
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
-> Jozka: Taky jsem měl membránu neporušenou, ale přišla mi oproti jiné tenčí a měkčí. A připouštěla právě ona, mrška 

-> Bukaj: Zajímavý ty víka.. jsem při zkoumání nedávném víko přečetl.. a SEDR ! A zbytek karbu přitom EDSR, předtím jsem si to toho nikdy nevšiml a ani nevím, jak se tam dostalo (jen mám podezření na ten někdejší značkovej servis)..
Jinak využiju, i když mimo téma - existuje nějaká byť jen teoretická možnost, jak by se vycucl obsah plovákový komory přes válce až do olejový náplně motoru ? Odhaduju, že ne, jiná možnost už mě nenapadá - ale mám dva litry "oleje" navíc a membrána čerpadle vypadá čile a neporušeně..
Jinak využiju, i když mimo téma - existuje nějaká byť jen teoretická možnost, jak by se vycucl obsah plovákový komory přes válce až do olejový náplně motoru ? Odhaduju, že ne, jiná možnost už mě nenapadá - ale mám dva litry "oleje" navíc a membrána čerpadle vypadá čile a neporušeně..

...jediné, co nevím, je to, jak poznat novější provedení podtlakové komory na 742 (na fotce od Istiho vpravo dole) 105 od 120, nebo klasické komory poté, co se sloupe černá nebo žlutá barva...



-> isti: 742. Fa má packu zahnutou (dvakrát lomenou) a poznáš to i zepředu podle tvaru čela komory...

-> jok3r: Sice je to mimo téma, ale budiž:
Nové nepoškozené kryty zadních světel 1000 MB s "kovově lesklým" pokovením cca 1000-1500 Kč/kus, varianta se stříbřenkovým lemem cca 500 Kč/kus?
Komplet nová nepoškozená zadní světla na stovku - s proužkatou zpátečkou a pokoveným lemem - počítej klidně tak 6000 za pár, možná i víc. Pokud mají čtverečkovanou zpátečku, tak o 1000-2000 méně, pokud mají stříbřenkový, nebo holý lem, pak ještě méně (ale jsou-li to komplet světla, pravděpodobně to budou ta první zmíněná)
Jinak jakékoli poškození cenu drasticky sráží
Nové nepoškozené kryty zadních světel 1000 MB s "kovově lesklým" pokovením cca 1000-1500 Kč/kus, varianta se stříbřenkovým lemem cca 500 Kč/kus?
Komplet nová nepoškozená zadní světla na stovku - s proužkatou zpátečkou a pokoveným lemem - počítej klidně tak 6000 za pár, možná i víc. Pokud mají čtverečkovanou zpátečku, tak o 1000-2000 méně, pokud mají stříbřenkový, nebo holý lem, pak ještě méně (ale jsou-li to komplet světla, pravděpodobně to budou ta první zmíněná)
Jinak jakékoli poškození cenu drasticky sráží

Kolegové, jakou dnes mají cenu nové kryty zadních světel na 1000MB a zadní světla na 100? Děkuji
-> isti 08.01.19 19:03:34: Tak víko se prodávalo buď na konkrétní typ karburátoru (s vyraženými údaji), nebo jako "univerzál" pro případné dodělání (bez vyvrtaného kanálku a osazených trysek ekonostatu) a údaje, které nebyly na odlitku, ale řešeny ražbou (tedy i to A 32) tam nejsou...

Hodim to sem, jaka je originalni barva toho tahokovu? Tady je to cervenou zakladovkou a polity cernou barvou. Videl sem sedou ale kdyz sem ted hledal tak mi prisly spis cerny.
Piesty s130,lavý je originál z tubusa, pre klasické stieracie krúžky,a pravo tiež originál z tubusa pre favo krúžky.Otázka je čo je za výrobu ten pravý?Tvar vybranie je ako u KS sade ale povrch piestu je drsnejší a KS sada čo mám je tiež pre klasické krúžky.Túto sadu mám z obchodu a je v klasickom tubuši.
-> Bukaj: Ten výstupok je na všetkých víkách ale označenie A32 nie.Tie na ktorých je označeni 2938 a 2939 je aj A32 ale na tých ktorý sú bez označenia typu karbu(dokonca aj jeden SEDR) nie je A32.Beriem to tak že všetky sú použitelné pre SEDR.
-> isti 08.01.19 15:33:42: Aha
Napravuji: Na fotce SEDR (A32 EDSR) víko. Starý EDSR tam nemá ten výstupek - hrana viz červené čáry...

Napravuji: Na fotce SEDR (A32 EDSR) víko. Starý EDSR tam nemá ten výstupek - hrana viz červené čáry...
-> peter13789: Vďaka,dobre vedieť.
-> ondie 07.01.19 21:30:13: Ano ale nevadí
-> Bukaj 07.01.19 23:31:51: Vďaka za vyčerpajúcú odpoveď
skontrolujem to.(zabudol si na fotku)

-> Bukaj 07.01.19 23:31:51: Vďaka za vyčerpajúcú odpoveď

-> isti: To lozisko PLC 64-8 je do zadneho kolesa favorita do 92 roku
-> ondie 07.01.19 18:45:56: Na Tebe jsem si právě vzpomněl - jak jsi tehdy řešil ten nový 130 blok bez víka
-> ondie 07.01.19 21:30:13: Jestli to byl ten 136 blok, který jsem vezl na SK "na výměnu" za 135 (nebo opačně?), tak ten byl myslím bez víka, no...
...jinak středicí kolíky jdou z bloku celkem snadno, někdy i zůstanou na víku...

-> ondie 07.01.19 21:30:13: Jestli to byl ten 136 blok, který jsem vezl na SK "na výměnu" za 135 (nebo opačně?), tak ten byl myslím bez víka, no...
...jinak středicí kolíky jdou z bloku celkem snadno, někdy i zůstanou na víku...

-> isti 07.01.19 18:40:38: EDSR víko s označením A32 můžeš použít na SEDR karburátor bez omezení, ovšem liší se trysky ekonostatu. Všechny EDSR měly ekonostat, SEDR jen pro motory 1289 ccm a vyšší objemy (š 130/5/6, TAZ 1500, T 613)
Víka starších EDSR (označení 32 bez písmene A) se lišily více (na foto - nemají tento výstupek a hrana je rovná - vyznačeno červeně) a nelze je na SEDR použít.
Takže na jakýkoli SEDR bez ekonostatu namontuješ libovolné SEDR a A32 EDSR víko bez vlivu na funkci karburátoru (s použitím správné trubičky sytiče případně tlumítka).
Jednotlivé typy karburátorů s ekonostatem se liší tryskami ekonostatu a víka nejsou volně kombinovatelná bez ovlivnění funkce...
Víka starších EDSR (označení 32 bez písmene A) se lišily více (na foto - nemají tento výstupek a hrana je rovná - vyznačeno červeně) a nelze je na SEDR použít.
Takže na jakýkoli SEDR bez ekonostatu namontuješ libovolné SEDR a A32 EDSR víko bez vlivu na funkci karburátoru (s použitím správné trubičky sytiče případně tlumítka).
Jednotlivé typy karburátorů s ekonostatem se liší tryskami ekonostatu a víka nejsou volně kombinovatelná bez ovlivnění funkce...

-> isti: Ten můj blok byl bez zadního víka ???
Jestli, ano,tak to se upřímně omlouvám (nicméně takhle ke mě už kdysi přišel)
Jestli, ano,tak to se upřímně omlouvám (nicméně takhle ke mě už kdysi přišel)

-> isti: Dobrý je vědět,že si na to musím dát majzla,když už je to holt tak.. 

-> Polyš: Podla katalogu je gufero pre 105-120 80x100x13 a pre 130 85x110x13.Pozri priemer pre gufero.

-> isti: Tak teď musím zjistit jaké víko to bude 173.0 nebo 173.6. ;)
-> Polyš: Zelenou farbou označovali 120ls diely ale blok 120l a ls sa nelíší.(hádám netepem zase
)Ja mám napríklad iba na jednom bloku farebné označenie(hnedú) na ostatných nie je.

-> isti: Jo,tak jeden starej blok mám.Ještě dotaz.Na bloku je z boku flek od zelené barvy.Vím že s červeným flekem byly snad zmetky.Blok byl koupen v mototechně.
-> Polyš: Niesú v tom ani kolíky?Ja by som to požičal z použitého bloku,niekedy to pôjde vytiahnút hladko.
-> ondie: A ja mám jeden blok od teba bez víka
.Čo je natom dobré že to nepasuje a musíš to pilkovať?


-> Bukaj: Tak ted nevím.Mám novej blok skoda 120 rok výroby 1989 bez toho víka.A mám tad ydvě nová víka bez gufera. 441.0.1089-173.6 a 441.0.1089-173.0 Tak nevím které tam patří.Jinak ty středící koliky se dají sehnat?
-> minno: já mám třeba jeden nový blok bez toho víka,takže tahle informace je pro mě hodně dobrá 

Ako je to s víčkami karburátorov?Mám niekolko vík EDSR s ekonostatom,na jednej je označenie 2938(105l),na jednej 2939(120l) a na ostatných nie je vyrazené číslo.Aký je rozdiel medzi víkom EDSR a SEDR a sú plnohodnotne zámenné?Vlastne čo je to vymoženosť a na akom princípe funguje?
-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Zadné veko s guferom som kupoval pred pár rokmi v Mototechne nové aj na motor 136 (podľa rozmeru gufera), pretože 742.136 blok (starý) som kúpil bez tohto veka. No a bol dosť veľký problém spasovať to. Origo to býva zvŕtané s blokom a skolíkované. No a toto veko po nasadení na kolíky malo dieru pre gufero dosť značne vyosenú voči kľukovke (cca 2 mm mimo). Diery pre kolíky na veku som prepiloval aby to sedelo, ale prvý pokus nevyšiel, po pár málo tisíc km od stavby motora to okolo gufera začalo tiecť :/ Tak musel motor von a musel som sa s tým pohrať ešte viac a svedomitejšie + nové gufero. Odvtedy už mnoho km OK.
Takže nie je to fakt sranda a nie nadarmo je to veko súčasť bloku. Ako ND sa to kúpiť síce dalo, ale treba ho individuálne dopasovať.
Takže nie je to fakt sranda a nie nadarmo je to veko súčasť bloku. Ako ND sa to kúpiť síce dalo, ale treba ho individuálne dopasovať.
-> Bukaj 02.01.19 00:06:38: OK,to je ešte lepšie
-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Aj ja mám doma nové zadné víko takže určite sa to predávalo ako nd ale nový blok bez toho som nevidel.

-> Bukaj 02.01.19 00:21:22: Aj ja mám doma nové zadné víko takže určite sa to predávalo ako nd ale nový blok bez toho som nevidel.
-> Polyš: Asi někdo potřeboval gufero - posledně jsem si také musel "půjčit" gufero z nového víka, neboť jsem nemohl najít jiné ve chvíli, kdy jsem jej potřeboval...
Nebo to může být víko na první MBčka, kde místo gufera byl labyrint i u setrváku...

Nebo to může být víko na první MBčka, kde místo gufera byl labyrint i u setrváku...

-> Bukaj: Mám tady také nové zadní víko,ale bez gufera.
-> Dušan: Tak, tak, ale na druhou stranu jsem párkrát viděl novej blok bez toho víka a mockrát nové víko na prodej bez bloku (ale vždy s guferem)

zadni viko na velke gufero je soucast bloku, alespon se to tak v literature psalo
-> Bukaj: Je mozny, že jsem to zaměnil... Jen si matně vybavuju, že u nějakýho dilu tam tahle hláška byla..
-> StepaNoFUN: Prsa ne, ale zadní víko klikovky jo...
Edit: a ještě asi ne u všech motorů, protože klasický 105/120 zadní víka jsem měl mockrát v ruce funglovky včetně gufera, takže se to jako díl prodávalo...

Edit: a ještě asi ne u všech motorů, protože klasický 105/120 zadní víka jsem měl mockrát v ruce funglovky včetně gufera, takže se to jako díl prodávalo...
-> Bukaj: Nebylo někde v dobový literatuře, že psa jsou opracovaný i s blokem, tudíž nejsou jako ND?
-> isti: Labyrint měly MBčka a stovky, gufero přišlo někdy koncem 70. let s náběhem modelu 742, větší gufero mají motory 135/6 od roku 87 (jak pro zadomotorové škodovky, tak pro Fa/Fel...)
Prsa jsou záměnná pro všechny bloky/klikovky od 1000MB po Favorita v kombinaci se správnou řemenicí (labyrint/gufero).

Prsa jsou záměnná pro všechny bloky/klikovky od 1000MB po Favorita v kombinaci se správnou řemenicí (labyrint/gufero).
-> MOLSO: Výborne,tak to nebudem predávať.
-> isti: bez problémov 

-> MOLSO: Predpokladám že sa to dá použiť na 742.130/136 bloku.
-> isti: za nič ;)
neviem aký to má význam, ale je to "modernizácia".
neviem aký to má význam, ale je to "modernizácia".
-> MOLSO: Ďakujem pane
,takže 56mm je od prvej užovky po posledného rapida?Aký má význam že favo má iné gufero?


-> isti: 42 je pre Š 100 - tam nejde gufero, a remenica má labyrint
56 mm je 105 - 130 prípadne 135/6,
58 mm favorit felicia
56 mm je 105 - 130 prípadne 135/6,
58 mm favorit felicia
Líšia sa prsia na motor 120,130 a 136?
tento má priemer pre simering 58mm
tento má priemer pre simering 58mm
-> Laďo: tandemový sedlo čz 125/150..... cenu si najdi podle inzerce.