak cidlo teploty chlad. kapaliny, meli facet, celkem 200,- RON no a zlikvidoval jsem dve gumy, normalne se jako roztahla kostra
Tak jsem koupil dve cinske celorocky, nic jineho nemeli, 515,- RON No a plyn pro todle auto tu je na hovno, kdyz jedu po dalnici 150kmh a slapnu tomu, tak zacne skubat, Transfsgashan jsem projel na Vervu, to byla parada, na tu to jede krasne, ale uz dochazi, nekde jsem tu zahlidl 98, tak zkusim, bohuzel jsem si s sebou nevzal VIF. Hice tu jsou slusne...
Kdyz to na dalnici drzim u krku, tak teplota leze nekam na 105°C to jeste jde? Predtim byla az 118 a vic... Kdyz jedu trochu rozumbe, tak se ustali asi na 96°C. Na tu Afriku snad budu muset dat jeste dve dalsi vrtule pred chladic....
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Kdyz to na dalnici drzim u krku, tak teplota leze nekam na 105°C to jeste jde? Predtim byla az 118 a vic... Kdyz jedu trochu rozumbe, tak se ustali asi na 96°C. Na tu Afriku snad budu muset dat jeste dve dalsi vrtule pred chladic....
-> MXMarek: Jo ale mokrý a spolehlivý, který nemá s tou starou suchou sračkou nic společnýho.
-> Syny 01.08.21 21:35:15: Vsak je to stejna platforma. A jeste dodam ze od cca 2018 je to DSG 7q.
-> Milan 136: OK, diky. Takze to je stejne jako u tech Golfu.
-> Syny 01.08.21 20:01:10: 2.0 TDI měla vždycky mokrej 6Q.
Suchej 7Q mají slabý motory. 1.6TDI a benzíny.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.08.21 20:41:46: To je celkově bída. Když je to v provozu tak celkem ok, ale když to stojí, tak klidně zareznou![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Suchej 7Q mají slabý motory. 1.6TDI a benzíny.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.08.21 20:41:46: To je celkově bída. Když je to v provozu tak celkem ok, ale když to stojí, tak klidně zareznou
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Právě jsem chtěl zkuusit, jestli jsi nezjišťoval třeba... Nemám teda od VW, ale dere mi nervy občasné poskakování v koloně. Snažím se buď stát nebo alespoň trochu jet. Bohužel jsem si všiml, že při hodně pomalé jízdě nepodřadí mrcha na jedničku, ale nechá dvojku a vypne spojku. Potom při rozjezdu kolony se to "rozjíždí" na tu dvojku. Nevím, jestli je to běžné nebo zda to je výmysl Hjondé.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To se neptas uplne dobre, ja s DSGckama zkusenost vicemene nemam. Ale myslim, ze zrovna dalnice tej dvouspojce vubec nevadi, tej spis bude vadit rozny popojizdeni, kolony apod.
-> Syny: Když jsme u těch dvouspojek, jak dlouho tak vydrží suchá verze, když se jezdí hlavně dálnice? Je naděje s tím najet třeba 200 000 jako s normální spojkou?
Nevite jaky DSGcko je v trojkovejch Octaviich, 2.0TDI ? Jestli se tam dava sucha dvojspojka nebo "klasicky" mokry DSG? U Golfu je mokry 6° DSG jen ve 2.0TDI, zbytek suchy 7° dvojspojky.
-> Syny 28.07.21 21:08:12: aha, takze ta felda asi asr fakt ma...
-> StepaNoFUN 28.07.21 21:04:15: na zpatecku jsem psal, ze jsem se nesetkal, ze by to nefungovalo, ale ty jsi mi sam rikal, ze to neslo jen u prvnich generaci, kde bylo nejake jine cerpadlo
-> StepaNoFUN 28.07.21 21:04:15: na zpatecku jsem psal, ze jsem se nesetkal, ze by to nefungovalo, ale ty jsi mi sam rikal, ze to neslo jen u prvnich generaci, kde bylo nejake jine cerpadlo
-> Jarda: ASR funguje bud omezenim otacek motoru nebo pribrzdenim kol, takze lanko na to nutne vliv mit nemusi.
-> palinator 28.07.21 21:01:24: ona v tp ma asr psany, ale kdyz je lanko plyn, tak tam asi nebude, ale je fakt, ze u octy vypnu esp (ktery asr obsahuje) a celkem se s tim dalo blbnout
-> Jarda: Divný že svoji OCT přes ručku otočím kam potřebuju a nic mi do toho nehrabe. A hrabe to zadkem i na zpátečku... Když jsem to tenkrát na horách testoval, tak mě tahal T5 4Motion...
-> Jarda:
Jako chápal bych že to bude dělat ASR.
Jako chápal bych že to bude dělat ASR.
-> palinator 28.07.21 20:52:07: proste to ta felda 1.6 delala, nekdo mi to tu i pred lety vysvetloval, ze to tak je... Proste pozna, ze zadni kola stoji a kdyz slspnes na plyn, tak to i predni kola pribrzdi... Jeste jsem nezkousel, jsk se chova 1.3mpi s eds. Tam je uz octavkova jednotka a to eds mi prijde, ze zasahuje jako jemneji, ale ono nechodilo, dokud jsem nevymenil brzfovku a nedal tomu couda :)
-> Jarda:
Jak ti EDS může se zablokovanejma zadníma kolama hrabat do předku? Vždyť to řeší rozdíl otáček mezi jedním a druhým kolem hnací nápravy.
Nějak nerozumim.
Jak ti EDS může se zablokovanejma zadníma kolama hrabat do předku? Vždyť to řeší rozdíl otáček mezi jedním a druhým kolem hnací nápravy.
Nějak nerozumim.