skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> palinator: To není tím, že brzdíš až tak málo. Na zadek dej origo (opravdu origo) desky a bude to daleko lepší. Neříkám, že ty kotuče jsou po roce a půl jako nový, ale koroze na činnejch plochách není žádná. ;-)
-> castrol:
Brzdim málo, to přiznávám. Rovina a snaha o úspornou jízdu se projeví na špatnejch zadních kotoučích.
-> Tomaso435:
Já mám asi dojebanej LZ třmen, nevim čim to je, ale i nový desky nebrzděj po celý ploše kotouče.
Brzdim málo, to přiznávám. Rovina a snaha o úspornou jízdu se projeví na špatnejch zadních kotoučích.
-> Tomaso435:
Já mám asi dojebanej LZ třmen, nevim čim to je, ale i nový desky nebrzděj po celý ploše kotouče.
-> Jarda: :D tak proto místní stk sou ve dvoře se servisem
zásada je tam s ním jít... a koukat mu pod ruce...:D

-> Jirik_Tuňák1983 09.11.16 13:32:49: jako ten technik? to me ani nenapadlo...
-> Tomaso435 09.11.16 13:41:07: no nez zacnu nahravat, tak to je docela nadlouho, zjistil jsem to az doma, ze mam trubky zohybane, v jame jsem s nim prave tenkrat nebyl
jinak to neni tajne, je to STK Nove Veseli, tam projde kazdej vrak, ktery date majiteli STK naproti do servisu, vymysleji si nekolik zavad, ktere museli opravit, ikdyz vse predtim bylo OK, byvaly sef by mohl vypravet, ale 10tis. kc + za STK a mate cervenou znamku
-> Tomaso435 09.11.16 13:41:07: no nez zacnu nahravat, tak to je docela nadlouho, zjistil jsem to az doma, ze mam trubky zohybane, v jame jsem s nim prave tenkrat nebyl
jinak to neni tajne, je to STK Nove Veseli, tam projde kazdej vrak, ktery date majiteli STK naproti do servisu, vymysleji si nekolik zavad, ktere museli opravit, ikdyz vse predtim bylo OK, byvaly sef by mohl vypravet, ale 10tis. kc + za STK a mate cervenou znamku
-> palinator: ty voe. ja mam ktouče 4 roky a ještě 2 tam budou :D je teda fakt že je každej rok vyndám srazím hrany otluču rez a cajk. plochy kde to brzdí sou lesklý furt.
-> palinator: to tak malo brzdis alebo jazdis ?

-> Jarda/felda 09.11.16 01:33:24:
Taky mi jeden nic neřikal, nálepku sice dal, ale prostřih jen na měsíc. Kotouče nadměrně zkorodovaný... Mám nový a po roce jsou na vyhození zase.
Taky mi jeden nic neřikal, nálepku sice dal, ale prostřih jen na měsíc. Kotouče nadměrně zkorodovaný... Mám nový a po roce jsou na vyhození zase.
-> Jarda: ty mu neumíš chytit za rukáv? nebo si to nahrát na telefon?
-> Jarda - zrušená registrace 09.11.16 13:30:18: Nesnáším lidi. 

-> Jarda/felda: no ja tam s nim lezu, protoze uz se mi stalo, teda na jine STK, ze mi zacal ohybat trubku, aby praskla a to byla zanovni... :/
-> StepaNoFUN 08.11.16 21:57:15:
bože.... no někdo to dělá dobře před stk se koupí černej sajrat kterým se přetáhne kompletně celej spodek a tím je to jasně 100% STAV.

-> Jarda - zrušená registrace 09.11.16 10:06:37: skákal po pedálu jak opičák a neprasklo nic
asi se mu nelíbil ten rozdíl, stejně jsem krom trubek a prasátek nic nedělal a rozdíl ve výsledku asi 8%




-> Jarda/felda 09.11.16 09:15:28: me jednou rikal, jestli ta trubka praskne, tak Ti tu nalepku necham, at muzes dojet domu to opravit :) ale to byl ten nejlepsi z nich a na toho moc stesti nemam :(
Chladaky na rapidu mi komentoval a ve predu novy kotouce, za chvilku Ty vole, jak jsi to tam dostal, vis, ze za to Te muzu vyrazit... a smich, tak doufam, ze ti dalsi si toho nevsimnou no a jeste mi rikal, ze pod alkyton nemam davat zaklad, hmm to je teda pekna blbost, jsem mu rikal, jak jsem vlecku pod alkyton nazakladoval...
-> StepaNoFUN: me jednou na dopravce rekl, ze co je to za blbost, ze by musel zapisovat vsechno... bych mu rekl, ze na STK nema co delat, ze se nejedna o prestavbu vozidla, tak proc by to melo byt zapsane?
Chladaky na rapidu mi komentoval a ve predu novy kotouce, za chvilku Ty vole, jak jsi to tam dostal, vis, ze za to Te muzu vyrazit... a smich, tak doufam, ze ti dalsi si toho nevsimnou no a jeste mi rikal, ze pod alkyton nemam davat zaklad, hmm to je teda pekna blbost, jsem mu rikal, jak jsem vlecku pod alkyton nazakladoval...
-> StepaNoFUN: me jednou na dopravce rekl, ze co je to za blbost, ze by musel zapisovat vsechno... bych mu rekl, ze na STK nema co delat, ze se nejedna o prestavbu vozidla, tak proc by to melo byt zapsane?
-> Jarda - zrušená registrace 09.11.16 06:21:00: schnilý trubky a vzadu rozdíl asi 40% jinak všechno v pořádku
-> Jarda/felda: asi nemel slov :)
kdybyste videli, co ja si od jednoho technika uz musel vyslechnout, ale zatim pokazde na 2 roky
to kamarad jezdi za jednim, co je taky vpoho a ten ho pokazdy vyhodi
resp. na mesic
-> Jarda/felda 09.11.16 01:33:24: za co? brzdy nebo total hniloba?


-> Jarda/felda 09.11.16 01:33:24: za co? brzdy nebo total hniloba?
-> U-Geen 08.11.16 23:32:19: mě třeba technik nic neřek akorát na konci linky sundal nálepku a novou už nedal 

-> StepaNoFUN: ja jezdim delsi dobu do JC, a asi tam vybiraj techniky (a to tam jsou min 2-3 novy) podle toho, aby byli v pohode... sice treba napisou zavady, ale nemaj blby kecy, jako se mi stavalo jinde.
-> MVM: Jojo.Taky mi poradili, abych je na příště nastříkal.Ne dnes (udělal jsem to), ale posledně. Dnes měl připomínky "jen" k povrchove orezlejm zadním pružinám na zadních (zánovních) tlumičích (prej už toho moc nevydržej - jsou tam pikapácký a podložený zvrchu o 5cm, protože předek je Felda a potřeboval jsem off- road) - to jsem nekomentoval...
S tou manžetou jsem nemohl říct půl slova ( od výměny blatníků je to měsíc a 300km - nic jí nebylo), nástřik lemů a prahů považoval za plasty... O5 bez komentáře...
Pak kontrola světel - OK. Jen komentáře k tý masce s dálkama... Pak se tam objevil Pavel a dál jsem ho neřešil. Ještě prej ten zadek nebrzdí nic moc (konstatování mezi řečí). Brzdil asi o 30% lip jak ručka, která je prej OK a rozdíl byl asi 6%...
Edit: Ale stejně sem pojedu příště znovu. Třeba tam nebude tenhle člověk, ale jeden z těch co znám. Znám jich osobně (mimo tu technickou) víc jak polovinu...
S tou manžetou jsem nemohl říct půl slova ( od výměny blatníků je to měsíc a 300km - nic jí nebylo), nástřik lemů a prahů považoval za plasty... O5 bez komentáře...
Pak kontrola světel - OK. Jen komentáře k tý masce s dálkama... Pak se tam objevil Pavel a dál jsem ho neřešil. Ještě prej ten zadek nebrzdí nic moc (konstatování mezi řečí). Brzdil asi o 30% lip jak ručka, která je prej OK a rozdíl byl asi 6%...
Edit: Ale stejně sem pojedu příště znovu. Třeba tam nebude tenhle člověk, ale jeden z těch co znám. Znám jich osobně (mimo tu technickou) víc jak polovinu...
-> King 08.11.16 20:15:15: Jsou dvě možnosti,buď jsou tam "normální" lidi a jsou placení z mých peněz který jim tam člověk nese a znova se tam vrátí. Vzhledem k tomu že těch ústavů kde kontrolují samohyby jsou tři zadky a konkurence řekněme dostatečná- tak si to dělají sami. A když technik někde řekne že shnilý brzdový trubky je pro příště lepší zatřít resistinem - tak mě jakožto člověku který na tom odmaturoval se otvírá kudla v kapse.. Tyhle povinný návštěvy vždycky těžce zkousávám a to co jsem zažil kvůli Sku .. to je na tři romány Werna. A 3,14oviny to je téma samo o sobě.
-> StepaNoFUN: Jasne, ja jenom, ze drazdit tyhle jantary, dulezity jak zabradli u Macochy, syrovou pravdou jest "vošajslich " :-)
-> King: Skutečně ano. Ale nestát asi 3metry odemě ten známej technik, tak bych o tom asi přemejšlel.
-> StepaNoFUN: A pouzil jsi skutecne vyraz "picovina "? :-)
-> Chali: tak zalezi jaka stk a technik
-> Zeke-ten šestý: ty vole ke dnešku jich je 121 , to mě to zapíšou a vymění TP za popsaný
-> StepaNoFUN: v prdeli je, že ta originálka škoda , nemá žádnou homologaci, krom na světlech :-D Ale jako tohle na mě zkusí a píšu někam kdo jim je nadřazenej jak to vedou... Je to nesmysl... Protože stěrače od výroby sou už taky měněný, a do TP mi je nikdo nezapíše. A myslím že i pneu už nejsou barum co na tom byly z výroby takže pruser pač jezdim na kormoránech :-D

-> StepaNoFUN: v prdeli je, že ta originálka škoda , nemá žádnou homologaci, krom na světlech :-D Ale jako tohle na mě zkusí a píšu někam kdo jim je nadřazenej jak to vedou... Je to nesmysl... Protože stěrače od výroby sou už taky měněný, a do TP mi je nikdo nezapíše. A myslím že i pneu už nejsou barum co na tom byly z výroby takže pruser pač jezdim na kormoránech :-D
-> StepaNoFUN: Já byl na STK v Říjnu a na vzhled auta nebyly vzneseny žádný připomínky.
-> Tomaso435: Taky jsem mu říkal, že to je píčovina. Odpověď zněla, že to tam nebylo z výroby, tak to má bejt v TP. Argumentoval jsem, že z výroby sice ne, ale i hromada autorizáků to v tý době montovala jako doplněk na přání zákazníka. Že to je určený pro FA, má to atest a to mu musí stačit. A že dobovej návod k montáži už fakt u 22let starýho auta nemám. :-)
Následně jsem podotknul, že mlhovky taky na tomhle autě nebyly z výroby a že jsem si je dopojoval sám. Sice z "origo" (čínskejch či polskejch) dílů, ale i konektory mám originál a příprava tam byla - a jako jestli to bych měl taky chtít na úřadě zapsat.
Následně jsem podotknul, že mlhovky taky na tomhle autě nebyly z výroby a že jsem si je dopojoval sám. Sice z "origo" (čínskejch či polskejch) dílů, ale i konektory mám originál a příprava tam byla - a jako jestli to bych měl taky chtít na úřadě zapsat.
-> Tomaso435: nojo, asi si budeš muset nechat zapsat všechny masky co máš do TP

-> StepaNoFUN: maska s dálkama v TP
asi bych chtěl od nich postup jak ji do TP vlastně dostat. Technicky to není možné.

STK na Formanovi. Sice něco chvíli držkoval proti masce s dálkama (jako že by měla bejt v techničáku), ale nakonec to nejak vyšumělo, protože jsem se začal bavit s druhým technikem se kterým se znám přes 10 let (měl servis asi 3km od místa kde jsem dělal, takže jsme byli vlastně "konkurence")..
.
Jinak prasklá manžeta na poloose (musela prasknout za posledních asi 100km), nefunkční ostřikovač zadního okna (věděl jsem) a žárovku v přední parkovačce jsem měnil na emisích. :-)
Jinak celkem bez připomínek...
Jinak prasklá manžeta na poloose (musela prasknout za posledních asi 100km), nefunkční ostřikovač zadního okna (věděl jsem) a žárovku v přední parkovačce jsem měnil na emisích. :-)
Jinak celkem bez připomínek...
-> Urbi: -> King: -> StepaNoFUN: Diky kluci, to sem potřeboval slyšet, doma mam jedno náhradní, tak snad bude fungovat.... ono se to liší? www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/036906051-senzor-tla
ku-de-8539.html www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/6u0820543-snimac-tep
loty-oe-24499.html
-> Urbi: Pravda, ochuzeni...
-> King: Ochuzení směsí ... Pokud čidlo tepl. nasávaného vzduchu dává odpor, který jednotka interpretuje jako vysokou tepl. nasávaného vzduchu, pak zkracuje dobu vstřiku, tedy ochuzuje. Přitom reálná teplota nás.vzduchu je menší a tedy motor na velmi chudou směs také jako při velmi bohaté bezpečně nezapálí směs.
-> Borderer: Vzhledem k tomu, ze rozdil hustoty vzduchu pri teplote nad nulou a pri 120C bude v radu desitek procent, tak to obohaceni smesi pro falesnejch 120C musi zpusobit volnobeznou smes prakticky nezapalitelnou.
-> Borderer: Kdysi jsem s tímhle taky bojoval. Ale už si nepamatuji, co to dělalo. Nakonec se ukázalo, že tohle čidlo občas kraví (jezdil jsem tejden do práce s notasem na sedačce), tak jsem ho vyměnil abyl pokoj.
-> Bukaj:
Já mám naopak převodovku ale opravdu značně mrtvou a už 2 roky se ji chystám měnit a dnes jsem též potestoval a s nutnou dávkou síly a meziplynu také rvu jedničku kdykoli, takže ti co nedávají nikdy v vyšší rychl. zřejmě meziplyn správně s vyšláplou spojkou nezvládají a nebo mají převodovu ještě více zmrtvenou a to jako ta moje co zažívá každou zimu, to asi málokterá, v jednom kuse slyším zuby a je mi to úplně jedno že se tam jedničce nechce, hlavně že je na sněhu královská zábava, převodovek je dost 


Tak sem dneska konečně měl chvíli zase řešit chcípání u feldy 1.6, které není způsobeno klapkou.... 30km přes Prahu.... ukázalo se, že zlobí čidlo v sání - sem tam teplota nasávaného vzduchu vyletí na 120°C a za vteřinu/dvě spadne. Je možný, že když se to trefí do volnoběhu či vyřazení, tak to motor nemusí rozdejchat a zdechne? ...když to chcípne, tak to na první otočení opět chytí.
-> Bukaj 06.11.16 19:12:58: Tak dnes uvádím své tvrzení na pravou míru:
Dneska cestou do práce jsem trochu laboroval a zjistil, že u současné převodovky nejen, že s meziplynem jedničku za jízdy zařadím i v 50 Km/hod, ale bez meziplynu cca do 40 Km/hod a bez "počítání zubů"
Převodovku mám poskládanou cca měsíc (dával jsem nová kola jedničky, dvojky, zpátečky, synchronní spojku 1/2 a zánovní synchrony).
Nějak mne jen nenapadlo zkoušet řadit jedničku za jízdy - byl jsem rád, že nemusím dvojku řadit s meziplynem...
Takže opravdu asi záleží na stavu synchronu a zubů kol 1 a R
Dneska cestou do práce jsem trochu laboroval a zjistil, že u současné převodovky nejen, že s meziplynem jedničku za jízdy zařadím i v 50 Km/hod, ale bez meziplynu cca do 40 Km/hod a bez "počítání zubů"

Převodovku mám poskládanou cca měsíc (dával jsem nová kola jedničky, dvojky, zpátečky, synchronní spojku 1/2 a zánovní synchrony).
Nějak mne jen nenapadlo zkoušet řadit jedničku za jízdy - byl jsem rád, že nemusím dvojku řadit s meziplynem...

Takže opravdu asi záleží na stavu synchronu a zubů kol 1 a R

Já na škodovce podřazuju jedině s meziplynem,ale je pravda,že ty seriové pedály jsou u škodovky nahovno a pří současném brždění se mi tam ten meziplyn dává blbě.
-> MVM: To je nějaký fajnšmekr...normálně je tam jedna páka, kde vzduchem ovládá ještě půlky a malou velkou řadu hodí klasika páku do boku jako u ZF :)....
-> Petr Urban 07.11.16 15:24:24: ale to je dlouhá jednička, to se dozajista nepočítá.
Třeba tady mám dvě videa se sériovou jedničkou, ale to jsem měl ještě 4 kvalt, takže to se taky nepočítá :-) I když v tom druhým videu jsem jí tam dal trochu předčasně :-)
Třeba tady mám dvě videa se sériovou jedničkou, ale to jsem měl ještě 4 kvalt, takže to se taky nepočítá :-) I když v tom druhým videu jsem jí tam dal trochu předčasně :-)
-> MVM 07.11.16 17:56:37: asi jsem magor, ale já takhle řadím pořád ve všech autech
Nějak jsem tomu přišel na chuť, naučil se to a teď mi to přijde naprosto normální. Akorát u DSG se mi to pořád nedaří 


-> MVM 07.11.16 20:34:27: Třeba tady.....
Ale to je na hulváta a ona si pěkně zakňučí....mě je to líto ji tam dávat, ale prostě musím když ten motor v nízkých nejede no
Ale to je na hulváta a ona si pěkně zakňučí....mě je to líto ji tam dávat, ale prostě musím když ten motor v nízkých nejede no

-> jate-line: No vidíš to,Tys taky měl někde tady video kde tam sypeš nádherně tu jedničku .. myslím že jsem ti to tam i komentoval.. Tak to pak můžeš k tomu něco dodat
Jinak celkově třeba ve stovce je v origo poloze i nahouby volant..,ty pedály taky lidi komentují všelijak,kdo chce,tak se to prostě naučí i tak ..


-> MVM 07.11.16 17:56:37: Kéž by ve škodovce byly takto pedály krásně vedle sebe to by snad aj šlo :) Si pamatuju jak se chtěla kdysi nějaká náctiletá slečna vyfotit v mém autě a tak se tam nakrámovala do sedáku přez ty trubky a chytla volant a první co bylo " ježišmarja co to je ty pedály?? "! Jen jsem vyhrknul, že bohužel takto blbě to má každá stodvacítka 

-> MVM 07.11.16 17:56:37: to je frajer... Pěkné to tam sází
-> MVM 06.11.16 22:29:56: Tady jsem psal kde vidim jediný a podstatný rozdíl - 5q má o něco málo větší stervačnou hmotnost hřídele a taky o jedno tření na kluzným pouzdře větší odpor..Jediný rozdíl oproti 4q. To vše "může" způsobit že to synchron na jedničce neroztočí a blokování to drží - takže kdyřž je člověk hovado - tak jištění přetlačí a jedničku tam narve. Toť vše. -> Petr Urban 07.11.16 10:55:55: Tak řadit s Hewlandem musíš tak rychle jak se přizpůsobíš "padání" otáček motoru - čím rychlejš motor padá tím rychleji musíš přeřadit. Přii podřazování zase musíš stíhat ty kvalty sázet dolů tak rychle jak auto rychle brzdí a zpomaluje. Ideálně by mělo být auto prioritně zabrždění brzdama a kvalty do toho rytmu seskládat.. to platí o sekvenci. U H čka pokud se dá na brzdy vyloženě spolehnou tak jde některý kvalty vynechat a šouplout tam potom ve vracáku ten odpovídající vhodný. Když to někdo neumí zabrzdit a řadí do toho dolů bez meziplynů ,jednak to před zatáčkou pokaždý kvíká jak se hnací kola blokují (za mokra se hned roztočí),jednak trhá polosy,spojku, potažmo snadno přetočí motor
Ve škodovce řadím tímto způsobem,když to konečně jednou zase na jaře vytáhnu - dám Gopro po sedačku a zkusím jak tam jde ta jednička u nás

Ve škodovce řadím tímto způsobem,když to konečně jednou zase na jaře vytáhnu - dám Gopro po sedačku a zkusím jak tam jde ta jednička u nás
