skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
20:41:19
03.02.2015
03.02.2015
zralous
-> Petr98 02.02.15 19:11:48: mohu potvrdit práci poziček jako blinkru u modelu 64, ta moje to tak také měla a já po tom také pátral, protože jsem to nikde jinde neviděl. Bylo to zaručeně originál, bohužel už je to nějáký pátek nazpět a já si nevybavuju jak to bylo zapojené. Měla najeto 32tis a když o tom tak přemýšlím, tak mě sakra sere, že jsem jí tenkrát musel prodat
20:17:17
03.02.2015
03.02.2015
zralous
-> Jozka: No pěkně tedy.. Já žil v domnění, že na MB byly typy pouze 2. Jsem zvědav, jestli jsem se při zachraňování dílů na 1100MBX trefil do toho správného
19:50:44
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: Tak až zas tak ty katalogy neznám Jen jsem si všiml, že u ventilátoru topení jsou dvě čísla, jedno je s hvězdičkou a u ní je: plášť topného tělěsa s větrákem z umělé hmoty. Zřejmě tedy první emba měly prototypový kovový ventilátor.
19:33:26
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: Asi se tím i vysvětluje, že filtrbox překreslili na modernizovaný provedení - když v novějších vydáních není ve spodní části vana atd., ale výbava MBX/MBG..
18:55:26
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: A5 ? Jsem nikdy neviděl - anebo jako dorostenec..
18:35:58
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: nejstarsi je ten maly (A5) Serie 0-3. Vyfotim
18:21:39
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: Jakej máš nejstarší ? Že bys do něj mohl mrknout, jak je v něm nakreslenej ten filtrbox (oblej / zplacatělej)..
E: Jo, rarita.. bohužel někdo zrcadla zezadu zamaloval nějakou dost zvláštní modrou barvou, tak nelze nic víc vyčíst..
E: Jo, rarita.. bohužel někdo zrcadla zezadu zamaloval nějakou dost zvláštní modrou barvou, tak nelze nic víc vyčíst..
18:19:05
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: to je fakt vzácnost teda
18:17:30
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
Neumím potvrdit ani vyvrátit.. ve finále bylo jedno číslo na skle a vzadu dvě - číslo výrobku a číslo optický vložky, třeba z archivu:7602.99, 443.312-580.103 a 443.958-111-049.. Ale myslím, že tyhle pozdější ND nejsou až tak podstatný, stačilo by identifikovat ty tři typy, co se používaly během výroby.. alespoň pro začátek..
A ta obrysovka, to byl fakt vynález - asi něco jako doutnavka v praxi..
A ta obrysovka, to byl fakt vynález - asi něco jako doutnavka v praxi..
18:09:10
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
Jj v katalogu je rozdil viz foto a ty prvni mely 1.5W zarovku jen a pak 4W v zrcadle.
17:59:31
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: a stopro na prvnich nebyly obrysovky v zrcadle ale v objimce?
17:57:52
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
-> Jozka: a mi prijde, ze zezadu na zrcadle bylo cislo dilu a inovace v prubehu vyroby jsou zaznamenany jen na sklech. Je to zamenne tak to nikde neuvedli..... Protoze ted jsem kuchnul 64ku kde mam paraboly na skle ty nejbeznejsi 7602.34 a zezadu na zrcadle 8252.83 a na 69ce to same sklo 7602.34 a zezadu 8252. 76
17:54:18
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98 03.02.15 17:35:41: Záda vlevo jsou ovšem novější.. už mají JKPOV, čili to dlouhý číslo začínající 443.. to je chaos, co ?
17:51:03
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Petr98: A ty 08-8252.76 (přijdou mi nejčastější) mají na skle odlito 7602.34..
To úplně první provedení (soudím dle absence obrysovky v zrcadle) má odlito ve skle značení 7600.58 (snad, z tý mý fotky nic moc) a snad takhle..
To úplně první provedení (soudím dle absence obrysovky v zrcadle) má odlito ve skle značení 7600.58 (snad, z tý mý fotky nic moc) a snad takhle..
17:33:10
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
A cvicne jsem shodil svetlo z 69 ky ( na fotce vlevo) a ma ku.va stejne cislo jako skladovka ( na fotce vpravo. Tak to uz vubec nechapu.
17:25:35
03.02.2015
03.02.2015
Petr98
Tak jsem se hrabal v katalozich a: 0-3 serie ma 08-8252.28, 4-11 serie 08-8252.52 a 12-21 08-8252.79
Kdyby k tomu nekdo dokazal priradit fotku skla, to by byl buh. Ja jsem nasel doma pouze jeden druh, co jde precist a tam je 08-8252.76.
A ted babo rad....
Kdyby k tomu nekdo dokazal priradit fotku skla, to by byl buh. Ja jsem nasel doma pouze jeden druh, co jde precist a tam je 08-8252.76.
A ted babo rad....
01:44:23
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Tabi: No, tohle by taky chtělo "dát dohromady".. těch čísel je fakt trochu moc, navíc katalogovejma identifikátorama nejsou čísla na sklech, ale potisk nebo obtisky či nálepky zezadu na zrcadlech - další označení mají mám dojem ještě i komplety s hrncema, chaos..
01:25:55
03.02.2015
03.02.2015
Tabi
-> Jozka: Je to i logický,já tu třetí parabolu teď nemůžu najít.Jinak já na autě měl 7602-34 a ještě mám v hlavě čísla H4ky,tak jsem se dotoho docela zamotal. bude to asi jak píšeš ty.
00:49:40
03.02.2015
03.02.2015
Jozka
-> Tabi: Bych zrovna řekl, že sklo s "ostřejšíma" liniea - levý s vyšším číslem je novější, ale je to jen takovej matnej dojem, v těhle výzkumech mám totál chaos.
-> Petr98: No a taky jsem zjistil, že ty filtry stojej oproti nedávný době trojnásobek..
S těma pozičkama fakt asi už blbneš.. sice ty prvomodely moc neznám, takže si nejsem úplně jistej, ale mám dojem, že původně bylo jen ON/OFF, čili buď pozičky svítily separé nezávisle na čemkoliv, nebo vůbec a kouzla s blinkrama že byly jen tuning.
-> Bukaj: Zajímavá je na těch filtrboxech jedna anomálie - přestože se záměnný díly v katalozích prakticky nepřekreslovaly, tak minimálně od 14. série (starší katalog nemám) je to kreslený už bez tý anachronický spartakový obliny...
-> Fávo forever: Nic, kde by byly svorníky opravdu vidět, jsem nenašel.. tak snad pomůže katalog..
-> Petr98: No a taky jsem zjistil, že ty filtry stojej oproti nedávný době trojnásobek..
S těma pozičkama fakt asi už blbneš.. sice ty prvomodely moc neznám, takže si nejsem úplně jistej, ale mám dojem, že původně bylo jen ON/OFF, čili buď pozičky svítily separé nezávisle na čemkoliv, nebo vůbec a kouzla s blinkrama že byly jen tuning.
-> Bukaj: Zajímavá je na těch filtrboxech jedna anomálie - přestože se záměnný díly v katalozích prakticky nepřekreslovaly, tak minimálně od 14. série (starší katalog nemám) je to kreslený už bez tý anachronický spartakový obliny...
-> Fávo forever: Nic, kde by byly svorníky opravdu vidět, jsem nenašel.. tak snad pomůže katalog..
19:57:22
02.02.2015
02.02.2015
Tabi
-> Petr98: Řekl bych,že 7602-99 jsou starší,ale nejsem doma abych se podíva a ověřil s to.Měl bych tam mít jednu parabolu plonkovní a ta byla starší.
19:11:48
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
A ještě poslední věc dnes - pro rekapitulaci- Spínač poziček prvomodelů má pouze dvě polohy - v jedné svítí společně se světly, v druhé bliká s blinkry. Je to tak? Tím pádem nejdou rožnout jen pozičky bez jakéhokoli jiného osvětlení? Pozdější modely měly třípolohové spínače, kde se daly dopojit přední mlhovky. Je tak? Protože pokud jsem to dnes při konzultaci se známými dobře pochopil, tak spínač poziček je napájen z 1 pojistky, tím pádem by šlo svítit jen pozičkama. A mě mate, že na mé 64ce to funguje jak píšu výš... Možná jsem to už kdysi věděl, jen jsem teď tak domotaný, že nevím....
16:59:09
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
Ktery typ je starsi? Vlevo 7602.99 vpravo 7600.56 vim, ze uz jsme to probirali.... Jsem v casove tisni
16:52:19
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
-> Jozka 02.02.15 08:44:24: pravda pravdouci
15:42:09
02.02.2015
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Nebyla by nějaká fotečka? Si ted nějak nevybavuju jaké dva svorníky tak jsou navíc.
15:10:31
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Možná by jakž takž vyhověla kdekterá hlava s těma svorníkama M8 navíc - jsem si popravdě nějakýho jinýho tvaru, ukrytýmu kdesi za výfukovým potrubím nikdy nevšiml - měl jsem za to, že si hráli jen s ventilovejma pružinama..
15:04:21
02.02.2015
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Děkuji
15:03:25
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Zdá se že jo..
14:51:09
02.02.2015
02.02.2015
Fávo forever
-> Jozka: Takže by stačilo sehnat hlavu z motoru do roku 1966 a neřešit?
14:47:23
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Fávo forever: Protože jsem pátral po změnách boxu vzduchovýho filtru akorát minulej týden, tak si ještě pamatuju, že nějaká změna tvaru odlitku hlavy proběhla prakticky souběžně se změnou filtru (a dalšího) začátkem roku 1966.. Dál by měly být snad stejný a já je laicky od pozdějších odlišuju podle rozdílný polohy slepice a taky toho, že v hlavách jsou pro držák filtrboxu dva extra svorníky M8, čili se nechytá na šrouby hlavy jako u pozdějších provedení..
14:21:41
02.02.2015
02.02.2015
Fávo forever
Dovolím si vstoupit do tématu s otázkou..
Jak se liší hlava motoru z prvomodelu (rok 1964) od následujících modelů? Či případně od řady škoda 100?
Jak se liší hlava motoru z prvomodelu (rok 1964) od následujících modelů? Či případně od řady škoda 100?
08:45:19
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Petr98: Troubí pěkně.. ale většinou ne moc dlouho..
08:44:24
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Petr98 02.02.15 07:52:33: V prodlevě jsem hledal ten rozdíl v délce piksly a navíc selhalo připojení asi.. dle lepších e-shopů jsou 1000MB filtry 152 mm vysoký a 1100MB 187/188 mm.. Horší e-shopy nerozlišujou, takže zřejmě objednáš na litra/kilo a dostaneš něco, co se ti dovnitř nevleze.. A myslím, že i zadní prolis na těle poblíže násosu je u 1100 boxu výraznější..
-> Bukaj: Nu, ta el. instalace, jak jsem myslel, ovšem takovýhle plechový jazyky jsem tuším ještě nikdy neviděl.. takže zdokumentovat a pátrat dál..
Násosy alias banja jsou zajímavej artikl - pokud si pamatuju, nevyhodil jsem žádnej a přesto jich mám volně ložených jen 7 k 9ti filtrboxům, z toho dva zprzněný. A zjistil jsem v neděli, že v jednom G/X filtrboxu cosi bydlelo a díky tomu je násos od něj taky na vyhození..
-> Bukaj: Nu, ta el. instalace, jak jsem myslel, ovšem takovýhle plechový jazyky jsem tuším ještě nikdy neviděl.. takže zdokumentovat a pátrat dál..
Násosy alias banja jsou zajímavej artikl - pokud si pamatuju, nevyhodil jsem žádnej a přesto jich mám volně ložených jen 7 k 9ti filtrboxům, z toho dva zprzněný. A zjistil jsem v neděli, že v jednom G/X filtrboxu cosi bydlelo a díky tomu je násos od něj taky na vyhození..
08:28:33
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
-> Bukaj: s tema fanfarama si me tak navnadil, ze jsem si uvedomil, ze jsem je vlastne jeste neslysel spolu troubit takze dnes odpoledne to spacham
08:22:35
02.02.2015
02.02.2015
Bukaj
-> Petr98: Co se filtrboxů týče, tak souhlas s Tebou - prvomodely hezky zaoblený, to "zplácnutí" pro složenou vzpěru kapoty je právě kvůli změně umístění vzpěry.
1000/100 filtr je kratší, než 1100/110/105/120/130 filtr a stejně tak filtrbox.
Co se "banja" týče, tak moc rozdílů nevím, vzhledem k tomu, že u mne je to docela nedostatkový díl (vyházel jsem všechny, které byly deformované, nebo uřezané a zbylo mi jedno...).
1000/100 filtr je kratší, než 1100/110/105/120/130 filtr a stejně tak filtrbox.
Co se "banja" týče, tak moc rozdílů nevím, vzhledem k tomu, že u mne je to docela nedostatkový díl (vyházel jsem všechny, které byly deformované, nebo uřezané a zbylo mi jedno...).
08:11:52
02.02.2015
02.02.2015
Bukaj
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: A De Luxe instalace se liší v kabelech pro Fanfary jen tím, že od fastonů levé Fanfary vedou kabely k pravé (není navíc ve svazku extra kabeláž pro obě strany). Pokud je mi známo, tak jen v kabelu pro couvačku je "skutečný" rozdíl oproti standardu. Spíš se liší instalace jednotlivých modelových ročníků.
Jinak originál kabel pro pravou Fanfaru vede od levé Fanfary nárazníkem a je přichycen přes bužírku zevnitř pod šrouby držáku jinými plíšky, než jsem měl na mysli. Ale to asi budou ty plíšky z katalogu "pro verzi De Luxe"
Jinak originál kabel pro pravou Fanfaru vede od levé Fanfary nárazníkem a je přichycen přes bužírku zevnitř pod šrouby držáku jinými plíšky, než jsem měl na mysli. Ale to asi budou ty plíšky z katalogu "pro verzi De Luxe"
07:58:50
02.02.2015
02.02.2015
Bukaj
-> Jozka 30.01.15 01:18:14: Držáky kabelu to nebyly určitě - opravu to sloužilo (alespoň dle toho, jak to bylo namontováno) jako "podpěra" spodní části spz, možná antirezonanční?
Viz foto.
Viz foto.
07:52:33
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
-> Jozka: presne tak. Neni duvod..... jen jsi me zmatl s tim 1100 filtrem. On je fakt jiny jo??
07:48:46
02.02.2015
02.02.2015
Jozka
-> Petr98: Jasně, to co dal -> Tabi 01.02.15 21:52:10: , je shodný s mým pravým, spletl jsem si ruce.. Ten nalevo má dokonce ještě nasazenou i hadičku
První teda bez plošky.. jsem se před tímhle průzkumem i domníval, že první byly nesplacatělý, protože díky asymetrický podpeře k vybrání není moc důvod, jenže jak jsem teď baňatý našel jen s rozvidleným odvětráním, čili stovkový, zmátlo mě to..
První teda bez plošky.. jsem se před tímhle průzkumem i domníval, že první byly nesplacatělý, protože díky asymetrický podpeře k vybrání není moc důvod, jenže jak jsem teď baňatý našel jen s rozvidleným odvětráním, čili stovkový, zmátlo mě to..
06:38:38
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
-> Jozka: prvni je uplne kulaty nema zadne oploseni.....
06:37:23
02.02.2015
02.02.2015
Petr98
-> Jozka 01.02.15 22:12:28: s tim levym? Tam nevidim druhy vystup z odvetravani, co jde do karbce.... To mela az stovka ne?
22:37:26
01.02.2015
01.02.2015
Jozka
-> Tabi: Nestraš.. já jo - ale ne zas moc, klidně je možný, že ty dva s prolomenými vrchními výlisky jsou jen dvě varianty téhož a ten prvomodelovej vypadal ještě trochu jinak..
Pěkný je sledovat ten vývoj - starý mají takový vychytaný odvětrávání a nový už jen úplně pitomou trubku..
Pěkný je sledovat ten vývoj - starý mají takový vychytaný odvětrávání a nový už jen úplně pitomou trubku..
22:31:19
01.02.2015
01.02.2015
Tabi
-> Jozka: Ani bych se moc nedivil,kdyby sem dal někdo fotku s dalším typem.
22:12:28
01.02.2015
01.02.2015
Jozka
-> Tabi: No, tehle tvůj bude nejspíš shodnej s tím úplně levým.. čili si to asi myslím správně - měly by se vyskytovat jen tři varianty a třetí by měla být pro motory 1100 už na dlouhej filtr..
Doufám, že alespoň násosy jsou všechny stejný, už mě to norování nebaví, stačili, že jsem včera "našel" na svým MBF2 kus bez toho "heliportu" na hrnek na kafe, takže nepoužitelnej a vůbec nevím, kde se tam vzal..
Doufám, že alespoň násosy jsou všechny stejný, už mě to norování nebaví, stačili, že jsem včera "našel" na svým MBF2 kus bez toho "heliportu" na hrnek na kafe, takže nepoužitelnej a vůbec nevím, kde se tam vzal..