skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
Páni mám dotaz. Loni jsem dával dokupy zadní nápravu vlečku. Přez zimu kára stála v garáži a teď sednu do auta a klepe. Jakoby když rychle přidám, nebo uberu plyn (kola jdou ze záběru do brzdění motorem), tak vzadu mlátí. Měl jsem rozdělaný i homokyneťáky, ale ty jsem zkoušel rukou, ale ty jsou pevný. Může takhle mlátit diferák, nebo to budou nějaký silenbloky a nebo rukou špatnej homokyneťák nepoznám?
-> minno: klame
žeby Antrt klamal?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to už sú roky
-> suri: Hej, to sme se tu dohadovali toho casu s Petrem...
-> minno: 24x1,5 je zle je to 2ka
-> Shader: strana 417
-> minno: To vím, ale nějak jsem to tam nenašel. Ještě se mrknu, dík.
-> Shader: musí hľadať pri Škode Rapid, čo je od stránky 396 a ďalej (najnovšie vydanie Andrta)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> minno: Dík pánové. Mimochodem, na které stránce to tam je? Já jsem asi slepý![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Matthes, záškodník z TechWebu 26.03.12 13:52:47 napsal:
Vnejsi 350Nm, vnitrni 125Nm (MAX).len upresním, teraz hľadím do Andrta a píše sa tam:
- Matice hřídele kola M24 x 1,5, 300 až 350 Nm
- Matice příruby hřidele kola M18 x 1,5, 100 až 125 Nm
Vnejsi 350Nm, vnitrni 125Nm (MAX).len upresním, teraz hľadím do Andrta a píše sa tam:
- Matice hřídele kola M24 x 1,5, 300 až 350 Nm
- Matice příruby hřidele kola M18 x 1,5, 100 až 125 Nm
-> Shader: unášač poloosy? čiže vnútorný unášač a nie štvrolístok :) V Andrtovi nájdeš všetky momenty.
Vnejsi 350Nm, vnitrni 125Nm (MAX).
Zdravím pánové
Chci se jen zeptat, na jaký moment je potřeba utáhnout matici unašeče na zadní nápravě (unašeč poloosy). Dík.
Chci se jen zeptat, na jaký moment je potřeba utáhnout matici unašeče na zadní nápravě (unašeč poloosy). Dík.
-> peti:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> LUKÁŠ PD: pritom ten doraz na tej fotke je jasne videt![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> peti: dakujem ,lebo ani tam nevidim nejaky doraz na pravej strane ako je na foto tak preto som vahal ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> LUKÁŠ PD: ked sa nato pozeras tak to musi byt jasne, zlisujes ho smerom k drazkam, na obrazku smerom dolava,
neviete nahodou z ktorej strany by sa malo zlisovat to ložisko alebo to je jedno neni mi to jasne ked tak na tu hriadelku pozeram....dakujem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik: díky,použiji druhou možnost
-> Péďa17: náprava z garde, nebo uzky ramena na napravnici s hrebenem a kratke tycky z uzkyho sneka
dá se nějak dát hřeben na nápavu z užovky?Pokud ne tak se dají použít úzké ramena na nápravu ze 130?Díky
-> Klubko_: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/895_2005-01-05_1
0-15-53_91.JPG
asi to bude něco podobného
asi to bude něco podobného
nema nekdo fotku ramene zespoda pro tohle perovani s pruzinou na tlumici? Zajima me, jak je to spodni rameno zesileny.
www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
www.pmautosport.cz/compon ents/.../view.php?popup=1& am...
-> suri: mne sa jedna o schému , jeden chalan to ma rozhodené a nevie ako sa skladá ložisko , no a ja som to mal rozobraté asi dva roky dozadu takže netuším ani ja
-> alpin: dole v objímke jedna zhnitá šrauba a hore dve 8 matky a máš to von , stiahneš pružinu rozoberieš vrchnu matku a rozletí sa to
-> Matulo: kujém ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> alpin: poslem ti na FB, mam celu knizku v PDF...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
nemáte niekto obrázok schémy jak sa skladajú predné tlmiče na favorite ?
ok dakujem ti velmo pekne ty nahadou nepredavas svoje kyvkove pruziny? kupil by som lebo moje su uz dost unavene
-> harvyBB: máš viac možností, záleží ako vysoko chceš mať zadok a akú tvrdosť zadku chceš mať. Kyvkové pružiny sú kratšie a tvrdšie, vlečkové dlhšie a mäkšie. Ku každému typu pružiny treba podľa toho použiť aj horné domčeky pružín, prípadne upraviť pre tvoje potreby. Kuk:
skoda-virt.cz/cz/.../2830 -rozdil-v-domcich-zadnich- pruzin
skoda-virt.cz/cz/.../2830 -rozdil-v-domcich-zadnich- pruzin
aha tak dakujem vam obom tlmice pouzijem rovnake a struny potom tiez tam dat z kyvky ci nebude vadit ak na tie tlmice dam vleckove struny? a ulozenie tlmicov v karoserii tym padom netreba menit?
-> minno: Píšu moc pomalu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: rovnaká odpoveď, len napísaná inými slovami :-)
-> harvyBB: Vzhledem ke stejným čelistem a dílům nápravy, budou průměry bubnů stejný jako u kyvky. Pokud kecám, opravte mě.
Tlumiče zaměnit lze, jen bacha na vnitřní doraz, protože kyvkový tlumiče ho nemají. Beztak je lepší vlečku podvázat a pak je to ok.
Podélný ramena jsou v zásadě stejný, jen pozdější vlečkový měly Lkový výztuhy v místě spoje. Stejnak by bylo lepší podélný vyztužit aspoň ve spoji stojatou výztuhou.
Tlumiče zaměnit lze, jen bacha na vnitřní doraz, protože kyvkový tlumiče ho nemají. Beztak je lepší vlečku podvázat a pak je to ok.
Podélný ramena jsou v zásadě stejný, jen pozdější vlečkový měly Lkový výztuhy v místě spoje. Stejnak by bylo lepší podélný vyztužit aspoň ve spoji stojatou výztuhou.
-> harvyBB: vnútorný priemer bubnov je rovnaký kyvka aj vlečka. Tlmiče z kyvky na vlečku pasujú (mám ich tiež), sú ale o kúsok kratšie a nemajú v sebe vnútorné dorazy ako vlečkové, preto je potrebné potom nápravu podviazať, aby si neurval tlmiče alebo aby ti nevyskakovali poloosy pri veľkom prepružení. Pozdĺžne ramená sú rovnaké, u vlečky je ale skoro nutnosť ich vystužiť, lebo sú veľmi namáhané na krut.
zdravicko chcem sa opytat zajtra idem kupit zadnu vlecnu napravu len podla fotky sa mi nepacia bubny a preto sa pytam aky priemer ma mat novy bubon a ci opotrebovanie je rovnake aj u vleckovych aj u kyvkovych bubnoch teda minimum je priemer 232mm na bubnoch kyvky a ci je rovnake aj na vlecke? a ci pasuju tlmice z kyvky na vlecku by som este chcel vediet dakujem. a este si chcem overit ci pozdlzne ramena pasuju lebo ja mam nove na kyvke tak ci ich mozem dat aj na vlecku este raz dakujem
Eidy 24.11.11 19:43:55 napsal:
→ T: Neplandaj ti desky, když za ně vezmeš? Vyndej
destičky ze třmenů a vyšlápni pístky trochu víc a pak je zastrč tak, aby
šly desky s rozumný odporem a pak zkus šlápnout na pedál. Kolem musí jít
s odporem otočit rukou. Mě a někomu tady to pomohlo.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak snad OK, jen to potřebuju projet a snad to už bude bez problému, každopádě znatelné zlepšení ![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
→ T: Neplandaj ti desky, když za ně vezmeš? Vyndej
destičky ze třmenů a vyšlápni pístky trochu víc a pak je zastrč tak, aby
šly desky s rozumný odporem a pak zkus šlápnout na pedál. Kolem musí jít
s odporem otočit rukou. Mě a někomu tady to pomohlo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> Eidy: : už jsme se lekl, že se sešlápnutym :-D
-> palinator: : je to stejná značka a všechno,ale asi se podívám,ale nejdřív zkusim to s těma pístkama a destičkama...
-> palinator: : je to stejná značka a všechno,ale asi se podívám,ale nejdřív zkusim to s těma pístkama a destičkama...
-> T: Kolem musí jít otočit, ale samozřejmě po puštění pedálu.
To jen, aby bylo jasno.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T:
Tak ty válce by měly bejt stejný, ale můžeš zkusit změřit, jestli je u obou válců dno pístku stejně daleko od příruby.
Tak ty válce by měly bejt stejný, ale můžeš zkusit změřit, jestli je u obou válců dno pístku stejně daleko od příruby.
-> palinator: : o to nejde, já ho měl nastavený na 22 a teď jsem ho jen vyměnil za nový, tak jestli i tady se to nemá přenastavit....
-> T:
Trn by měl mít předepsanou vůli. Je na to přípravek, já jsem to změřil na prasáka šuplerou a na desetinky jsem si moc nehrál. Každopádně jsou tady lidi, kteří jezdí posilovač na 22 válec s 19 válcem a diví se, že jim to neustále brzdí. Aby taky ne, když trn pro 22 válec je asi o 1 cm delší, než pro 19.
Trn by měl mít předepsanou vůli. Je na to přípravek, já jsem to změřil na prasáka šuplerou a na desetinky jsem si moc nehrál. Každopádně jsou tady lidi, kteří jezdí posilovač na 22 válec s 19 válcem a diví se, že jim to neustále brzdí. Aby taky ne, když trn pro 22 válec je asi o 1 cm delší, než pro 19.
-> Eidy: : aha, to zkusím a ještě napadlo jestli se má něco dělat s trnem na posilovači nebo ne, když jsem vyměnil HBV
a s tím kolem jsem to pochopil správně, že když to bude všechno jak má, tak i přes to kolem otočim rukou při plně sešlápnutym pedálu , jo?
a s tím kolem jsem to pochopil správně, že když to bude všechno jak má, tak i přes to kolem otočim rukou při plně sešlápnutym pedálu , jo?
-> T: Neplandaj ti desky, když za ně vezmeš? Vyndej destičky ze třmenů a vyšlápni pístky trochu víc a pak je zastrč tak, aby šly desky s rozumný odporem a pak zkus šlápnout na pedál. Kolem musí jít s odporem otočit rukou. Mě a někomu tady to pomohlo. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> TTomas: : tak jsem ještě zajel do zapomenutého skladu a sehnal i 22mm za necelých 800 a je to ten samej, jako jsem měl minule.....
jinak odvzdušněno a pedál nepropadl a dával do poslední chvíle, ale je ještě měkčí a brzdy brzdí až dole a nic moc,ale brzdí, takže budu doufat, že si to do víkendu sedne a odvzdušnim to znov a bude to snad ok
jinak odvzdušněno a pedál nepropadl a dával do poslední chvíle, ale je ještě měkčí a brzdy brzdí až dole a nic moc,ale brzdí, takže budu doufat, že si to do víkendu sedne a odvzdušnim to znov a bude to snad ok
-> TTomas: : OK, když neseženu, dam vědět :-) dík
-> T: je to original S100 a pokud se nepletu, tak je to 19.
-> TTomas: : díky za nabídku
ještě zítra dva krámy, že jsme to dneska nestihnul a pak dam kdyžtak vědět...ikdyž je to darda těch 1100
je to alespoň 22mm?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)