skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
21:26:47
14.01.2021
14.01.2021
Milan 136
-> Bukaj 14.01.21 21:25:29: Ten nátrubek je podle mě na potrubí, ne na hlavě.
21:25:29
14.01.2021
14.01.2021
Bukaj
-> michael 14.01.21 21:08:19: Dvoukarburace, jo? Tam je zajímavý ten nátrubek na hlavě - že by uvažovali o kapalinou vyhřívaném sacím potrubím, k jehož realizaci nakonec nedošlo ani u prototypu? Nebo vidím blbě?
21:12:40
14.01.2021
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 21:08:19: parada,,,takéto prototypy ma vždy bavili,,
21:10:25
14.01.2021
14.01.2021
Minott
-> Bukaj 14.01.21 21:07:16: taktak,,
21:07:16
14.01.2021
14.01.2021
Bukaj
-> Minott: No, možná lepší řešení, ale delší kabely. Šetřit se muselo už tehdy...
21:05:53
14.01.2021
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 16:32:56: aj ta kabelaž je zaujimava,kade ju tahali,,uz som to videl aj na inej foto,,
20:51:50
14.01.2021
14.01.2021
Bukaj
-> Jozka: Mně se vždy zase líbilo to řešení odvětrání klikovky tím trychtýřkem přímo do dna filtrboxu - to by šlo líp čistit, než ta kapsa s rantlíkem, kudy vytéká zkondenzovaný olej přes pertl až ven
A ADITOVANÝ OLEJ je funny :)
A ADITOVANÝ OLEJ je funny :)
18:23:17
14.01.2021
14.01.2021
Jozka
-> michael: Ten předsériovej plechovej obal ventilátoru topení vždy potěší oko..
23:15:40
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Prsty mi fakt vystačej jen na to, abych lapil i tu malou optickou MB vložku jen za sklo, takže.. Užovková je ještě horší, jednak 160, druhak míň příznivej tvar..
22:23:57
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Aha, až takto krkolomně? Já to provádím přesně, jak píšeš, že to neděláš
Jinak u Mka je to taky dost pakárna - ta parabola je větší a těžší a navíc při vracení na místo má furt tendenci se vysunout objímka parkovačky ze silikonového držáčku
Jinak u Mka je to taky dost pakárna - ta parabola je větší a těžší a navíc při vracení na místo má furt tendenci se vysunout objímka parkovačky ze silikonového držáčku
20:57:43
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 20:33:46: Pomáhám si nohou (kolenem), abych nedržel vložku jen tak v luftě, takže levou rukou jen přidržuju a pravou napichuju v poloze vykopený kolem nejnižšího bodu hrnce.. Při napojení shora bych jí nejspíš musel držet minimálně kolmo, resp. natočenou kolem svislý osy a to by asi dobře nedopadlo..
20:40:51
25.12.2020
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Hlavně mě napadlo až teď že jsem to mél hodit do obludária ... ale adventní alkoholismus blokuje zdravý myšlení.
20:33:46
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 25.12.20 15:20:33: Dost divokej "fotošop"...
...možná ještě před nástupem digitální techniky
-> Jozka: A jaký je Tvůj postup?
...možná ještě před nástupem digitální techniky
-> Jozka: A jaký je Tvůj postup?
19:19:51
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 12:47:34: Bych musel změnit svůj postup při výměně žárovky - resp. sehnat si k takový operaci pomocníka, s mejma krátkejma prstama by při takové konfiguraci příliš riskantní.
15:20:33
25.12.2020
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
Tohle už tu bylo? Dneska mi to poslal kamarád.
12:47:34
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak logické by bylo, aby drátek šel od samečka fastonu na objímce nejkratší cestou - tedy doprava dolů (při pohledu zepředu, tedy doleva dolů při správném názvosloví "po směru jízdy") - u většiny aut, se kterými jsem měl tu čest, to tak také bylo...
12:27:48
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hmm. Nu, odhaduju, že sériová propojka by měla problém nahoru dosáhnout - ale nezkoušel jsem.
12:09:41
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Domnívám se, že tak, aby mělo očko kontakt s kostrou (blatníkem), tedy pod rámeček i pod gumku...
...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
11:42:34
25.12.2020
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Doplňující otázka - očko patří "navrch", čili nad rámeček, nebo bylo původně zasuný pod ním? Nacházel jsem v minulosti obě varianty..
10:07:34
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> hans1: U kostry je to, jak psal Jožka - pod jedním ze spodních šroubů očko a kablík s fastonem na připojení k objímce žárovky (odkud se přes plechový jazýček kostří patice obrysovky). Od fastonu kablík pokračuje do třípólové "patice" hlavní žárovky.
13:31:11
24.12.2020
24.12.2020
Jozka
-> Bukaj 24.12.20 09:20:40: Nu, před uložením jsem ladil pro větší srozumitelnost a "zadní kapota" mě poněkud vypadla.. Ale napadlo mě, že nahmatám prastarou kovozemedělskou příručku, ze který to dost možná vydedukuju.
-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.
U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.
U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
11:09:33
24.12.2020
24.12.2020
hans1
-> Jozka 23.12.20 17:43:04: tento typ zajištění bych měl mít ale nevím co přesně myslíš.
jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
09:20:40
24.12.2020
24.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Celkem dlouho mi trvalo, než jsem si uvědomil, o jaké vzpěře že je řeč (hledal jsem souvislost s vodní pumpou, neboť v textu níže není specifikována "vzpěra kapoty")
...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
17:43:04
23.12.2020
23.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Dneska jsem kápl na tu rozvolněnou řemenici vodní pumpy a mám jasno - fakt tam žádný svary krom toho mezi nábojem a unášecím kotoučem nikde nejsou. Jen dvě lisovaný misky (mělčí vnější a hlubší vnitřní) vložený do sebe, v nich nasypanej ten náboj s unašečem a 4. nýty.
A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
13:46:59
19.12.2020
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hlavně někdo, kdo si to pamatuje - auta jsem rozebíral i jako první, ale v době, kdy mě zajímala více fčnost, než originalita..
Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.
Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..
E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.
Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..
E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
12:52:22
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak snad se najde někdo, kdo rozebíral zaručeně původní auto
-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info
Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).
Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?
-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info
Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).
Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?
08:00:07
19.12.2020
19.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Dvojpankáče mám jako těsnění kufru a je to 100% origo původní ač 100L prvomodel ale myslim že tam moc změn nenadělali. A spermii jsem teď při sundavání blatníků našel jak ty říkáš mezi podběhem a blatníkem a ještě mezi čílkem blatníku a kastlí. Ale tam už za původnost neručim.
01:52:36
19.12.2020
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Mám úplně stejný poznatky, jak ty (=chaos).
Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..
Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..
Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru..
00:46:21
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
...a dále tu mám dva velmi podobné profily - dvojpankáč a trojpankáč
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...
Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?
Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...
Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...
00:39:57
19.12.2020
19.12.2020
Bukaj
Rád bych si ujasnil jednu věc a tou jsou gumové profily, použité v průběhu výroby na MBčkách.
Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?
Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?
Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:
1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?
2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?
3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?
4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?
20:27:13
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> moucan: Úplně stejný nejsou, ale možná se liší jen délkou - kilí prvomodelovou jsem sice v ruce nikdy neměl, ale hrdla jo a ty mají u obou aut stejný průměry.
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..
Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..
20:06:51
22.11.2020
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
Přifařím se sem s dotazem ať nezakládam nový téma. Budete někdo vědět jakej průměr má MBčková hadice hrdla nádrže a jestli je stejná s hadicí na prvomodelovym hrdle 100vky? Dík.
19:35:22
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> Bukaj: Tak to fakt nevím.. jsem si nikdy nedělal celkovej přehled změn a úprav, změny číslování či šíbování slepicema sice vnímám, ale vždy jsem jen zkoumal konkrétní tykve.
15:04:04
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> Jozka: A není náhodou odlitek stejnej a rozdíl jen v opracování?
12:09:25
22.11.2020
22.11.2020
Jozka
-> SO545 21.11.20 18:41:27: Řekl bych, že tohle číslo odlitku mám na 110 L hlavě - ale nejsem si jistej a teď naprosto netuším, kde mi hlava stojí..
A ani fotku nemůžu najít..
A ani fotku nemůžu najít..
09:19:36
22.11.2020
22.11.2020
hans1
105 oproti 1000covkové(asi i stovkové) hlavě má rozdílné delší vahadla-tyč a nedá se zaměnit (hlava jo, vahadlovka se musí předělat)
08:41:33
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Koukni na spalováky - pokud budou mít vydutí, je to 110 LS/R, jinak 100od 110 odlišíš změřením "můstků" mezi spalováky. 110 je má užší. Ale přesné hodnoty z hlavy nevím a nemám aktuálně kde oměřit...
08:28:50
22.11.2020
22.11.2020
SO545
-> Bukaj 22.11.20 08:25:39: tak to poznam aj ja ...nafotim spalovaky ?
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne
Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.
Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
08:25:39
22.11.2020
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Z těchto dvou fotek poznám jen to, že je to škodovácké OHV a rok výroby 1973...
10:03:02
09.11.2020
09.11.2020
Kilián
-> hans1: ok,díky
14:24:40
07.11.2020
07.11.2020
hans1
-> Kilián: 1000,100-31/27 mm,1100,110-32/28mm,105 31/27mm ale tyto rozměry si ověř,mám to tak zapsáno ale nevím kde jsem ty informace vzal jestli jsem to skutečně měřil
11:06:52
07.11.2020
07.11.2020
Kilián
-> hans1: Ano, časem bych rád repas původní mb hlavy.
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
A rozměry talířků vyfuk/sací jsou jaké prosím?
Stejné jako 105?
19:33:25
06.11.2020
06.11.2020
hans1
-> Kilián: 1000,1100,100 má dřík 7,5mm (7,75abnormál )105 7,94mm (8,2 abnormál) asi tam ale budou jiné upevňovací klínky.Otázka je jestli ty ventily chceš na repasi staré hlavy,prvně bych si zjistil pokud jsou dostupné nástroje,vodítka atd.
10:04:22
05.11.2020
05.11.2020
Kilián
ventily sací/výfukové jsou stejné jako se stovkou? dle katalogu nd by asi být měly, ale radši se ptám.
konkrétně na mb 68, 16 serie
konkrétně na mb 68, 16 serie
19:12:46
05.07.2020
05.07.2020
Jozka
-> Minott: Příchytka no.. do obloučku se vejde šroubek a (pamatuju-li se dobře) tak pod něj (?) ta trubička.
16:12:43
04.07.2020
04.07.2020
Minott
-> Jozka 04.07.20 16:02:10: dik, iný som nenašiel,, a nemám predstavu jak to tam držalo,