skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
-> ozzman1000: Dakujem, asi to budem tak riesit
-> vhml: nic viac?
-> 4dams:
najjednoduchšie je zavolať a objednať sa k p. Buzgovičovi na Galvaniho: 0903 453 213 spraví to komplet, mne robil pred rokom predok za cca 10€, ak máš nápravu vzadu v dobrom stave a máš povolené kocky tak spraví bez odvrávania aj vzadu. Ja by som sa s tým v domácich podmienkach nebabral. Bez prípravkov to nikdy nespravíš dobre.
najjednoduchšie je zavolať a objednať sa k p. Buzgovičovi na Galvaniho: 0903 453 213 spraví to komplet, mne robil pred rokom predok za cca 10€, ak máš nápravu vzadu v dobrom stave a máš povolené kocky tak spraví bez odvrávania aj vzadu. Ja by som sa s tým v domácich podmienkach nebabral. Bez prípravkov to nikdy nespravíš dobre.
-> 4dams: co chces stelovat krome sbihavosti na 1-3mm?
Viete mi niekto poradit ako sa da najlepsie a najjednoduchsie urobit geometria na zadnej vlecnej naprave? Co je v knihach neviem vobec pochopit, a je tu toho strasne vela a hladal by som to tu na virte asi tyzden. Dakujem
-> Eidy: díky
-> Pavel P..: Hranou nahoru, abys gumu nevytlačoval do stran. Ona to teda vydrží i tak, ale hranou nahoru je to správně.
pánové jak patřej na zadnim tlumiči ty misky? dám spodní držák, gumu a na to podložku-misku hranou dovnitř do držáku nebo ven?
tak je to venku, ořezat gumu a pak už jsme si to obrousil na klíč....
-> palinator: zakonzervuju voskem nebo rezistinem po namontování... ten starej zinek vydrží hovno a ten novej ještě míň![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a ja to vždy doťahujem aj povoľujem rukou
-> T: tak tomu ještě namlať,třeba ti ty kov.strany přirostly k tomu držáku...anebo to cvakni do svěráku a čapni za ten držák a povoluj...nevim,tohle mi vždycky docela šlo.
-> spartra: asi tak
-> T: Mě to šlo vždycky ve svěráku. Ale rad je tu dost. To už nejde neudělat.
-> Pavel P..:
Nebo ty čepy a kozlíky dát na chromát, vypadá to hezky a je to funkční.
E: to je pro příště.. teď je to asi rada nad zlato![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nebo ty čepy a kozlíky dát na chromát, vypadá to hezky a je to funkční.
E: to je pro příště.. teď je to asi rada nad zlato
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> T: tak uřízní pilkou na železo gumu, pak to povol 17 klíčem, práce na 5 minut![154](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
![154](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/154.gif)
-> Karel.: : no to já taky
a proto se ptám, jestli není nějaký tajný fígl
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T: já je musel na minulým autě řezat![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> ondie: : to mam a mam i ve svěráku,ale trošku mě děsí ta guma, aby mi to nenafackovalo víš
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> T: jedna strana svěrák,druhá velký sikovky a musí bejt.. (pokud máš ty držáky venku,ale to už neni přece problem si je oddělat a dělat to na stole)
neni to podvozek,ale než zakládat téma :-)
má někdo radu, jak na sundání silenbloků motoru? moc se jim nechce z toho držáku motoru![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
má někdo radu, jak na sundání silenbloků motoru? moc se jim nechce z toho držáku motoru
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Pavel P..: šikovný
-> Pavel P..: tak to jo potom , to ťa prežije
-> suri: až to bude složený komplet tak to chci celý zastříkat voskem![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: šikovný ale čepy natri lebo to zhrdzavie hneď
inak kozlík ak podložíš gumou nič sa mu nestane ja osobne dávam šroub cez dve matky do kozlíka a za ten šroub stiahnem
inak kozlík ak podložíš gumou nič sa mu nestane ja osobne dávam šroub cez dve matky do kozlíka a za ten šroub stiahnem
a konečně složeno... uffff
taky byl porod tam dostat ty malý dorazy ale po chvíli kroucení tam vklouzly![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
taky byl porod tam dostat ty malý dorazy ale po chvíli kroucení tam vklouzly
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
stáhnutí kozlíku kvůli nasazení pojistky... zmáčknutí ve svěráku jsem rovnou zavrhnul abych si nepodřel barvu..... pomohl invalidní stahovák a vlasec na sumce![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
první guma se mi malinko střihla na konci... nevadí, gum máme dost
nalisování.. gumy širší částí dovnitř, trubky spárou nahoru![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
nalisování.. gumy širší částí dovnitř, trubky spárou nahoru
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak přišla řada na horní ramena...
pomož si jak umíš.. propilovaná podložka spodního ramene a miska tlumiče, oříšek Tona 11 taky lehce zabroušenej a zaleštěnej do hladka, kus trubky ze starýho hřebenu a kus M8 závitovky![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Eidy: Já měl asi z výroby všechny švem směrem ke kolu, tak sem je tak zase i dal.
-> Eidy: ok pokusim se.. bohužel moc jich nemám... ale díky za radu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: Pokud máš spodních kozlíků dost, dej je tak, aby při pohybu kola dozadu čep spodního ramene tlačil na opačnou stranu než je prořez. Čili přední švem od kola a zadní švem ke kolu. Tak by to mělo správně být.
-> minno: väčšinou , videl som aj 4 správne aj 4 naopak a kadejako , je to jedno
-> Pavel P..: áno je to jedno.
Kuk fotku mojich spodných ramien:
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../35.jpg (3 do jednej strany, 1 opačne).
A horné ramená:
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../33.jpg
Kuk fotku mojich spodných ramien:
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../35.jpg (3 do jednej strany, 1 opačne).
A horné ramená:
skoda120.inetbox.sk/!img/ .../33.jpg
-> minno: takže je jedno jak je dám.
zejtra složim spodní a pokusim se nalisovat gumy a trubky do horních
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P.. 03.08.11 21:44:32: tak ako suri, len ešte dodám k 3.) že väčšina náprav čo som videl tak má tuším 3 kozlíky tým rozrezaným smerom dovnútra nápravnice a 1 kozlík opačne. Tiež som to riešil, lebo mi to bolo čudné, ale je to tak.
-> suri: dík.. vim že ten šev trubky se u horních řeší aby to nevydíralo gumu ale u spodního netušim... u kozlíku mi ted došlo že maj vybrání na pojistku, takže ty jinak dát nejdou.
-> Pavel P..: 1 - je to jedno ale dávam smerom k zvisláku
2 kozlíky musíš dať tak ako treba sú pravé a ľavé - podľa drážky na segerku - pozrieš sa a vidíš
3 - na každej náprave bol jeden tak a jeden tak , je to jedno
2 kozlíky musíš dať tak ako treba sú pravé a ľavé - podľa drážky na segerku - pozrieš sa a vidíš
3 - na každej náprave bol jeden tak a jeden tak , je to jedno
opět mám pár otázek...
1. kam má směřovat šev rozpěrný trubky na spodním rameni?
2. horní kozlíky jsou rozdílný..jak tam patřej? těma čudlikama k sobě?
3. spodní kozlíky maj být tím švem (proříznutá strana) směrem ke kolu nebo dovnitř?
1. kam má směřovat šev rozpěrný trubky na spodním rameni?
2. horní kozlíky jsou rozdílný..jak tam patřej? těma čudlikama k sobě?
3. spodní kozlíky maj být tím švem (proříznutá strana) směrem ke kolu nebo dovnitř?
-> Shader: Vnitřní 45-60Nm, vnější zajišťovací 70-90Nm
Mám dotaz, jakou silou utáhnout matky na přední nápravě, které přes podložku tlačí na silentblok?? Dotáhnout to na max? Nebo jen tak, aby ten silentbolk pěkně sedl na rameno?
-> Pavel P..: jj tiež mám to malé ložisko zakrytované a spravil som to tak ako som napísal a koleso zatiaľ neodpadlo :)
-> minno: děkuji pěkně :-)
gufero jsem naklepal až k ložisku který je zakrytovaný takže by nic o sebe dřít nemělo :-)
ještě nějaký otázky určitě budou :-)
gufero jsem naklepal až k ložisku který je zakrytovaný takže by nic o sebe dřít nemělo :-)
ještě nějaký otázky určitě budou :-)
-> Pavel P..:
1. na naklepanie vnútorného gufera existuje podľa Andrta prípravok a ten mal doraz, ktorý slúžil na to že to gufero naklepneš len do presne stanovenej hĺbky. V praxi ale to gufero naklepneš až úplne po ložisko koľko ti pôjde, však ono si tam vôľu samo spraví ak by to bolo moc natesno a šúchalo by o ložisko....
2. pérovka ide zvonku pod hlavu šróbu + matica istená domkom zvnútra tak ako píšeš....
3. O krúžok daj do domčeka a potom domček nasuň na rameno opatrne aby gumička nespadla (prilep si ju vazelínou). Na rameno sa ti ten krúžok nepodarí dať.
1. na naklepanie vnútorného gufera existuje podľa Andrta prípravok a ten mal doraz, ktorý slúžil na to že to gufero naklepneš len do presne stanovenej hĺbky. V praxi ale to gufero naklepneš až úplne po ložisko koľko ti pôjde, však ono si tam vôľu samo spraví ak by to bolo moc natesno a šúchalo by o ložisko....
2. pérovka ide zvonku pod hlavu šróbu + matica istená domkom zvnútra tak ako píšeš....
3. O krúžok daj do domčeka a potom domček nasuň na rameno opatrne aby gumička nespadla (prilep si ju vazelínou). Na rameno sa ti ten krúžok nepodarí dať.
Mám pár otázek:
1 .Na vlečce má být vnitřní gufero naklepnutý až na ložisko nebo někde v prostoru?
2. Dále šrouby zadního štítu maj pérovku zvenku pod hlavou šroubu? mám pocit že to tak bylo a matice byla jištěná o domek ložiska.
3. O kroužek co je v domečku ložiska má být navlíknutý na trubku ramene nebo vložený jen v domečku aby po namontování těsnil na hraně velkýho ložiska?
Dík
1 .Na vlečce má být vnitřní gufero naklepnutý až na ložisko nebo někde v prostoru?
2. Dále šrouby zadního štítu maj pérovku zvenku pod hlavou šroubu? mám pocit že to tak bylo a matice byla jištěná o domek ložiska.
3. O kroužek co je v domečku ložiska má být navlíknutý na trubku ramene nebo vložený jen v domečku aby po namontování těsnil na hraně velkýho ložiska?
Dík
-> Eidy: ze dvou náprav jsem je i vyndal a tam byli tutově z výroby ještě![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavel P..: Jo? Tak asi máš pravdu.
-> Eidy: já bych řekl že naopak druhoška je sytě bílá, kdežto origo je průsvitnej silon![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> stepan: Druhoška je horší, ale jinou dneska neseženeš. Origo plast je tvrdší a probarvenější. Druhoška je jen jako mléčnej plast, origo by měla bejt sytejší, skoro bílý barvy.
Edit: Ale jak říkám, všichni jezdíme druhošku a drží to taky.
Edit: Ale jak říkám, všichni jezdíme druhošku a drží to taky.