tak popojedeme :-)
pro zajímavost jsem teda šrouby na spojení kotouč a náboj sehnal, ale pouze velká hlava, malá vůbec a imbus se prý hledá špatně v tomto jemném závitu
a dál teda moje problémy...čím se mám řídit na vystředění brzdiče? dá se řídit tím, že spojení brzdiče(jak je rozpůlený, tak v místě spojení ) by mělo být cca se středem kotouče? a pokud ano, tak dám podložky mezi držák třmenu a třmen že....nebo to mam nechat bez středění a pístky si najdou svoji polohu?
no a už asi jenom ložiska...ložiska jezdila a nevšiml jsem si, že by mělo být něco špatně,ale pro zajímavost...jak poznam na ložisku na pohled, že je něco špatně? :-/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
škoda no,chcel som vlečku na škodovku čo snou chodím po lesoch,nadrevo,huby,opeka
čky...Alem mam tam 220/ 15" offrodi gumi a to by som z prevodom 3.9 chodil tak na jednotke všade
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dangela: Bez výměny asi poloviny dílů jen tak nee.
Nikdi som ešte nevidel suchú prevodovku mimo auta,tak sa chcem spítať že či sa dá nahodíť mokrá 4Q prevodovka zo 100 z 4.44SP,na vlečku. D
-> m8rinek: ,-> Shader: ,-> Eidy: : tohle mi jako odpovědi stačí, díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T:
1) měl jsem doteď taky zinkovaný.
2) 8,8 stačí
3) 8,8 stačí
4) taky mám zinkovaný
Ta vodíková křehkost se z mý zkušenosti vyskytuje na pružinový oceli.
1) měl jsem doteď taky zinkovaný.
2) 8,8 stačí
3) 8,8 stačí
4) taky mám zinkovaný
Ta vodíková křehkost se z mý zkušenosti vyskytuje na pružinový oceli.
-> T: Však to poznáš... galvanický je jen jemná vrstava, žárové zinkováni je poměrně hrubé (jak píše m8orinek). Taky mám všechno galvanicky pozinkováno. Jinak k těm šroubum třmenu a kotouče... tam bych asi moc neexperimentoval a dal tam to co tam má být. Proč nepoužiješ původní šrouby?? Zkus se mrknout tady www.autodilykrc.cz/ myslím, že jsem tady ty šrouby viděl.
-> T:
a) nevim, ale po žárovym zinku by jsi musel opravovat závity, bo by byly zanesený zinkem.
b) asi jo...
c) má tam být něco lepšího, navíc pochybuju že seženeš tenhle šroub v obyč pevnosti
d) galvanickej zinek = elektroliticky navázaná zinková vrstvička na povrchu. Může být problém s nalisováním ložisek, ale ne s vlastnostma materálu.
a) nevim, ale po žárovym zinku by jsi musel opravovat závity, bo by byly zanesený zinkem.
b) asi jo...
c) má tam být něco lepšího, navíc pochybuju že seženeš tenhle šroub v obyč pevnosti
d) galvanickej zinek = elektroliticky navázaná zinková vrstvička na povrchu. Může být problém s nalisováním ložisek, ale ne s vlastnostma materálu.
-> m8rinek: :
1) je to ve žlutym zinku a to myslím jsou jen galvanicky jestli se nepletu....jinak do teď to jezdilo na 2p no...
2) takže asi stačí...takyj sme to do teď jezdil....
3) a pokud imbus, tak je to 12,9 nebo stačí i 8,8 ?
4) tak jsem taky předpokládal, že mají ty štfty nějakou pevnost a tím i problém číslo 1, ale tady je to sice v modrym zinku ale taky myslim, že pouze galvanicky....
1) je to ve žlutym zinku a to myslím jsou jen galvanicky jestli se nepletu....jinak do teď to jezdilo na 2p no...
2) takže asi stačí...takyj sme to do teď jezdil....
3) a pokud imbus, tak je to 12,9 nebo stačí i 8,8 ?
4) tak jsem taky předpokládal, že mají ty štfty nějakou pevnost a tím i problém číslo 1, ale tady je to sice v modrym zinku ale taky myslim, že pouze galvanicky....
-> T:
1)Pokud to jsou šrouby galvanicky zinkovaný, tak se s jejich vlastnostma nic neděje. Jinak by to mohlo být u žárového zinku, ale ne nijak dramaticky.
2) já taky
3) je tam speciální šroub m10x1 - 35 (délku tušim), se zmenšenou hlavou, tam obyčejnej šroub ani nedáš. Případně kup imbusy. Kdyby jsi nesehnal mam tu sadu 12.9 za 40kč/ks
4) nové šrouby jsou také zinkované, šroubárna je taky nezahazuje...
1)Pokud to jsou šrouby galvanicky zinkovaný, tak se s jejich vlastnostma nic neděje. Jinak by to mohlo být u žárového zinku, ale ne nijak dramaticky.
2) já taky
3) je tam speciální šroub m10x1 - 35 (délku tušim), se zmenšenou hlavou, tam obyčejnej šroub ani nedáš. Případně kup imbusy. Kdyby jsi nesehnal mam tu sadu 12.9 za 40kč/ks
4) nové šrouby jsou také zinkované, šroubárna je taky nezahazuje...
pár otázek k předním brzdám....
1) dva šrouby, které drží třmeny v držácích mam pozinkované již z dvoupístků a co jsem tak koukal, tak by měly být stejné a jestli ano, tak se tu řeší občas pevnosti šroubů po zinkování a tak se ptám jestli je tam mam dát nebo radši jen nějakej bez pozinku a opatlat barvou ?
2) šrouby na uchycení držáků třmenů jsem zjistil, že jezdím pevnost 8.8 a teď se ptám jestli to neni náhodou málo :-O
3) šrouby na spojení náboje a kotouče jsou co zač? nepřečtu na žádnym nic ani po obroušení :-( stačí 8,8 ?
4) podobná otázka jako u 1)....nechal jsem si zinkovat štefty na vlečku a zjistil jsem, že jsou delší a tak bych je rád dal na předek a tím se ptám zase na to zinkování...byla to kravina a můžu je zahodit nebo je tam dát bez problémů?
1) dva šrouby, které drží třmeny v držácích mam pozinkované již z dvoupístků a co jsem tak koukal, tak by měly být stejné a jestli ano, tak se tu řeší občas pevnosti šroubů po zinkování a tak se ptám jestli je tam mam dát nebo radši jen nějakej bez pozinku a opatlat barvou ?
2) šrouby na uchycení držáků třmenů jsem zjistil, že jezdím pevnost 8.8 a teď se ptám jestli to neni náhodou málo :-O
3) šrouby na spojení náboje a kotouče jsou co zač? nepřečtu na žádnym nic ani po obroušení :-( stačí 8,8 ?
4) podobná otázka jako u 1)....nechal jsem si zinkovat štefty na vlečku a zjistil jsem, že jsou delší a tak bych je rád dal na předek a tím se ptám zase na to zinkování...byla to kravina a můžu je zahodit nebo je tam dát bez problémů?
-> T: Hele tohle sis mohl ušetřit chlape.Fido Ti poradil něco navíc,takže stačilo napsat "dík" a víc nereagovat
Jinak s tima blatníkama je to opravdu klasika...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
T 03.10.11 08:58:15 napsal:
→ fido06: : teď nevim, ale mylsim, že na tohle jsem se
neptal :-) :-D
Hele tohle sis mohl ušetřit chlape.Fido Ti poradil něco navíc,takže stačilo napsat "dík" a víc nereagovat
Jinak s tima blatníkama je to opravdu klasika...
→ fido06: : teď nevim, ale mylsim, že na tohle jsem se
neptal :-) :-D
Hele tohle sis mohl ušetřit chlape.Fido Ti poradil něco navíc,takže stačilo napsat "dík" a víc nereagovat
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Ztvrdlá krusta se musí oddriftovat
. Ale jo, ubejvá z nich pomááálu..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: Jo, a sou tak tvrdý, že se sjížděj tak o 1mm za 100 000km ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> stepan 04.10.11 20:40:48: Přece je nezahodíme..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: 10 let je prd, spoustu labužníků jezdí na třicetiletejch OR6. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> T: taky mám na stovce každej blatník jinak širokej
no tak radost z toho nemam ani tak...ale zase v tom nejsem sám
díky všem, co mají auta na každé straně jinak široká
jinak co si myslíte o 10 let starých gumách?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
jinak co si myslíte o 10 let starých gumách?
-> minno: nieco sa deje ... podpalilo ICQ ventily rotztrhlo retaz a motor spachal piestne harakiri ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
MOLSO 04.10.11 14:08:35 napsal:
mali by sme to vsetci zosrotovat a kupit fabie HTP
a to sa oplatí. stlačíš plyn a nič. a o dve sekundy: ááá niečo sa deje![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
mali by sme to vsetci zosrotovat a kupit fabie HTP
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ŠKODA 120 GLS: hlavne ptro tebe to plati ! ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: kušuj na chvíli
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mali by sme to vsetci zosrotovat a kupit fabie HTP ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
a ja mám zas každú pružinu inej dĺžky aby som mal auto aspoň ako-tak v rovine![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> T: ja mam aj zadok na jednej strane uzsi ;)
-> T: a ja to mam tiez ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T 03.10.11 19:23:11: Podívej se pořádně někdy na předek žlutky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: to isté mám aj ja
-> T: nič si z toho nerob, u škodoviek je to bežné.
tak kola vypadají, že jsou stejná po oměření...takže mam levou stranu užší :-( ale přijde mi to pomalu jako centimetr ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> fido06: : teď nevim, ale mylsim, že na tohle jsem se neptal :-) :-D
-> minno: : no to nevim :-( to bude asi případ jak píše T2, nějak jsme si toho nevšímal :-D
dneska budu ležet pod autem, tak to oměřím nějak a uvidím, co mi vyjde....
-> minno: : no to nevim :-( to bude asi případ jak píše T2, nějak jsme si toho nevšímal :-D
dneska budu ležet pod autem, tak to oměřím nějak a uvidím, co mi vyjde....
-> T 02.10.11 08:37:01: Tak já mám taky úzkou levou stranu a to mám eMko. Ono si toho všimneš až když to složíš a máš široký disku až k hraně blatníku. Pak vidíš ten rozdíl na sérii si toho nevšimneš.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: otazka znie, ci ti trcalo jedno koleso vpredu viac von aj pri starej sade kolies, alebo nie...
-> T: jestli jsem dobře pochopil jezdíš teďka 175/50, to chce víc přifouknout tak 2.5 předek, 2.6 zadek.... tím se přestane ,,bortit,, bok gumy, eliminuješ tím plávání auta a podstatně lépe to bude ovladatelné v zatáčkách
-> TTomas: , -> Eidy: : tak asi sjem ten případ úzké levé strany...ale pěkně mě to se.e :-/ ale zkusím to ještě přeměřit....ikdyž mi laminatak neříkal, že by byly 2 a 2...nasazoval jsem je podle nahuštění....2,3 vzadu a 2 v předu...ale přeměřím...
-> T: Mozna najdes odpoved tady www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=785...
-> T: Náboje jsou stejný. Můžeš mít každej blatník trochu jinej. Nebo nemáš ty kola 2 a 2? Třeba jen jiný ET. Geometrie to není.
-> T: možná špatná geometrie
-> minno: : divný
mi leze jedno kolo víc jak druhý ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> T: samozrejme to nie je možné, náboje majú rovnakú šírku.
jedna rychlá
když jsem stavěl nápravu, tak jsem se ptal jestli nevadí, že mam jeden náboj užovkovej a jeden emkovej, což mi bylo řačeno, že nevadí,ale teď s těma novejma kolama mi přijde, že je jedno kolo víc venku, je možný, že je jeden z těch nábojů širší?![131](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
když jsem stavěl nápravu, tak jsem se ptal jestli nevadí, že mam jeden náboj užovkovej a jeden emkovej, což mi bylo řačeno, že nevadí,ale teď s těma novejma kolama mi přijde, že je jedno kolo víc venku, je možný, že je jeden z těch nábojů širší?
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
díky
-> Pavel P..: jo
-> Pavel P..: ano.
Tak ještě se chci zeptat... silentblok na podélném rameni jde širším koncem dovnitř u vlečky, že?
-> Eidy: jasný to myslim... takže jsem si to myslel správně, udělám to tak, jen teda nevim jak se dostanu na šroub šikmýho ramene v příčce, to bude asi chtít jámu nebo nájezdy![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: Matici svisláku je to fuk, ale excentr a vrchní šroub utahuju po sednutí na kola. On se ten silentblok v ramenech neprotočí (když to utáhneš pořádně) a pak je zbytečně namáhanej na krut. Zadek jak už bylo řečeno.
-> Pavel P..: tak ako píše suri, vpredu je to v podstate jedno a vzadu šikmé rameno k priečke môžeš dotiahnúť kedykoľvek a pozdĺžne rameno - uchytenie do karosérie - to najlepšie až keď bude už auto na kolesách. Kým bude auto vo vzduchu to dotiahni mierne a keď to spustíš dole tak to ešte dotiahni na predpísaný moment.
-> Pavel P..: ano malo by sa aspoň ten zadok teda , predku to bude jedno si myslím tam sa to pretočí v ramene alebo v silente