skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skládáme nápravu...
skrátená hadička, zárez v kryte ložiska a už aj nahodené nové gufero
tavné lepidlo, upravený kryt ložiska, ešte neskrátená hadica, vypušťák vyrobený z odvzdušňováku prevŕtaním:
Nechal som sa inšpirovať týmto:
Literatúra uvádza, že prvé Š100 mali takýto vypušťák prebytočného oleja nahromadeného v medziložiskovom priestore, aby tento olej časom ďalej nepretlačilo do brzdy:
Literatúra uvádza, že prvé Š100 mali takýto vypušťák prebytočného oleja nahromadeného v medziložiskovom priestore, aby tento olej časom ďalej nepretlačilo do brzdy:
hotovo :-) vynález zrealizovaný

-> Pavel P..: : tak ono se to tam všelijak pomačká, že to je asi jedno a pásnou tam 

-> Pavel P..: měl jsem dostatek klasickejch, tak jsem nedal, ale jinak bych se toho nebál. Možná jsou tvrdší.
-> T: šak o ty se mi jedná.. do spodních jsou stejný ale tyhle horní jsou nějaký divoký.. maj i náběh asi pro nalisování trubky a jeden konec užší asi pro lepší nalisování do ramene.... to je jen moje doměnka.
-> m8rinek: dát či nedat do nápravy?

-> m8rinek: dát či nedat do nápravy?
-> Pavel P..: : možná se pletu,ale zkusím to
neni to náhodou do horních ramen? tam jsou jeden kus ne?

-> Pavel P..: taky nějaký ty divný mam, řekl bych jen jinej výrobce, či evoluce... druhoška spíš ne
Mám tu takovýhle gumy... myslel jsem že do ramen ale jsou nějaký drobet jinačí, nemá někdo tušení do čeho jsou? Bylo to s dílama na 105-120 ale i nějaký věci na 1203, tak mě napadlo jestli to neni do ramen na trosku? Nebo nějaká druhoška?
vzadu je klasická guma do ramene vepředu ty záhadný.
vzadu je klasická guma do ramene vepředu ty záhadný.
-> Pilot 105: : no na poloose je závit dobrej a drží, jen z matky nezůstalo nic
mam tam ještě jednu no, tak uvidíme,dneska zkusím prozkoumat ještě ten závit na polose a uvidíme
-> minno: : s tim už jsem se taky pral ale nenapadlo me nic jineho nez jiny gufero no
ono kdyz to potrebujes ten silikon kolem poloosy tak to musíš dělat nanadané a to je tam moc mastno,aby uschnul ten silikon...já nevím :-(


-> minno: : s tim už jsem se taky pral ale nenapadlo me nic jineho nez jiny gufero no

takže nič?
-> Pilot 105: To pak budes radit jak u traktoru, zaradit a jet... A ucinnost prevodovky bude tak 10%
To abys mel silny motor.

-> cuker: Obojí je blbost, respektive pravděpodobnost, že si tím pomůžeš se rovná 0. Bez vnitřního gufera to ničím neutěsníš. ;) Já bych vypustil olej z převodovky a natlačil tam vezelínu.

-> cuker: čítaj poriadne, nie do ložiska, do víčka ložiska.
Natlačiť silikon do ložiska-tak to som ešte nepočul.Ale dosť dlho vydržalo,keď si vymenil iba vonkajši semering.
Keď sa už zas rieši kyvka, potrebujem rýchly tip, ako čo najjednoduchšie zamedziť preniku oleja z pretekajúceho vnútorného gufera do brzdy tak, aby mi to čo najdlhšie vydržalo. Je mi jedno, aká prasačina to bude, hlavne aby to fungovalo. Kým dokončím vlečku a nahodím ju na auto ešte nejaký čas potrvá a potrebujem dovtedy jazdiť. Kamarát - mechanik mi poradil na drzovku natlačiť do víčka ložiska silikón, vyplniť ním proste ten priestor víčka a nasadiť bubon. Vraj sa to tak bežne robievalo (rýchla jednoduchá oprava) keď to tieklo a pomáhalo to. Čo vy na to? Prasačina, ale mohlo by to fungovať, nie? Akurát mi nejde do hlavy, ako tam ten silikón uschne, keď tam nebude prístup vzduchu.
Druhá varianta ma napadá navŕtať zospodu víčka ložiska dierku a spraviť odtok oleja hadičkou von za brzdový štít, podobne ako mali aj prvé S100. Nejaké ďalšie tipy? Zišlo by sa mi niečo vymyslieť do zajtra rána :)
Druhá varianta ma napadá navŕtať zospodu víčka ložiska dierku a spraviť odtok oleja hadičkou von za brzdový štít, podobne ako mali aj prvé S100. Nejaké ďalšie tipy? Zišlo by sa mi niečo vymyslieť do zajtra rána :)
-> sobis: Pokud je vůle unašeče ještě v normě, tak stačí nechat unašeč nazinkovat, nebo zalepit lepidlem na ložiska, jinak vyměnit jak hřídel tak unašeč.
Poté matici dotahnout na předepsaný moment, zaseknout a pro jistou i zalepit závitovým lepidlem a také používat kvalitní podložku pod matku.
Poté matici dotahnout na předepsaný moment, zaseknout a pro jistou i zalepit závitovým lepidlem a také používat kvalitní podložku pod matku.
-> T: Závit je tam 18x1,5, čím tu matici utahuješ? Momenťákem? Problém je, že závit se "natáhne", malinko se změní stoupání a pak nepomůže ani závitník, je to obojí na výhoz, pokud takto poškozený závit přetáhneš očkem, tak ho akorát zeslabíš na tolik, že ho při utahování strhneš, nebo natahneš ještě víc. Dnes je to zcela běžná záležitost, druhovýrobní matky nestojí za nic :(, bohužel se většinou nezničí jen matka, ale i závit na poloose. Originální matky jsou nesehnatelné a ve spojováku mají korunkové matice jen nesnížené a s malou pevností, jediná kvalitní alternativa je nechat si matky vyrobit.:(
-> T: tam je závit M18x1,5, závitové očko na poloosu mi normálne objednali v "domácich potrebách", tiež som tým čistil závit na nových poloosách, na ktoré šli nové matice tiež mierne ťahšie, po očistení závitovým očkom šli krásne ľahko. No a maticu zohnať niekde novú, len nekupovať tie dnešné druhovýroby, mne zohnal a poslal origo matice Pilot 105.
-> Tuner#2: : no celé jsem to vyčistil právěmale ještě juknu na závit jestli s nim něco neprovedu no....a když ne tak je to na prd :-(
a má velikou důtku s ještě větší výstahou a pak vlečka
a má velikou důtku s ještě větší výstahou a pak vlečka

-> T 25.03.11 17:57:14: Má důtku s výstrahou jo?
ale jinak bych na to mrknul, stačí naražený závit/špona, třeba tam něco bude co odstraníš a půjde to.

sakra :-( no zitra na to kouknu,ale to je zase tyden nez to vsechno zjistim a obeham :-(
si ta kyvka rika o vyhozeni :-(
si ta kyvka rika o vyhozeni :-(
-> T: Přesně jak říká T2, nejlépe nějakého známého zámečníka, nástrojáře a tak.
-> T 25.03.11 17:15:41: Nemáš poblíž nějakou kovovýrobu?
-> T: železářství... ale musíš zjistit velikost závit a popř. stoupání....

-> Tuner#2: : nojo ale kde vzít takovej závitník?
vždycky se musí něco posrat 


-> T 25.03.11 16:41:25: Pokud to jde pře závit, tak nedávat, taková matka pak nedrží když zničíš závit. Project závitníkem jak osu, tak matku jedině.
nejde mi vrátit matka na poloosu.....ta co tam byla,tu tam rvu a ničim závit :-( a jenině vyčvachtanou tam dam,ale závit vypadá dobře a přez závit to taky nedávam :-( co teď ? narvat ji tam na věky a při dalším sundání dát prostě novou? sakra :-( vždycky se musím něco najít 

-> sobis: jak už řekl afro100 jediné řešení je výměna
-> afro100: myslel jsem si to ...=/ a nevis nahodou o necem ??? prosim
-> sobis: vymenit za iny kus, kt tam bude sediet ...
-> ZdenoR: aha a jak ste to resily??
-> sobis: Nám se kdysi takhle povolovala matka a nepomohlo ani zalepování. Problém byl ve vůli na "tisicihranu" mezi hřídelí a unašečem.
zdar vsem predem se omlouvam ze to tu zanasim blbosti ale nechce se mi kvuli jedny prosbe o radu zanaset forum. Ma otazka se tyka zadni napravy respektive pojistny matky na zadni poloose u rapida 136ky furt se povoluje a nejsem schopnej ji nijak zajistit aby se nepovolovala zaseknuti matky do drazky na poloose nepomohlo tak se obracim s prosbou o radu na vas....predem diky za radu
tak nakonec mi to nedalo a byl sjem v prodejně přímo s guferama a rozdíl je dost patrnej...název je přímo GUFERO a na rozdíl od prodejny s autodílama to má o dost napnutější pružinku a i větší průměr,takže na to nebudu sahat ani a dam ho tam :-)
-> ZdenoR: ak stálo koľko je tam napísané a podľa vzhladu to je origo
-> ZdenoR: v takovym provedeni jsou koupil gufero do prsou s tim ze je origo
Když řešíte gufera včera jsem koupil přední gufero na kliku a je to zajímavý kus, znáte ho někdo popřípadě jaká je kvalita. Nerad bych znova sundaval motor a setrvák.
-> T: nz
-> afro100: : jasný, dík 

-> T: ja to skracujem tak o 1-3 mm, podľa veľkosti gufera, skráť troška a skús nasadiť na polos ...
-> afro100: : no tak jako nelíbí se mi jak moc to drží pohromadě(to rozebraný pérko je z toho starého gufera, je stejné ) ale rozebrat jde....takže ho použiji, jen ucvaknu jeden závit nebo dva ? 

-> T: pružinka je jedno aká je, pokiaľ je rozoberacia, skrátiť ide a to je to o čo tu beží ... cvakni z toho hrubšieho konca a bude to OK ...
-> T: este pridaj obr.