skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> T: Pragos ho ma, ale cena se od posledne dost zvedla. Udajne skoncila vyroba. Mam ted rozjednane nejake kousky pro sebe na sklad, tak ti jeden necham pokud to dopadne. Cena by mela byt kolem 1100, ale vedet to budu az pristi tejden.
tak zítra mě čeká poslední krám a jinak nevim kde to seženu ten válec, že autokelly je jediný,ale tam se mi nelíbí značka po tom co jsem tu projel témata :-(
nemá někdo doma nebo ve městě v krámu? :-/
nemá někdo doma nebo ve městě v krámu? :-/
-> MOLSO: : to je přesně ono :-(
-> TTomas: : no ot je rozumná odpověď, co se s tim děje a asi máš pravdu...jen mě diví, že normálně to jezdí a jezdí a jen se v tom člověk začně vrtat a je poněm :-(
no tak teď ale ještě jaký válec...pokoukám u nás v prodejnách jestli splašim znova tu 22 nebo kolik to je průměr a když ne, tak jakou 19 tady autokelly.cz/ a bude mi stačit 19-ka na 4-pístek a 22mm prasátka?
-> TTomas: : no ot je rozumná odpověď, co se s tim děje a asi máš pravdu...jen mě diví, že normálně to jezdí a jezdí a jen se v tom člověk začně vrtat a je poněm :-(
no tak teď ale ještě jaký válec...pokoukám u nás v prodejnách jestli splašim znova tu 22 nebo kolik to je průměr a když ne, tak jakou 19 tady autokelly.cz/ a bude mi stačit 19-ka na 4-pístek a 22mm prasátka?
-> T: Ja na samotnou vymenu gumicek take neverim. Ze zkusenosti to skoro nikdy nepomohlo. Resenim je to prehonovat. To vetsinou s spolecnou vymenou vsech gumicek jednou nekdy i dvakrat zabere. Ja osobne to teda resim vzdy novym valcem. Casto taky pomuze neslapat tim pedalem az na zem, ale jen treba do poloviny. Pracovni rozsah pistku je maly a casto je tam vychozeny shod, ktery gumicky znici.
taky tohle řeším co cca.dva roky gumičky nemaj cenu řešit,pokud to pomůže tak na chvilku.
a je celkem fuk co je to za značku.. každé odvzdušňování mám strach co bude dál..
a je celkem fuk co je to za značku.. každé odvzdušňování mám strach co bude dál..
-> T: PZ kolko LZ kolo pedal ziskal časť tvrdosti, pomocník našlapal, otvoril sa odvzdušňovák na PP kolese a pedála sa prepadol a ostalo mrtvo ... 3 x pregumičkovanie, výmena vnútorností z iného HBV + pregumičkovanie, zabité 3 dni s brzdami
nakoniec kúpa nového HBV za 22€ montáž 2x odvzdušnenie a jazdíme spokojne![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
nakoniec kúpa nového HBV za 22€ montáž 2x odvzdušnenie a jazdíme spokojne
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MOLSO: : takže to samé jako já? všechno fouká jak má a najednou mrtvo?
-> T: mal som ten istý problém a nedalo sa nič urobiť 3x som to pregumičkoval a vždy náhle stratil tlak pri odvzdušňovaní. kúpil osm nový a zas je na (dúfam že aspoň) 2 roky pokoj
takže po dovu letech koupit zase novej válec.....bezva
ale kde je problém...chvilku to jde a pak najednou ne, to mě zajímá, vždyť tam josu jen ty gumyčky, který normálně drží milion kilometrů a mě nevydrží dvě odvzdušnění....to mi nejde do hlavy :-(
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
ale kde je problém...chvilku to jde a pak najednou ne, to mě zajímá, vždyť tam josu jen ty gumyčky, který normálně drží milion kilometrů a mě nevydrží dvě odvzdušnění....to mi nejde do hlavy :-(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: Doriti, kdybych si nehral s citaci mohl sem byt rychlejsi ![140](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/140.gif)
![140](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/140.gif)
T 21.11.11 19:08:47 napsal:
znova jsem to rozebral a dal nové gumičky ( všechny 3 )
Aha, vis, ze je jich tam 5? :-)
znova jsem to rozebral a dal nové gumičky ( všechny 3 )
Aha, vis, ze je jich tam 5? :-)
-> T: pozri príspevky nižšie o čom sme diskutovali s petim. Vo valci je 5 gumičiek.
-> T: ty kokso a to je problem kupit novy valec? nejake vymeny gumiciek su na 50% nahovno. to nema cenu...
tak a asi budu jezdit bez brzd nebo nevim už :-(
znova jsem to rozebral a dal nové gumičky ( všechny 3 ), odvzdušněno a i to vypadalo, že to i brzdí, tak jsem nasadil kolo a zkusil to s kolem přetahnout mojí silou a jelikož jsme to přetáhl, tak jsem říkal, že to odvzdušnim znova a hned u prvního odvzdušňováku zase to samé...pár našlápnutí OK a najednou změknul pedál a už při povolení odvzdušňováku pístky mrtvo...
to jsem znova oddělal gumičky nebo co? já už nevím :-(((((
-> minno: : jinak vnitřek válce nevidim,ale je nový pře dvouma rokama a ne přegumičkovaný, tak snad jsou stěny OK
znova jsem to rozebral a dal nové gumičky ( všechny 3 ), odvzdušněno a i to vypadalo, že to i brzdí, tak jsem nasadil kolo a zkusil to s kolem přetahnout mojí silou a jelikož jsme to přetáhl, tak jsem říkal, že to odvzdušnim znova a hned u prvního odvzdušňováku zase to samé...pár našlápnutí OK a najednou změknul pedál a už při povolení odvzdušňováku pístky mrtvo...
to jsem znova oddělal gumičky nebo co? já už nevím :-(((((
-> minno: : jinak vnitřek válce nevidim,ale je nový pře dvouma rokama a ne přegumičkovaný, tak snad jsou stěny OK
-> peti: ktohovie, ako presne tam všetky tie pružinky, ventilčeky, somarinky pri brzdení fungujú :-)
-> minno: nj je to schovane, ale ked som pregumickovala brzdovy / spojkovy vzdy som ich menil![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> peti: Aha, no vidíš. Pri zložených piestikoch to tam od oka nevidieť. Ja som to nikdy nerozoberal. Nebol dôvod.
-> minno: vtom valci ktory je na obrazku je 5 gumiciek, take dve male su prave vtych ventiloch o ktorych pises, ja ked som kupoval sadu/zvlast gumicky vzdy tam bolia menil som ich, je to tak na origo PAl aj na Fragokov/Vap
-> peti: na tom obrázku dole vľavo to číslo 5 je podľa katalógu ventil. Gumičky by tam mali byť naozaj len 3. Ale to je jedno, tie valce sa v priebehu výroby líšili.
-> minno: a tie dve malicke akoby tvar misky co su su na dvoch koncoch toho plavajuceho piestiku, na tam obrasku to zle vidim ale je to dole pod cislom asi 5 ta zostava dole
-> peti: no ale pozri fotku - link, čo som sem dal o pár príspevkov nižšie. Tam sú len 3 gumičky. Je to valec Fragokov. A tuším aj originál čo som vyberal z auta mal len 3.
-> minno: ja tvrdim ze v THV je 5 gumiciek![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: tak meniť len 2 gumičky z 3 je robota naprd, čo ak je práve tá tretia KO a spôsobuje ti tie tvoje problémy? Zbytočná práca zabavovať sa s tým a nespraviť to poriadne. Piestiky z valca sa vyberajú tak, že valcom klepneš o nejakú, napríklad drevenú podložku, a ono sa to vysunie von. Na pregumičkovaní sa mi nepáči hlavne to, že nikdy nevieš, v akom stave je ten valec vnútri. Ten hlavný brzdový valec je dosť dlhý a po vybratí piestikov nemáš šancu skontrolovať dokonale celú vnútornú plochu valca, či tam nie je napríklad nejaká ryha. Ad. vyťahané gumičky - to podľa mňa nevadí, resp. to nie je hlavný dôvod toho že valec nefunguje, oni sú tie gumičky keď je piestik vo valci aj tak stlačené, hlavné je to aby neboli rozleptané, poškodené brity atď. Je samozrejme blbosť meniť valce každé dva roky, oni tie valce držia, len treba meniť pravidelne kvapalinu a hlavne moc často do toho nešprtať a len jazdiť, vtedy sú tie valce najspoľahlivejšie..
-> minno: : jsem sice udělal jen ty dvě gumyčky, ale i tak by měla být změna znát snad...ale ono zase nic :-( válec OK a první odvzdušňovák taky a další už zase mrtvej :-(
zítra udělam ještě tu třetí , ale ten druhej vnitřek už mi nejde vyndat :-( to se vyndavá stejně jako ten pvní díl?
jinak co se ti nelíbí na přegumičkování? sundal jsem ty původní a byla tam patrná změna...ty staré byly vytahané a tyhle jsou na pevno a ten válec je starý 2 roky a to mam kupovat snad každý dva roky nový válec :-O
zítra udělam ještě tu třetí , ale ten druhej vnitřek už mi nejde vyndat :-( to se vyndavá stejně jako ten pvní díl?
jinak co se ti nelíbí na přegumičkování? sundal jsem ty původní a byla tam patrná změna...ty staré byly vytahané a tyhle jsou na pevno a ten válec je starý 2 roky a to mam kupovat snad každý dva roky nový válec :-O
-> minno: tak napríklad modrá má od minulej zimy pregumičkovyný valec a brzdí super jedovato agresívne ... DOT4 ready :) žiaden problém...
mne umrel po 3 rokoch HBV a tie kurvy ho urobili trochu inej konštrukcie s atypickymi gumičkami takže som kúpil zbytočne 3 sady na pregumičkovanie a nakoniec som aj tak musel kúpiť nový valec![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
mne umrel po 3 rokoch HBV a tie kurvy ho urobili trochu inej konštrukcie s atypickymi gumičkami takže som kúpil zbytočne 3 sady na pregumičkovanie a nakoniec som aj tak musel kúpiť nový valec
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: v HBV by mali byť 3 gumičky
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../30.jpg
Osobne ale pregumičkovaniu valcov neverím.
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../30.jpg
Osobne ale pregumičkovaniu valcov neverím.
tak jsem sadu sehnal,ale teď čekám, co jsem zase podělal...stačí jen ty dvě gumyčky vyměnit na válečku ?
-> minno: : no je starý 2 roky a nejsem z toho nadšenej, ale zítra koupim sadu s gumičkama a zkusim ho repásnout no :-/ a uvidíme....
-> T: jj valec bude odvzdušnený správne, valec stačí odvzdušniť len raz a to len pri plnení nového alebo novo zapojeného brzdového okruhu, kedy je okruh aj valec úplne bez kvapaliny.
Podľa mňa to bude určite KO ten HBV. Tiež som mal podobný problém s odvzdušnením pri prestavbe na 4-piesty, nový HBV to vyriešil.
Podľa mňa to bude určite KO ten HBV. Tiež som mal podobný problém s odvzdušnením pri prestavbe na 4-piesty, nový HBV to vyriešil.
-> minno: : no dolívám pořád a dneska byla úplně plná a po jednom odvzdušňováku nemůže být málo apalony přeci ne?
jinak jsem měl podobný problém v začátcích,ale to nakonec byl nenalitej válec,ale pokud mi z něj stříká kapalina při odvzdušnění, pak je snad odvzdušněný správně...nebo ne?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
jinak jsem měl podobný problém v začátcích,ale to nakonec byl nenalitej válec,ale pokud mi z něj stříká kapalina při odvzdušnění, pak je snad odvzdušněný správně...nebo ne?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: a fakt si si istý že kvapaliny máš stále v nádržke dosť? všetky prepážky sú plné?
-> minno: : tak jsem k tomu dneska přišel a zase to brzdilo, tak jsem říkal, že to pro jistotu zkusim a jen jsem zkusil jeden odvzdušňovák a krásně šla kapalina pod tlakem bez bublin,ale po chvilce to bylo zase úplně mrtvý :-( zítra zkusím koupit nové gumičky do válce a uvidíme...
-> Xhanz: : nejsem si jistej,ale nepleteš si kyvku s vlečkou? jinak taky nevím přesně co myslíš...
-> Xhanz: : nejsem si jistej,ale nepleteš si kyvku s vlečkou? jinak taky nevím přesně co myslíš...
-> Xhanz: preboha aký náboj a hriadeľ máš na mysli?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> T: koukám, že nasazuješ náboj až na autě. To to má jít tak pěkně nasadit? Když jsem nasazoval můj, tak sem to dělal mimo auto a měl jsem s tím docela dost problém, aby mi hřídel nevylezla z druhé strany.
-> T: 1. odvzdušňuje sa vždy všetko rovnako, takže áno robíš to dobre
2. Ak stále udržuješ hladinu "do plna" v nádržke a napriek tomu to nejde stále odvzdušniť ani po niekoľkých pokusoch, bude to valec.
2. Ak stále udržuješ hladinu "do plna" v nádržke a napriek tomu to nejde stále odvzdušniť ani po niekoľkých pokusoch, bude to valec.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
takže :-/ ....
1) odvzdušňuju dobře HBV když to dělam stejně jako s brzdama...našlapat,držet, povolit a přitáhnou výstupy z něj...pokud ano, tak pokračuju dál.....
auto brzdilo,ale málo, tak jsem udělal ten válec, krásně tekla kapalina hned bez problému, tak jsem pokračoval na levý třmen a první 2 odvzdušňováky dávaly krásně kapalinu bez bublinek a u třetího už jsem zase byl bez tlaku...vůbec nic, kapalina tak 1 cm v hadičce po třech pokusech odvzdušnění...zkusil jsem druhý brzdič a hned první odvzdušňovák byl na tom stejně, tak jsem toho nechal a zajel do haráže s pedálem úplně na podlaze...
takže jestli dělam všechno dobře, pak je to jedině válec? ale proč to nedělá hned,ale po chvilce :-/ a jinak je starej 2 roky...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
1) odvzdušňuju dobře HBV když to dělam stejně jako s brzdama...našlapat,držet, povolit a přitáhnou výstupy z něj...pokud ano, tak pokračuju dál.....
auto brzdilo,ale málo, tak jsem udělal ten válec, krásně tekla kapalina hned bez problému, tak jsem pokračoval na levý třmen a první 2 odvzdušňováky dávaly krásně kapalinu bez bublinek a u třetího už jsem zase byl bez tlaku...vůbec nic, kapalina tak 1 cm v hadičce po třech pokusech odvzdušnění...zkusil jsem druhý brzdič a hned první odvzdušňovák byl na tom stejně, tak jsem toho nechal a zajel do haráže s pedálem úplně na podlaze...
takže jestli dělam všechno dobře, pak je to jedině válec? ale proč to nedělá hned,ale po chvilce :-/ a jinak je starej 2 roky...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> minno: : tak jsem k tomu dneska přišel a ono to brzdilo
tak jsem to podotahoval a dal na kola a odpoledne to zkusim s nastartovanym motorem a na kolech no....
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
-> T: posilňovač má akoby "fučať". Každopádne brzdy musia fungovať a piestiky sa hýbať aj bez funkčného posilňovača, takže na ten sa teraz môžeš úplne vykašľať. Ak sa ti nehýbu piestiky v brzdách pri stláčaní pedálu, sú len dve možnosti: 1. buď máš niekde ešte vzduch (skús to odvzdušniť najskôr pri HBV a potom pri kolesách), 2. odišiel ti HBV (to sa pri takýchto prácach na brzdách zvykne občas stať). Štvorpiesty máš zapojené cez prepojky, takže tam by nemal byť žiadny problém so spojazdnením (horšie je tu u origo 130 zapojenia)
-> Eidy: : to si nejsem jistej teď jestli nevyfukuje při šlapání...zítra vyzkouším znova :-/
kapalina jsem taky myslel, ale tu jsem pořád doplňoval....
zítra na to mrknu znova....že mě se někdy něco nepovede napoprvé![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
kapalina jsem taky myslel, ale tu jsem pořád doplňoval....
zítra na to mrknu znova....že mě se někdy něco nepovede napoprvé
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> T: Jak šlapeš na pedál, tak nasává vzduch do sebe a když pedál pouštíš, tak ho zase vyfukuje ven. To je v pořádku.
Nedošla ti při odvzdušňování kapalina?
Nedošla ti při odvzdušňování kapalina?
-> Eidy: : to nevím, to jsem řešil při novém,ale teď mě nenapadlo, že by se zavzdušnil,ale hlavně ze začátku šla kapalina jak vzteklá úplně krásně, ale udělal jsem celé kolo ( překy + zadek) a znova jsme šel na předek ještě jednou a najednou mrtvo, kapalina nechtěla jít a pístky mrtvý totál...zadek jen přibržďoval....zítra to zkusím nadlábnout a když nic, tak budu pokračovat od válce dál no :-(
ale tam membrába vím, ale mi přijde jako by to foukalo ven z něj někudy![131](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
ale tam membrába vím, ale mi přijde jako by to foukalo ven z něj někudy
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
-> T: Posilovač si neodfukuje, jen membránou přepouštíš vzduch mezi komorama. Nic víc. Ale pístky se hnout musí. Klasická otázka, nemáš zavzdušněnej HBV?
-> Eidy: : no dost špatně bych i pochopil, co jsem pročítal tady témata,ale oni se pístky ani nehnou a kapalina už ani moc neleze...myslíš všechno tim posilovačem bez nastartovanýho motoru?
a to, že si odfukuje posilovač je špatně nebo neni?
a to, že si odfukuje posilovač je špatně nebo neni?
-> T: Bez motoru, resp. bez podtlaku to bude brzdit dost špatně. Leda bys měl vývěvu a napojil ji na hadičku. Třeba malej vysavač nebo tak. Pak to bude fungovat normálně.
tak očekávané se stalo skutečností :-( sice jsem dam dostal i druhé destičky, takže je všechno komplet a už to vypadalo, že by to mohlo klapnout,ale nakonec to přestaloi kompletně brzdit a nemá to vůbec žádnou odezvu na pedál, což mě napdlo jestli neni možný, že není nastartovaný motor...mám posilovač....ale pak slyším jak si posilovač odfukuje...asi je po něm? nebo kde je správná odpověď? ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: : no já je tak "koupil" a nevšiml si toho, když jsem je dával na komax ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)