skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
16:55:33
16.06.2015
16.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou
08:27:05
16.06.2015
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Nejlíp bude asi origo nerozvrtaný auto - pamatuju podobnej problém i s plynovou strunou, když jsem dal originální dle stavu před, nevyšla jen proto, že byla v tunelový záslepce po původním majiteli v nesprávným otvoru. Jinak na mý 68-ce (MBF) je otvor pro zadní větev kabelovýho svazku, na "kterou si (soukromě) myslím", podezřele oválná..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
07:10:13
16.06.2015
16.06.2015
Petr98
-> Bukaj: jestli mi zbyde cas, tak dneska ti na to kouknu. Vcera jsem 64ku prohlizel, ale na tebe jsem se nevzpomnel. Tak se pokusim to dnes napravit
06:54:02
16.06.2015
16.06.2015
Bukaj
Tak jsem zase dělal pokusy a zjistil jsem, že jedině když vedu bowden směrem pod převodovku (mezi příčkou a převoovkou vedle silentbloku), tak mi nekoliduje s ježkem v kleci, ale nenašel jsem ani jednu ďouru v mezistěně, kterou by šel protáhnout tak, aby dosáhl k ventilátoru
A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...
A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...
10:33:31
13.06.2015
13.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak 3 cm je docela dost.. Proběhl jsem i srazový fotky a taky nic. Převodovky se asi v detailech lišej, ale že by až tak, aby způsobily tohle, se mi nezdá..
01:29:57
13.06.2015
13.06.2015
Bukaj
-> Jozka:
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...
Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...
Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
09:10:25
12.06.2015
12.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, tu jsem myslel - ale tudy pokud vím nic navíc prostrčenýho nikdy nebylo.. fotek jsem prohledal mraky, ale nic moc tedy - když jsem to porovnával na autě, tak buď jde bowden společně s kabelovým svazkem anebo v obloukovém výřezu mezi pravou horní svislou a spodní šikmou chňapkou pro gumu (podobně jako "plyn" nalevo).
06:00:20
12.06.2015
12.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nedal bys sem foto? Velkou ďourou myslíš tu, kterou prochází ta roura topení?
20:29:16
11.06.2015
11.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem možná trochu zblbej z MBB, který má kilí díly - ale v okraji tý stěny mám oválnej otvor mezi packama, držícíma gumu přepážky. Chtěl jsem to místo nafotit, ale zapomněl jsem - MB klasika je asi bez toho otvoru, ale bowdeny vystupovaly ve stejným místě. Nicméně jsem koukl na pár fotek v archivu a z nich to vypadá, že bowden sleduje topnou hadici a mizí vedle ní ve 22:00 v tý velký ďouře.
18:27:36
11.06.2015
11.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jaký oválný otvor? Myslím, že v dělicí stěně žádný oválný není...
16:57:39
11.06.2015
11.06.2015
Jozka
-> Petr98: Trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, jaká je to pitomost..
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
06:44:53
11.06.2015
11.06.2015
Bukaj
-> Petr98 11.06.15 06:29:40:
-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...
A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...
A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
06:29:40
11.06.2015
11.06.2015
Petr98
-> sliwowitz: zabrovky tesneni listy nemely. Tesneni (lem) list je az od 12te serie tusim.
23:12:18
10.06.2015
10.06.2015
sliwowitz
-> Bukaj 26.11.13 18:44:49:
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.
Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.
Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
07:15:14
08.06.2015
08.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak to pak klidně jo, nějaký JS-cosi soupravy na tohle značení, co byly u firmy, měly design hrubě "šedesátkovej" a ta technologie samotná bude ještě vousatější...
06:07:43
08.06.2015
08.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Ručně
19:42:57
07.06.2015
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Sviňa.. Vyjiskřený ručně nebo strojně ? Jestli strojně, tak bych si na dobovost nevsadil..
16:56:43
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jo, tohle. Měl jsem nějaké zajímavé fotky, ale na kartě je nemůžu najít - počítač mi je sežral...
Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)
Štítek to mělo ne jako ten z Olíka, kde bylo i logo škoovky a název AZNP, ale jen s údaji a vyplněná pole byla vypsána elektricky (nevím, jak se jmenuje ta technika, kdy se jehlou vypalují tečky do kovu...)
12:25:17
07.06.2015
07.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jestli je pravda, že se dle pamětníků MBX dělaly mimo linku.. Ale štítky nejspíš podléhaly dobové legislativě zemí, kam se importovalo, ne způsobu výroby..
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..
(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
To jasně červený ? Že jsem nešel s tebou..
(fotka naprosto příšerná, ale moje jediná)
10:28:59
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 07.06.15 10:14:47: Ha, tak se mi pokazila SD karta - už třetí tento měsíc...
10:14:47
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Bukaj 13.02.15 00:41:38: Tak se vracím k vývozním štítkům...
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?
Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
...na sraze před týdnem jsem se bavil s majitelem jednoho renovovaného MBX modelu 68 dovezeného před renovací z Německa a vyfotil jsem toto:
štítek na podběhu v kufru, na chladičovce dirky. Navíc štítek značně netypický.
Že by opravdu MBX byla až tak na koleně vyráběná, jak jste zde polemizovali?
Teď mám dilema, kam umístit štítek v Olíkovi - zda jej už nechat na chladičovce, nebo jej vrátit do kufru?
09:57:38
07.06.2015
07.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Ale ono to tak asi je, jen ten muj dil je nejaky divny asi....
09:43:20
07.06.2015
07.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
Vidíte, já měl za to, že pružinku měly všechny modely MB - alespoň ve všech spojovačkách s maznicemi, které jsem kdy rozebíral, pružinky byly.
Ty další pouzdra (nízké a vysoké vybrané) jsou 105/120/Favorit. jen teď nevím, které je kam, ale myslím, že vysoké s vybráním je nejnovější a nízké je užovkové...
09:09:49
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Varianta b) je méně pracná..
08:20:00
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: tuhe jsou hodne, to jo. Prave uvazuju, zda to vzit na soustuh a zahloubeni na pero tam udelat a nebo slozit tak jak je bez tlacne pruziny.
08:07:19
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: To musely být stejně dost tuhý pružiny.. asi na vychytání rázů. Takže větší přenos vibrací a zpřesnění řízení ?
07:33:56
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: ja to jako taky neresim, jen mi nejde do hlavy, zda to bez te tlacne pruziny bude fungovat.
07:29:53
05.06.2015
05.06.2015
Jozka
-> Petr98: Nikdy jsem takový detaily neřešil (a ani nebudu), takže nevím.. trochu divný je, že se mi ty plastíky nevyskytujou ani nikde mezi ND dobovejma po tátovi..
05:59:56
05.06.2015
05.06.2015
Petr98
-> Jozka: a tak to ma origo byt. Aspon katalogy to tak po celou dobu produkce uvadi.
23:51:43
04.06.2015
04.06.2015
Jozka
-> Petr98: Vidím prvně to lůžko s bradavicí..
18:37:16
04.06.2015
04.06.2015
Petr98
Pak jsem jeste nasel tohle. Jedna nizka a jedna vysoka bez osazeni, ale z druhe nekulove strany vybrana. Asi nejaka novejsi vyroba.
18:33:46
04.06.2015
04.06.2015
Petr98
Uprostred stare provedeni s osazenim na perko na krajich nove provedeni bez perka? Podotykam, ze obe spojovacky maji maznice - cili origo mb
21:45:11
01.06.2015
01.06.2015
Tabi
-> zralous: Molitan co jsem dával na klapku já,měl cca 3mm.Klapku jsem několikrát otevřel a zavřel,trochu na ní přitlačil a sedí po celém obvodě.Ctěl jsem ho před chvílí změřit,jenže ten zbytek nemůžu najít. Ale někde jsem ho schoval,když bude zájem budu hledat.
23:39:46
28.05.2015
28.05.2015
zralous
-> Jozka:
23:01:38
28.05.2015
28.05.2015
Jozka
-> zralous: Co mi padlo pod ruku jako první, má tloušťku cca 4,5 mm.. ale stačí jen lehce natáhnout a jsou tam klidně i ty 2 mm..
21:35:02
28.05.2015
28.05.2015
zralous
-> Jozka: Měřeno na staré klapce cca 2-2,5mm, takže ty 3 by se jevily jako adekvátní
07:55:51
28.05.2015
28.05.2015
Jozka
-> zralous: Jinak ve sklepě ještě nějaký kousky molitanů jsou, jak jsem koukal v týdnu - kolik byla původní tloušťka na klapce, než vyčichl? . jsem dával asi 3 mm.
22:01:07
27.05.2015
27.05.2015
zralous
-> Tabi: Já zkusím najít nějaký tapec ze 742 na rozpárání. Kdybych neobjevil, budu rád:)
23:58:43
26.05.2015
26.05.2015
Tabi
-> zralous: Zítra se podívám jestli se ještě někde v práci něco najde. Kousek mám určitě doma,tak bych ti ho daroval,kdybych tam nic nenašel.
21:57:24
26.05.2015
26.05.2015
zralous
to all: díky za tipy.. Koukám, že jste to snad řešili už všichni krom mě.. Kdybych ho nikde nesehnal, byl bych Tabimu za 2 kousky do obálky neskonale vděčnej. Zjistím možnosti a případně se ozvu
23:04:12
24.05.2015
24.05.2015
Jozka
-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách
23:04:12
24.05.2015
24.05.2015
Jozka
-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách
21:24:57
24.05.2015
24.05.2015
Tabi
Já ten molitan na klapku ventilátoru našel v práci,tenkrát tam toho bylo,že bych mohl nalepit sto nových klapek. Můžu se po něm podívat,kdyby měl někdo opravdu nouzi.Ale mám pocit,že by ten kousek co bych nacpal do malé obálky a poslal obyčejným dopisem byl i tak za poštovný předražený.
07:49:23
21.05.2015
21.05.2015
Petr98
-> Bukaj: jeste je takovy tenky molitan pod calounenim steny pod zadnimi sedackami na embu v tech ovalnych prolisech.
00:00:41
21.05.2015
21.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Taky pravda.. ani do toho sklepa nemusím. Stačí vybrat nerozsypaný části třeba ze dveřních panelů.
23:29:01
20.05.2015
20.05.2015
Bukaj
-> zralous 20.05.15 21:52:04: Když kuchneš tapecírunk z jakékoli 742 škodovky, tak tam je pod koženkou taky tenkej molitan. Nebo sedáky De Luxe mají vrstvičku tenkého molitanu navíc - ta vrstvička, která se používáním utrhne a sroluje a dělá nehezké "vlny" na sedadlech...
22:11:07
20.05.2015
20.05.2015
Jozka
-> zralous: Chodím pro molitan na podobný místa, jako třeba pro tu gumu mechovou onehdy.. do sklepa . Aktuál ale bohužel nevím, jestli se tam ještě nějakej nachází, jenom doufám, že ještě jo.