skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
11:47:54
11.04.2017
11.04.2017
Bukaj
-> krtecek: Zajímavé. Buď je to nějak upravené (ten nátrubek na kilí karbec, řerné spony a dirka na vratnou pružinku tomu nasvědčují), nebo je to z úplně jiného vozu. Nemůže to být z nějaké evoluce 1202/1203? Ale tam by zase neměla opodstatnění ta ploška na složení držáku kapoty...
11:15:32
11.04.2017
11.04.2017
krtecek
-> Jozka: super...no něco s tím podělám.. buď si seženu ještě nějakej a tohle budu mít jako kuriozitu nebo tu barvu oškrábu a nechám nalakovat jak to má být, abych mohl mohl onanovat nad tím jak to mám super echt dobový do posledního detailu
09:45:46
11.04.2017
11.04.2017
Jozka
-> krtecek: Bych se tím netrápil..
Ale filtr máš zvláštní - a hodně podobnej tomu, kterej jsme kdysi probírali - akorát ten byl na 1100 dlouhou vložku a BS-ko, tou trubičkou navíc si už nejsem po těch letech jistej (spíš ale nebyla). Barvu měl skoro stejnou (ale odstín hodně kolísal i v sérii (od bledý šedozelený až po tmavej tyrkys skoro do modra) a padla i hypotéza, že je z nějaký chladící jednotky, ale kdosi to zas vyvracel snad držákama..
Nu, zbývá jedině zkusit, co je pod tou barvou, jak tu už padlo, přeletování nátrubků se poznat nedá, pokud by úpravce použil mosaz jako fabrika.
Ale filtr máš zvláštní - a hodně podobnej tomu, kterej jsme kdysi probírali - akorát ten byl na 1100 dlouhou vložku a BS-ko, tou trubičkou navíc si už nejsem po těch letech jistej (spíš ale nebyla). Barvu měl skoro stejnou (ale odstín hodně kolísal i v sérii (od bledý šedozelený až po tmavej tyrkys skoro do modra) a padla i hypotéza, že je z nějaký chladící jednotky, ale kdosi to zas vyvracel snad držákama..
Nu, zbývá jedině zkusit, co je pod tou barvou, jak tu už padlo, přeletování nátrubků se poznat nedá, pokud by úpravce použil mosaz jako fabrika.
09:33:27
11.04.2017
11.04.2017
krtecek
-> Jozka: noo tuhle fotku jsem nemohl najít..vím, že tu někde byla..v tom případě já mám zas něco co nikdy nikdo neviděl...barvu nikdo nezná a když se odrazím o těch informací co jste mi teď dali tak trubička extra svislá dolů je na 100, ale zakončení hlavní trubky je zaobleno takže to zas je na 1000 a teď si vyber
09:26:26
11.04.2017
11.04.2017
Jozka
-> krtecek: Nu, napadlo mě, že dlouhej filtr by mohla být nějaká pozdní 1100 i s tím přídavným odvzdušněním, jako měly kila.. Ale taky mohl někdo odpájet kvůli montáži novějšího karbu původní nátrubek a nahradit ho kusem ze stovkovýho filtru. Kdoví..
Klasika filtr na 1000 má kladívkovou povrchovku zelenou (nebo by se dala ta barva pojmenovat jako tmavě tyrkysová), horní půlku zplacatělou a nátrubek se zaobleným koncem. Spony samozřejmě pozink, díra kulatá a délka na krátkej filtr.
Na foto, spodní dva, horní je kilo (100L).
Klasika filtr na 1000 má kladívkovou povrchovku zelenou (nebo by se dala ta barva pojmenovat jako tmavě tyrkysová), horní půlku zplacatělou a nátrubek se zaobleným koncem. Spony samozřejmě pozink, díra kulatá a délka na krátkej filtr.
Na foto, spodní dva, horní je kilo (100L).
07:35:50
11.04.2017
11.04.2017
krtecek
-> Jozka: pff ty jo...otvor je kulatej to vím 100% to jsem si všiml..ale filtr...hm..no rozdělaný jsem to měl...myslím, že malej..
07:33:45
11.04.2017
11.04.2017
krtecek
-> hans1: aha super...tak mé nedostatky jsou asi ještě větší než jsem doufal..já si naivně myslel, že je to k tomu ..a jak teda má vypadat ten co tam patří? :-/ píšeš malá trubička...ta svislá??
22:32:02
10.04.2017
10.04.2017
Jozka
-> Duri 10.04.17 15:33:43: Chemopren na tomhle plastu bohužel nic moc..
-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?
-> hans1: A podle rovný plochy k prevenci kontaktu se vzpěrou kapoty to na kilo zas není..
-> krtecek: Vleze se do toho dlouhej nebo krátkej filtr ? A otvor na karb je pro BS-ko kulatej, nebo EDSR velkej oválnej ?
21:04:04
10.04.2017
10.04.2017
hans1
-> krtecek: No tak hlavně to není filtr na 1000,ale na stovku podle malé trubičky.Takovou barvu jsem ještě neviděl ale neříkám že to není originál a pera uchycení by měly být zinkované.Zkus se podívat na meně přístupná místa zeškrábnout barvu někde v lemu atd.Většinou co jsem viděl tento filtr byl tmavě modrý.
19:37:10
10.04.2017
10.04.2017
krtecek
k mému odpolednímu dotazu ohledně barvy filtrboxu MB 67" přidávám nějaké foto...co je to za barvu? možná to zkresluje, ale je to spíš šedá...zelenou v tom moc nevidim
15:33:43
10.04.2017
10.04.2017
Duri
-> Jozka: Dakujem, aktualne som si dal vyrezat nove zrkadlo (zial mal len 3mm) a skusam ho prilepit chemoprenom o ten plastovy podklad. Potom to skusim zamaskovat starou gumou. Ci to bude drzat a kolko to vydrzi, uvidime...
12:04:57
10.04.2017
10.04.2017
Jozka
-> Duri: Budu taky potřebovat a aktuálně netuším - kdysi jsem nějakej profil sehnal (z venkovního zrcátka), tvarově odpovídal, ale nebylo to ono, měl tendenci tvořit kruh a byl "silnější" než plastovej podklad.
-> krtecek: Jeden takovej už jsem viděl - jak špinavá baňka na olejovej filtr.. tehdy dopátráno, že patrně náhradní díl, ale ne na 100%.
-> krtecek: Jeden takovej už jsem viděl - jak špinavá baňka na olejovej filtr.. tehdy dopátráno, že patrně náhradní díl, ale ne na 100%.
12:01:40
10.04.2017
10.04.2017
krtecek
-> Petr98: schválně jestli si vzpomenu jak budu v garáži tak to nafotim co mám...o tom míchání těchto barev jsem už četl..a od kdy do kdy byla tady ta míchaná??
11:59:38
10.04.2017
10.04.2017
Petr98
-> krtecek: neco mezi modrou a zelenou kladivkovou. Domichavali jsme to.
11:56:45
10.04.2017
10.04.2017
krtecek
Neví někdo podle jakého klíče bych zjistil jakou barvu má mít originál kladivkový filtrbox pro MB 67" ?? troufám si tvrdit, že mám nějakou divnou šedou a podle struktury barvy bych řekl, že je původní a nebylo to lakovaný znovu..
11:21:32
10.04.2017
10.04.2017
Duri
Ako riesite gumu vnutorneho zrkadla (vacsieho)? Moja je asi o 10% vacsia a tvrda.
Vyraba to niekto, alebo da sa to kupit u niekoho?
Vyraba to niekto, alebo da sa to kupit u niekoho?
07:24:55
05.04.2017
05.04.2017
krtecek
-> hans1: to je jasný...já to napsal velmi jednoduše.. :)
22:57:23
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> zralous: No dvě, kdyby náhodou..
19:41:56
04.04.2017
04.04.2017
zralous
-> Jozka 04.04.17 07:53:56: No jasně, jedna sada, nebo rovnou 2? Říkal že do 2 týdnů by měl mít připraveno k expedici, chybí mu ty bílé lemovky. Na sametkách už se konečně taky pracuje, kolik tedy sad?
15:52:36
04.04.2017
04.04.2017
hans1
-> krtecek: Tak zásadní problém je podle mě hlavně to že plastové díly se nevylejvají jako sádrové bábovičky i když neříkám že to nejde.Např.www.elakov.cz/formy.php
12:46:46
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> Petr98: ok, dík.
11:52:57
04.04.2017
04.04.2017
Petr98
-> Jozka: bohuzel kdyz jsem ji mel v ruce, nezeptal jsem se na cenu. A od te doby na to neprisla rec. Zkusim zjistit.
11:50:44
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> krtecek:
09:50:11
04.04.2017
04.04.2017
krtecek
toho Ledra jsem myslím kontaktoval na začátku roku a říkal mi, že mi to neudělá...že prej sice má formičku, ale nemá nikoho kdo by mu to do ní vylil...takže smolík...že obvoval všechny co to dělají a na poptávku třeba 300ks nemají zájem...
08:15:16
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> krtecek: Tak až takovou cenu jsem ani nezaznamenal - nu, měl jsem si zásobní koupit už dávno, jenže se mi začátkem století zdály ty tři kousky plastu za 1500 drahý..
-> Petr98: A Ledrpreis byla kolik ?
-> Petr98: A Ledrpreis byla kolik ?
08:01:24
04.04.2017
04.04.2017
Petr98
Replika je hodne pekna. Mel jsem ji v ruce od pana Ledra a opravdu vypada sikovne. Pokud je ta nize origo, tak cena dobra. Nedavno sla s blinkrama nekde na aukru myslim, za 9000+
07:59:25
04.04.2017
04.04.2017
krtecek
-> Jozka: no poslední origo sada nepoužitá byla na aukru za 17500,- což je ranec jak cyp...já jsem zatím na netu našel jen formičku na blinkry..ale, že by někdo udělal repliku to jsem nenašel..dělají max repliky starých blinkrů..tj
07:54:30
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> Bukaj: Zapátrej !
07:53:56
04.04.2017
04.04.2017
Jozka
-> zralous 03.04.17 20:02:28: Nu, všechno tomu nasvědčovalo.. dokonce i porovnání profilů, přestože zbědovaných, použitých do roztrhání těla. Ten rozdíl se sice nezdá moc velkej - ale je-li k dispozici původní, že bych se s tebou jako obvykle "svezl" za jedno poštovný ?
23:20:45
03.04.2017
03.04.2017
Bukaj
-> Stepix: Žádné další info, než to, že existuje, nemám.
23:08:42
03.04.2017
03.04.2017
Stepix
-> Bukaj: nějaké info o replice? díky
21:45:59
03.04.2017
03.04.2017
Bukaj
-> PatRS 03.04.17 19:50:08: Tak to je ještě slušná cena - pokud je to originál
-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...
-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...
21:18:19
03.04.2017
03.04.2017
PatRS
-> Petr98: mal by to byt povodny diel. Ma drobne skrabance na povrchu asi zle skladovani. Trosku to prelestim a bude fajn.
21:15:24
03.04.2017
03.04.2017
Petr98
-> Tomaso435: Však to je replika ne?
20:02:28
03.04.2017
03.04.2017
zralous
-> Jozka: Tak potvrzeno panem Svobodou... Dveřní profil byl pro všechny iXa od počátku do konce výroby stejný a LIŠIL se od sedanového. Má je v nabídce a já už mám objednanou sadu
19:55:37
03.04.2017
03.04.2017
Tomaso435
-> PatRS: už aby to někdo začal dělat v replice za 1500,-
19:50:08
03.04.2017
03.04.2017
PatRS
Zdar chlapi. Vcerajsi nakup u p.Ledra lista za 180 euro. Smerovka bez skla za 40. Druhu smerovku som kupil u ineho predajcu za 20.
12:37:00
03.04.2017
03.04.2017
Jozka
-> zralous: Dospěl jsem ke stejnýmu závěru - bohužel detaily už jsem lehce pozapomněl - ale vím, že jsem i přeměřoval skelet, protože ty těfnění se snad i jinak jmenujou, než u sedana.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
12:09:27
03.04.2017
03.04.2017
zralous
-> Jozka: Já si myslím, že to tam nepatří! Na tom L lemu to vůbec nesedí, na rovných částech to ještě tak nějak drží, ale v záhybech to leze dolů.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
21:13:58
02.04.2017
02.04.2017
zralous
-> Petr98: Nějaká 69?
14:05:18
02.04.2017
02.04.2017
Jozka
-> zralous: Nevím bohužel. Na mým prvním to bylo taky jen upravený na hadice - v tom koutě, co zmiňuješ to vůbec nesedělo a nad předníma bočníma oknama navíc vlastní vahou odpadávalo - ale byl to rok 67.
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
13:08:47
02.04.2017
02.04.2017
zralous
-> Jozka: když jsme u těch MBX, nemáš ponětí jak to bylo s těsnicí gumou dveří, resp. bočních oken? Dle roku výroby i demontovaných původních gumek by tam měla být pirela (od 18.série), ale lem na prakticky celém obvodu dveří/oken mám jako na sérii 4-17. Nějak mi to k tomu nesedí a ani montáž není jednoduchá. V takovém tom S-ku u palubní desky mi pirela vůbec nedrží.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
10:43:55
02.04.2017
02.04.2017
Jozka
-> Petr98 01.04.17 20:22:15: Pár MBX před ukončením výroby skutečně vzniklo naskládním do "pozičkovejch" karosérií, odloženejch v krušných začátcích vracení aut z reklamací kvůli kroucení a zatejkání.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
08:12:23
02.04.2017
02.04.2017
Bukaj
-> Petr98: Moje Gčko má taky pozičky a dle čísla motoru 15. serie. Expedováno 25.10.67