-> Bukaj: Ten zelenej vodič se mi taky vloni v létě motal v palubce.. ale už nevím - napadá mě jen (asi blbě) ukostření přístrojů ?
Odtažení dveří vzniká dost často, "sednutí si" je ale spíš loterie.. 60/40 že jo..
U stahovaček mě z hlavy napadá jen jedinej rozdíl - původní měly jednoduchej pevnej čep s drážkou, novější odpruženej s pérkem a podložkou.. Ke starýmu je i jiná lineta okna..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
08:33:20
10.02.2015
10.02.2015
Jozka
02:42:48
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
A za třetí:
co myslíte - sedne si těsnění dveří (profil 16. a 17. serie, novodobá výroba) ve spodní části, když dveře jsou slícované, ale kvůli těsnění spodní rohy dost odstávají?
co myslíte - sedne si těsnění dveří (profil 16. a 17. serie, novodobá výroba) ve spodní části, když dveře jsou slícované, ale kvůli těsnění spodní rohy dost odstávají?
02:38:11
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
Za druhé: Jaký je rozdíl mezi stahovačkou oken do 12. serie a od 13. do 17. serie? Dle katalogu se ten druhý podobá třetímu typu (od 1.6.68), ale jak v Levandulce 67 (15. serie), tak v Olíkovi 68 byly klasické stahovačky s "vějířovým hřebenem"...
02:30:37
10.02.2015
10.02.2015
Bukaj
Tak po dnešku, stráveném u Olíka (MB1968) mám opět pár dotazů:
Za prvé: od čeho je v instalaci modelu 68 cca půl metru dlouhý zelený vodič s fastonem na konci, vycházející ze svazku instalace spolu s vodiči přerušovače směrovek, vodičem pro přídavné dálkové a rezervním vodičem?
Za prvé: od čeho je v instalaci modelu 68 cca půl metru dlouhý zelený vodič s fastonem na konci, vycházející ze svazku instalace spolu s vodiči přerušovače směrovek, vodičem pro přídavné dálkové a rezervním vodičem?
08:28:49
09.02.2015
09.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo - kolega si ty kostry světlometů taky pamatuje tím blbým a mnohdy vyklápění světla překážejícím způsobem - pod hlavičkou šroubku na rámečku..
08:13:29
09.02.2015
09.02.2015
Bukaj
-> Jozka 08.02.15 17:09:46: Přesně tak - zatímco u 1000MB je zadek světla vystaven vlivům prostředí (motorový prostor), tak u trosky netřeba nic těsnit - přístup k žárovkám je z interiéru boudy.
17:09:46
08.02.2015
08.02.2015
Jozka
-> Tabi: Až takovej problém to není, flekouše jsem s 1203 štítama nafasoval - jedinej zásadní zádrhel spočívá v tom, že se lampy zevnitř docela rychle zapráší bordelem ze silnice.
16:27:22
08.02.2015
08.02.2015
Tabi
-> Jozka: No myslel jsem si to. Prodávající to inzeruje jako na 1000mb/1203,ale na embéčko by se to asi blbě pasovalo.
15:37:09
08.02.2015
08.02.2015
Jozka
-> Tabi: Dle toho popisu : plech menší a bez lemu (prolisu) na nalepení gumy okolo a s těma maticema - tak typická 1203..
15:23:32
08.02.2015
08.02.2015
Tabi
-> Jozka: -> Bukaj: Nedávno jsme tady řešili štíty zadních světel,opět jsem narazil na inzerát,kde je plech bez prolisu po obvodu,má jiné uchycení pomocí průchozího šroubu a matice a dvě malé odrazové paraboly,kroska?Něco se po...,nejde mi nakopírovat odkaz z Bazoše.sk
12:37:29
08.02.2015
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj:
12:35:27
08.02.2015
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Stačila poslední návštěva (po dvou letech) v deset večír a půl hodiny jsem oblejzal auto a fotil...
12:13:37
08.02.2015
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Sundat Cr rámeček světla a ve jménu vědy juknout, kam mizej žlutý dráty by se snad nemuselo považovat za "vrtání se"..
11:48:04
08.02.2015
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak já bych teoreticky měl přístup k jednomu origo stroji, ale nevím, jestli je slušné se do něj vrtat...
10:51:36
08.02.2015
08.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, na ty dva M7 závity jsem zapomněl..
Až překonám lenost, nafotím foto z příručky, kde žádný očko prostě vidět není - ale je to focený na prototypech, takže neprůkazný (např. se tam vyskytuje i černá páka ruční brzdy a rámy P sedadel). Jinak jsem to nejspíš nenapsal dost srozumitelně - při tom druhým způsobu tam žádná mezera není, ale očko je na blatník přitlačovaný rámečkem přes tu gumku, což je taky pochybný .
Mě se to nelíbilo nikdy, ta kostra dokonce s origo očkem i překáží vyklápění světla, asi by to chtělo fakt omrknou echt origo stroj. Zkusím kolegu, 69-ku měl novou jako první auto - některý věci si pamatuje (ale ne zas moc ).
Až překonám lenost, nafotím foto z příručky, kde žádný očko prostě vidět není - ale je to focený na prototypech, takže neprůkazný (např. se tam vyskytuje i černá páka ruční brzdy a rámy P sedadel). Jinak jsem to nejspíš nenapsal dost srozumitelně - při tom druhým způsobu tam žádná mezera není, ale očko je na blatník přitlačovaný rámečkem přes tu gumku, což je taky pochybný .
Mě se to nelíbilo nikdy, ta kostra dokonce s origo očkem i překáží vyklápění světla, asi by to chtělo fakt omrknou echt origo stroj. Zkusím kolegu, 69-ku měl novou jako první auto - některý věci si pamatuje (ale ne zas moc ).
10:23:55
08.02.2015
08.02.2015
Bukaj
-> Jozka 07.02.15 14:48:29: Ono to s kostrou blatníku ke kastli nebude tak hrozné, jak píšeš - alespoň u původních vozů, kde se kastle lakovala až po nastrojení blatníků - tam je kostra realizovaná nmejen tím M5 šroubkem dole, ale také M7 šrouby v čele blatníku, které jdou přímo do nabodovaných matic v A sloupku.Nahože podél kapoty, kde mají šrouby matky, na kostru spoléhat moc nelze.
Problém může nastat až u výměny blatníků, nebo při renovaci, kdy (bohužel) blatníky nejsou na karoserii při lakování a lakují se zvlášť.
A co se týče očka kostry hlavních světlometů, tak pokud by bylo tam, kde píšeš, tak (alespoň s použitím nových těsnění hrnce a rámečku) by očko bylo navolno - při docela festovním (rozumně) dotažení M4 šroubků rámečku hrnce je mezi packou hrnce a ouškem blatníku ještě několik mm mezera...
...a zatím u všech vozů, které jsem demontoval, bylo očko pod hlavou šroubu (ale všechny měly už měněné hrnce i paraboly.
A o zaručeně původních vozů jsem doposud nevrtal, neboť nebyl důvod
Problém může nastat až u výměny blatníků, nebo při renovaci, kdy (bohužel) blatníky nejsou na karoserii při lakování a lakují se zvlášť.
A co se týče očka kostry hlavních světlometů, tak pokud by bylo tam, kde píšeš, tak (alespoň s použitím nových těsnění hrnce a rámečku) by očko bylo navolno - při docela festovním (rozumně) dotažení M4 šroubků rámečku hrnce je mezi packou hrnce a ouškem blatníku ještě několik mm mezera...
...a zatím u všech vozů, které jsem demontoval, bylo očko pod hlavou šroubu (ale všechny měly už měněné hrnce i paraboly.
A o zaručeně původních vozů jsem doposud nevrtal, neboť nebyl důvod
22:40:27
07.02.2015
07.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Jo
22:24:38
07.02.2015
07.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Tak se v dubnu připomeň..
22:11:16
07.02.2015
07.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: To by bylo skvělé nespechám na to.
22:09:37
07.02.2015
07.02.2015
Jozka
-> zralous: Doufám, že do tý dobu budu na FB akci taky nachystán..
-> Fávo forever: Někde v nějakým čtvrtmotoru snad možná i jo, ale nejdřív na jaře..
-> Fávo forever: Někde v nějakým čtvrtmotoru snad možná i jo, ale nejdřív na jaře..
21:53:26
07.02.2015
07.02.2015
Fávo forever
Vím, že inzerce je jinde, ale nemáte někdo pro Vás nepotřebnou MB ojnici na pistní čep 18mm?
21:17:25
07.02.2015
07.02.2015
zralous
-> Jozka: no o vikendu mrknu a uvidim.. Předpokladam, že bych se za tebou zastavil v neděli k večeru.
19:17:21
07.02.2015
07.02.2015
Jozka
-> zralous: A opticky na autě taky - u krátkýho je přední noha cca uprostřed válcový části, u dlouhýho je ve stejným místě - takže potom je doprava toho delšího filtrboxu o poznání víc..
19:10:14
07.02.2015
07.02.2015
zralous
-> Jozka: díky.. takže řekněme nějakých 2,5cm rozdíl.. to už je znát
17:56:26
07.02.2015
07.02.2015
Jozka
-> zralous: 152 mm vs. 187/188 mm by měly být ty filtry.
17:42:36
07.02.2015
07.02.2015
zralous
-> Jozka: Ještě k těm filtrboxům.. o kolik je ten dlouhý delší, než-li ty ostatní, resp. o kolik je delší filtr. Díkes
14:48:29
07.02.2015
07.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Ohledně tý kostry hl. světel mám jistý podezření a to, že očko nepatří mezi zinkovanej rámek a hlavičku šroubku, ale má být až mezi gumkou a lemem otvoru pro světlo v blatníku.. Teorii mám ale podpořenou pouze fotkama z "předsériový" dílenský příručky, navíc je to řešení zrovna tak blbý jako kostření přes závity. A protože i kostření mezi blatníkem a skeletem zajišťuje reálně jen ten M5 (nebo M4?) šroubek v patce blatníku, tak na originalitu dlabu a přivádím extra kostru stejně jako u blinkrů .
Podložka hliníková přes těsnění okna mi přijde OK, až na jednu vyjímku to tak měly všechny auta, co mi prošly rukama udělaný (nebo předělaný), takže se to takhle montuje od nepaměti..
Podložka hliníková přes těsnění okna mi přijde OK, až na jednu vyjímku to tak měly všechny auta, co mi prošly rukama udělaný (nebo předělaný), takže se to takhle montuje od nepaměti..
10:14:58
07.02.2015
07.02.2015
Bukaj
-> Fávo forever 06.02.15 14:38:40: A není to 105ka?
10:07:59
07.02.2015
07.02.2015
Bukaj
Jak moc velký "prohřešek" je, když jsem odmítl toto sice originální, leč značně neestetické řešení uchycení táhel stíračů a gumu skla jsem založil pod hliníkovou podložku?
A ještě jeden dotaz: Jak je v originále vyřešená kostra předních světlometů?
Kde je uchycený vodič vím, ale jak je realizováno samotné přikostření k blatníku, když i pod hrncem i pod vnějším rámečkem je guma a šrouby, spojující tyto dva díly procházejí skrz otvory v blatníku a nejsou k němu nikde "najisto" přitaženy? Skoro začínám věřit "náhodnému kostření" některým ze tří šroubů, který se může (ale nemusí) závitem dotýkat obnažené hrany v otvoru blatníku...
Vyřešil jsem to (doufám) přidáním kontramatky a vějířové podložky mezi blatník a hrnec na šroub s kostřicím vodičem (po předchozím oškrábnutí laku kolem vnitřní hrany dirky v blatníku...
A ještě jeden dotaz: Jak je v originále vyřešená kostra předních světlometů?
Kde je uchycený vodič vím, ale jak je realizováno samotné přikostření k blatníku, když i pod hrncem i pod vnějším rámečkem je guma a šrouby, spojující tyto dva díly procházejí skrz otvory v blatníku a nejsou k němu nikde "najisto" přitaženy? Skoro začínám věřit "náhodnému kostření" některým ze tří šroubů, který se může (ale nemusí) závitem dotýkat obnažené hrany v otvoru blatníku...
Vyřešil jsem to (doufám) přidáním kontramatky a vějířové podložky mezi blatník a hrnec na šroub s kostřicím vodičem (po předchozím oškrábnutí laku kolem vnitřní hrany dirky v blatníku...
16:21:16
06.02.2015
06.02.2015
Petr98
-> Fávo forever: to teda čumim, já myslel, že s tím začli pozdějc....
14:38:40
06.02.2015
06.02.2015
Fávo forever
Edit: ať to vkládám jak chci, pokaždé je to vzhůru nohama
08:12:16
06.02.2015
06.02.2015
Jozka
-> Petr98: Mám zaarchivovaný info tuším jen s lomítkama (ke kterýmu nemůžu), ale možná je to tím, že v něm takhle starej motor ani není..
06:01:09
06.02.2015
06.02.2015
Petr98
-> Jozka: ale je mi divne, ze pise u tak nizkeho cisla /1.
22:15:25
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> Petr98: Dopr.. máš pravdu, ona druhá je první a první nultá.. tyhle ruský zvyklosti ohledně pěrvoj etáže mě vždycky dělaly problém...
20:39:07
05.02.2015
05.02.2015
Petr98
-> Jozka: prvni serie. Do 1000 byla nulta
20:31:16
05.02.2015
05.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Děkuji
20:30:50
05.02.2015
05.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Ty první nebyly velký.. takže 1001 až 3100 = 2. série
20:25:59
05.02.2015
05.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Jen tak ze zvědavosti. Do jaké serie se řadí blok s číslem: 002983/1 ?
08:04:18
04.02.2015
04.02.2015
Jozka
-> zralous: Jo, ten fakt vypadá dost třípolohově..
07:53:00
04.02.2015
04.02.2015
zralous
-> Jozka: Trochu mi to nedalo, zalovil jsem ve starých fotkách a našel tuhle průkaznou. Přepínač byl tedy klasika.. Ještě jsem měl někde video, kde byla tuším i ta funkce poziček jako blinkru zvěčněná, kde je mu ale konec..?
22:51:05
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> zralous: A jo vlastně.. to jsem tehdy i zaznamenal (- teda ten další prodej už ne. Jinak s tím třípolohovým přepínačem to samozřejmě už není problém, to už jsem i našel snad dokonce ve 2. autech, ale origo se mi to nezdálo..
Jeden kousek s pozičkama svůj si ještě docela pamatuju, skončil rozloženej na prvočinitele, nic takovýho neměl - ale byla to 67-ka.
Nicméně přestože se takový zapojení pokud vím ve schématech ani nevyskytuje, ještě vůbec to nemusí znamenat, že se to nějakou dobu takhle nepraktikovalo.. Nebyla by vůbec první taková věc..
Jeden kousek s pozičkama svůj si ještě docela pamatuju, skončil rozloženej na prvočinitele, nic takovýho neměl - ale byla to 67-ka.
Nicméně přestože se takový zapojení pokud vím ve schématech ani nevyskytuje, ještě vůbec to nemusí znamenat, že se to nějakou dobu takhle nepraktikovalo.. Nebyla by vůbec první taková věc..
22:38:32
03.02.2015
03.02.2015
zralous
-> Jozka: Já si nejsem jist, že se jednalo o jednopólový vypínač, každopádne myslím, že by se to dalo vystopovat.. Moje exMB koupil Apple, posléze ale prodal dál. Myslím, že je s novým majitelem ještě v kontaktu.
skoda-virt.cz/cz/.../3027 -apple-s1000mb
skoda-virt.cz/cz/.../3027 -apple-s1000mb
21:57:50
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> zralous: Pozdě bycha honit.. a je to škoda, protože si zapojení poziček k obojí funkci ve spojitosti s jednopolohovým spínačem pořád nějak představit..
Jestli ti všude bude pasovat stejnej filtr, tak minuls.. Jeden dlouhej kus mám pod kůlnou, ale taky pocit, že se jedná o variantu s křídlovou maticí, která patrně na MB nepatří..
-> Petr98 03.02.15 19:50:44: Tak hlavně, že ses "přiznal", takže určo dostaneš možnost si je nastudovat..
Většinou pracuju se souhrnným katalogem, i když vím, že ne úplně všechno je v něm přeneseno (tohle tuším zrovna ne) - ty první kusy by asi byly hodně zajímavý, možná bychom se "prototypově" tu a tam i dost divili.
Jestli ti všude bude pasovat stejnej filtr, tak minuls.. Jeden dlouhej kus mám pod kůlnou, ale taky pocit, že se jedná o variantu s křídlovou maticí, která patrně na MB nepatří..
-> Petr98 03.02.15 19:50:44: Tak hlavně, že ses "přiznal", takže určo dostaneš možnost si je nastudovat..
Většinou pracuju se souhrnným katalogem, i když vím, že ne úplně všechno je v něm přeneseno (tohle tuším zrovna ne) - ty první kusy by asi byly hodně zajímavý, možná bychom se "prototypově" tu a tam i dost divili.
21:34:41
03.02.2015
03.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Děkuji.
20:41:19
03.02.2015
03.02.2015
zralous
-> Petr98 02.02.15 19:11:48: mohu potvrdit práci poziček jako blinkru u modelu 64, ta moje to tak také měla a já po tom také pátral, protože jsem to nikde jinde neviděl. Bylo to zaručeně originál, bohužel už je to nějáký pátek nazpět a já si nevybavuju jak to bylo zapojené. Měla najeto 32tis a když o tom tak přemýšlím, tak mě sakra sere, že jsem jí tenkrát musel prodat
20:17:17
03.02.2015
03.02.2015
zralous
-> Jozka: No pěkně tedy.. Já žil v domnění, že na MB byly typy pouze 2. Jsem zvědav, jestli jsem se při zachraňování dílů na 1100MBX trefil do toho správného
19:50:44
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: Tak až zas tak ty katalogy neznám Jen jsem si všiml, že u ventilátoru topení jsou dvě čísla, jedno je s hvězdičkou a u ní je: plášť topného tělěsa s větrákem z umělé hmoty. Zřejmě tedy první emba měly prototypový kovový ventilátor.
19:33:26
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: Asi se tím i vysvětluje, že filtrbox překreslili na modernizovaný provedení - když v novějších vydáních není ve spodní části vana atd., ale výbava MBX/MBG..