skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
23:58:43
26.05.2015
26.05.2015
Tabi
-> zralous: Zítra se podívám jestli se ještě někde v práci něco najde. Kousek mám určitě doma,tak bych ti ho daroval,kdybych tam nic nenašel.
21:57:24
26.05.2015
26.05.2015
zralous
to all: díky za tipy.. Koukám, že jste to snad řešili už všichni krom mě.. Kdybych ho nikde nesehnal, byl bych Tabimu za 2 kousky do obálky neskonale vděčnej. Zjistím možnosti a případně se ozvu
23:04:12
24.05.2015
24.05.2015
Jozka
-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách
23:04:12
24.05.2015
24.05.2015
Jozka
-> Tabi: No, nejde všechno zasyslit.. u táty v práci kdysi se toho molitanu kdoví-k-čemu tak na trojí obalení celýho auta.. a v několika tloušťkách
21:24:57
24.05.2015
24.05.2015
Tabi
Já ten molitan na klapku ventilátoru našel v práci,tenkrát tam toho bylo,že bych mohl nalepit sto nových klapek. Můžu se po něm podívat,kdyby měl někdo opravdu nouzi.Ale mám pocit,že by ten kousek co bych nacpal do malé obálky a poslal obyčejným dopisem byl i tak za poštovný předražený.
07:49:23
21.05.2015
21.05.2015
Petr98
-> Bukaj: jeste je takovy tenky molitan pod calounenim steny pod zadnimi sedackami na embu v tech ovalnych prolisech.
00:00:41
21.05.2015
21.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Taky pravda.. ani do toho sklepa nemusím. Stačí vybrat nerozsypaný části třeba ze dveřních panelů.
23:29:01
20.05.2015
20.05.2015
Bukaj
-> zralous 20.05.15 21:52:04: Když kuchneš tapecírunk z jakékoli 742 škodovky, tak tam je pod koženkou taky tenkej molitan. Nebo sedáky De Luxe mají vrstvičku tenkého molitanu navíc - ta vrstvička, která se používáním utrhne a sroluje a dělá nehezké "vlny" na sedadlech...
22:11:07
20.05.2015
20.05.2015
Jozka
-> zralous: Chodím pro molitan na podobný místa, jako třeba pro tu gumu mechovou onehdy.. do sklepa . Aktuál ale bohužel nevím, jestli se tam ještě nějakej nachází, jenom doufám, že ještě jo.
21:52:04
20.05.2015
20.05.2015
zralous
-> Jozka: Když je řeč o těch větrácích, kde berete ten slaboučkej molitan na ta ona dvířka? I na funglovce je v pytli
21:50:03
20.05.2015
20.05.2015
zralous
08:19:53
19.05.2015
19.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, smývat to nebudu.. jinak jsem zaznamenal odchylný provedení "dvířek" klapacích - v jendom z větráků nebylo obvyklý provedení, ale dvojitý a bez prolisů (místo malýho plechu s koncem obtočeným kolem osičky plech dvakrát tak velkej a "přeloženej" kolem osky napůl).
23:59:19
18.05.2015
18.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Černou polomatnou. Pokud zrovna nedošla (některé vozy z prvních let výroby měly béžovokhaki) - viz třea Zraloušovo MB tuším 1966
23:25:07
18.05.2015
18.05.2015
Václav Kršek
Chtěl bych se zeptat, jakou měl barvu chladič a chladičový plech na modelech z roku 1969? Zkoušel jsem prohlížet prospekty ale tam nic moc není
17:47:58
18.05.2015
18.05.2015
Bukaj
-> Jozka: Zmíněné tam nejsou, ale je to pravděpoobné...
09:26:44
18.05.2015
18.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Větráky topení tam jsou taky? Jsem teď koukal na to jejich značení LW, LX, MV atd... to bude něco podobnýho, ne ?
06:03:26
18.05.2015
18.05.2015
Petr98
-> Bukaj: ja vedel, ze uz jsem to nekde videl Dííík
00:44:18
18.05.2015
18.05.2015
Bukaj
22:27:06
17.05.2015
17.05.2015
Václav Kršek
No můžu se pokusit zítra to trochu očistit ocelákem a udělat lepší foto jinak vrak je 1100 MB z února 1969 a byl v takřka originálním stavu co se původních dílů týče
21:57:28
17.05.2015
17.05.2015
Milan 136
Tak to taky vidim prvne. Ale taky jsem si rikal, co ten drzak vzadu
21:42:45
17.05.2015
17.05.2015
Jozka
-> Petr98: A proto je u většiny aut prázdnej..
21:41:24
17.05.2015
17.05.2015
Petr98
Prosím, může mi někdo připomenout klíč, jak rozluštit podle písmen ty výrobní údaje na chladiči? Já jsem to kdysi i věděl, ale už jsem to zapomněl a nemůžu to nikde najít. Díky
21:39:18
17.05.2015
17.05.2015
Petr98
Tak je to jasné. Vinklík je na tento omezovač
20:53:59
17.05.2015
17.05.2015
mirecek.666
-> Václav Kršek: jak se najednou všem ten vrak hodí:-D jinak tohle teda taky vidim prvně
20:46:43
17.05.2015
17.05.2015
zralous
-> Václav Kršek: Mohl bys ten držák blýsknout ještě z "levoboku" prosím
14:18:44
17.05.2015
17.05.2015
Jozka
-> Václav Kršek: Tak tohle provedení jsem nikdy neviděl.. a je to tak 4x větší díl, nežli jsem si ho dle katalogu představoval.. díky.
07:46:24
16.05.2015
16.05.2015
Bukaj
Tak mám konečně doma ten svazek o modernizaci MBčka z roku 1968
K nahlédnutí zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek
K nahlédnutí zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1113 7-skoda-1968-prehled-moder nizace-mbcek
20:08:32
12.05.2015
12.05.2015
zralous
-> Bukaj: i já ho měl na červeném MBX, bohužel někde se mi za ta léta držák někam zatoulal, nemám fotku, nevím jak vypadal.. takže jsem dal omezovač i se spojovací trubkou do krabičky, trubice zapojil bez něj a až se někdy někde objeví, tak se tam dodělá. Kára je 20. série
00:28:01
11.05.2015
11.05.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Tak šup foto, íky
21:36:31
10.05.2015
10.05.2015
Václav Kršek
na jednom vraku na díly mám tento omezovač taky, zítra můžu vyfotit
20:31:04
10.05.2015
10.05.2015
Danster
-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Mám ho taky na mojí 17 serii. Pamatuju si že když jsem měnil hadice k topení tak jsem taky přemýšlel na co tam je.
19:48:49
10.05.2015
10.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Pravda, na kostce je spínač.. dneska jsem chvilku hypnotizoval kastli ze 16. série, taky s tímhle držákem a.. nic, nevzpomněl jsem si. Držák přitom vypadá, jako kdyby na něm nikdy nic nebylo, ale to auto určitě mělo 4x22 mm s omezovačem.
18:20:12
10.05.2015
10.05.2015
Bukaj
-> Petr98: Tak to bude asi fakt ten držák omezovače, 14. a 15. série ho maj zvlášť...
16:32:33
10.05.2015
10.05.2015
Petr98
-> Bukaj: kara je 17ta serie.
15:04:05
10.05.2015
10.05.2015
Bukaj
-> Petr98 10.05.15 11:43:51: Podle mne je to na omezovač. Jaká je ta kastle série?
I dle katalogu to sedí na omezovač. 14. a 15. série měla omezovač jinak uchycený, než 16. a další série. Z obrázku v katalogu vyplývá, že (minimálně jeden typ omezovače) byl dole pod rozvodkou a vedla od něj krátká trubička do rozvodky
Každopádně s omezovačem jsem se "naživo" ještě nesetkal a ani na žádné kastli ten držák neviděl
I dle katalogu to sedí na omezovač. 14. a 15. série měla omezovač jinak uchycený, než 16. a další série. Z obrázku v katalogu vyplývá, že (minimálně jeden typ omezovače) byl dole pod rozvodkou a vedla od něj krátká trubička do rozvodky
Každopádně s omezovačem jsem se "naživo" ještě nesetkal a ani na žádné kastli ten držák neviděl
11:51:08
10.05.2015
10.05.2015
Jozka
-> Petr98: Omezovač je na "kostce", tj. na tom třmínku s nabodovanou maticí, navařeným přes prolis.. jinak bohužel z hlavy nevím, na co to tam je, v těhle místech už jsem se dost dlouho nevrtal..
11:43:51
10.05.2015
10.05.2015
Petr98
K cemu je tento vinklik s dirou? Napada me jedine omezovac brzd. tlaku. Ale jelikoz jsem to nikdy nevidel, tak nevim.
11:39:20
10.05.2015
10.05.2015
Jozka
-> Danster: Tak.. pokud neznáš detailně historii auta (i u našeho rodinného jsem si těma pásama "z výroby" jistej tak na 90% - nikoliv na 100%), u většiny produkce MB absolutně nemůžeš vědět, jestli auto vyjelo bez pásů nebo s pásama a když bez nich, tak je pak otázka, jestli je majitel doplnil v letech 73/74, před první návštěvou STK o deset let později anebo kdykoliv mezitím nebo předtím..
10:50:17
10.05.2015
10.05.2015
Danster
-> Jozka: ...origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
S tímhle u pásů naprosto souhlasím Je to jak u tý mojí 3/69" čekal jsem že tam budou už ty "letecký" a byli tam ty od motexu, který měl i děda ve svojí 6/66" jen tam byli se šedivým popruhem a v 69" černý popruh. A v jedný hodně schnilý model 69" byli zase ty od Drupolu.
S tímhle u pásů naprosto souhlasím Je to jak u tý mojí 3/69" čekal jsem že tam budou už ty "letecký" a byli tam ty od motexu, který měl i děda ve svojí 6/66" jen tam byli se šedivým popruhem a v 69" černý popruh. A v jedný hodně schnilý model 69" byli zase ty od Drupolu.
23:55:50
09.05.2015
09.05.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak do tohohle výzkumu fakt nejdu..
Typicky k těmhle pásům patří šrouby M10x1 (?) nebo 7/16" ve stejný povrchovce, jako mají hliníkový díly (spíš je to lak, ale hodně divnej na tehdejší dobu - a děsně smrdí, když se vezme kartáčem na brusu), ale se dvěma různejma tvarama hlav, ty třetí šrouby v provedení spešl rychlereznoucí pozinku (s náznakem podložky na spodku hlavy) mi přišly jako nějaká nouzovka, ale origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
Typicky k těmhle pásům patří šrouby M10x1 (?) nebo 7/16" ve stejný povrchovce, jako mají hliníkový díly (spíš je to lak, ale hodně divnej na tehdejší dobu - a děsně smrdí, když se vezme kartáčem na brusu), ale se dvěma různejma tvarama hlav, ty třetí šrouby v provedení spešl rychlereznoucí pozinku (s náznakem podložky na spodku hlavy) mi přišly jako nějaká nouzovka, ale origo je prostě to, co bylo na daným autě (nebo je v krabici).
22:56:46
09.05.2015
09.05.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka: Nevím, jak moc velkou vypovíací hodnotu to bude mít, ale v mém MBG 67 byly pásy s plastovými čudly.
A tuším, že jsem zaznamenal rozdíly v tvarech kovových (niklovaných?) kotevních částí těchto pásů a i čtyři různé druhy kotevních šroubů (metrický závit vs UNC a tři různé tvary a povrchové úpravy hlav (zinek, chrom)...
A tuším, že jsem zaznamenal rozdíly v tvarech kovových (niklovaných?) kotevních částí těchto pásů a i čtyři různé druhy kotevních šroubů (metrický závit vs UNC a tři různé tvary a povrchové úpravy hlav (zinek, chrom)...
22:06:38
09.05.2015
09.05.2015
Jozka
-> Tabi: /
19:18:35
09.05.2015
09.05.2015
Tabi
-> Jozka: Díly se míchali až dost,myslím,že škodovka byla v tomhle směru přeborník. Protože jak vidíme,tak identifikovat origo díly je někdy pěkný oříšek.
18:02:31
09.05.2015
09.05.2015
Jozka
-> Tabi: Jsem právě v autech z 2. půli roku 1968 (možná náhodou) viděl spíš ostatní druhy dobových pásu, nežli tyhle "letecký" moravany. Ale v nejmladším autě, co jsem měl, už plastový čudly byly. A jo, díly přecházely do kil - a taky se často míchaly..
15:51:48
09.05.2015
09.05.2015
Tabi
-> Petr98: -> Jozka: Ale říjen 68 už dávali plastové čudlíky,soudím dle mého auta,kde už je mám.Co poslední dobou sleduju,tak hodně dílů,co mám na mém autě,tak se do konce výroby mb moc neměnila a spousta jich dávali do prvních š100/110.
22:58:25
06.05.2015
06.05.2015
Jozka
-> Petr98: Tak přechod Moravanů z hliníkových tlačítek na černý plastový snad ještě nikdo nemapoval - soukromě se domnívám, že pokud ten přechod byl ještě v MB éře, tak až někdy ve finále. Určitě ale leden 1968 měl ještě celohliníkový přezky (resp. hliník + ocel).
21:43:23
06.05.2015
06.05.2015
Petr98
Jaké mají být vypínací čudlíky na dobových moravanech montovaných do MB? Plast nebo hliník? Já osobně naživo nikdy hliníkové neviděl, ale existujou - z toho soudím, že by do emba měly být hliníkové.