Jesi vám to pomůže, tak na fávu tam jednička jde nacpat větší silou než je běžná pro přeřazení kvaltu jen tehdy, když motor vytočím do otáček takových, který by odpovídaly rychlosti se zařazenou jedničkou... tohle funguje cca do 30kmh. ...a tu jedničku tam takhle cpu jen tehdy když se v zimním období potřebuju dostat domů a doufám že to vyjedu a zatočím na dvojku a vono né.. jinak bych tohle ani nikdy nezjistil. Jednička je jen na rozjezd.
Plha se hlásí: "Tady čtu že by se první ryclostní stupeň měl řadi pouze v klidu" "Znamená to snad že tam za jedna ve vracáku nenarvu?" PS: Synchron je nepřítomen - Synchron se odstěhoval do Humpolce
-> Tuner#2: Ale přece to, že Ty jsi takové převodovky neměl neznamená, že takové nejsou. Nebo myslíš, že někteří říkají, že jim to jde jen z rozmaru, aby byli jako víc cool? Proště to některým jde, některým ne, hotovo...
-> Antony - zrušená registrace 06.11.16 19:36:59: Jo tak v 15ti jí tam s meziplynem taky v dobré konstalaci hvězd narvu, ale tady je řeč o tom narvat jí tam na brzdách v rychlosti blížící se maximální rychlosti na jedničku, jinak by to v rallye či "slalomu" ani nemělo cenu a bylo by lepší tam nechat dvojku.
Mě jde u vlečkovýho 5q řadit jednička při jízdě krokem.... jde to už od začátku co to auto mám a dokonce mi to i bejvalý majitel řikal při prodeji jako nějakou výhodu...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 19:21:23: Pokud to dobře chápu, přete se o možnosti zařadit jedničku za jízdy? Pokud ano, muj suchej 5q (3,9 a sériové stupně) jde na jedničku do cca 15km/hod. bez meziplynu.
-> bajou 06.11.16 19:24:09: Proč bych to měl uznávat? Škodovkám se věnuju pomalu 20 let, za tu dobu jsem nepotkal jedinou, kde by tam jednička šla za jízdy narozdíl od 4q, kde to šlo třeba i s původní převodovkou ve Žlutce. Véna dělá převodovky dobých 40 let od prvních 1000covek a má taky stejnou zkušenost. To je pro mě takové procento, že ten komu to jde, má buď jak sám píše štěstí a nebo je to štěstí ještě v kombinací s delší jedničkou.
Jednička za jízdy řadit lze, ale pouze s meziplynem a není to vždy 100%. Problém je v tom, že syncrhonní spojka prvního stupně má na sobě zuby zpětnýho chodu. Takže když se řadí jednička, tak se do sebe neřadí jakoby 1 pár uzubení, ale hned 2 páry ozubení. No a oba páry se musej sejít, aby šlo zařadit. To je taky ten důvod, proč někdy nejde zařadit jednička, když třeba čumíte na semaforu...
Čím jsou náběžný hrany zubů kulatější, tím je to horší...
-> Tuner#2: Potvrzuju Tvá slova - ani u jedné 130L, se kterými jsem měl tu čest (a v nich dohromady 4 převodovky) nešla zařadit jednička za jízdy, zatímco u stopětek a stodvacítek docela v klidu. U jedné rodinné 120L i ve 20 Km/hod.
A jediná pětistupňová převodovka, kde šlo jakžtakž zařadit jedničku za jízdy, byla ze 125L 1989.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.11.16 17:11:35: asi jo. Ono léta praxe jsou fajn, ale když jsem se třeba ptal člověka co delal převodovku Tousikovy, proč mu trojka nahoru jde přes zuby, tak jsem dostal odpověď že má radit pomalejš, že jemu to dělá taky...
-> SO545 06.11.16 17:54:21: to je jasne chapem, ja som teda robil 8 rokov autoelektrikara, ale nepamätám si ze by vtedy take nieco bolo existovalo,ani som o tom nepocul ani v servise ani na skoleniach,
Mě na 5q u 125tky jde jednička za jízdy taky špatně a co jsem slyšel,tak je to zkrátka bolest většiny 5q.
A co se týče slalomů,jsem zastánce slalomů jako byl ten v Lnářích.Záleží tam více na schopnostech jezdce a ne na tom,jak rychle někdo umí točit volantem.
-> Venca. 31.10.16 21:28:53: Řada soutežících na slalomu si to nemyslela. Ono bejbat si kasli na slalomu jako na rallye se moc lidem nechce...
-> vhml 06.11.16 13:28:09: V dobách, kdy nás z Rokycan jezdilo 20 aut na srazy, tak všichni co měli 5q, měli problém tam hladce dát za jízdy jedničku. Zřejmě to náš převodovkář Véna dělá desítky let špatně a budem muset začít jezdit k Vám...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.16 19:29:12: tak vzhledem k tomu, že ten 4kvalt je z 90% stejná převodovka, tak bych nehledal problém u počtu kvaltů. Ještě jsem neměl škodováckou převodovku ( kterou jsem předtím měl otevřenou ) , kde by nešla jednička řadit jako jakejkoliv jinej kvalt. Jen je třeba dodržet pár základních zásad při skládání ( kolik já už vyházel novejch železnejch synchronů... )
Třeba aktuálně video z Berounky, kolem času 9:57 je krásně vidět jak špatně jde ta jednotka řadit když ji tam dám uprostřed přepálenýho smyku :-) Pravda, že tady je to ještě výrazně zvýhodněný tím že je dlouhá.
-> Tuner#2: 10 cm hrb? Jo asi vim co myslíš, náhodou to nebylo špatný a ani s mým autem, pod který se sotva vejde postavit krabička cigaret nebyl problem.
To jsou ty leštěnkáři
Tak zase jako jezdit rovně umí kde kdo, ale projet takovouhle trať bez penalizace, to už je sakra výkon a velká sranda a tím bych tuhle debatu ukončil
-> Venca. 31.10.16 21:16:34: Jel jsem naposled loni, ale sleduju tratě a třeba teď v Kadově to byla vyloženě hrůza a 2x přejezd 10cm vysokého betonového hrbu jsem vůbec nepochopil. Jezdí to kamarád s Rapidem, takže vždy skouknu videa a ani jednou jsem letos nezalitoval, že jsem nejel, navíc párkrát se to krylo s jinou pro mě lepší akcí.
-> Tuner#2: Hele ty už si tady asi dlouho nejel viď? Podívej se na výsledky a tratě co se jeli letos a pak něco vyprávěj o motanici pro trabanty. Nicméně pokud by někdo uspořádal další závod a udělal si trať podle sebe (Tebe), určitě by nikdo nebyl proti
-> Venca. 31.10.16 20:30:15: Na slovači a moravě je to každý druhý. To, že vhml a parta kolem něj tady dělá motanice pro Trabanty je věc druhá. Mě bavila jak ta jarní, tak teď ta podzimní trať.
-> Venca. 31.10.16 17:55:43: Jo u 4q nebyl problém. Slalom na jedničku není slalom, ale motanice kde jde o to kdo má nejmenší a nekratší auto = Trabant vítězí. Gumy vím, taky je to psychickej blok tam jet naplno, ale je to věc organizátorů a investice. Kluci to primárně začli dělat v malém pro sebe.
130 5q jsem neměl, ale měl jsem 125 5q, 4q z garde, 4q ze stovky a většinou pokud byla převodovka v dobrým stavu tak no problemo. A pokud byl navíc ještě rovnej zub, tak tam to šlo uplně nejlíp... A v jednom nejmenovaném japonském roadsteru to jde pěkně a navíc tam není zbytí, víc jak 50% slalomů jezdim za 1, se škodovkou jsem jezdil slalomy většinou 2 a 3, 1 jen ve vracáku.
Ještě k tomu slalomu, nepřijde mi dvakrát bezpečné používat místo kuželek jednu pneumatiku, rádo to staví auto na dvě kola
-> Venca. 31.10.16 10:11:53: Nevím zda jsi někdy měl 130tkový 5Q, ale já už vystřídat asi 5 převodovek, svezl se i xy dalšíma autama a jednička tam za jízdy nešla hladce ani v jednom případě. Jinak je to uzavřená skupina na FB pod jménem Teamrule 32
-> Jirik_Tuňák1983: a strkat dvojku, pokud se neutáhne na trojku, divný není?
Jinak já drtivou většinu velmi pomalých zatáček jezdím na dvojku. Jasně, rozjezd není z nejsvižnějších, ale myslím, že se seriovým motorem a převody je to v podstatě jedno