skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Minott: Příchytka no.. do obloučku se vejde šroubek a (pamatuju-li se dobře) tak pod něj (?) ta trubička.
-> Jozka 04.07.20 16:02:10: dik, iný som nenašiel,, a nemám predstavu jak to tam držalo,
-> Minott: Ano, takhle nějak ten plíšek cca vypadá.
Rýchly dotaz,, ako je uchytena trúbka na otváranie nadrze na kasni,, tým "plieskom" co je na foto? Dik za info,,
-> Bukaj: Bohužel - nevím nic.. co jsem potkal nebo mám, už bylo modernizovaný, nebo rozebraný bez gum. Z jednoho takovýho jsem vyndal směsici podivnou všech možnejch pryží, ale někam jsem je pohodil bez bližšího zkoumání.. vypadaly amatérsky.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
Že by na tohle dělali formu je trochu divný, napadá mě teď jedině juknout do katalogu - pokud u toho profilu není uvedená délka a číslo není shodný se sedanama, byla by to jistá indicie.
-> Jozka: Jinak Ty bys mohl vědít:
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...
Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Dostala se mi do ruky nová těsnicí guma mezi blatník a kastli - rozměrově bych řekl, že odpovídá zadnímu blatníku MBX - co mne překvapilo je to, že není z metráže, ale je přímo do formy odlitá včetně přesně vyražených otvorů na šrouby a zúžení (zkosení) na začátku blatníku (není oříznuto, je tam vidět spoj formy)...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Dochovalo se Ti nějaké iXo s původními gumkami pro ověření?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> blankjones: Tenhle detail už se tu řešil, na těch skoro 70 !stranách" to bude.. ale uznávám, že hledat cokoliv je tady problém
.
Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Konec struny je uchycen úplně stejně, jako na uzavíracím ventilu výměníku topení = dutej váleček s dírkou a závitem + šroubek. Podobně i záchyt na tom držáku..
Zdravím Vás,
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
chtěl bych poprosit, jestli někdo z Vás nemá foto původního upevnění ovládacího lanka klapky ventilátoru (1., viz obrázek). Byla zde použita nějaká koncovka lanka nebo byl jen drát uchycen za dírku, nemohu sehnat žádnou fotografii :( A druhá otázka, nemáte někdo navíc vrchní díl uchycení bowdenu (2.)? Popř., jestli nevíte, kde by se dalo sehnat? Moc děkuji!
-> Minott 12.03.20 19:35:34: Čísla, cos od prodávajícího dostal, skutečně sedí pro pravej a levej odlitek tělesa strojku (12-113 94109 + 12-114 94109), jsou shodný pro kila i MB a bohužel nemají s číslem z katalogu moc společnýho - jako ostatně dost často
.
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: Kilo (sada 110L 71, ale dveře mohly být i starší) má do šneku zalitej úplně stejnej čtyřhran, jako MB - délkou, ale dírku v něm nemá vůbec žádnou - úplně jsem zapomněl, že ty růžice byly přibližně samosvorný.. Tak si to ulož do paměti, já to v pondělí už vědět nebudu..
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Minott: Na tom něco bude.. tehdy kdysi jsem posádce vzadu dával rozkaz k aktivaci skoro jen tehdy, když jsem po prosvištění "dálnice" z Phy na Dubenec odlehčoval v létě motoru zatopením v interiéru..
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jinak může být - jsou to čirou náhodou i díly, který umím v úložištích dokonce i lokalizovat..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka 21.03.20 10:39:21: jooo,vtedy ale take horka v lete neboli,,,,
no pomali to možes chystat,,
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
no pomali to možes chystat,,
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Minott: Zničil sis dobrovolně klimatizaci ?
Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ty tyčky se dal vykoumat mozkovým myšlením, která kam (přinejhorším mají okýnka snahu se otvírat dovnitř), důležitý je mít dvě různý..
-> Bukaj: -> Jozka 20.03.20 11:46:10: jj, pre opakovanie,, predny lavy a zadny pravy su rovnake,,zadne spodne tycky sa lisia v tom vystupku,,( vrch toho okienka mam),,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
v minulosti som tie okienka vyrval a dal som tam 100-ve na tvrdo,,
-> Minott: Tak mi to nedalo a vyštrachal jsem to, co mám připraveno na jeden vůz i s popisem
Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zleva: LP, LZ, PZ, PP (přední jsou na foto orientovány zobáčkem směrem dolů, zadní směrem nahoru)
Jinak co si uvědomuji, tak stovky (snad kromě modelu 70) už neměly kličku, takže ta hřídelka křidélka byla už bez toho zobáčku, takže nepoužitelné pro MB...
-> Bukaj 12.03.20 21:22:46: diki,za osvetu,,,predajca sa zatial nechyta ani z foto,,,![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,,
,vobec s tym neponahlam,cakal som kym sa umudri počasie,,ale zas tu uraduje koronak,tak kludne v lete to možme nejako spachat,ked sa to DUFAJME ŠECI dostane do normalu,,
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka 20.03.20 11:46:10: pohoda,zatial to nemam,,to je ta ked niekto predava a nevie čo,,ako nič v zlom na nho,,
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Taky bych řekl, že ty strojky ("převodovky") jsou dost univerzální napříč modelama s tím, že LP=LZ a PP=PZ.. Lišej se jen způsobem zajištění šneku (drátěná pojistka u starších, plechový "víčko" u novějších), nebo šroubkama, rozdíl mezi 1000/100, MBX nebo 1203 je až v nosiči okýnka..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
-> Minott: Jestli to není s křížkem po funuse, čísla jsem opsal a zkusím mrknout, co přečtu ve svých zásobách.. nebejt hranic, rovnou bych ti vybral a poslal správný, mám dost..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
E: Tak jsem přečetl kulový, musím na ně vzít kartáč..
-> Minott: Doufám, že teď nebudu plácat nesmysly, ale domnívám se, že ten "domeček se šnekem" byl (s drobnými obměnami v čase) stejný pro všechny typy tehdy vyráběných aut (1000 MB, 100, 110, 1203 atd) jen byla levá a pravá strana.
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší...
Jinak ať ti prodejce pošle fotky a poznáš to (pokud tedy nebude mít foťák jako Isti
)
Hlavní rozdíl je v těch hliníkových "křidélkách" na hřídelce - ty se lišily pro jednotlivé modely (a taktéž levé a pravé). Další rozdíly byly v čtyřhrané osce kličky (součást šneka) - byly různě dlouhé, ale tuším, že na MB byly nejkratší, lze tedy v nejhorším případě zkrácením a provrtáním dírky na zajišťovací čípek kličky přizpůsobit i ty delší...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pani,dotaz,,corona necorona,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,
zhanam mechnizmus na zadne prave dvere na to malé trojuholníkove okienko,,aj tu hriadelku,
na FB som natrafil na typka co by to mohol mat len nevie co vlastne ma,,tak som mu poslal cisla z katalogu co mam na liter
hriadelka - 12-014-92 902
mechaizmus - 12-148-97 630
na tom co ma on je 12-113-94 109
alebo 12-114-94 109
mohlo sa to počas vyroby menit,alebo to je zo s100,co by mohlo teoreticky pasovat??
dik za info,,,
Neví někdo, jak je to se zadními kryty světel s červeným blinkrem? Nějaké kusé informace mám, ale neví někdo víc? Popřípadě, co se dá dohledat - potvrdit...? Díky
Jsou 100% stejné válce 1000mb/100/ a 105? mají 113 tkové číslo ale jinak podle mě by měli být stejné.Nemám s čím srovnat všechny motory co mám jsou min.2x po generálce.žeby tloušťka stěny?
-> Jozka 24.10.19 21:25:45: Atlas lemy vedia pekne odrat pneu na boku...ale montovane boli na 15palcov VW chrobak...
-> Minott: Dobový fotky jsou blbý v tom, že často zachycujou třeba jen zbožný přání výrobce / dovozce.. Do nějakýho roku snad 1993 jsem žádnou tisícovku na pneu s lemama nikdy nikde nepotkal, neviděl, neslyšel.. v ČSSR totál rarita i jinak, nějaký ty Simky nebo Taunusy apod. jo, ale hodně hodně málo.. ale když se ti to líbí, tak pohoda, osobně bych byl jen nervózní z pověstí, jak to pneu může odírat (nevím ale, kolik je na nich pravdy).
Jak jsem psal, ty boční bych na renovaci měl, problém je jen doprava, když se mi ale posledně rozlomil ten středovej, náhradní jsem sice vyhrabal, ale horko těžko - dokonce uvažuju, že na MBX, kde je nutný partii nad oknem vyvařit, použiju kilí držák..
Ale tvoje renovace má svý fanoušky, třeba někdo z krajanů nabídne řešení..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jak jsem psal, ty boční bych na renovaci měl, problém je jen doprava, když se mi ale posledně rozlomil ten středovej, náhradní jsem sice vyhrabal, ale horko těžko - dokonce uvažuju, že na MBX, kde je nutný partii nad oknem vyvařit, použiju kilí držák..
Ale tvoje renovace má svý fanoušky, třeba někdo z krajanů nabídne řešení..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: sak toho sa obavam ze to nahodim a bude to nekde fucat,,disky su docela v pohode,,velku dieru v disku som mal,, to som vyriesil po svojom,,
bude aj foto,,, a biele lemy ,ked to teda nebola origo biela pneu,, som videl na par dobovych foto,, tym padom je pre mna jasno,,,
som mal tušaka ze tieto srandy na clonky bude problem zohnat,, ja som to mal prerobene na uchyty ala 1203-ka,,,,
,,
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
som mal tušaka ze tieto srandy na clonky bude problem zohnat,, ja som to mal prerobene na uchyty ala 1203-ka,,,,
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Minott: Pokud jsou dosedací plochy patek plášťů nevyrezlý a nemáš náhodou mezi diskama kusy s úchylně velkou ďourou na ventilek, tak v klidu bez duší (nechystáš-li nějakej extrémní způsob užívání). S bílejma předkožkama zkušenosti ale nemám, na MB dle mě nepatřej (ale proti gustu..
).
Bižuterie ke clonám bude možná menší problém, středový držáky dost často praskaly (=sám mám málo), nadnormativní zásoby těch bočních v novějším plastovým provedení už jsem rozdal a v kovu mám jen nějaký kusy s olezlým pokovením a ještě v ČR. Ale kdyby bylo nejhůř..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bižuterie ke clonám bude možná menší problém, středový držáky dost často praskaly (=sám mám málo), nadnormativní zásoby těch bočních v novějším plastovým provedení už jsem rozdal a v kovu mám jen nějaký kusy s olezlým pokovením a ještě v ČR. Ale kdyby bylo nejhůř..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Páni dotaz,,
ako je to , nove gumy stare disky, bez duše, s dušou ?? ked tam budu aj biele lemy tam duša asi určite?? dik za rady,,
ps.: keby niekto mal navyše,,kupim,, vid nižšie,,
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ps.: keby niekto mal navyše,,kupim,, vid nižšie,,
-> dragon_cb_cz: Tak pokud by šlo, tak bych na jaře možná využil. Ještě budu měnit/kontrolovat pár jiných věcí, tak třeba můj problém zmizí a nebude třeba.
-> MVM: Jasné, spíš mi šlo o to jestli není nějaký fígl na ověření.
-> MVM: Jasné, spíš mi šlo o to jestli není nějaký fígl na ověření.
-> Martin14 18.10.19 10:23:16: Za předpokladu že máš v dobrém stavu rozdělovač,že i rozvody jsou v rámci mezí bez vůlí,tak je statický nastavení předstihu jedno z nejpřesnějších. Dynamicky stroboskop používám hlavně na kontrolu a rozsah odstředivé regulace.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Martin14: Stroboskop kdyžtak taky mám. Ale moc užitečná věc mi to nepřijde, sice to seřídiš na nějakou "tabulkovou" hodnotu, ale kolikrát to je daleko horší než "podle ucha". A s nepřesností danou "úhlem pohledu" se fakt netrap, to je naprosto zanedbatelné.
-> darklord: Chápu to spíš tak, že mu to vychází +- 5 stupňů při kontrole (protáčení motoru), ne volnoběhu (když nemá strobo).
-> darklord: Chápu to spíš tak, že mu to vychází +- 5 stupňů při kontrole (protáčení motoru), ne volnoběhu (když nemá strobo).
-> dragon_cb_cz: Já to auto nemám v Praze, ale pokud znáš někoho, kdo by zapůjčil, tak bych rád na jaře využil.
Akorát stejně i při použití stroboskopu se musí velikost předstihu odečítat ze stupnice na bloku vůči řemenici a už tam vzniká nepřesnost měření, protože záleží na úhlu pohledu.
Akorát stejně i při použití stroboskopu se musí velikost předstihu odečítat ze stupnice na bloku vůči řemenici a už tam vzniká nepřesnost měření, protože záleží na úhlu pohledu.
-> dragon_cb_cz: +-5 stupnov mi pride celkom pekny stav pri mechanickom rozdelovaci, myslim ze bezne skace predstih aj 10 stupnov hore dole na volnobeh...
-> Martin14: Lidí co mají v Praze stroboskop je kopice. Každopádně pokud to máš +- 5°, tak musíš mít solidní vůle v rozvodech a rozdělovači.
Pánové, využiji tohle téma. Jak ladíte předstih na 1000MB motorech. Pokud postupuji podle příručky, tak odečítaní ze stupnice na řemenici je tak +- 5 stupňů, když to přeženu. Existuje nějaký "garážový" fígl. PAL test ani stroboskop nikdo v okolí nemá. Díky
-> Bukaj: Jdu psát SZ
Ale platí stále,mám jich víc.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale platí stále,mám jich víc.
-> ondie: Ale jo, klidně za něco vyměním :)
Jen zjistit, za co![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jen zjistit, za co
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mám tu tenhle kus lišty,nechce to někdo vyměnit za jiný kusy lišt,nebo nehodí se to někomu ?
-> saskyn2: jo? A to tak bylo z linky nebo sis to tam dal ty/někdo jiný...z dostupných informací se nikde o této kombinaci nepíše
Mám úplně ty samý deluxe 67
-> krtecek: Dneska je obtížnější sehnat - koupit, ale svého času byl "spray na vinylové pĺasty běžně dostupnej, takže žádnej přechod ani nepoznáš.
Ještě by tedy mohlo jít o díl z protekčního vozu, vybavilo se mi, že kdysi takhle osazený MB jezdilo po jihočesku - prvním majitelem byl nějakej náměstek tuším z Jikovu (asi, už to nevím jistě) a pro něj jednobarevný tapecy svařili "na přání". Ale deluxový pochopitelně..
Ještě by tedy mohlo jít o díl z protekčního vozu, vybavilo se mi, že kdysi takhle osazený MB jezdilo po jihočesku - prvním majitelem byl nějakej náměstek tuším z Jikovu (asi, už to nevím jistě) a pro něj jednobarevný tapecy svařili "na přání". Ale deluxový pochopitelně..
-> Jozka: jak pod černou ..to někdo prelakoval nebo přetáhl jinou koženkou?? Mě se ty spoje zdaji být origo... žádná nit
-> krtecek 12.04.19 13:11:16: Kdybys zaškrábal nebo rozpitval, najdeš pod černou tu původní cca šedou - žádný jednobarevný tapece v sérii nebyly - a obklady těch několika posledních kusů z konce výroby, ve kterých se ocitly celočerný uni polotovary v podstatě kilí, vypadají úplně jinak.
-> krtecek: 68čky standarty z kraje roku je mívaly. Ale přesně od kdy do kdy, nevím. Celočerné jsem viděl s červenýma sedačkama.
-> hans1:
díkec nedělal takže 18
díkec nedělal takže 18
-> orf: 18mm, 20mm až škoda 100/110 te´d je otázka jestli už to někdo nedělal go.
čaute mám jeden technický dotaz na odborníky kdo by mě prosím poradil jakou velikost pístního čepu má můj motor:
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série
mooooooc děkuji
Je to ročník 1968 přesně ten mezi tip kde byl blinkr v blaťáku
číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série
mooooooc děkuji
-> maruz: Materiál se tváří jak přibližně dobová lepší koženka, kterou se čalounily dveře ředitelen..
Ale žádnýmu sériovýmu MB provedení to neodpovídá a ani ho to nepřipomíná - i když pěkný.
Ale žádnýmu sériovýmu MB provedení to neodpovídá a ani ho to nepřipomíná - i když pěkný.
Zdravím, můžou to být originál sedačky na škodu 1000MB? Či replika? Na omak to bylo jemné, spíš kůže než koženka. Majitel je má více než 25 let. Díky
-> hans1: no mě jde momentálně spíš o informační hodnotu
abych se mohl dovzdělat a být chytřejší...cena je dobrá tu neřeším..vím v jaké hladině se to pohybuje...ale chtěl jsem jen vědět co je a není origo
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)