-> dragon_cb_cz: Neser... Dneska vejlet k maldý rodičům. De facto "couračka" (15 tam, 15 zpět) celkově za 4,9 (ale je fakt, že jsem si na jednom úseku zkusil dynamiku, protože ten smějd s fóbí se asi fakt chtěl honit - bohužel pro něj u mě "za barákem")... :-D
Jinak s krabicí za prdelí to bylo tam 8,1, zpátky 8,3... Ale po dálnici 90-110, okresky 80-100... Celkem spokojenost. Oproti 12+ s formanem s max. rychlostí 80km/hod z kopce je to trochu rozdíl...
EDIT: mimochodem - dřív - nebylo to v době před "biosračkama"?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2732 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 01.11.2011 do 10.12.2024, založil/a mark - zrušená registrace
Tak dneska po delší době ČB -> Praha s oktaviánem, už na letních, s novým termostatem - a i když jsem se celkem snažil (pravda, na dálnici 110-120km/h, kdybych vyloženě vrtal koleno, tak bych jel 90), tak jsem skončil na 4.2l podle počítače... docela bída, poslední dobou to auto prostě žere
Ještě zkusím trochu zvýšit tlak v pneu, ale jsem z toho nějakej rozpačitej... dřív jsem stejnou cestu dával za 3.7-3.8 ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt 26.03.15 17:24:43: Já taky a stejně jezdím potmě nerad a můžes mít hudebních nastrojů kolik chces. Piči, zlobí klavesnice. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Nam to mám ty ... xylofóny, daleko lepší než heligonky ... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: to uz delal, ale skoncilo to lehkou opravou predku... takze nevim jesi je to ekonomicky vyhodny
-> Jirik_Tuňák1983: No to samozřejmě, ale na spotřebu dobrý... když ty překážky nevidíš, tak kvůli nim nebudeš brzdit a ztrácet kinetickou energii, ne? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 26.03.15 08:30:06: Já v noci moc rád nejezdím, páč už jsem starej a prd vidím. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: Vidíš, a moje nenažraný čtyřkolý TDI dokázalo z naší chalupy přes Kolín a následně do Vysočan za počítačových (a tudíž ne zcela reálných) 2.8 - kdybych nemusel složitě parkovat, bylo by to 2.7... ale jel jsem fakt totální piánko a v noci, takže jsem nikomu nepřekážel a nikdo mě.... To je podle mě nejpodstatnější faktor.
-> King 25.03.15 23:29:35: Ona je to stejně nevypovídající hodnota, protože se toho dá dosáhnout jen při konstantní jízdě při plném zahřátí motoru, minimem axeleretse, dále jak píšeš při ideálním převýšení a ve finále to stejně kazí rozjezdy a vjezdy do obcí / cesta po městě. Ve finále pak, že to stejně většinou dlouho nevydržím a chci poslouchat motor ve větším spektru otáček.
-> King:
Ono nezáleží jenom na počáteční a koncový nadmořský vejšce, ale i na vzdálenosti, za kterou je ujetá - bereme-li v potaz spotřebu průměrnou (relativní)... v celkový spotřebě by to roli hrálo. Tohle jsem si uvědomil vlastně až teď, proč ty furt tu vejšku zmiňuješ a v mejch měřeních to nikdy velkou roli nehrálo. Např. cesta k babče s převýšením cca 200 m se odehrává na 110 km (rozdíl spotřeby cca 0,2l/100). To samý 400 m na hory je po 130 km (tam je pravda rozdíl větší - kolem 0,5l/100?).
Ono nezáleží jenom na počáteční a koncový nadmořský vejšce, ale i na vzdálenosti, za kterou je ujetá - bereme-li v potaz spotřebu průměrnou (relativní)... v celkový spotřebě by to roli hrálo. Tohle jsem si uvědomil vlastně až teď, proč ty furt tu vejšku zmiňuješ a v mejch měřeních to nikdy velkou roli nehrálo. Např. cesta k babče s převýšením cca 200 m se odehrává na 110 km (rozdíl spotřeby cca 0,2l/100). To samý 400 m na hory je po 130 km (tam je pravda rozdíl větší - kolem 0,5l/100?).
-> Jirik_Tuňák1983: On neni kopec jako kopec
Staci jenom sotva postrehnutelny klesani, ktery se subj. jevi jako rovina a spotreba jde litr dolu.
-> palinator: moje nenazrany tdci dokazalo jednou z Caslavi do Kolina 3,6l, ale jenom diky tomu takrka na prvni pohled nepodstatnymu rozdilu nadm. vejsek. Tohle posledni tdci se ale pod 5 nedostane ani...prirode :-)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: moje nenazrany tdci dokazalo jednou z Caslavi do Kolina 3,6l, ale jenom diky tomu takrka na prvni pohled nepodstatnymu rozdilu nadm. vejsek. Tohle posledni tdci se ale pod 5 nedostane ani...prirode :-)
-> Jirik_Tuňák1983:
K hovnu, stejně jako celá naše diskuze níže je k hovnu... okamžitá spotřeba od 2,4 do 7 s tim že je stoupání/klesání malý/ještěmenší. Je to jak říct že můžu mít okamžitou spotřebu na displaji 0-99,9. To je jedno, nech to bejt.
Myslel sem že si poměříme pipíšky.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
K hovnu, stejně jako celá naše diskuze níže je k hovnu... okamžitá spotřeba od 2,4 do 7 s tim že je stoupání/klesání malý/ještěmenší. Je to jak říct že můžu mít okamžitou spotřebu na displaji 0-99,9. To je jedno, nech to bejt.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> palinator 25.03.15 20:01:33: A k čemu je to z kopce dobrý? Z kopce s kvaltem ti většina aut ukážu nulu.
-> Jirik_Tuňák1983:
Mě nikdy nedoženeš, zejtra ti vyfotim litrometr cestou z kopce.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: leda že by ti to začalo ukazovat záporně![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Mě nikdy nedoženeš, zejtra ti vyfotim litrometr cestou z kopce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: leda že by ti to začalo ukazovat záporně
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> palinator 25.03.15 19:40:47: Zjistil jsem, že se při konstantní rychlosti dá jet od těch jak říká King cca 3L přes 4,5 po rovinkách až 7 okamžitá při lehkých stoupáních.
Zkusím to s pravou nohou v klidu vydržet dýl a asi si naplánuji nějakej trip to nowhere abych tě nasral.
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King:
V tom případě by měli Rudolfa Diesela vykopat z hrobu a zlynčovat, protože 2,8/100 okamžitou mi TDI po rovině neukáže nikdy. Reálně se dokážu dostat možná na něco pod 4. Ustálenou rychlostí 100 km/h tacho v bezvětří, suchu a na letních gumách. Na míň ani náhodou.
Teda jedině že bys uvažoval ideální podmínky tak, že vůz jede ve vakuu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V tom případě by měli Rudolfa Diesela vykopat z hrobu a zlynčovat, protože 2,8/100 okamžitou mi TDI po rovině neukáže nikdy. Reálně se dokážu dostat možná na něco pod 4. Ustálenou rychlostí 100 km/h tacho v bezvětří, suchu a na letních gumách. Na míň ani náhodou.
Teda jedině že bys uvažoval ideální podmínky tak, že vůz jede ve vakuu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Znal jsem jednoho telecomunistu, co di pořídil tenkrát horkou novinku Yarise a ten se do krve hádal, ze mu to po rovině ve 160 ukazuje okamžitou spotřebu 6/100 :-) Ty cca 3l/100 v reálu jsou za idealnich podmínek možný.
-> Jirik_Tuňák1983:
A teď tu o Karkulce.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A teď tu o Karkulce.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Včera jsem to poprvé vytáhnul mimo Plzeň a blízké okolí. Sice šlo jen o krátkou trasu do 30 km jedním směrem, ale i tak se dá udržovat pohodlná konstantní cestovní rychlost s příznivou spotřebou. I okamžitá se dá udržet za jízdy velmi nízko, na rovinkách i kolem 2,4 - 2,6. Uvidím jak na delší trasy.
-> Jirik_Tuňák1983: Omezení si taky nastavit můžu, ale je to rozumný a jenom to na mě pípá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ono to nutně nemusí mít tempomat a 100+ kW. Onehdá jsem tady popisoval, jak jsem si po Baghírově vzoru upravil karbec na rychlejší nástup 2. klapice kvůli LPG. Bohužel jsem tenkrát nějak špatně otočil tu nosatou podložku na SEDRu, takže to sice nějak fungovalo, ale při max. otevření 1. klapky se na max. otevřela i 2. klapka, ale tam se to zaseklo! :-) Můj čertsvě namontovanej fávomotor na 4q nebyl zas taková raketa, ale zas ne úplně zdechlina. Takže jsem se vracel tradiční ekojízdou z práce a v kopci jsem dojel minikolonu za nějakým zoufalým HTP fobiatikem, tak jsem tam kopnul za 3, plnej, předjíždím v pohodě kolonu, sundávám nohu z plynu a škochtle místo brždění motorem pokračuje s řevem v akceleraci asi do 140 tacho! :-) Naštěstí, na rozdíl od jednoho dílu Kobry 11, brzdy dokázaly rozvášněnej fávomotor zkrotit a zapalování šlo taky vypnout :-)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, to jsem v náhradním frantíkovi taky chvíli tápal, když 2.0 turbodehet odmítal na dálnici nabrat mojí obvyklou rychlost :-) On si tam předchozí kunšoft (nebo ten maník, co mi auto přistavil) nastavil omezení na 150 - to jsou věci! :-)
-> dragon_cb_cz 23.03.15 11:47:30: To máš to samé u auta, který jede na dvojku 20 nebo 100, popř. zrychluje na štyrku stejně jako na trojku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nikdy jsem nepoužíval jen ten omezovač rychlosti. Jak si nastavíš 50 km/h a přes tuto rychlost to pak neleze.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nikdy jsem nepoužíval jen ten omezovač rychlosti. Jak si nastavíš 50 km/h a přes tuto rychlost to pak neleze.
-> King: Což na čtyřku, ale s automatem, kterej si mrcha sám podřadí, to je teprv sranda ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 23.03.15 09:50:09: U mě to jde tuším jen po pěti km/h, když se čuflík drží, jinak klasicky namačkáním.
Já si hlavně zvyknul na tempomat kde se dá přidávat a ubírat po i km nebo po deseti, s tím může fakt jezdit i předjíždět benohej![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Me uz ty kouzla s packama a klavesama uz davno prestaly bavit, takze kdyz na tempomat predjizdim, tak slapnu na plyn a pak ho zase pustim a vratim se na tempomatovou rychlost. Dobra vec je to hlavne v hlavne na hlavnich tazich v Praglu (specialne tunely) jako prevence proti zbytecny buzeraci. Akorat to vyvolani posledniho nastaveni je ponekud zakerny, kdyz si na mereny 50ce clovek omylem vyvola nastaveni z dalnice a motor se to na 4ku snazi okamzite dohnat :-)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, taky běžně předjíždím jen na tempomatu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
A nechceš jezdit na klávesnici?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A nechceš jezdit na klávesnici?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Hlavně si nesmíš zkřížit hnáti pod sedačkou, aby jsi stihl v případě krize zabrzdit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 22.03.15 19:50:59: Mě se u toho líbí, že si můžeš přidávat a ubírat bez matlání po pedálech. Na dálnici jsem tak občas i předjížděl, když jsem nechtěl namáhat hnáti.
Hlavně máš pocit, že se vezeš včetně pocitu zátahu z pozice skoro spolujezdce. Jako řidič ho za chvíli přestaneš vnímat.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, reset, tzn když máš tempomat zapnutej a šlápnutím na brzdu (případně v případě manuálu přeřazením) ho dočasně vypneš, tak tímhle ho znova aktivuješ na původní rychlosti.
-> Nwkt: Já ho občas používal, když jsem měl do užívání mámy Accord, moc šikovná věc.... a žena ho úplně miluje![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: Já ho občas používal, když jsem měl do užívání mámy Accord, moc šikovná věc.... a žena ho úplně miluje
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Znovu aktivace, když to zrušíš brzdnou nebo spojkou?
Já to mám takhle. Nekoukal jsem do návodu, ani jsem to ještě nezkoušel, ale ta šipka zpět znamená něco jako znovunačtení původní nastavené hodnoty?
-> dragon_cb_cz 21.03.15 23:32:25: Já měl i v Toledu, takže znám ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen: Ono je to asi dost o zvyku. Mě hlavně maximálně vyhovuje kombinace tempomatu s automatem - oproti manuálu je to o řád použitelnější. Ale i s manuálem je to fajn věc...
-> dragon_cb_cz: aha... me uplne dokonale vyhovuje ta packa... je to v jednom miste pomerne ergonomicky umisteny... nahoru je akcelerace, k sobe vypnuti, dolu je set/decelerace. u Forestera se to komplet vypina tlacitkem z boku ty packy, u Legacy na palubce - tady na fotce je to trochu videt za ovladacem radia
-> U-Geen: Na levej páčce - posuvnej ovladač zepředu tahem doleva zapíná/vypíná tempomat, tahem doprava resume/decelerace, tlačítko z boku set/akcelerace: www.autopartsapi.com/eEur
oparts.com/.../lg_1fa3b4b0
-a02b-44aa-b28f-5cb178a3a8
0a.jpg
Osobně mi asi víc sedí tlačítka na volantu jako je maj tátovo a mámy Accordi, nebo třeba Volvo, ale i na tohle jsem si zvyknul rychle... a už to chci implantovat i do Okty![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Osobně mi asi víc sedí tlačítka na volantu jako je maj tátovo a mámy Accordi, nebo třeba Volvo, ale i na tohle jsem si zvyknul rychle... a už to chci implantovat i do Okty
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: jaky ma vlastne saab ovladani tempomatu? my mame u obou aut packu na volantu (nastavit / pridat / ubrat / vypnout)
-> Nwkt: Tempomat je magicka vec, co? Jinak pekny hodnoty ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Plzeň-Praha(Čerňák) a zpět. Dálnice tempomat na 145, spojka tempomat na 85
já jsem spokojenej ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> stika87 - Maschinenführer 04.03.15 13:24:03: Štíty-HK v jednom člověku, kufr full a výsledky s tímtéž hodně podobný... ale ta dálnice, tam to letí nahoru ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136:
-> Alenka: V pohode... me mimochodem ty GM motory nijak neurazi a 9-3NG Aero s tou 2.8V6 biturbo mrchou je porad v hledacku... ale z ciste sentimentalnich duvodu jsem chtel jeste poctivy Hcko. Az bude druhej Sob do stada.. tak se uvidi![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: V pohode... me mimochodem ty GM motory nijak neurazi a 9-3NG Aero s tou 2.8V6 biturbo mrchou je porad v hledacku... ale z ciste sentimentalnich duvodu jsem chtel jeste poctivy Hcko. Az bude druhej Sob do stada.. tak se uvidi
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: já vim, ale saabisti jsou hned po alfistech nejvděčnějším terčem hloupých vtípků a já si to nemohl odpustit. Omlouvám se ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jako v top gearu jak jeli v tom Cadillacu. Jak furt měli kecy co to muselo dát práce, aby to nevypadalo jako v Saabu![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: jinak mas nizkotlacku nebo plnotucny?
-> Alenka: Kus GM a Ecotec... tohle je jeste poctivej Saab
-> Jirik_Tuňák1983: Jen FWD, Saab zacal ctyrkolky az tesne před smrti... jinak po meste to pod 11 nejde no... ale porad se s tim ucime.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Jen FWD, Saab zacal ctyrkolky az tesne před smrti... jinak po meste to pod 11 nejde no... ale porad se s tim ucime.
-> dragon_cb_cz 06.03.15 19:36:11: Ale ve městě je to bída což?
Já jsem ještě nevytáhl paty z Plzně a blízkého okolí, jen kratší nebo krátké trasy. Nemám tedy tušení jak venku. Papírovou mám ale 7,5 venku, praktickou zkušenost ještě ne, navíc je to AWD a 2.5t v pětiválci. Většinou jezdívám za docela málo na benzíny a velikosti aut. To tvoje taky je taky čtyřkola?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: GM ten motor nenazval Ecotec jen tak pro nic za nic ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)