-> saskyn2 30.05.25 00:29:53: Kdysi davno mi zakaznik reznik privezl auto na servis s tim, ze to nespecha, ze bude 14 dni na dovoleny a vezme si to po ni. Tak auto postavil v parnym lete na zahradu servisu a odjel.
Asi po tejdnu jsem pro to sel a to se fakt nedalo. Takze otevrit okna, najet na dilnu a zase je zavrit. Nastesti jsem na tom delal jen neco zvenci.
Kdyz si to bral, tak mu rikam, ze jsem se v tom malem poblil. On pouze zkonstatoval, ze v tom aute zapomel odrezky masa pro psa...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Pavel P.. 29.05.25 21:29:07: Hele nefandi si
tohle není vaše pralesní liga, to je jiný sport
Hlavně teda to auto vevnitř i smrdí jak bolavá noha...a skoro bych řekl že to je po úklidu protože si pamatuju že to kdysi bývalo ještě horší a já to už nějak nevydržel a při testovací jízdě před zákazníkem pronesl něco ve smyslu otevřít okna nebo se pobleju





-> StepaNoFUN: Tak tenhle to odtáhl do nějakýho nejbližšího servisu protože se mu to stalo někde ve Strakonicích a tam mu řekli to samý, že zkusí rozvody že to je 50/50, akorát mu za to řekli 15k, tak to dotáhl sem že v tom bude jen 8500 přinejhorším.
Ventil u toho 16v upadne když to nasaje vířivý klapky, ale u potkana jsem to v životě neviděl, tady jsou ventily rovně takže dostane ránu naplocho a bud to pobere hydro, nebo praskne koník v hlavě. Ale dělal jsem těhle motorů tak 20 dohromady, možná i víc a co si pamatuju tak dva nebo tři z toho byli vizuálně po smrti vahadla, pak jeden nechtěl zaplatit ani sundavání víka ventilů že mu někde říkali že to bude v pohodě, tak to byl ten co vrčel do prvního vytočení a všechny zbylý to přežili normálně bez úhony. Často se u těhle motorů vytrhne m8 šteft s jemným závitem co drží napínací kladku a pak si to taky skočí, takže já to vždycky preventivně převrtávám na m10.
Ventil u toho 16v upadne když to nasaje vířivý klapky, ale u potkana jsem to v životě neviděl, tady jsou ventily rovně takže dostane ránu naplocho a bud to pobere hydro, nebo praskne koník v hlavě. Ale dělal jsem těhle motorů tak 20 dohromady, možná i víc a co si pamatuju tak dva nebo tři z toho byli vizuálně po smrti vahadla, pak jeden nechtěl zaplatit ani sundavání víka ventilů že mu někde říkali že to bude v pohodě, tak to byl ten co vrčel do prvního vytočení a všechny zbylý to přežili normálně bez úhony. Často se u těhle motorů vytrhne m8 šteft s jemným závitem co drží napínací kladku a pak si to taky skočí, takže já to vždycky preventivně převrtávám na m10.
-> Milan 136 29.05.25 20:49:36: Proto jsem tenkrat rekl, ze dam remen za 300,- a kdyz to klekne, tak to proste kleklo. Nez sundavat hlavu..
-> saskyn2 29.05.25 20:03:08: Přesně. Ten kleplej ventil může upadnout za 500 km

-> saskyn2: To uz je podobny 

-> saskyn2: to je krysí hnízdo?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nemo tahle? Jsem se modlil aby pojišťovací šroub nebyl u rezervy

-> saskyn2: Oproti caddymu myho taty je tohle ve vuni 

Nevim, ze na tom ty lidi tak setrej...
Ale uvidíme. Jeden takovy si taky takhle vrcel, než jsem hi trochu vytočil

Jinak to už vrčí, přede si jak koťátko 

-> StepaNoFUN 29.05.25 19:38:31: tchán má puvodni z roku 1997. Chtěl abych se podíval jestli je ještě ok
tak jsem ho vyfakoval že na to se nemusím dívat. Jako řeknu že je dobrej a pak budu za blbce

-> saskyn2 29.05.25 19:32:42: Taky kdysi na OCT I (1.6/55) prisel jeden znamej, ze to nejede. Dojel domu, chcipnul to a uz nenatocil. Po chvilce hledani zjisten rozvodak. Dal jsem novej, mesic ho s tim nechal jezdit a az pak jsem daval pumpu a kladky.
Jezdi to dodnes a je to uz tak 10 let. Bojim se mu rict, ze uz by tam mel bejt dalsi. Ten prvni tam byl od 1999. :-D
Jezdi to dodnes a je to uz tak 10 let. Bojim se mu rict, ze uz by tam mel bejt dalsi. Ten prvni tam byl od 1999. :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.05.25 18:15:50: hele bylo s tom pěkný mrdani jak si mi poradil ten chemopren. Lepidlo na okna je lepši

Jo a nejvíc byl popis od zákazníka: Jedu po dálnici, najednou to bouchne jak když přejedu zajíce, ale zajíc nikde a motor nejde nastartovat.
Naštěstí to nebylo na emisích. Asi týden si tu novou technickou užil
Jinak to je 16v, ty většinou přežijou, takže na riziko zákazníka se nasadí nový rozvody a děj se vůle boží. Koukal jsem pod ventilový víko a všechny koníky vypadají ok tak snad to bude vrčet, ale samo tam může být nějaká mikrotrhlina, nebo můžu něco přehlédnout, ale chce to zkusit tak to udělám.
Ted to bude zase škoda vyhodit když tam budou nový rozvody, tak se pak udělá další stk a tak dokola to je takovej koloběh

Jinak to je 16v, ty většinou přežijou, takže na riziko zákazníka se nasadí nový rozvody a děj se vůle boží. Koukal jsem pod ventilový víko a všechny koníky vypadají ok tak snad to bude vrčet, ale samo tam může být nějaká mikrotrhlina, nebo můžu něco přehlédnout, ale chce to zkusit tak to udělám.
Ted to bude zase škoda vyhodit když tam budou nový rozvody, tak se pak udělá další stk a tak dokola to je takovej koloběh

-> Sita 29.05.25 17:23:00: Spíš na emisích...
-> saskyn2 29.05.25 17:09:10: Dolepit zuby chemoprénem.
-> saskyn2 29.05.25 17:09:10: Dolepit zuby chemoprénem.
-> saskyn2 29.05.25 17:09:10: doufam,z e se to stalo cestou z STK 

-> saskyn2: tak to hodí ze skály už ted no

Hele ty rozvody mají 300t a mají se měnit ve 150.
Zákazník: to neřeš, udělej jen technickou do další to vydrží a pak to hodím ze skály.
Zákazník: to neřeš, udělej jen technickou do další to vydrží a pak to hodím ze skály.
Léta používám toto, zvláště na trhliny v litině a oceloitině, pozor, na teploty.castolin-distributor.cz/e
utest-kit-detektor-trhlin-
penetrant-202-500ml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ďakujem,toto som potreboval vedieť.

-> isti 24.05.25 21:45:13: To je ale treba na plynovy potrubi... Ty potrebujes detekcni sprej, kterej ma dva spreje. Jeden barevnej s druhej bilej... Nastrikas barevnej, utres, nastrikas bilej a cumis, kde se do ty bily dostava barevna...
Hladám na nete detekčný spej na odhalenie prípadnej trrhliny v hlave valcov.Ale čo si vybrať?Viete mi odporučať niečo osvedčené?
www.google.com/search?q=d etek%C4...
Napr toto?
www.lepidla-online.sk/esh op/.../loctite-sf-7100-400 ml-detektor-trhlin-208?utm _source...
V poise je´´Vytvára bubliny v mieste, kde dochádza k úniku ´´To je úžasné,akému úniku keď mám hlavu pred sebou na stole?
www.google.com/search?q=d etek%C4...
Napr toto?
www.lepidla-online.sk/esh op/.../loctite-sf-7100-400 ml-detektor-trhlin-208?utm _source...
V poise je´´Vytvára bubliny v mieste, kde dochádza k úniku ´´To je úžasné,akému úniku keď mám hlavu pred sebou na stole?

Včera jsem opravil ženě ty lehké věci po návštěvě pangýtu (jen ho lízla půlkou koly). Na autě po mém zásahu není nic. I ta mapa od bílého patníku se rozleštila.
Dnes jsem vyměnil olej na Pažutovi. Zítra udělám olej na ženy autě a je klid. Ještě musím obě auta přezout, Volvo je mimo hru, to má jen letní, v zimě je v garáži.
Dnes jsem vyměnil olej na Pažutovi. Zítra udělám olej na ženy autě a je klid. Ještě musím obě auta přezout, Volvo je mimo hru, to má jen letní, v zimě je v garáži.
-> Nwkt: Hm, zaujímavé.
-> minno 23.05.25 08:06:42: Nemá, ale pokud tam dlouhodobě poteče těch 1,5-2A tak ty kabely zevnitř vyhoří. často to vidím na poddimenzovaných svazcích. Pojistka nepraskne, ale bude to pak dělat solidní bordel
-> minno: nemá ani 1A takže je to úplně jedno.
-> Nwkt 22.05.25 17:39:59: Kamera snáď nemá tak veľký odber, aby sa to stalo, ale ktovie.
-> Milan 136: Do zrcátka asi půjde 15
-> vhml: Aby ti pak k tomu dešťáku vyhořeli kabely, určitě to není dobrý nápad
-> Bukaj 22.05.25 17:04:17: a pak se taky stane, ze se odloupne povrch na kulicce a boucha to jako vymlacena poloosa. Tenkrat na Fa jsem to hledal docela dlouho. Huceni zadny, jen nekdy (podle toho, jak se kulicka pootocila) to mlatilo a pak zase samo prestalo a chvili byl klid.
Menil jsem poloosy, houby platny. Pak jsem dal loziska a bylo ticho.
Edit: Samozrejme nejsem ty, abych hledal, ktera kulicka za to mohla, takze sly do zeleza tak jak jsem je vylisoval.
Menil jsem poloosy, houby platny. Pak jsem dal loziska a bylo ticho.
Edit: Samozrejme nejsem ty, abych hledal, ktera kulicka za to mohla, takze sly do zeleza tak jak jsem je vylisoval.
-> Eidy 22.05.25 14:18:26: Těm ložiskům nedělá dobře, když auto dlouho stojí bez pohybu.
Zatímco na 130LPG mi ložiska začala lehce hučet 240 tisíc po výměně a měnil jsem je v cca 260 tisících a zdaleka ten zvuk nebyl nikterak otravný, tak u Å, které vždy skoro půl roku stojí v garáži bez hnutí mi začalo ložisko trochu hučet už po cca 60 tisících.
A "vada" na ložisku se vždy objeví v horní části ložiska - mám za to, že v místě, kde se dlouho opírá jedna z kuliček, vznikne nějaký otlak nebo tak něco (nejsem metalurg) a pak už to jede...
...když jsem měnil ložiska na vlečce poprvé (když jsem to auto koupil - to byl hukot jako nízko letící dvouplošník), tak tam ty vydrolené drážky byly v horní části na více, než třetině obvodu dráhy kuliček...
Zatímco na 130LPG mi ložiska začala lehce hučet 240 tisíc po výměně a měnil jsem je v cca 260 tisících a zdaleka ten zvuk nebyl nikterak otravný, tak u Å, které vždy skoro půl roku stojí v garáži bez hnutí mi začalo ložisko trochu hučet už po cca 60 tisících.
A "vada" na ložisku se vždy objeví v horní části ložiska - mám za to, že v místě, kde se dlouho opírá jedna z kuliček, vznikne nějaký otlak nebo tak něco (nejsem metalurg) a pak už to jede...
...když jsem měnil ložiska na vlečce poprvé (když jsem to auto koupil - to byl hukot jako nízko letící dvouplošník), tak tam ty vydrolené drážky byly v horní části na více, než třetině obvodu dráhy kuliček...

Na zadních ložiskách na O4 krásně upadávají kroužky ABS. A jsou SKF.
-> Eidy: od doby co je SKF čína a nové ložisko jde po 3 měsících do háje, bych uz skf nekoupil.
-> Bukaj: Když jsem používal ZKL/ZVL ložiska, taky jsem musel měnit. Od doby použití SKF jsou ložiska bez potíží. Sice nemám zdaleko tolik km, ale zase dostanou pokouřit jinak.
-> minno: Tady to se začalo ozývat vloni ve Skandinávii po cca 40 tisících od výměny a hukot to zase tak strašný nebyl. Z místa řidiče jsem to slyšel zprava a když jsme to řešili za jízdy s dcerou, která seděla vzadu a poslouchala z různých míst, tak jsme se shodli, že to jde zprava.
Tak jsem teď před technickou naplánoval revizi obou stran a pravé ložisko bylo OK, levé viz foto níže.
A dneska jsem s tím zajel na STK - pro letošek mám všechny vozy vyřešeny...
Tak jsem teď před technickou naplánoval revizi obou stran a pravé ložisko bylo OK, levé viz foto níže.
A dneska jsem s tím zajel na STK - pro letošek mám všechny vozy vyřešeny...

-> vhml 21.05.25 20:34:39: Každého voľba. Nie každý chce a vyberie si tú, ako opisuješ.
-> Bukaj: Podobný stav jedného (L) ložiska som mal pred časom ja po 90tkm. Na P strane bolo OK. Ale hukot to bol taký, že absolútne nebolo poznať, z ktorej strany to ide
-> Bukaj: Podobný stav jedného (L) ložiska som mal pred časom ja po 90tkm. Na P strane bolo OK. Ale hukot to bol taký, že absolútne nebolo poznať, z ktorej strany to ide

Již poněkolikáté v životě si ověřil, že pokud u vozu s vlečkou slyšíte v interiéru hučení z PRAVÉ strany, je třeba vyměnit ložisko LEVÉ polonápravy...
...a naopak
...a naopak

-> vhml 21.05.25 21:48:05: Tam jde jen 30 ne?
-> Syny 21.05.25 21:16:09: to je prave to kouzlo ze nijak. Je k tomu rozdvojka od napajeni dešťového senzoru
-> vhml: A kabel k ni dostanes jak?