skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Replika je hodne pekna. Mel jsem ji v ruce od pana Ledra a opravdu vypada sikovne. Pokud je ta nize origo, tak cena dobra. Nedavno sla s blinkrama nekde na aukru myslim, za 9000+
-> Jozka: no poslední origo sada nepoužitá byla na aukru za 17500,- což je ranec jak cyp...já jsem zatím na netu našel jen formičku na blinkry..ale, že by někdo udělal repliku to jsem nenašel..dělají max repliky starých blinkrů..tj
-> Bukaj: Zapátrej !
-> zralous 03.04.17 20:02:28: Nu, všechno tomu nasvědčovalo.. dokonce i porovnání profilů, přestože zbědovaných, použitých do roztrhání těla. Ten rozdíl se sice nezdá moc velkej - ale je-li k dispozici původní, že bych se s tebou jako obvykle "svezl" za jedno poštovný ?



-> Stepix: Žádné další info, než to, že existuje, nemám. 

-> Bukaj: nějaké info o replice? díky
-> PatRS 03.04.17 19:50:08: Tak to je ještě slušná cena - pokud je to originál
-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...

-> Tomaso435: Replika už se vyrábí, ale asi nebude za 1500...
-> Petr98: mal by to byt povodny diel. Ma drobne skrabance na povrchu asi zle skladovani. Trosku to prelestim a bude fajn.
-> Tomaso435: Však to je replika ne?
-> Jozka: Tak potvrzeno panem Svobodou... Dveřní profil byl pro všechny iXa od počátku do konce výroby stejný a LIŠIL se od sedanového. Má je v nabídce a já už mám objednanou sadu

-> PatRS: už aby to někdo začal dělat v replice za 1500,-
Zdar chlapi. Vcerajsi nakup u p.Ledra lista za 180 euro. Smerovka bez skla za 40. Druhu smerovku som kupil u ineho predajcu za 20.
-> zralous: Dospěl jsem ke stejnýmu závěru - bohužel detaily už jsem lehce pozapomněl - ale vím, že jsem i přeměřoval skelet, protože ty těfnění se snad i jinak jmenujou, než u sedana.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
Kontakt patrně nemám (resp. nenašel jsem), ale s chlapíkem jsem buď v Běšinech nebo ve Volyni vloni mluvil, snad se někde objeví znova.
Těsnění + lemovku jsem pořídil kdysi na Pragos-u, takže přesnej původ neznám, nicméně se mi celkem pozdávalo - když si vzpomenu, kde se válí, příště předvedu.
-> Jozka: Já si myslím, že to tam nepatří! Na tom L lemu to vůbec nesedí, na rovných částech to ještě tak nějak drží, ale v záhybech to leze dolů.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
Katalog jak píšeš, v tomto ohledu nesdílný.
MBX pěkný, máme kontakt na majitele?
-> Petr98: Díky
Máte někdo zkušenost s druhovýrobním těsnění s lemovou od Svobody, či ze od bratrů Slováků?
Viděl jsem kdysi jedno renovované MB, kde bylo tohle těsnění nové, ale materiál se mi vůbec nelíbil, byla to jakási pěna, která se v ohybech prapodivně lámala a muchlala. Od koho to bylo ale nevím. Třeba už změnili recept.
-> zralous: nee, vše 67/68
-> Petr98: Nějaká 69?
-> zralous: Nevím bohužel. Na mým prvním to bylo taky jen upravený na hadice - v tom koutě, co zmiňuješ to vůbec nesedělo a nad předníma bočníma oknama navíc vlastní vahou odpadávalo - ale byl to rok 67.
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
Když jsem ty těsnění před pár lety zkoumal, tak jsem žádný X s origo Pirelli profilem nenašel - kdo ho měl, tak se přiznal, že nesehnal (tehdy totálně nedostupný) původní profily a proto doupravil.
Už jsem od tý doby leccos pozapomněl, ale katalog mi tehdy tuším taky moc nepomohl, nakonec jsem nabyl dojmu, že ty těsnění se používaly jen v tý první variantě a ještě s malinko jiným průřezem, nežli u sedanů, ale jistej si tím úplně nejsem.
Asi bude třeba dát další kolo výzkumů, mohlo by pomoct, že těch MBX už je k vidění mnohem víc - zajímavý pro tebe by asi mohl být jeden kousek na V, dotaženej z nekutilské lokality, čímž s nadějí na původnost..
Tenhle:
-> Jozka: když jsme u těch MBX, nemáš ponětí jak to bylo s těsnicí gumou dveří, resp. bočních oken? Dle roku výroby i demontovaných původních gumek by tam měla být pirela (od 18.série), ale lem na prakticky celém obvodu dveří/oken mám jako na sérii 4-17. Nějak mi to k tomu nesedí a ani montáž není jednoduchá. V takovém tom S-ku u palubní desky mi pirela vůbec nedrží.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
Mám stále větší nutkání použít těsnění s bílou lemovkou.
-> Petr98 01.04.17 20:22:15: Pár MBX před ukončením výroby skutečně vzniklo naskládním do "pozičkovejch" karosérií, odloženejch v krušných začátcích vracení aut z reklamací kvůli kroucení a zatejkání.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
Ono stejně - při kusovce, bastlený vedle výrobní linky skoro na koleně, se asi nelze úplně spoléhat na katalogový specifikace.
-> Petr98: Moje Gčko má taky pozičky a dle čísla motoru 15. serie. Expedováno 25.10.67

-> Jozka 29.03.17 00:15:57: Takže další MBX, se kterým jsem se setkal, má taky přelepenou první stránku, na první stránce z fabriky přeškrtnutý červený rok výroby 1968 na nad tím nový červený rok 1967. Na štítku 1968, prodáno březen 68. Dle čm 15 série, tudíž model 68 s blinkrama a auto má pozičky. Druhé mbx ten samý případ - dle čísla 15. série a má pozičky. A teď se v tom vyznej....
-> Petr98: Hmmm
A štítek je dokonce v češtině...

Helemese. Turista na prodej. Jsem nevěděl, že to bylo na štítku
auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000-MB-original-st av.php

auto.bazos.cz/inzerat/... /Skoda-1000-MB-original-st av.php
Ja mam treba na stitku na mbgcku prekleplou dvojku na jednicku. Se s tim v Bolce nemazali.
No já bych řekl, že spíš to provedení je tak mistrné, že se toho v 99% případů technik nevšimne
A spousta těhle aut už má TP stejně vyměněný za nový. Mimochodem někdy před rokem přišlo nařízení z md že pokud v tp není oficiální místo na razítko, tak mají odmítnout udělat stk. Takže já mám TP asi tak na dvě technický....


-> saskyn2 28.03.17 23:48:22: Jo, s takovejma techničákama jsem se taky už setkal, ale že by s tím byl někde problém jsem nezaznamenal. Ale je možné, že na STK už dělaj mladší lidi, kteří tuto běžnou věc nepamatují a těch pár desítek či stovek MB, které na tu konkrétní STK za dva roky přijedou se rozmělní mezi různé techniky, takže ta cca max 1/5 přelepených techničáků už pro ně může být exotická záležitost

Zrovna ty MBX 67-68 mají ty první dvě strany přelepený možná všechny (první kdovíproč, vespod je text stejnej, na druhej pod přelepem opravdu uvedený hmotnostě odpovídající povedení 1966).. a zatím to nevadilo, pokud vím.
Když už tady řešíte STK, tak kolik z Vás má přelepenou první stránku v techničáku(asi měli starý tp se starým označením 990 a špatnou váhou nebo co já vím, rozlepovat to nechci) tak prostě na tu první stránku ve fabrice nalepili další list. Viděl jsem to takhle asi na 3 embéčkách, takže je to 100% z fabriky. Minule na to technik kroutil očima víc než když jsem přivezl plato bez vinka



-> Petr98: Důvod asi těžko zjistíme - ale mám docela Obamu, že by s tím v dnešní době čím dál usilovnějšího blbnutí mohl být problém na STK.

-> Jozka: jj, je to tak. Vsechny aspekty (chladič, dynamo, regler, stity atd) značí 67 rok a na stitku je 68.
-> Petr98: Fakt ?
To už nevypadá jako chyba, ale jako nějakej velmi záhadnej záměr..




-> Jozka: Jojo, taky makame na listopadovem a ma na stitku 68 

-> Petr98: Nejčastěji je uvedeno:
(67-68 - cca 10 aut)
vlastní: 767 užitečná: 375 celková 1172 tlaky: 513 + 659
(69 - 5x)
vlastní: 780 užitečná: 375 celková 1185 tlaky: 505 + 680
(66 - 1x)
vlastní: 767 užitečná: 350 celková 1147 tlaky: 504 + 643
E: Velká legrace je, že jsem až teď zjistil, že u mýho X, prodanýho v listopadu 1967, je na štítku vyražen rok výroby 1968. Patrně už z boleslavský manufaktury :-(.
(67-68 - cca 10 aut)
vlastní: 767 užitečná: 375 celková 1172 tlaky: 513 + 659
(69 - 5x)
vlastní: 780 užitečná: 375 celková 1185 tlaky: 505 + 680
(66 - 1x)
vlastní: 767 užitečná: 350 celková 1147 tlaky: 504 + 643
E: Velká legrace je, že jsem až teď zjistil, že u mýho X, prodanýho v listopadu 1967, je na štítku vyražen rok výroby 1968. Patrně už z boleslavský manufaktury :-(.
-> Jozka: Je velice špatně vyfocený, tudíž špatně čitelný. Číslo káry a motoru ani nejde přečíst, zkusím aspoň tu váhu.
-> Petr98: Možná blbost - ale Luxy a Standardy se lišily váhou pokud vím.. kdyby váhy byly menší, než u Luxu cca ze stejnýho období, bylo by to docela zajímavý.
Tak štítek je česky.
Dneska zjistim, jak je to s tim jazykem. Ale zase 99% ze je to cesky 

-> Petr98: Jo, taková deluxovost se traduje.. Jednou jsem sice už takovej výrobní štítek "1100 MBX" viděl, ale byla to evidentně hliníková tištěná replika a v papírech to DeLuxe bylo. Ten zkoumanej vypadá originálně ?
Ad Bukaj: Když koukám na ten "německej".. tak co jsem viděl kdysi já, bylo možná hodně ve stejném stylu, jen popis byl v češtině. Škoda, že to bylo v éře analogový :-(.
Ad Bukaj: Když koukám na ten "německej".. tak co jsem viděl kdysi já, bylo možná hodně ve stejném stylu, jen popis byl v češtině. Škoda, že to bylo v éře analogový :-(.
-> Petr98: A není to vývozní kus? Kamarád na exportní MB De Luxe model 68 má německý štítek a na něm je také pouze ŠKODA 1000 MB a označení De Luxe nikoli

Jedna otázka. Měl jsem za to, že všechny MBX, MBG, 1100Mb byly deluxy. Řešíme jednoho litra MBX a na výrobním štítku nemá deluxe. Tuší někdo proč?
-> PatRS: ne. Černá
-> Bukaj: 

-> Jozka: Něco, jako vloni homologace na světlech? 

-> Bukaj: Hru na počítání pásů - kolik je v tisícovkách kterých - alespoň dneska..
-> Bukaj 23.03.17 22:47:09: Tak to mám docela štěstí já je mám v modrý ještě v pěknym stavu. Zase ty drupoly a letecký pásy se dobře zajišťujou ne jako ty na fotce. A já zase v MBčkách viděl nejvíc ty chromový motexy