skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Identifikace dilu...
Potrebuji identifikovat tyto rozdelovace a popripadne ocenit, dekuji
-> Bukaj: Pravdu máš, porovnal jsem teď s fotkama mé sbírky filtrboxů a přestože pod úhlem, tak je patrný, že zadní noha není zdaleka cca v půlce vzdálenosti mezi prolisy jako u "krátkejch" - čili 110L.
-> ondie 12.01.18 04:40:45: Hele, pokud fotky neklamou, tak bych řekl, že je to na dlouhej filtr - tedy škoda 110 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie 12.01.18 04:41:22: Délku nožky pro držák na hlavě motoru si úplně netroufám posoudit, zkusím odpoledne dle fotek, ale zdá se, že i ta odpovídá kilu. To číslo je zajímavý..
-> ondie: Něco na GLi/RiC?
..zploštění nevidno
-> Bukaj 11.01.18 17:42:30: S tou nožičkou pochybuju, že by si dělali hlavu (si vyměň i držák na hlavě, soudruhu !) - ale to zploštění, to už za úvahu stojí.. I když on se ten filtrbox vleze i ten kulatej.
Úžasný, jak jsi našel tu starou diskusi..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Úžasný, jak jsi našel tu starou diskusi..
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
...v rozloženém stavu:
Ta černá věc je z plastu.
Ta černá věc je z plastu.
Také mám cosi na identifikaci...
...podle značení na hlavě šroubu je to ruské (sovětské)?
...podle značení na hlavě šroubu je to ruské (sovětské)?
-> ondie: Jo, trosky měly taky BSko, ale ten filrtrbox je takovej vyšší - kulatej i zespoda, kde se nasazuje na karbec...
-> Bukaj: Sem úplně mimo,u trosek je reálnej jednokomorák ?
-> ondie: Domnívám se, že BS filtrbox jako ND pro MB nebude uni s kilem - je tam celkem dost rozdílů, které překonat by byl větší či menší problém - trubička odsávání je to nejmenší, pak je tam jiná délka nožičky a hlavně pro většinu MBček (vyjma prvních sérií) zploštění v horní části kvůli vzpěře kapoty.
...aby ten novej modrej nebyl nakonec troskovej![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
...aby ten novej modrej nebyl nakonec troskovej
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ondie: V TP má 28. únor 1977, čili cca půlrok po náběhu výroby.
Můžem zkusit, ale ND byly mnohdy po náběhu medernizací mnohdy univerzální..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Můžem zkusit, ale ND byly mnohdy po náběhu medernizací mnohdy univerzální..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: A to je nějakej hodně ranej rok ta tvá ouža ?
Já ten svůj filtrbox zkusím zítra nafotit,ty mi určitě povíš co to je,zda MB nebo kilčo - pokud je v tom rozdíl.
Tematicky to tu bude dobře,identifikovat to potřebuju.
Já ten svůj filtrbox zkusím zítra nafotit,ty mi určitě povíš co to je,zda MB nebo kilčo - pokud je v tom rozdíl.
Tematicky to tu bude dobře,identifikovat to potřebuju.
-> ondie: Takže BS-kovej artefakt..
Já jak byl zvyklej na MB a kila, tak mě to kladívko dlouho ani divný nepřišlo.. Ty auto vč. mýho jsem viděl za pár let jen tři a kdyby nebylo origo odbočky na vyhřívání v tom kladívkovým banju, klidně bych věřil, že se jedna bedna s kvasinskou adresou zatoulala do Boleslavi a tak jí tam prostě posléze spotřebovali.
Chce to nějakýho užovkovýho výzkumníka..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Já jak byl zvyklej na MB a kila, tak mě to kladívko dlouho ani divný nepřišlo.. Ty auto vč. mýho jsem viděl za pár let jen tři a kdyby nebylo origo odbočky na vyhřívání v tom kladívkovým banju, klidně bych věřil, že se jedna bedna s kvasinskou adresou zatoulala do Boleslavi a tak jí tam prostě posléze spotřebovali.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chce to nějakýho užovkovýho výzkumníka..
-> Jozka: Já asi úžovku v kladívku právě nikdy neviděl. Ale podle tebou uvedenýho přechodu to možný je.
A jo,ten můj 1komorovej modrej box je fungltangl.. (už ale nepoznám,jestli je to MB,nebo kilíčko-pokud je rozdíl)
Sice novota,ale moc nevim co s tim,mě se to nehodí a kloudnej peníz z toho asi taky nebude,neb originalista bude žádat kladívko,a při přelakování ta vůně novoty přijde vniveč.
A jo,ten můj 1komorovej modrej box je fungltangl.. (už ale nepoznám,jestli je to MB,nebo kilíčko-pokud je rozdíl)
Sice novota,ale moc nevim co s tim,mě se to nehodí a kloudnej peníz z toho asi taky nebude,neb originalista bude žádat kladívko,a při přelakování ta vůně novoty přijde vniveč.
Tak jsem prolítl registr 110R a dle něj se zdá, že přechod z kladívkový na modrou proběhl až někdy na přelomu let 1977 / 1978, resp. koncem roku 1977.
-> ondie: Nemám to úplně probádáný, kdy se přešlo na modrou, ale zdědili jsme užovku se zeleným kladívkovým filtrboxem, nahoře s prohlubní a otvorem pro šroub a asi jen jinou zadní "nohou" na vyšší víko.. A že strýko jako první majitel byl zručnej zubař, ovšem nulovej kutil, soudím na origo. Ta přední noha je tedy ovařená, ale jak jsem pak koukal na srazech, viděl jsem ještě i pár dalších takových.
Erka s konce výroby měly prakticky stejnej filtrbox, akorát u nich jsem měl štěstí zase jen na modrý kousky (např. známého 110R/1980 bylo asi první auto, který jsem viděl v modré).
MB Modrej na BS už jsem viděl taky (ale jen v inzerci jako novej) a taky jsem se tomu divil - ale dospěl jsem taky k závěru, že pokud se jako ND dělaly dost dlouho (resp. 10 let po ukončení výroby dle tehdejších pravidel = 1979), tak je i na nich ta modrá logicky možná.
Erka s konce výroby měly prakticky stejnej filtrbox, akorát u nich jsem měl štěstí zase jen na modrý kousky (např. známého 110R/1980 bylo asi první auto, který jsem viděl v modré).
MB Modrej na BS už jsem viděl taky (ale jen v inzerci jako novej) a taky jsem se tomu divil - ale dospěl jsem taky k závěru, že pokud se jako ND dělaly dost dlouho (resp. 10 let po ukončení výroby dle tehdejších pravidel = 1979), tak je i na nich ta modrá logicky možná.
-> Jozka: A jak to je s barevností,ten kladívkovej odstín je u úžovek nemyslitelnej ne ?
Já mám doma třeba filtrbox na 1komorový karbec,ale už v modrém odstínu,který známe normálně z 742.. To je co ? ND pro kilča z pozdějších let ?
Já mám doma třeba filtrbox na 1komorový karbec,ale už v modrém odstínu,který známe normálně z 742.. To je co ? ND pro kilča z pozdějších let ?
-> Lůďa 10.01.18 18:46:07: Mohl, dle nožiček a pokud dobře koukám, tak je správně na dlouhej filtr a i otvor na karb je "dvojkomorovej"
.
E: Pokud má taky otvor na šroub, sloužící k prohýbání horních vík karburátorů, mohla by to teoreticky být i užovka cca 76-77 a tím pádem možná i souběžný erko, ale tam by to chtělo už mrknout do katalogů..
E: Pokud má taky otvor na šroub, sloužící k prohýbání horních vík karburátorů, mohla by to teoreticky být i užovka cca 76-77 a tím pádem možná i souběžný erko, ale tam by to chtělo už mrknout do katalogů..
-> Lůďa 10.01.18 18:48:56: Favorit ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Lůďa: Vršky podběhů jsou na Favorita
A pak ještě klika, zda se dá podle něčeho poznat, do jakého motoru je?
Potřeboval bych poradit s pár díly...
obroučky světel Trabant???
obroučky světel Trabant???
-> darklord: :mně ten odkaz nefungoval resp. nešel otevřít.-)
-> sep: bol to hned prvy odkaz co vybluje google ked do neho das to cislo... ![24](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
![24](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
-> darklord: :díky moc.-)
-> sep: www.skoda110r.com/view.ph
p?cisloclank... v spodnej casti diskusie prebehne toto cislo, budu na 110R
Trochu uklízím a našel jsem stěrače s číslem 443 123 144 027,neumím zařadit,pomůže někdo? ![28](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
![28](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/28.gif)
-> Mejot: Plastová krytka jde odejmout i doplnit..
-> Bukaj: Taky jsem ještě 003 nepotkal - v roce 1975 sjednocenej typ pro 100, 110R i 1000 MB měl koncovku 000.. resp. tak, že kilí minimálně od roku 1973 mají označení 443.621.247.000 a asi 1975 byly oficiálně prohlášený za náhradní pro MB. Jestli to mám dobře zaznamenaný ovšem ?
-> Mejot: S plastovou krytkou byly originály na š 100, ale číslo netuším...
-> Mejot: Mám dojem, že PAL nikdy nevyráběl novější náhrady za staré MB tlumiče a novější evoluce pro š100 byla náhradní díl za původní tlumiče. Stejně tak se myslím v domě eMek už nedělaly náhradní tlumiče pro užovky, byl pouze doprodej - ony všechny kyvkové tlumiče měly shodné rozměry a jen drobné změny tuhosti (myslím max 30%)...
-> Bukaj: Aha to mi to právě našlo takže ne no. Zkusím hledat dál
-> Mejot 08.01.18 14:52:55: na MBčko nejsou určitě - MB mělo černé celokovové (s kovovou krytkou) a jiné značení)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)