skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
tak jsem to celé rozebral a teď vlastně nevím kudy kam :-D :-( neví náhodou někdo o šikovném klempíři nebo někoho kdo alespoň rovná auta ?
-> T: Tak -> Fifa: sem dal ten zbytek co jsem opomněl sem vložit. Jinak já mám zadní blatníky, zadní čelo, přední kapota, lízátko a rámečky světel od MK Koša.
Nárazníky od Pešanovců. Přední blatníky přední čelo z bazoše. Už mi chybí akorát zadní kapota.
Jak co pasuje zatím nevím, jak to mám na fotkách tak to tak je. Řeším teď garáž aby to vůbec bylo kde dělat..
Nárazníky od Pešanovců. Přední blatníky přední čelo z bazoše. Už mi chybí akorát zadní kapota.
Jak co pasuje zatím nevím, jak to mám na fotkách tak to tak je. Řeším teď garáž aby to vůbec bylo kde dělat..

-> Tuner#2: Nechci to tu těmato úvahama zaplácávat .. Ale pořád žiješ trošku v jiným domění a nebo to podáváš jinak než jsem schopen to přijmout.. Ano rozbít to "můžeš" vždycky - to bys na tu drahu nesměl najet,stejně tak jako nevyjíždět do provozu plnýho blbců.. Je to způsob jak riziko eliminovat. Ale na dráze když pojedeš s "rezervou" - tzn. i pomaleji vůči svým schopnostem auto a situaci vnímat a podvědomě a s předstihem automaticky reagovat - se Ti nestane abys nebyl schopnej na smyk reagovat,nepřeženeš nájezdovou rychlost,nepřekvapí Tě olej na dráze,zkrátka děláš vše o pár metrů (milisekund) dřív.. Máš čas na to driftovat, s autem si hrát. Pokud jede člověk tak,že má pocit že nestíhá,řadit,brzdit,zatá
čet,natož hlídat stopu,brzdný body si posouvat, nedejbůh mrknout na teplotu a tlak. - tak zkrátka jede pilu a nemá moc prostoru na chybu.. A vubec se nestydím říct že když mrkneš na mý video z Brna - tak jsem v tom autě seděl porvý po roce,odběhl jsem z boxů z rozdělaný práce, kdy jsem se z ní vůbec utrhl, tak tak stilh jízdu,půjčil nějakou helmu,blbý prac.boty nanohách a dráha oslizlá - takže jsem se hned roztočil v prvním kole..což je typická chyba začátečníka .A to na suchu tady jde jet o půl minuty rychleji .. ale musí být člověk rozjetý a v klidu. 

-> T: Tome ty díly jsou beztak jen forma na carbon, ne?
Jinak další možnosti jsou ješta u pánů Pešanů zde: www.dragracingteam.cz/pro ducts-page/vyroba-dilu


Jinak další možnosti jsou ješta u pánů Pešanů zde: www.dragracingteam.cz/pro ducts-page/vyroba-dilu
-> MVM 06.11.16 07:14:29: Jak jsem psal, bourat můžeš i pokud pojedeš na oněch 80%. Stačí aby jsi najel do zatáčky, kde je něco nečekaného a nebo jsi třeba jen špatně natočil volant a auto se uthne. Třeba ve 4. jízdě z letošního Mostu mám několik krizovek v předposlední zatáčce vlastní blbostí (přepálená nájezdová rychlost), ale pak taky jednu, kde bylo na trati otočené auto a já musel brzdit v zatáčce a ještě hlídat toho za mnou. To je mžik a průser je na světě a klidně si můžeš říkat, jezdil jsem jen na svých 80% a stejně to budeš mít rozbitý.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.11.16 22:27:16: Omlouvám se T že píšu sem.. Ale: Trošku se v tý úvaze pleteš,ale jak je známo nemá smysl se přít.Navíc je to Tvůj názor. Ono je rozdíl 80% výkonnosti auta (možnostech) a 80% ve shopností jezdce. Já měl na mysli zvolnit ze svého maxima o pár procent a přitom jet rychle - ne nudně! Pochybuju že zrovna Ty bys byl ochoten svý auto poté,co jsi investoval finance a čas, možná snad nejvíce do škodovky vypiplaných detailů,vystavit riziku že ji rozbiješ a jet na hraně tzn 100%. A beru teda v potaz ne Tvý osobní maximum - ale případný referenční čas s daným autem- který by zajel závodník. Pak zjistíš že opravdu máš své maximum na 80% auta a tudíž není důvod bourat. Tohle není zaujaté vůči Tobě - tohle jsou fakta,který mám vysledovaný za dobu co s vom prostředí pohybuju. A protože Tady lidi kteří se sejdou na okruhu mají škodovku každý jinak upravenou,jiný motory.. jak můžeš porovnávat čas,vůči čemu,komu,na jízdách veřejnosti ?? A pokud ten čas nelze porovnat - je to jen číslo,hodnota pro tebe samotnýho,že si pak můžeš říct jedu to za tolik a tolik,sledovat svůj progres..
Pozn: Ještě k těm procentům.Hodnota 80% jsem střelil od oka a je to výrazný snížení,tj. že stačí zvolnit lidně jen na 95%.. (Markantněji je to vidět na rally... Tam ten pud sebezáchovy funguje ještě vic než na okruhu)
Pozn: Ještě k těm procentům.Hodnota 80% jsem střelil od oka a je to výrazný snížení,tj. že stačí zvolnit lidně jen na 95%.. (Markantněji je to vidět na rally... Tam ten pud sebezáchovy funguje ještě vic než na okruhu)
-> CpEaRjHaY-průserář: díky :-)
jinak mám stejnou otázku jako ZdrubT
-> Antony: koukni na fotku č.32
když říkám žádná hlína, tak žádná hlína 
jinak mám stejnou otázku jako ZdrubT

-> Antony: koukni na fotku č.32


-> Antony - zrušená registrace 05.11.16 22:43:19: Pod tím to bylo hezky vybroušený nějakým polohrubým smirkem a i přední čelo pod louplým kitem vypadalo jak hliníkové.
-> Eidy: Mě to přišlo, že ten kit se loupnul z hliny, no. Jsem fakt slepej.
-> Antony: A jak bys chtěl navařit hliníkovej lem (a kde bys ho sehnal?) na ocelovej blatník? Věř nám, co není kompozit, to je čistě ocel.

-> MVM 05.11.16 19:39:02: Jezdit na 80% neznamená nebourat a pokud budu jezdit na 80%, tak rozhodně nebudu s 90 koňovým autem jezdit Most pod 2:15 a bude to nuda. A pokud budeš hledat tu mez mezi nudou a zábavou jak už tu psal tuším Nepér v tématu o Mostě, tak se s něčím takovým prostě musí počítat.
-> T: tak alespoň zadní lem byl částečně z hliníku, neblbni mi hlavu, snad nejsem slepej.
-> CpEaRjHaY-průserář 05.11.16 21:34:32: A od koho máš díly na stovečku ty a jak pasujou? Třeba ty nárazníky?
Z laminátu se dá sehnat téměř všechno:
krajansky.wz.cz/?p=2& c=...
www.mkkosa.cz/ambitioncar /100-110r-coupe
Krom předního čela není problém nic.
Jinak držím palce pro brzký návrat
krajansky.wz.cz/?p=2& c=...
www.mkkosa.cz/ambitioncar /100-110r-coupe
Krom předního čela není problém nic.
Jinak držím palce pro brzký návrat

-> Mates: ono to je horší
-> Antony: hliník nemám nikde na autě, jenom lamino a carbon a asi zase něco bude dalšího, co byl jenom plech
-> Tuner#2: nemělo by to být snad tak hrozné, jen ten lak bude záležet za kolik kde seženu
-> MVM: jo to s tím provazem jsem si taky říkal,ale snad to nebude tak hrozný...uvidíme, až do tho píchnu a budu pasovat jak to je všechno rovně nebo není....uvidíme, každopádně zatím mám chuť a sílu se do toho pustit, uvidíme jak to bude s financema, že jak píšeš....s dílama to bude horší,asi budu muset jít svojí cestou
jo a hranici už znám a doufám, že jsem poučen......

-> Antony: hliník nemám nikde na autě, jenom lamino a carbon a asi zase něco bude dalšího, co byl jenom plech

-> Tuner#2: nemělo by to být snad tak hrozné, jen ten lak bude záležet za kolik kde seženu


-> MVM: jo to s tím provazem jsem si taky říkal,ale snad to nebude tak hrozný...uvidíme, až do tho píchnu a budu pasovat jak to je všechno rovně nebo není....uvidíme, každopádně zatím mám chuť a sílu se do toho pustit, uvidíme jak to bude s financema, že jak píšeš....s dílama to bude horší,asi budu muset jít svojí cestou

jo a hranici už znám a doufám, že jsem poučen......

-> Antony: zadní byly asi těžko z hliníku....
-> T 05.11.16 19:07:51: Ač mi dáváš za pravdu,věř že nejvíc zkušeností a starostí z toho máš Ty. 90%lidí tady si ty autá dělá ve volným čase,z vydělaných peněz vlastníma rukama.. Takže po té co nehodu (naštěstí na okruhu a ne rally nebo vrchy)rozchodí bez újmy na zdraví - tak musí shánět (dneska čím dál cennější,málo dostupný) díly a opravit si to co nejvíc svépomocí. Takže to člověka neskutečně se*e
Ber z toho jen to pozitivní,máš jistě mnoho lidí co tě podpoří. Vždy se najdou ale i škodolibí. Důležitý je jet příště na 80%. Tj jako při běhu se nezadýchat a moct při běhu mluvit,je stejný v autě jet a pritom vědět kdo stojí u trati,kdo fotí ,kdo mává ,kterej kámoš se tutam dívá i s přítelkyní - a přitom jet svižně a rychle..mít tam tu rezervu.A to je na závodění nejtěžšší najit ten limit. Ty už dnes vís kde leží - podstatná věc je rozeznat jeho hranicci kdy už jsem tam a zvolnit.. Já tomu nevěřil - ale s profi závodníkem jsem to v autě zažil mockrát ale bez tréniku to nejde. (Proto taky nedejbůh trefit Sko - tak si skoro hledám větev a provaz) 


-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.11.16 19:28:59: tak to joo, ja koukal na zadní, že byly z hliníku. jj, ono se nezdá, ale je to mraky práce a peněz. Ale Tom to dá, o to se nebojím 

-> Antony - zrušená registrace 05.11.16 19:25:14: To byl laminát ty přední
a asi se moc sehnat nedají
Ono se to nezdá, ale jen povrchové díly a lak budou stát hodně, ale těší mě jak to -> T: bereš za správný konec


Ono se to nezdá, ale jen povrchové díly a lak budou stát hodně, ale těší mě jak to -> T: bereš za správný konec
