skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Mě spíš vrtá hlavou co je u 5Q jinak aby to u 4Q fungovalo a u 5Q ne.
-> Tuner#2: ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku
Co má za smysl jí tam rvát v rychlosti blížící se max rychlosti na jedničku?
Co má za smysl jí tam rvát v rychlosti blížící se max rychlosti na jedničku?
-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: Fávo, Felda je zcela jiný případ, tam to zpravidla narozdíl od 5q Š130 řadit lze bez problému.
-> MVM 06.11.16 19:46:27:


-> MVM 06.11.16 19:46:27:



-> Tomaso435 06.11.16 19:46:30: na rozjezd možno na favorite , na dnešných supervýkonných zdochlinách sa jednotka radí po meste úplne bežne do križovatiek , citelný problém s tým mám na 1,2tsi 66kw ktorá na dvojke nevládze skoro nič a jednotka podradiť ide dosť ťažko , v tomto sú tie dieselové prevodovky trošku inde a lepšie synchronizované lebo tam jednotka ide pekne aj vo vyššej rýchlosti -> MVM 06.11.16 19:46:27: o tom už tady dobrou pul hodinu hovoríme Mlho !
-> bajou 06.11.16 19:42:25: Všimni se postu Bukaje, ten tvrdí úplně to samé a že ten už taky něco zažil...
Jinak já to vhml neberu, ale kdy on měl sériový 5q a hlavně kolik takových skříní měl? Nehledě na to, že by to tam narval i u mě za razantního bouchnutí a bylo by mu jedno zda tu převodovku roztrhne a nebo zda očeše nějaké zuby. Ano s takovým zacházením se pak dá mluvit o tom, že měl štěstí na 5q, kde to řadit šlo, ale je to možná 1% z 99%? V takovém případě to opravdu nejde uznat jako dogma vyznívající z tohoto postu -> vhml 06.11.16 13:28:09: nezlob se...
Jinak já to vhml neberu, ale kdy on měl sériový 5q a hlavně kolik takových skříní měl? Nehledě na to, že by to tam narval i u mě za razantního bouchnutí a bylo by mu jedno zda tu převodovku roztrhne a nebo zda očeše nějaké zuby. Ano s takovým zacházením se pak dá mluvit o tom, že měl štěstí na 5q, kde to řadit šlo, ale je to možná 1% z 99%? V takovém případě to opravdu nejde uznat jako dogma vyznívající z tohoto postu -> vhml 06.11.16 13:28:09: nezlob se...
-> MVM:




Jesi vám to pomůže, tak na fávu tam jednička jde nacpat větší silou než je běžná pro přeřazení kvaltu jen tehdy, když motor vytočím do otáček takových, který by odpovídaly rychlosti se zařazenou jedničkou... tohle funguje cca do 30kmh. ...a tu jedničku tam takhle cpu jen tehdy když se v zimním období potřebuju dostat domů a doufám že to vyjedu a zatočím na dvojku a vono né.. jinak bych tohle ani nikdy nezjistil. Jednička je jen na rozjezd.
Plha se hlásí: "Tady čtu že by se první ryclostní stupeň měl řadi pouze v klidu" "Znamená to snad že tam za jedna ve vracáku nenarvu?"
PS: Synchron je nepřítomen - Synchron se odstěhoval do Humpolce

-> Tuner#2: joo tak, tak to pak můj post není k tématu.
-> Tuner#2: Ale přece to, že Ty jsi takové převodovky neměl neznamená, že takové nejsou. Nebo myslíš, že někteří říkají, že jim to jde jen z rozmaru, aby byli jako víc cool?
Proště to některým jde, některým ne, hotovo... 


-> Antony - zrušená registrace 06.11.16 19:36:59: Jo tak v 15ti jí tam s meziplynem taky v dobré konstalaci hvězd narvu, ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku, jinak by to v rallye či "slalomu" ani nemělo cenu a bylo by lepší tam nechat dvojku.
Mě jde u vlečkovýho 5q řadit jednička při jízdě krokem.... jde to už od začátku co to auto mám a dokonce mi to i bejvalý majitel řikal při prodeji jako nějakou výhodu... 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 19:21:23: Pokud to dobře chápu, přete se o možnosti zařadit jedničku za jízdy? Pokud ano, muj suchej 5q (3,9 a sériové stupně) jde na jedničku do cca 15km/hod. bez meziplynu.
-> bajou 06.11.16 19:24:09: Proč bych to měl uznávat? Škodovkám se věnuju pomalu 20 let, za tu dobu jsem nepotkal jedinou, kde by tam jednička šla za jízdy narozdíl od 4q, kde to šlo třeba i s původní převodovkou ve Žlutce. Véna dělá převodovky dobých 40 let od prvních 1000covek a má taky stejnou zkušenost. To je pro mě takové procento, že ten komu to jde, má buď jak sám píše štěstí a nebo je to štěstí ještě v kombinací s delší jedničkou. 

Jednička za jízdy řadit lze, ale pouze s meziplynem a není to vždy 100%. Problém je v tom, že syncrhonní spojka prvního stupně má na sobě zuby zpětnýho chodu. Takže když se řadí jednička, tak se do sebe neřadí jakoby 1 pár uzubení, ale hned 2 páry ozubení. No a oba páry se musej sejít, aby šlo zařadit. To je taky ten důvod, proč někdy nejde zařadit jednička, když třeba čumíte na semaforu...
Čím jsou náběžný hrany zubů kulatější, tím je to horší...
Čím jsou náběžný hrany zubů kulatější, tím je to horší...
-> Tuner#2: No a ty taky nemůžeš uznat, že někomu to jde? 

-> kraska98 06.11.16 17:29:41: -> Bukaj 06.11.16 19:12:58: Pánové díky, ale vhml si stejně pojede tu svou...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 19:08:40: tak co ti mám povědět jinýho viď...
Několik převodovek jsem dělal, možná jen štěstí, možná je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti...
-> venni 06.11.16 19:04:05: a ty světla mají fakt svítit? :-D
Několik převodovek jsem dělal, možná jen štěstí, možná je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti...
-> venni 06.11.16 19:04:05: a ty světla mají fakt svítit? :-D
-> Tuner#2: Potvrzuju Tvá slova - ani u jedné 130L, se kterými jsem měl tu čest (a v nich dohromady 4 převodovky) nešla zařadit jednička za jízdy, zatímco u stopětek a stodvacítek docela v klidu. U jedné rodinné 120L i ve 20 Km/hod.
A jediná pětistupňová převodovka, kde šlo jakžtakž zařadit jedničku za jízdy, byla ze 125L 1989.
Toť mé zkušenosti...
A jediná pětistupňová převodovka, kde šlo jakžtakž zařadit jedničku za jízdy, byla ze 125L 1989.
Toť mé zkušenosti...
-> vhml 06.11.16 18:56:26: Jinou odpověď jsem ani nečekal...
Jen je zajímavé, že to nejde ani na nových autech, strejda měl 130tku od novoty, MATTESS v době koupě najeto 50tkm. Ani v jednom případě to nejde.

Jen je zajímavé, že to nejde ani na nových autech, strejda měl 130tku od novoty, MATTESS v době koupě najeto 50tkm. Ani v jednom případě to nejde.
-> vhml: on pan převodovkář,je přes kopírák stejnej jako pan elektrikář a když vidim,ježí se mi chlupy všude :D
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 17:11:35: asi jo. Ono léta praxe jsou fajn, ale když jsem se třeba ptal člověka co delal převodovku Tousikovy, proč mu trojka nahoru jde přes zuby, tak jsem dostal odpověď že má radit pomalejš, že jemu to dělá taky...
-> SO545 06.11.16 17:54:21: to je jasne chapem, ja som teda robil 8 rokov autoelektrikara, ale nepamätám si ze by vtedy take nieco bolo existovalo,ani som o tom nepocul ani v servise ani na skoleniach, 

skolim sa obcas v Nitre v skodovke alebo MB
skodovka aspon co ja viem u nas klampiarske skolenia nerobi.
v BA zase VW skoliace stredisko.
Kde chodis alebo si chodil ty ?
mam pocit ze obcas sa viac skolim ako robim v praci.
to ze je nedostatok ludi v mojej profesii je viac ako jasne.
u nas o to horsie ze mame viac gymnazii ako odbornych skol.
Ja mam v praci momentalne za partaka chlapca ktory sa u nas zaskolil.
A je to makac.
skodovka aspon co ja viem u nas klampiarske skolenia nerobi.
v BA zase VW skoliace stredisko.
Kde chodis alebo si chodil ty ?
mam pocit ze obcas sa viac skolim ako robim v praci.
to ze je nedostatok ludi v mojej profesii je viac ako jasne.
u nas o to horsie ze mame viac gymnazii ako odbornych skol.
Ja mam v praci momentalne za partaka chlapca ktory sa u nas zaskolil.
A je to makac.
-> SO545 06.11.16 18:00:30: klampiarov a lakovačov je totálny nedostatok ...
som myslel že nájdem niekoho s kým sa poznám aspoň zo školení
som myslel že nájdem niekoho s kým sa poznám aspoň zo školení
-> kraska98: a točení volantu neni o schopnostech jezdce?
-> suri: momentalne uz viac ako 15rokov EgovanMichalovce.
Pracujem ako klampiar lakovac. 15rokov VWservis teraz 2.rokom aj Skodaservis.
Bavi ma viac plech ako lakovanie , ale to uz bude asi vekom
Pracujem ako klampiar lakovac. 15rokov VWservis teraz 2.rokom aj Skodaservis.
Bavi ma viac plech ako lakovanie , ale to uz bude asi vekom

-> Minott: to sa musi vysutazit...
ja som to bral /ako vsetko v zivote/ vemi sportovo.
Jasne ze na narodnom kole som nemal ani oblek...
ja som to bral /ako vsetko v zivote/ vemi sportovo.
Jasne ze na narodnom kole som nemal ani oblek...

-> SO545 06.11.16 17:24:22: ktory si ty alebo kde robis? ak tak SZ
-> Milan 136: -> SO545: pekne pani,gratulujem,,
davnejsie som aj ja robil v Škodovke,ale v tedy sa take "nedavali",aleb o som si nezasluzil,,
davnejsie som aj ja robil v Škodovke,ale v tedy sa take "nedavali",aleb o som si nezasluzil,,

Mě na 5q u 125tky jde jednička za jízdy taky špatně a co jsem slyšel,tak je to zkrátka bolest většiny 5q.
A co se týče slalomů,jsem zastánce slalomů jako byl ten v Lnářích.Záleží tam více na schopnostech jezdce a ne na tom,jak rychle někdo umí točit volantem.
A co se týče slalomů,jsem zastánce slalomů jako byl ten v Lnářích.Záleží tam více na schopnostech jezdce a ne na tom,jak rychle někdo umí točit volantem.
-> Milan 136: Mam to podobne .... asi sme sa aj stretli... .-)
Az teraz som si vsimol ze to mas z narodaku... ja som to uhral na medzinarodnom u vas.
Do narodneho som postupil zase ale to budeme mat az o 2 tyzdne.
Az teraz som si vsimol ze to mas z narodaku... ja som to uhral na medzinarodnom u vas.
Do narodneho som postupil zase ale to budeme mat az o 2 tyzdne.
-> Venca. 31.10.16 21:28:53: Řada soutežících na slalomu si to nemyslela. Ono bejbat si kasli na slalomu jako na rallye se moc lidem nechce...
-> vhml 06.11.16 13:28:09: V dobách, kdy nás z Rokycan jezdilo 20 aut na srazy, tak všichni co měli 5q, měli problém tam hladce dát za jízdy jedničku. Zřejmě to náš převodovkář Véna dělá desítky let špatně a budem muset začít jezdit k Vám...
-> Milan 136 06.11.16 03:02:11: Wau, gratulace pane! Jak to probíhalo to vyhodnocení? V čem to spočívalo?
-> vhml 06.11.16 13:28:09: V dobách, kdy nás z Rokycan jezdilo 20 aut na srazy, tak všichni co měli 5q, měli problém tam hladce dát za jízdy jedničku. Zřejmě to náš převodovkář Véna dělá desítky let špatně a budem muset začít jezdit k Vám...
-> Milan 136 06.11.16 03:02:11: Wau, gratulace pane! Jak to probíhalo to vyhodnocení? V čem to spočívalo?
-> Venca. 31.10.16 21:28:53: taková pěkná diskuze a já to propás
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.16 19:29:12: tak vzhledem k tomu, že ten 4kvalt je z 90% stejná převodovka, tak bych nehledal problém u počtu kvaltů. Ještě jsem neměl škodováckou převodovku ( kterou jsem předtím měl otevřenou ) , kde by nešla jednička řadit jako jakejkoliv jinej kvalt. Jen je třeba dodržet pár základních zásad při skládání ( kolik já už vyházel novejch železnejch synchronů... )
Třeba aktuálně video z Berounky, kolem času 9:57 je krásně vidět jak špatně jde ta jednotka řadit když ji tam dám uprostřed přepálenýho smyku :-) Pravda, že tady je to ještě výrazně zvýhodněný tím že je dlouhá.



-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.16 19:29:12: tak vzhledem k tomu, že ten 4kvalt je z 90% stejná převodovka, tak bych nehledal problém u počtu kvaltů. Ještě jsem neměl škodováckou převodovku ( kterou jsem předtím měl otevřenou ) , kde by nešla jednička řadit jako jakejkoliv jinej kvalt. Jen je třeba dodržet pár základních zásad při skládání ( kolik já už vyházel novejch železnejch synchronů... )
Třeba aktuálně video z Berounky, kolem času 9:57 je krásně vidět jak špatně jde ta jednotka řadit když ji tam dám uprostřed přepálenýho smyku :-) Pravda, že tady je to ještě výrazně zvýhodněný tím že je dlouhá.
-> suri 06.11.16 13:03:13: aha, je fakt že z těch názvu pozic kolikrát vůbec nevíš co si pod tím představit 

-> suri: dekuji. No to asi ne.
-> krtik: dekuji
-> Tommyk: dekuji. Servisni technik je jakoze lepsi mechanik. Prijimaci technik se nazyva servisni poradce
-> krtik: dekuji
-> Tommyk: dekuji. Servisni technik je jakoze lepsi mechanik. Prijimaci technik se nazyva servisni poradce

-> Tommyk 06.11.16 12:57:07: aj je , škodovka má honosné nemecké názvy funkcií
-> Milan 136 06.11.16 03:02:11: dobreeee! Já myslel že jsi mechanik?
-> Milan 136 06.11.16 03:02:11: frajer! pěkný :)
-> Milan 136 06.11.16 03:02:11: šikula, gratulujem , škoda že to neuvidíš na výplatnej páske
-> Tuner#2: 10 cm hrb? Jo asi vim co myslíš, náhodou to nebylo špatný a ani s mým autem, pod který se sotva vejde postavit krabička cigaret nebyl problem.
To jsou ty leštěnkáři
Tak zase jako jezdit rovně umí kde kdo, ale projet takovouhle trať bez penalizace, to už je sakra výkon a velká sranda a tím bych tuhle debatu ukončil
To jsou ty leštěnkáři

Tak zase jako jezdit rovně umí kde kdo, ale projet takovouhle trať bez penalizace, to už je sakra výkon a velká sranda a tím bych tuhle debatu ukončil

-> Venca. 31.10.16 21:16:34: Jel jsem naposled loni, ale sleduju tratě a třeba teď v Kadově to byla vyloženě hrůza a 2x přejezd 10cm vysokého betonového hrbu jsem vůbec nepochopil. Jezdí to kamarád s Rapidem, takže vždy skouknu videa a ani jednou jsem letos nezalitoval, že jsem nejel, navíc párkrát se to krylo s jinou pro mě lepší akcí.
-> Tuner#2: Hele ty už si tady asi dlouho nejel viď? Podívej se na výsledky a tratě co se jeli letos a pak něco vyprávěj o motanici pro trabanty. Nicméně pokud by někdo uspořádal další závod a udělal si trať podle sebe (Tebe), určitě by nikdo nebyl proti 

-> Venca. 31.10.16 20:30:15: Na slovači a moravě je to každý druhý. To, že vhml a parta kolem něj tady dělá motanice pro Trabanty je věc druhá. Mě bavila jak ta jarní, tak teď ta podzimní trať.
-> Milan 136: A to je hlavní!
-> Venca.: u me byla 3 i misty celkem vytocena a trat me mimoradne bavila 

-> Tuner#2: Slalom, kde se jezdí na trojku není slalom
Zvlášť když uvážim, že mi to jede na trojku nějakých 130
Ale to je věc názoru. Jenom nějak neznám moc slalomů, kde by se takhle jezdilo, proč asi...?

Zvlášť když uvážim, že mi to jede na trojku nějakých 130

Ale to je věc názoru. Jenom nějak neznám moc slalomů, kde by se takhle jezdilo, proč asi...?
-> Venca. 31.10.16 17:55:43: Jo u 4q nebyl problém. Slalom na jedničku není slalom, ale motanice kde jde o to kdo má nejmenší a nekratší auto = Trabant vítězí. Gumy vím, taky je to psychickej blok tam jet naplno, ale je to věc organizátorů a investice. Kluci to primárně začli dělat v malém pro sebe.