Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3674 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 28.02.2012 do 06.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
12:21:35
15.01.2021
Jozka
-> Bukaj: 3 stejnej tok myšlenek..
11:49:41
15.01.2021
Bukaj
-> Jozka: Jo, taky jsem přemýšlel, jestli je to nějaký "montážní přípravek" neo výztuha, ale to uložení v tmelu svědčí o té druhé variantě...1
22:45:46
14.01.2021
Jozka
-> Bukaj 14.01.21 20:51:50: 47 trychtýř i aditace.. kabeláž v první sériový variantě o moc úspornější možná ani nebyla - hlavně montážně.. Na tom dalším obrázku mě zaujala trubková výztuha kapoty - tu jsem nikdy předtím snad ještě nikde nezahlýdl 9.
21:45:47
14.01.2021
Bukaj
-> Milan 136: Jo, "na hlavě" jsem napsal jako info, kde hledat 4

Ale zdá se mi, že nezasahuje až do sacího potrubí a že je nad větví výfukového...
21:31:36
14.01.2021
michael
-> Milan 136: Také bych řekl,že je na potrubí.
21:26:47
14.01.2021
Milan 136
-> Bukaj 14.01.21 21:25:29: Ten nátrubek je podle mě na potrubí, ne na hlavě.
21:25:29
14.01.2021
Bukaj
-> michael 14.01.21 21:08:19: Dvoukarburace, jo? Tam je zajímavý ten nátrubek na hlavě - že by uvažovali o kapalinou vyhřívaném sacím potrubím, k jehož realizaci nakonec nedošlo ani u prototypu? Nebo vidím blbě?9
21:12:40
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 21:08:19: 9 parada,,,takéto prototypy ma vždy bavili,,14
21:10:25
14.01.2021
Minott
21:08:19
14.01.2021
michael
Tohle je také dílo.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od michael vložen 14.01.2021 21:08:19
21:07:16
14.01.2021
Bukaj
-> Minott: No, možná lepší řešení, ale delší kabely. Šetřit se muselo už tehdy...
21:05:53
14.01.2021
Minott
-> michael 14.01.21 16:32:56: aj ta kabelaž je zaujimava,kade ju tahali,,uz som to videl aj na inej foto,,5 4
20:51:50
14.01.2021
Bukaj
-> Jozka: Mně se vždy zase líbilo to řešení odvětrání klikovky tím trychtýřkem přímo do dna filtrboxu - to by šlo líp čistit, než ta kapsa s rantlíkem, kudy vytéká zkondenzovaný olej přes pertl až ven6

A ADITOVANÝ OLEJ je funny :)
18:23:17
14.01.2021
Jozka
-> michael: Ten předsériovej plechovej obal ventilátoru topení vždy potěší oko..5
16:32:56
14.01.2021
michael
23:15:40
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Prsty mi fakt vystačej jen na to, abych lapil i tu malou optickou MB vložku jen za sklo, takže.. Užovková je ještě horší, jednak 160, druhak míň příznivej tvar..
22:23:57
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Aha, až takto krkolomně? Já to provádím přesně, jak píšeš, že to neděláš3

Jinak u Mka je to taky dost pakárna - ta parabola je větší a těžší a navíc při vracení na místo má furt tendenci se vysunout objímka parkovačky ze silikonového držáčku7
20:57:43
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 20:33:46: Pomáhám si nohou (kolenem), abych nedržel vložku jen tak v luftě, takže levou rukou jen přidržuju a pravou napichuju v poloze vykopený kolem nejnižšího bodu hrnce.. Při napojení shora bych jí nejspíš musel držet minimálně kolmo, resp. natočenou kolem svislý osy a to by asi dobře nedopadlo..8
20:40:51
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Hlavně mě napadlo až teď že jsem to mél hodit do obludária ... ale adventní alkoholismus blokuje zdravý myšlení. 1
20:33:46
25.12.2020
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 25.12.20 15:20:33: Dost divokej "fotošop"...

...možná ještě před nástupem digitální techniky3

-> Jozka: A jaký je Tvůj postup?1
19:19:51
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj 25.12.20 12:47:34: Bych musel změnit svůj postup při výměně žárovky - resp. sehnat si k takový operaci pomocníka, s mejma krátkejma prstama by při takové konfiguraci příliš riskantní.4
15:20:33
25.12.2020
moucan - zrušená registrace
Tohle už tu bylo? Dneska mi to poslal kamarád.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 25.12.2020 15:20:33
12:47:34
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak logické by bylo, aby drátek šel od samečka fastonu na objímce nejkratší cestou - tedy doprava dolů (při pohledu zepředu, tedy doleva dolů při správném názvosloví "po směru jízdy") - u většiny aut, se kterými jsem měl tu čest, to tak také bylo...4
12:27:48
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hmm. Nu, odhaduju, že sériová propojka by měla problém nahoru dosáhnout - ale nezkoušel jsem.
12:09:41
25.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Domnívám se, že tak, aby mělo očko kontakt s kostrou (blatníkem), tedy pod rámeček i pod gumku...

...a mrknul jsem do dílenské příručky, kde je sice foto předsériového vozu (s prototypovou šipkou na blatníku), ale kablík vede k hornímu šroubu a očko je pod rámečkem. Sice jsem většinou u těch aut našel kablík od spodního šroubu, ale jak jsem psal - nerozebíral jsem žádné "panenské" MB...
11:42:34
25.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Doplňující otázka - očko patří "navrch", čili nad rámeček, nebo bylo původně zasuný pod ním? Nacházel jsem v minulosti obě varianty..
10:07:34
25.12.2020
Bukaj
-> hans1: U kostry je to, jak psal Jožka - pod jedním ze spodních šroubů očko a kablík s fastonem na připojení k objímce žárovky (odkud se přes plechový jazýček kostří patice obrysovky). Od fastonu kablík pokračuje do třípólové "patice" hlavní žárovky.4
13:31:11
24.12.2020
Jozka
-> Bukaj 24.12.20 09:20:40: Nu, před uložením jsem ladil pro větší srozumitelnost a "zadní kapota" mě poněkud vypadla.. Ale napadlo mě, že nahmatám prastarou kovozemedělskou příručku, ze který to dost možná vydedukuju.



-> hans1: Mám tu pár let tři zadní vzpěry in progress, vyrobený "pružiny", nazinkováno.. jen to zbývá snýtovat.



U světel (a kdečeho jiného) jsem taky skončil vždy extra kostrama, tak už si nejsem jistej přesným provedením - ale je to jen přes ty šroubky, jak píšeš - pod vnějším spodním tuším očko, z něj kostra na obrysovku a patici hlavního světlometu. Nic moc fce a ještě to očko překáželo vyjímání i vkládání paraboly.
11:09:33
24.12.2020
hans1
-> Jozka 23.12.20 17:43:04: tento typ zajištění bych měl mít ale nevím co přesně myslíš.

jak bylo řešeno vodivé spojení kostry pro přední světlo?Kostra se bere z objímky-faston a propojí se na násuvnou objímku to je jasné ale kde to bere kontakt s blatníkem ?spoléhalo se pouze na boční dotek třech šroubů co drží hrnec ?V ploše se to nedotýká protože z obou stran je gumové těsnění...Dřív jsem to řešil přímo drátem na kostru ale chtěl bych to mít pokud možno origo.
09:20:40
24.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Celkem dlouho mi trvalo, než jsem si uvědomil, o jaké vzpěře že je řeč (hledal jsem souvislost s vodní pumpou, neboť v textu níže není specifikována "vzpěra kapoty") 6

...ale nepotěším Tě - nemám tucha...
17:43:04
23.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Dneska jsem kápl na tu rozvolněnou řemenici vodní pumpy a mám jasno - fakt tam žádný svary krom toho mezi nábojem a unášecím kotoučem nikde nejsou. Jen dvě lisovaný misky (mělčí vnější a hlubší vnitřní) vložený do sebe, v nich nasypanej ten náboj s unašečem a 4. nýty.



A když jsem u nýtů - originální délka těch dvou, kterým je na vzpěru (novější variantu jako u kil) nanýtována aretační "pružina", asi známa nebude - což ?
13:46:59
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: Hlavně někdo, kdo si to pamatuje - auta jsem rozebíral i jako první, ale v době, kdy mě zajímala více fčnost, než originalita..



Jinak ty profily s břitama jsou mezi podběh a blatník dost k ničemu, jsou příliš tuhý a usadit s nima Z blatníky tak, aby někde nebyla škvíra, je velice obtížný - spíše sci-fi.



Napadlo mě teď, jestli jsem si před těma 30ti lety instrukční tabule (kus profilu přidrátovenej + čislo profilu) v tý budějovický mototechně náhodou nefotil..



E: Jinak existuje i XXL spermie - výška 1.5 větší, než klasika - ale ta na MB nepatří skoro jistě. Ale s tou ses už nejspíš potkal taky..
upraveno 1x, naposled 19.12.2020 13:49:09
12:52:22
19.12.2020
Bukaj
-> Jozka: Tak snad se najde někdo, kdo rozebíral zaručeně původní auto 6

-> moucan: Prvomodelové kilo mělo dle katalogu stejný profil těsnění kufru, jako MB od 18. série, takže profil "dvoupankáč" - díky za info4



Jinak katalogy tvrdí, že MB mělo gumu mezi zadní podběhy a blatníky stejnou po celou dobu a byl to stejný profil (12-342-94840), jako guma kufru od počátku výroby do 17. série - tedy ten profil bez břitů (nepunk) a od 18. série byla jiná guma kufru (profil 12-523-94840) - stejný profil, jako prvomodelové kilo, ale jiná délka).

Dále z katalogů lze vyčíst, že kilo mělo "dvoupankáče" v kufru minimálně do 45. série (nejnovější katalog, který mám, je 1975) a také to, že kilo mělo od počátku výroby minimálně do 45. série jiný profil těsnění mezi zadní podběhy a blatníky (profil 12-802-94840) - že by "trojpankáč"?

5
08:00:07
19.12.2020
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Dvojpankáče mám jako těsnění kufru a je to 100% origo původní ač 100L prvomodel ale myslim že tam moc změn nenadělali. A spermii jsem teď při sundavání blatníků našel jak ty říkáš mezi podběhem a blatníkem a ještě mezi čílkem blatníku a kastlí. Ale tam už za původnost neručim.
01:52:36
19.12.2020
Jozka
-> Bukaj: 3 Mám úplně stejný poznatky, jak ty (=chaos).

Všechny tyhle profily mám doma, na 4-obrázku jsem ty spodní vlnovce našel jak v metráži mezi ND, tak i na autech, ale bohužel již rozebíraných..

Takže mohu přispět pouze informací s nevalnou vypovídací hodnotou - totiž. že toho děsně tuhýho trojpankáče mi fakt prodali v roce 1990 v Mototechně v Budweisu (ve speciálním oddělení gumopryžovém) jako těsnění kufru.. 5
00:46:21
19.12.2020
Bukaj
...a dále tu mám dva velmi podobné profily - dvojpankáč a trojpankáč

Jeden z nich by měl být mezi zadní podblatníky a blatníky, ale který?

Nebo je to jen evoluce téhož profilu v průběhu výroby? Často je inzerován též jako těsnění kufru - byl někdy v tomto případě na nějakých MBčkách jiný profil, než ten, který znám já (bez "břitů" nahoře, naopak s lehce vpadlým prostředkem)...

Jinak ten dvojpankáč je oproti trojpankáči z o dost měkčího a lehčího materiálu (více vzduchových bublinek v gumě) - platí to pro všechny vzorky z různých zdrojů, takže to není náhoda...6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 19.12.2020 00:46:21
00:39:57
19.12.2020
Bukaj
Rád bych si ujasnil jednu věc a tou jsou gumové profily, použité v průběhu výroby na MBčkách.

Především mi jde o gumy, které na pohled nejsou vidět - gumy pod blatníky. Ještě se mi nepoštěstilo se šťourat v MBčku, které dosud nemělo sundané blatníky, takže se pod blatníky dá najít ledacos - ale co je "správně"?

Profily na fotce, co se mi dostaly při úklidu pod ruku:

1) vlevo nahoře (pracovní název "one eyed Pacman ghost") - domnívám se, že jde o původní tvar profilu mezi kastli a chladič - je to tak?

2) vpravo nahoře (pracovní název "spermie") - tento je ten jediný? správný mezi podběh a blatníky - je to tak?

3) vlevo dole ("dvouvlnka", "mekáč") - byl tento profil z výroby na nějakém MB? Třeba mezi prahem a patkou blatníku?

4) vpravo dole ("zmije") - a co tento profil? U jakých vozů byl použit ve výrobě?



5
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 19.12.2020 00:39:57
20:27:13
22.11.2020
Jozka
-> moucan: Úplně stejný nejsou, ale možná se liší jen délkou - kilí prvomodelovou jsem sice v ruce nikdy neměl, ale hrdla jo a ty mají u obou aut stejný průměry.



Bohužel z hlavy nevím jistě.. a to jsem dneska manipuloval jak MB s nádrží, tak z kilí nádrže vyříznutou část s nádtrubkama..8
20:06:51
22.11.2020
moucan - zrušená registrace
Přifařím se sem s dotazem ať nezakládam nový téma. Budete někdo vědět jakej průměr má MBčková hadice hrdla nádrže a jestli je stejná s hadicí na prvomodelovym hrdle 100vky? Dík.
19:35:22
22.11.2020
Jozka
-> Bukaj: Tak to fakt nevím.. jsem si nikdy nedělal celkovej přehled změn a úprav, změny číslování či šíbování slepicema sice vnímám, ale vždy jsem jen zkoumal konkrétní tykve.
15:04:04
22.11.2020
Bukaj
-> Jozka: A není náhodou odlitek stejnej a rozdíl jen v opracování?
12:09:25
22.11.2020
Jozka
-> SO545 21.11.20 18:41:27: Řekl bych, že tohle číslo odlitku mám na 110 L hlavě - ale nejsem si jistej a teď naprosto netuším, kde mi hlava stojí..8

A ani fotku nemůžu najít..
09:19:36
22.11.2020
hans1
105 oproti 1000covkové(asi i stovkové) hlavě má rozdílné delší vahadla-tyč a nedá se zaměnit (hlava jo, vahadlovka se musí předělat)
08:41:33
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Koukni na spalováky - pokud budou mít vydutí, je to 110 LS/R, jinak 100od 110 odlišíš změřením "můstků" mezi spalováky. 110 je má užší. Ale přesné hodnoty z hlavy nevím a nemám aktuálně kde oměřit...
08:28:50
22.11.2020
SO545
-> Bukaj 22.11.20 08:25:39: tak to poznam aj ja ...nafotim spalovaky ?

Niekto ju pretrel a Indian uz nieje oznaceny farebne



Na mojej 100 mam novu hlavu zo 105 a rok 73 ktory som dekodoval aj ja sedi k autu.

Ak by to bola klasicka 100 potesila by. Mal by som motor ako s fabriky.
upraveno 1x, naposled 22.11.2020 08:30:56
08:25:39
22.11.2020
Bukaj
-> SO545: Z těchto dvou fotek poznám jen to, že je to škodovácké OHV a rok výroby 1973...
18:41:27
21.11.2020
SO545
vopred velmi pekne dakujem.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od SO545 vložen 21.11.2020 18:41:27
18:39:53
21.11.2020
SO545
vie niekto urcit z akeho motora to pochadza ?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od SO545 vložen 21.11.2020 18:39:53
10:03:02
09.11.2020
Kilián
-> hans1: ok,díky
14:24:40
07.11.2020
hans1
-> Kilián: 1000,100-31/27 mm,1100,110-32/28mm,105 31/27mm ale tyto rozměry si ověř,mám to tak zapsáno ale nevím kde jsem ty informace vzal jestli jsem to skutečně měřil
Extreme Tyres