skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
Mám takovej dotaz nebo si to spíš chci ověřit.... dotáhnutí matic čepů svisláku a excentru přední nápravy a na zadní nápravě šroubů šikmýho ramene k příčce a podélnýho do kastle.... vše dotáhnout až po spuštění auta na kola kde budou silenty v provozoní pozici ?
-> suri: / -> Tommyk: No jako u všeho se i tohohle musí myslet.. známej si podobně nadzvedl cihlovou klenbu (bývalá stáj), já kdysi neuspěl s knihovnama na principu rozepření mezi podlahou a stropem - přestože jsem nad šroubama M10 měl misky a na nich 5 cm fošnu, strop pořád uhýbal směrem nahoru a roury se hned po dotažení zas viklaly..
-> suri: případně mezi vratama, kde je překlad
-> Jozka: podložíš plechom hrubým alebo drevom a ok
-> suri 09.09.11 21:41:47: Teda ono to funguje, ale musíš mít pořádnej strop.. aby to někdo nezkoušel opírat o nahozenej rákos a neudělal si díru do stropu.. Kamarád má na tyhle účely brutálníma kotvama do zdi garáže přidělanou "patku" z řádného hutního materiálu, původně snad na snímání "připečenejch" plášťů z disků..
-> suri: tak to sme sa nepochopili
ja som lis pouzil ale u znameho tvoja metoda
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: myslím zadné silenty predných ramien pri podlahe , na zadnej náprave silent nalisuješ kladivom
-> suri: zadok som este nemenil
-> castrol: hej na zadné silentbloky ale na origo zadky len lis 10t
-> suri: a pekne to funguje aj na ramena na felu tuto radu mam odteba
-> Pavel P..: funguje to slušne a dosť často to pomôže , hever aj na kolečkách hocijký podložíš , rameno náboj popodkladať dohora gultinu a o strop na kľukovky a skladanie motoriek ideál
-> suri: když nic jinýho nezbyde tak to vyzkoušim.
-> Pavel P..: veľká akce? dosť často sme tak lisovali remenice na elektromotory a fungovalo to super , stači na to hocijaký hever čo tlačí aspoň tie 2tony
-> suri: tak to mě teda nenapadlo..
to je už moc velká akce a panenku ani nemám :-(
-> minno: ale tohle jsou bohužel původní hřídele z auta... zrovna mám kliku, nebo pech? že nejsou vymačkaný.
-> Tuner#2: tak ložiska by to snad mohli přežít, naklepával jsem je tam opatrně vždy přes oba kroužky aby to nešlo přes kuličky... ale na náboj to bude chtít lis holt :-(
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: ale tohle jsou bohužel původní hřídele z auta... zrovna mám kliku, nebo pech? že nejsou vymačkaný.
-> Tuner#2: tak ložiska by to snad mohli přežít, naklepával jsem je tam opatrně vždy přes oba kroužky aby to nešlo přes kuličky... ale na náboj to bude chtít lis holt :-(
-> Tuner#2: máš pravdu - proto raději na lisování ložiska pojedu ke kamarádovi do renovátorské firmy - snad to nebude stát milion
tahem je to lepší než natloukat...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Pavel P.. 09.09.11 21:39:32: Já to dělal pod lisem u strejdy, mlácením ložiska střašně trpí a obvykle tam může sednou i křivě. Důležité je mít u lisu přípravky v podobě trubek různých průměrů abys to opřel vždy o kroužek, který lisuješ.
-> havlik 09.09.11 10:27:22: Odpověděl jsem u auta, taky už to nebudem v OT rozmazávat.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik 09.09.11 10:27:22: Odpověděl jsem u auta, taky už to nebudem v OT rozmazávat.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Já mam 2 sady jetejch co jsem musel sundavat stahovákem na bubny, takže mě čeká něco podobnýho
-> Pavel P..: my ostatní nemáme nové hriadele a náboje takže nám to ide zložiť všetkým bez problémov aj bez použitia spešl prípravkov :-)
-> Pavel P..: zoberieš hever panenku , gulatinu alebo rúru požadovanej dlžky zaprieš si to o strop a heverom lisuješ
Tak zase k tématu... jak lisujete v domácích podmínkách náboj ma hřídel šikmýho ramene? Nahřejval jsem náboj v troubě a bez úspěchu... při položení unašečem poloosy na pevnou podložku a namlácení 2kg palicí to sice šlo ale pak mi začal hřídel vylejzat na druhé straně i s malým ložiskem z ramene...., nechápu proč, takže jsem si pro sichr vyměnil obě ložiska aby nebyli náhodou nakurvený od toho mlácení a už to dělat takhle nechci..
takže kdo jak?
měl bych mít dohodnutý nalisování přímo pod lisem.. ale zajímalo by mě jak to děláte vy ostatní? :-)
takže kdo jak?
měl bych mít dohodnutý nalisování přímo pod lisem.. ale zajímalo by mě jak to děláte vy ostatní? :-)
-> Tuner#2: Hele Hanz, sak si delej co chces, ale pokud to chces slyset tak ano za veci a rady ti patri jednou pro vzdy diky.
Taky nevim jestli tobě to nepřijde nebo já sem se změnil za tedka asi půl roku a mam na věci jiný názor, ale to co jsi tady předváděl než si dostal ban poslední asi dva nebo tři měsíce mělo do zdravého rozumu podle mě velmi daleko. Všude si vytahoval nějaký mrtvoly věci co kdo kdy řekl před lety, neustale jsi někoho osočoval. A vůbec tvoje příspěvky opravdu budily(budí) akorát pocit že jsi fakt arogantní a jedině tvuj názor je správně.
Klidně napiš ROFL a podobný zhovězilosti, ale jako největší projev " zabednenosti" mi prislo smazani me osoby z pratel na FB. Ackoliv u me se nic nezmenilo tobe to mozna v tu chvili prislo jako trest.
Ale nejvíc smazáním fotek, článků a popisu u auta si potrestal ty lidi které to opravdu zajímalo některé i ty nově příchozí či ty kteří se právě pouštěji do přestavby, nebudu daleko od pravdy když řeknu že tvoje auto je tu spousty lidi modla dokonalé škodovky.
Ale nic se nemá přehánět prostě už si dost starej na to aby si měl na tim vším nadhled. A to co jsi tu vyváděl a řeči o honech na tebe jsou fakt mimo prostě možná tim jak toho máš tedka moc přeci jen stavíš barák:) tak asi máš posunutou nejakou mez zdravého rozumu.
Ani nevim co sem vlastně chtěl říct možna je to že ses choval jako píča :)
Taky nevim jestli tobě to nepřijde nebo já sem se změnil za tedka asi půl roku a mam na věci jiný názor, ale to co jsi tady předváděl než si dostal ban poslední asi dva nebo tři měsíce mělo do zdravého rozumu podle mě velmi daleko. Všude si vytahoval nějaký mrtvoly věci co kdo kdy řekl před lety, neustale jsi někoho osočoval. A vůbec tvoje příspěvky opravdu budily(budí) akorát pocit že jsi fakt arogantní a jedině tvuj názor je správně.
Klidně napiš ROFL a podobný zhovězilosti, ale jako největší projev " zabednenosti" mi prislo smazani me osoby z pratel na FB. Ackoliv u me se nic nezmenilo tobe to mozna v tu chvili prislo jako trest.
Ale nejvíc smazáním fotek, článků a popisu u auta si potrestal ty lidi které to opravdu zajímalo některé i ty nově příchozí či ty kteří se právě pouštěji do přestavby, nebudu daleko od pravdy když řeknu že tvoje auto je tu spousty lidi modla dokonalé škodovky.
Ale nic se nemá přehánět prostě už si dost starej na to aby si měl na tim vším nadhled. A to co jsi tu vyváděl a řeči o honech na tebe jsou fakt mimo prostě možná tim jak toho máš tedka moc přeci jen stavíš barák:) tak asi máš posunutou nejakou mez zdravého rozumu.
Ani nevim co sem vlastně chtěl říct možna je to že ses choval jako píča :)
-> havlik 09.09.11 09:19:21: Pravda, leč se tam nikde nepíše proč dvě lina... Mimochodem po tom co jsem pro Tebe Petře za tu éru co se známe udělal bych nečekal, že se budeš chovat ak jak se chováš. Názor jsem si udělal před časem v jedné kartě auta a byl to jeden z popudů proč to tady smazat.
-> havlik: díky díky ... dokumentaci mám staženou ale šlo mi právě o ty podložky že někdo psal že dává dvě na sebe tak proto, jak jsem ti psal.
-> havlik: V 5ty policce. A pro jistotu jeste jeden vytisk pod polstarem
-> Pavel P..: ví:) ale zajisté ti stejně poslouží LA dokumentace kterou zajisté máš doma
Neví někdo kam se ztratil článěk od Tunera2 ohledně áček na vlečce kde psal o těch podložkách z lina?
-> Power of Bass 05.09.11 20:48:13: To uložení je stejný pro všechny škodovky od MB až 120, takže i pro kilo (když zapomenem na "tvrdou" variantu s přídavnými plechy), jen se dává obráceně. Cena v odkaze dobrá, v autodílech běžně za 280 kč..
conscript2 -díky, já to pořád nemoh nikde najít,hledal jsem to jako silenblok..dá se to sehnat na stovku ještě ? nějak si nejsem jist stavem těch co tam jsou, ikdyž na technické k podvozkui nebyly výhrady zádné (a to je co říct ,na Citroenu je to pokaždé nějaký čep :) )
-> Eidy: no až na to že boli vadné kusy už aj rubeny
Diery na spojenie s ramenom sú posunuté a potom sa nedá dobre nastaviť geometria. Tak to tu aspoň niekto opisoval.
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> conscript2: na tohle je snad jen jeden výrobce - Rubena. Čili bez obav.
Diki za rady... a co si myslite o kvalite, oplati sa to kupovat? Mate nejake skusenosti stou strankou? www.amd-autodily.cz/zadni
-naprava/ulozeni-vzpery-za
dni-napravy.html
-> Shader: rob to súmerne = čo na jednej strane nápravy to aj na druhej.
Ok, dík za postřehy. Utáhl jsem to na 100Nm a mezera tam je cca 3mm. Ještě musím vyrobit jednu podložku, na jedné straně se mi ramena dotýkaji. Nebo udělat raději i na druhou stranu?
-> Shader: Trubicky jsou tam kvuli kostce, ta by je mela rozeprit a nemelo by litat nic :)
-> conscript2 02.09.11 22:48:41: ako už bolo spomenuté klínok kupovať nemusíš, to je zbytočnosť. Skôr sa ešte poobzeraj po nových takých tých spešl podložkách čo držia ramená skrz silentblok v karosérii, na každú stranu idú dve. A samozrejme nový spojovací materiál komplet. Zvyšok je na tebe, záleží čo je v akom stave. Zvyknú byť unavené horné domčeky pružín, tak aj tie sa potom menia.
-> Shader: potvrdzujem že trubičky sa tam môžu pohybovať hore dole :-)
-> Shader: -> MOLSO: Rovnako chlapci...
Vcera som to s Petrom skladal a tiez mam kvoli linu skratene trubicky... Neviem presne o kolko ale fikol som ich fest s flexou a teraz mi tam vaklaju... Aj tak tam maju ulohu iba opierat sa o kocku a nic viac! ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MOLSO: No, zkusím to prásknout na těch 100Nm a uvidím co to udělá.
-> Shader: ak to bude podla L/A tak tam mas uvedeny utahovaci moment 100Nm. Trubicky by som tu moc nevytahoval lebo sa tu zase pobiju
mne osobne tam tiez lietaju a vsetko je v pohode.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Zdarec...
Hoši mám menší probllém... udělal jsem zadní nápravu dle LA dokumentace, včetně podložek mezi rameny a rozpěrných trubiček. Ale když ramena stáhnu k sobě, trubičky mají ještě 3mm místa, takže se můžou po šroubu pohybovat. Mělo by to být napevno ne? Mimochodem jaký je utahovací moment?? Teď to mám na nějakýcz 70Nm.
Hoši mám menší probllém... udělal jsem zadní nápravu dle LA dokumentace, včetně podložek mezi rameny a rozpěrných trubiček. Ale když ramena stáhnu k sobě, trubičky mají ještě 3mm místa, takže se můžou po šroubu pohybovat. Mělo by to být napevno ne? Mimochodem jaký je utahovací moment?? Teď to mám na nějakýcz 70Nm.
-> conscript2: Nevím, co je šroub matice. Klínek stačí starej, ten je tam beztak do počtu. Matice kol i poloosy můžeš nechat, pokud jim nic není a těsnění pod misku nohavic si můžeš nastříhat z papíru.
Chybí ti rozpěrná kostka podélných ramen a samotný podélný jsou otázkou. Jsou to 2 plechy a mezi nima to často vyhnije a nafouknou se, takže bych se poohlídnul po dobrejch.
Jinak je to asi komplet. Nový kameny asi neseženeš.
Chybí ti rozpěrná kostka podélných ramen a samotný podélný jsou otázkou. Jsou to 2 plechy a mezi nima to často vyhnije a nafouknou se, takže bych se poohlídnul po dobrejch.
Jinak je to asi komplet. Nový kameny asi neseženeš.
Zdravim panove...
Chcel bych skusit spravit generalku zadnej kyvnej napravy na mojej skodovke. Skusil som dat dokopy zoznam co asi bude treba vymenit a kupit nove. Pakne, prasatka, tlmice, pruziny su v pohode. Je to realne podla vas,a co este treba?
lozisko 2306 2x
těsnící kroužek zadní nápravy, vnitřní 2x
těsnící kroužek zadní nápravy, vnejší 2x
matica disku + sroub matice disku 8x
manzeta poloosi 2x
spona manžety, velká 2x
spona manžety, malá 2x
sroub manzety + matice 10x
korunová matice poloosy 2x
klínek zadní poloosy 2x
těsnění polonápravy, slabé 2x
těsnění polonápravy, silné 2x
guma zadní pružiny 2x
silentblok zadní vzpěry - šavle 2x
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Chcel bych skusit spravit generalku zadnej kyvnej napravy na mojej skodovke. Skusil som dat dokopy zoznam co asi bude treba vymenit a kupit nove. Pakne, prasatka, tlmice, pruziny su v pohode. Je to realne podla vas,a co este treba?
lozisko 2306 2x
těsnící kroužek zadní nápravy, vnitřní 2x
těsnící kroužek zadní nápravy, vnejší 2x
matica disku + sroub matice disku 8x
manzeta poloosi 2x
spona manžety, velká 2x
spona manžety, malá 2x
sroub manzety + matice 10x
korunová matice poloosy 2x
klínek zadní poloosy 2x
těsnění polonápravy, slabé 2x
těsnění polonápravy, silné 2x
guma zadní pružiny 2x
silentblok zadní vzpěry - šavle 2x
-> TTomas: tak tak. Jak s klikou, setrvakem a remenici. Kdyz uz, tak kazdy zvlast.
-> TTomas: Jj, taky bych je nevyvažoval s kolama, je to blbost.
-> stepan: Pokud byl material odebranej rovnomerne, tak bych to taky neresil. Jen rikam, ze bych je s kolama nevyvazoval. Pak je nemuzes ani prohodit.
-> TTomas: Náboje maj tak malej průměr a málo otáček, že je zbytečný je vyvažovat.
-> Matulo: Kdyz uz to vyvazovat, tak bych byl pro to udelat kazde zvlast.
-> vhml:
Tak teraz som zavahal... najprv skusim samotne kola bez nabojov a ak to nebude hadzat vobec - co si myslim ze nebude lebo na prednych kolach mam minimum zavazia a nehadzali ani s 3cm podlozkami, tak potom ako krajne riesenie budem skusat dalej ako komplet...
Metoda pokus omyl...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: Taky si říkám. Pokud se s nábojem něco dělalo, vyvážení i s kolem mu neuškodí. A označení polohy kola zas není nic tak těžkého...
-> Matulo: mě to zase jako hloupost nepřijde, pokus možnost mmáš, tak vyvážit komplet a poznačit polohu