skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
23:18:44
17.02.2014
17.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 17.02.14 22:33:13: A teď čekáš, že tu budem žadonit aby jsi nám to milostivě pověděl a nebo že vyrvem motor z auta a pojedem na Moravu? Svérázný marketing a ono i kdyby jsi napsal, že jedno jsou svody 4/1 a druhý 4/2/1 tak bez znalosti výrobce a konstrukce to stejně nic neřekne.
23:09:43
17.02.2014
17.02.2014
Čokin
-> Urbi: Ale to jo.............dle mě beru válcovku jen jako nástroj na to, že mám papír. Přínos ladění na motorovce o tom , žádná a 5000,- je dobrá cena. Nebudu ani popírat, že původně jsem chtěl motor samotný brzdit s Chovancem v Tatře, ale nějak už z toho sešlo z časových důvodu. Ono válcovka není tak přesná, ale je s tím méně práce což je taky pro někoho výhoda, aspoň mě by se ted vytahovat motor za auta nechtělo........u závodníků je to jiné.
22:59:41
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
-> Čokin: Jenže na co ti je najet si jeden graf na válcovce ? Víš že ti motor jede do tesáku (místní kopec 12%) dobře a na sprintech ujedeš. Tak to potřebuješ mít na papíře kvůli honění si a machrování nebo čemu ? Válcovka klidně, ale jet tam zkusit něco natestovat a naladit, když jsou tam možnosti laboratornějších měření než "Vole teď nám to do tesáku jede nejlíp" i tak nemůžeš z její podstaty měření brát hodnoty vážně. A proč nejet např. na celodenní ladění za 5000,- které nabízíme, když budeš moc testovat co chceš, zkušenosti budeš mít jak z nikama testováním vlastních i mých komponent + jseš si jist že motor jede v celém rozsahu a zatížení bez problémů a přitom dle svých nejlepších možností. Zrovna z grafu jde vidět, že by to za těch 5 tis. mohlo mít přínos.
22:44:50
17.02.2014
17.02.2014
Čokin
-> Urbi: Pán se cítí uraženě. Víš my obyčejní smrtelníci ladíme auta do Tesáku, protože honit zaběhlé poníky na motorovce nemá u našich aut význam.......jen narážím na tvou větu o válcovce, protože já pořád žiju v tom , že papír z válcovky podtrhne to co se mě povedlo do tesáku nebo jinde na cestách. Ano motorovka má smysl, pro závodníka, ale ne pro 90% zdejší populace. Tímto se do tebe nechci nějak navážet nebo tady rozpoutávat další nesmyslnou debatu a už vůbec ne zpochybňovat grafy, které jsi vložil nebo to co v daném motoru je........
22:33:13
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
-> vhml: Nemohu říct a nechci. Pokud si někdo přeje motor odbrzdit s laděním či postavit, pak veškeré tenzum informací o výkonových možnostech mít bude. Ale protože toto testování stojí peníze, usílí, čas a zde na virtu je atmosféra jaká je, chtěl by jsi za výsměch něco radit ?
Jen poukazuji na možnosti jaké brzda hlavně má - ladění.
Jen poukazuji na možnosti jaké brzda hlavně má - ladění.
22:24:01
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Graf před a po naladění motoru - bohužel nám chyběly základní a drahé věci pro správné sladění webrů, které byli na velký objem motoru a výfuk správných rozměrů. Očekávaný a u motoráře normální by bylo přes 140 HP, motor se nestavěl, pouze na zakázku dolaďoval. Bohužel okolnosti a ceny nedovolili další investice do komponentů a osazovacích prvků a my u sebe ani neměly další věci pro webry, proto také ten propad kolem 5000ot. či níže.
22:05:11
17.02.2014
17.02.2014
vhml
-> Petr Urban 17.02.14 22:02:22: výfuky různých konstrukcí jsou co konkrétně ?
22:02:22
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Rozdíl dvou výfuků různých konstrukcí ale naprosto stejného průřezu a dobrých kvalit zpracování. Při zcela jiném výfukovém systému by byl výkon několik kw výše, bohužel k dispozici pro test nebyl. To jde vidět náznakem z grafu, kde výkon přestal růst a přitom ještě nepadá za svým vrcholem.
21:58:28
17.02.2014
17.02.2014
Petr Urban
Brždění motoru 1.4, vačka z plného přes 300, webry 45 DCOE, výfuk nevalných kvalit. Zde je rozdíl původního rozdělovače (od renomovaného motoráře - bez vůlí či poškození) - nejlepší nastavení zákl. předstihu pod hranicemi detonací v plném zatížení a druhá křivka s mým rozdělovačem.
00:18:19
16.02.2014
16.02.2014
Šediváček
-> elbacil: Není to zbytečné, budem rádi za další graf. Takže ho jsem nahoď
14:19:52
15.02.2014
15.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 15.02.14 11:31:11: A to jako podle grafu mám poznat kdo ten motor stavěl? Podle grafu poznám, že to brzdil Muck, ale kdo to stavěl asi dost těžko... Na to bych potřeboval mít křišťálovou kouli a nebo tvou zaručenou radu typu, že mě auto stavěla tuningová firma
13:32:10
15.02.2014
15.02.2014
TTomas
-> elbacil: Ale vubec ne. Naopak jsem zvedavej, tak honem davej to sem
11:31:11
15.02.2014
15.02.2014
elbacil
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.01.14 20:41:57: máš pravdu ten motor nič moc.Asi ti ale ušlo že kto ho vyrobil a odbrzdil.Dal by som sem aj graf po mojej uprave toho motora ale je to zbytočné.
17:42:30
03.02.2014
03.02.2014
Tommyk
-> Bery: aha, já myslel že nějaká špatná zkušenost nebo tak něco.. tak to potom jo
17:39:31
03.02.2014
03.02.2014
Bery
-> Tommyk: já se ptám na další možnosti.
13:23:45
03.02.2014
03.02.2014
Tommyk
-> Bery 02.02.14 20:39:17: jenom taková vsuvka, proč né dieselpower?
21:26:10
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> MVM: takže ten olej má vlastně takový smirkový efekt, že odstraní ostré mikronečistoty po opracování rychleji, než normální zajíždění? Jako jinak to nejde rychleji zajet motor, buď se mu pomůže nebo se bude zabíhat dýl. A zajetí je vlastně zmenšení tření a tím větší výkon a menší ztráty, nic jinýho v tom není, žádný zadření atd, co si asi dost lidí myslí, když naloží hned syrovému motoru. Ale chápu, že se toho lidi bojí, i když není čeho.
21:25:29
02.02.2014
02.02.2014
Nwkt
-> Bery: To pak dej vědět, to se na měření přijedu podívat
21:24:44
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> Bery: to jestli opravdu přijedeš, tak ti domluvíme akční nabídku, eventuálně se v tom můžeš i povrtat, všechno je o domluvě. Eventuálně bys moh nechat auto v dílně u kamaráda a kouknem se motoru na zoubek, kdyby tam nebyl po porovnání válcovek ani na jedný požadovaný výkon. Ale 100koní je na ten motor dost málo, už jenom obsah a vačka musí dát víc, i kdyby se do motoru tolik nerylo. Ale uvidíme to se už nemužem dočkat.
21:10:50
02.02.2014
02.02.2014
stenly_79
-> Bery: Co třeba MOTOR-EXCEL ve Vestci u Prahy? Na stránkách má i ceník...
20:44:19
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Bery: Konečně slovo do pranice!
20:39:17
02.02.2014
02.02.2014
Bery
mám nějaký plán,nějakou cestu,neseru peníze,nejsem motorář,mám to jako koníčka a baví mě to.chci se urvat z ryze amatérského prcání se po garáži a lícování sání z hlavou.Tím je krok k tomu,co ted děláme a jaké hnací ústrojí se staví.Letos pokud to půjde bych se rád svezl tak na 6ti závodech.A to ten motor musí vydržet,jinak asi končím,nemám na to,budu jezdit po srazech a opíjet se v kolektivu škodovkářů
ví někdo o nějaké válcové brzdě v okolí kolína/poděbrad +- 50 km - mimo pana Vance a dieselpoweru v kyjích?Těch pár korun se už v tom ztratí...a víc jak 100 kobyl by to mít mohlo.fakt mě to po týhle hádací zimní debatě začíná zajímat.
Pak to vezmu do plzně a porovnáme to.Ať je prdel:-)
ví někdo o nějaké válcové brzdě v okolí kolína/poděbrad +- 50 km - mimo pana Vance a dieselpoweru v kyjích?Těch pár korun se už v tom ztratí...a víc jak 100 kobyl by to mít mohlo.fakt mě to po týhle hádací zimní debatě začíná zajímat.
Pak to vezmu do plzně a porovnáme to.Ať je prdel:-)
20:24:43
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Šediváček:
Máš v podstatě s posledním odstavcem pravdu. On ten záběh trvá "pár" hodin na malé ztížení a dneska je možnost tomu pomoct tím Millersem CRO. Už jem to psal a nemůžu jmenovat motoráře co nám to stavěl- ale po koulích tomu hned nedával aspoň co prozradil první hoďku..
Kdysi v r 2003 jsme večer s mechanikama motor nf1300 namontovali do služebního formana a zajížděli v noci sem a tam po D1 Druhej den ráno byl trénink.. Víc k tomu nemám
Máš v podstatě s posledním odstavcem pravdu. On ten záběh trvá "pár" hodin na malé ztížení a dneska je možnost tomu pomoct tím Millersem CRO. Už jem to psal a nemůžu jmenovat motoráře co nám to stavěl- ale po koulích tomu hned nedával aspoň co prozradil první hoďku..
Kdysi v r 2003 jsme večer s mechanikama motor nf1300 namontovali do služebního formana a zajížděli v noci sem a tam po D1 Druhej den ráno byl trénink.. Víc k tomu nemám
20:17:26
02.02.2014
02.02.2014
TTomas
Chytry clovek se radeji nekolikrat zepta nez aby to udelal blbe a bezne zajeti na brzde trva i s pripravama a vymenou oleje maximalne jedno odpoledne. S ladenim dejme tomu jeden den, ale to uz zalezi jak je ten motor postavenej a zdali tam neni nrkfr zakopanej pes.
19:56:26
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> MVM: No tak já myslel, že když jezdíš (jezdil) formulový motor v autě, tak že sis ho třeba postavil? pokud ano, tak to znamená, že o problematice víš a pak je to adekvátní poradit. Ono tyhle diskuze by měli mít dvě strany, toho kdo se ptá a ten kdo odpovídá a ten by měl být obeznámen s problémem z vlastní zkušenosti (ne jedna paní povídala) a musí tomu rozumět. Plkání o kravinách nic nevyřeší, bohužel tady se neví, jestli radící toho neví ještě míň, než ten kdo se ptá. Takže v tutom s tebou nemůžem souhlasit-diskuze musí být mezi lidma, co tomu rozumí, min. na straně odpovídajícího. Když tomu tak není, vznikají bludy a kraviny, co se pak předávaj dál až z toho je "hydra" co akorát blbne lidem hlavy.
-> Urbi: Hele někde si psal, že možná budeš i stavět motory. Nevím, kdy a kde to bylo, ale i kdyby si jenom dělal rozdělovače do těch motorů, co se postaví tam, kde se vyskytuješ, nevím, jestli to je nějaká firma. Tak předpokládám, že když máte brzdu, tak že i sem tam se udělá nějaký motor a nečekáte, až tam někdo něco přiveze a bylo by teda docela smutný, kdyby někdo dělal motory a nevěděl, jak ho zajet.... to se mě zdá takový postavený na hlavu. Udělat motor, na brzdě ho bez zátěže seřídit a dát ho majiteli a dělej s tím co uznáš za vhodný, protože ti neumím poradit, kdy mu můžeš začít nakládat. A nebo jezdi s tím 5000km jako dědek pro rohlíky a ono dalších 5000km budeš ten motor rozježďovat a kdoví jestli se to povede. A skrytý závady je téma samo pro sebe a objeví se až v plný zátěži většinou a ne opotřebením. A to je to riziko, co prostě úpravce motoru musí podstoupit a pokud má účet, kde danou věc koupil, pak razítko, že to montoval odborný servis, tak to může vyreklamovat. A nebo dělat motor bez záruky, ale to by si tam nechal udělat jenom vůl, protože by platil stavbu a pak případnou opravu.
Náš názor, složit, ohřát, seřídit a naložit. Max výkon to mít nebude, protože motor není zajetej, ale není důvod, aby nebyl schopný podat max. výkon co dokáže v danou chvíli. A objeví se tyhle závady, který správně musí jít na triko úpravci a nebo si necháš všechno zrentgenovat, když chceš dělat na úrovni a beze strachu A pak jezdit s rozumem, výkon by měl být ještě lepší po ujetí nějaký vzdálenosti, ale už vidím, jak máš na brzdě motor třeba 100-motohodin v různých režimech, aby se dalo říct, že je "zajetý". Tohle je kravina, ve finále se může stejně posrat, protože ho při tom plně nezatížíš. Z těch 10s zátěže za syrova se taky neposere
-> Urbi: Hele někde si psal, že možná budeš i stavět motory. Nevím, kdy a kde to bylo, ale i kdyby si jenom dělal rozdělovače do těch motorů, co se postaví tam, kde se vyskytuješ, nevím, jestli to je nějaká firma. Tak předpokládám, že když máte brzdu, tak že i sem tam se udělá nějaký motor a nečekáte, až tam někdo něco přiveze a bylo by teda docela smutný, kdyby někdo dělal motory a nevěděl, jak ho zajet.... to se mě zdá takový postavený na hlavu. Udělat motor, na brzdě ho bez zátěže seřídit a dát ho majiteli a dělej s tím co uznáš za vhodný, protože ti neumím poradit, kdy mu můžeš začít nakládat. A nebo jezdi s tím 5000km jako dědek pro rohlíky a ono dalších 5000km budeš ten motor rozježďovat a kdoví jestli se to povede. A skrytý závady je téma samo pro sebe a objeví se až v plný zátěži většinou a ne opotřebením. A to je to riziko, co prostě úpravce motoru musí podstoupit a pokud má účet, kde danou věc koupil, pak razítko, že to montoval odborný servis, tak to může vyreklamovat. A nebo dělat motor bez záruky, ale to by si tam nechal udělat jenom vůl, protože by platil stavbu a pak případnou opravu.
Náš názor, složit, ohřát, seřídit a naložit. Max výkon to mít nebude, protože motor není zajetej, ale není důvod, aby nebyl schopný podat max. výkon co dokáže v danou chvíli. A objeví se tyhle závady, který správně musí jít na triko úpravci a nebo si necháš všechno zrentgenovat, když chceš dělat na úrovni a beze strachu A pak jezdit s rozumem, výkon by měl být ještě lepší po ujetí nějaký vzdálenosti, ale už vidím, jak máš na brzdě motor třeba 100-motohodin v různých režimech, aby se dalo říct, že je "zajetý". Tohle je kravina, ve finále se může stejně posrat, protože ho při tom plně nezatížíš. Z těch 10s zátěže za syrova se taky neposere
19:22:53
02.02.2014
02.02.2014
MVM
Jo chlapi s těma motorama jsme jezdili formule protože nic jinýho být nemohlo tak se to dojilo.Jakmile vstoupili motorkový f.Gloria a pod. konec zvonec. Jinak dejte nový téma boncky/brunetky/zrzky a můžem se hádat všichni
19:15:07
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> MVM: Natrefil jsi zrovna na "horký" téma no, -> Šediváček: sem před nějakou dobou dal graf motoru jednoho ne-člena a od tý doby se tu rozhořela zákopová válka Plzeň a okolí proti všem A když náhodou není o čem se hádat, tak se pohádaj i o tom o čem žádnej spor není... zvykni si, tohle bohužel patří k místnímu koloritu.
18:59:57
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> Tuner#2: Rádi tě tu vidíme
18:47:03
02.02.2014
02.02.2014
Petr Urban
-> Tuner#2: Já se nebavil o skryté vadě. Ale od někoho kdo by s tím mohl mít zkušenost jaký proces by mohl být na brzdě pro zajetí a kdy už je vhodné najíždět grafy pod plným zatížením, opět pane chytrej a vysmívačnej.
18:44:47
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Šediváček:
Pánové (a pokud jsou tu i dámy) nikdy jsem neřek že tomu někdo z Vás rozumí nebo nerozumí.
Beru to jako diskusi na dané téma - leč z oboru znám pana Urbiho a jeho názor sdílím. Jsem tu jen dočasně a nový - leč mě udivuje že se tu kolikrát zbytečně napadáte... Toť při vší uctě vše.
Pánové (a pokud jsou tu i dámy) nikdy jsem neřek že tomu někdo z Vás rozumí nebo nerozumí.
Beru to jako diskusi na dané téma - leč z oboru znám pana Urbiho a jeho názor sdílím. Jsem tu jen dočasně a nový - leč mě udivuje že se tu kolikrát zbytečně napadáte... Toť při vší uctě vše.
18:14:05
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 02.02.14 18:03:49: Nevysmívám se pane dokonalý, jen mě to po přečtení té věty přišlo fakt vtipné Ptal jsi se tady na zajíždění motoru a děláš z toho hrozný oštrukce. Pokud tu nikdo nemá křišťálovou kouli, tak tě to stejně nikdo neřekne, kdy mu můžeš naložit těch Tvých 100% zátěže na 100% otáčky/výkon. Pokud v tom motoru bude něco špatně (třeba i vada materiálu), tak se to ukáže ať to budeš zajíždět sebelépe...
18:03:49
02.02.2014
02.02.2014
Petr Urban
-> Tuner#2: Můj tam byl pouze rozdělovač, který v autě jede do teď v jiném motoru. Stavbu motoru dělal známí p. CHovance u něho a komponenty byli od p. Chovance, ulomil se ventil pane vysmívačnej.
17:53:00
02.02.2014
02.02.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 02.02.14 13:28:37: Cituji: "A to jsem nevěděl, že super motor má vydržet 3-4 závody, asi to většina motorářů neměli nikdy dost dobré."
To mluvíš o sobě a o tom Fávu co jste za drahé love ladili na té špičkové brzdě u Brázdila a přitom vydrželo dva závody a na třetím kleklo?
-> Čokin 02.02.14 12:59:57: Pokud je válcovka dobře zkalibrovaná, tak naměříš úplně stejné hodnoty jako na motorové brzdě, neb ten valivý odpor se měří při doběhu a přičítá se k výkonu na kolech. A když jde o tu naší Plzeňskou brzdu, mě stačí, že na ní TUNER s 1,8T naměřil přesně to samé co i na jiné brzdě v Děčíně a na sériový tlak to mělo sériové hodnoty... Jestli tam bude odcyhlka 1, 2 koně mě teda osobně netrápí... Problém je, že se zde našla řada spekulantů co si myslí, že je tady u nás chyba v měření 30koní a 30Nm a nějak nemůžou zkousnout, že se tady povedl nějaký motor.
To mluvíš o sobě a o tom Fávu co jste za drahé love ladili na té špičkové brzdě u Brázdila a přitom vydrželo dva závody a na třetím kleklo?
-> Čokin 02.02.14 12:59:57: Pokud je válcovka dobře zkalibrovaná, tak naměříš úplně stejné hodnoty jako na motorové brzdě, neb ten valivý odpor se měří při doběhu a přičítá se k výkonu na kolech. A když jde o tu naší Plzeňskou brzdu, mě stačí, že na ní TUNER s 1,8T naměřil přesně to samé co i na jiné brzdě v Děčíně a na sériový tlak to mělo sériové hodnoty... Jestli tam bude odcyhlka 1, 2 koně mě teda osobně netrápí... Problém je, že se zde našla řada spekulantů co si myslí, že je tady u nás chyba v měření 30koní a 30Nm a nějak nemůžou zkousnout, že se tady povedl nějaký motor.
17:48:35
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> MVM: Takže svezení úplně naprd.... ono já nechci přemýšlet, jestli mám dát pod kopcem 3-ku nebo 2-ku a jet kilem. Ne při jízdě z bodu A do B. Ale dneska se jezdí jenom motory co popisuješ, rally auto, sekvence a 7000ot. Když špatně přeradíš, tak už ze zatáčky nevyjedeš, ale to je stejný, jako je rally hladký asfalt a auta 5cm nad zemí. Doba to tak chce
A nechci tě něco podsouvat, ale možná vidíš, že tomu i trochu rozumíme, ...řikám možná
A nechci tě něco podsouvat, ale možná vidíš, že tomu i trochu rozumíme, ...řikám možná
17:35:16
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Šediváček:
Já ten formulovej motor měl v autě.. Na soutěže s dobrou převodovkou by to i šlo ale chce to pořád točit nad pět tisíc..
Já ten formulovej motor měl v autě.. Na soutěže s dobrou převodovkou by to i šlo ale chce to pořád točit nad pět tisíc..
17:23:11
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> MVM: Ano samozřejmě, proto píšem, že aby byl motor použitelný na rally co tak nějak Bery jezdí, tak s dobrým průběhem a ne pouze špičkovým výkonem co zmiňuju u formulí, tak je použitelná hodnota cca 120koní na tu fábku. U okruhovek, kde se to jenom drtí je to více méně jedno, když to dovede nastartovat a rozjet se. A taky záleží o jakým obsahu se bavíme, ale výkonný motor je u mě litrový výkon 100+hp. Do týhle hodnoty to je jenom hobby motor ......záleží, kde má přednost výkon a kde kroutící moment. A pokud má motor s cca 300° vačkou hodnoty +/- 140Nm a 110Hp, tak dát mu těch 120-125koní tak to je v celku slušný povození na rally. Ale ty hodnoty si cucáme z prstu,....
16:49:34
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Šediváček:
Motor s převodovkou samo sebou souvisí. Teď jsem měl na mysli ztrátový výkon při měření na válcích a nepřesnost měření oproti přímé brzdě. Neznám OHV škodovku se 150PS aby přitom měla plynulý průběh krouťícího momentu od tří tisíc. Taková vačka ani konfigurace není. (ne s turbem).
Motor s převodovkou samo sebou souvisí. Teď jsem měl na mysli ztrátový výkon při měření na válcích a nepřesnost měření oproti přímé brzdě. Neznám OHV škodovku se 150PS aby přitom měla plynulý průběh krouťícího momentu od tří tisíc. Taková vačka ani konfigurace není. (ne s turbem).
15:34:47
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> MVM: Tak záleží, čemu se říká pěkný výkon. Špičkový výkon bude vždy na hranici použitelnosti OHV rozvodu limitujících otáčky motoru. Nic jinýho v tom není A převodovku uvádím schválně, motor samotný je k ničemu, musí se to brát jako celek.
14:55:57
02.02.2014
02.02.2014
MVM
Výkon nejsou jen otáčky.Můžeš mít pěkný výkon i při 6 -6,5tis ot. Pokud mě limitují otáčky z nějakýho důvodu - zlepším plnící účinnost - zvednu točivý moment s efektem "navýšení výkonu"
Převodovka je téma samo o sobě.
Převodovka je téma samo o sobě.
14:31:43
02.02.2014
02.02.2014
Šediváček
-> Čokin: no docela mě mluvíš z duše, hezký mít motor naladěný na motorovce, který pak pohřbí třeba olej hustoty medu v převodovce. To je lepší zajet na tu válcovku a kouknout se, jak dlouho se třeba válec dotáčí a od toho si odvodit, jak na tom je ten článek mezi motorem a gumou na asfaltu Závodní motor máme taky podobný názor, ono pokud do něj nedáš střeva z materiálů, co ten motor obsahuje možná ve stopovým množství někde, tak to nevydrží. Výkon sou otáčky a otáčky je velký opotřebení. Samozřejmě by to šlo udělat, že budeš jezdit v 8000ot/100 000km, ale motor by stál asi částku o hodně nulách. Je to jenom otázka peněz, zakázkově se dá udělat všechno dneska.
-> Urbi: Jako nic proti, ale když si budem chtít motor naladit, tak si ho naladíme úplně stejně za jiný peníze než udáváš na válcovce taky, jakej to bude mít výkon je tak nějak buřt a "cena jen několik tisíc", nevím kde žiješ, ale pro nás nejsou tisíce drobný. Když to uděláš za dvojku, tak nějaký motor klidně přitáhnem Ale aby sme ho tam potom museli nechat protiúčtem, to ne. Tím nechci říct, že to nemáš levnější než konkurence, ale prostě mě fascinuje, jaký peníze se dokážou v tutěch starých pekáčích ještě točit. Motory za statisíce, komplet auta za milionový částky........ PS: největší prdel by byla, kdyby se pak na motorovce naměřily lepší hodnoty, než na válcovce
-> Urbi: Jako nic proti, ale když si budem chtít motor naladit, tak si ho naladíme úplně stejně za jiný peníze než udáváš na válcovce taky, jakej to bude mít výkon je tak nějak buřt a "cena jen několik tisíc", nevím kde žiješ, ale pro nás nejsou tisíce drobný. Když to uděláš za dvojku, tak nějaký motor klidně přitáhnem Ale aby sme ho tam potom museli nechat protiúčtem, to ne. Tím nechci říct, že to nemáš levnější než konkurence, ale prostě mě fascinuje, jaký peníze se dokážou v tutěch starých pekáčích ještě točit. Motory za statisíce, komplet auta za milionový částky........ PS: největší prdel by byla, kdyby se pak na motorovce naměřily lepší hodnoty, než na válcovce
13:40:27
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Vrba:
Tak nějak.. rozumim. Ale dvě různé válcovky naměří dva rozdílné parametry na jednom motoru.
Tak nějak.. rozumim. Ale dvě různé válcovky naměří dva rozdílné parametry na jednom motoru.
13:39:47
02.02.2014
02.02.2014
Petr Urban
-> Vrba: Většina důležitého jde udělat v rámci jednoho dne i na přímé a u nás za cenu poloviny toho co by stál takový den ladění na válcovce. Takže je to i pro normální lidi a klidně jen pro lepší sériáky. cenu zde uvádět nebudu, je to o domluvě a typu testování. ale cena jen odměření výkonu + základní doladění karb a zapal. může klidně začínat jen na několika tisících.
13:39:15
02.02.2014
02.02.2014
Čokin
-> Urbi: Tak podle mě platí přímá úměra čím ostřejší motor tím kratší životnost respektive větší riziko poruchy.
13:31:56
02.02.2014
02.02.2014
Vrba
-> MVM: Ona ta přímá brzda bude mít smysl jen v případě ,že tam ten motor budeš mít fakt týden a budeš mít možnost ho doladit k ideálu-tj měnit nastavení,případně i komponenty sání a výfuku a snažit se dospět k ideálnímu nastavení všeho. Což by ale taky mohlo znamenat že tě ten motor bude stát 3x tolik a tady na virtu nevidím moc motorů,kde by to mělo z ekonomického hlediska nějakej smysl. Pro tlachání na virtu uplně stačí graf z jakékoliv nejlevnější brzdy a čím bude mín přesná,tím plodnější příspěvky zde budou ke čtení a tím menší bude nuda. Celá věc. Co je přesnější metoda je samozřejmě už z principu jasné.
13:28:37
02.02.2014
02.02.2014
Petr Urban
-> Čokin: Já ale nepsal že je nutné jezdit na přímou ! I když je to nejlepší nejen pro přesnost měření, ale i pro přesnost mnoha výstupních hodnot k doladění, pro zajetí motoru atd. Důvod jezdit na jakoukoli brzdu vidím v dobrém naladění či testu komponent motoru co jdou rychle měnit v rámci jednoho dne a stejných podmínek pro měření. Tady ale většina škodovkářů 99 % jezdí jen naměřit si nadupaný motor ve škodovce a jede dom. A to jsem nevěděl, že super motor má vydržet 3-4 závody, asi to většina motorářů neměli nikdy dost dobré.
13:10:36
02.02.2014
02.02.2014
MVM
-> Čokin:
Podstatný rozdíl mezi přímou motorovou brzdou (například firmy Superflow) a válcovou zkušebnou (např.MAHA) je ten,že primárně válcová zkušebna simuluje zátěž (při jízdě) a slouží jako pomcný komponent při (např.) diagnostice závad.Rovněž k relativnímu měření "např chiptunnig" před a po "úpravě"
Jediný přesný údaj o parametrech motoru (dle uznávaných norem a korekčních hodnot) je na motorové brzdě - viz p.Urbi
Podstatný rozdíl mezi přímou motorovou brzdou (například firmy Superflow) a válcovou zkušebnou (např.MAHA) je ten,že primárně válcová zkušebna simuluje zátěž (při jízdě) a slouží jako pomcný komponent při (např.) diagnostice závad.Rovněž k relativnímu měření "např chiptunnig" před a po "úpravě"
Jediný přesný údaj o parametrech motoru (dle uznávaných norem a korekčních hodnot) je na motorové brzdě - viz p.Urbi
13:05:18
02.02.2014
02.02.2014
dragon_cb_cz
-> Čokin: Mám pocit, že tohle bude jedno z témat o kterým by se dalo hádat do aleluja... Pro porovnání samozřejmě dává smysl když se všechno měří "stejně", tzn v tomhle případě asi všechno na válcovce - a pochopitelně ideálně všechno na stejnej.
Podstatná je podle mě spíš motivace proč to někdo dělá. Pokud mu jde o představu o charakteristice motoru, válcovka asi stačí. Pokud chce mít hezkej graf do karty auta, tak taky. A pokud je to technickej fetišista, tak asi motorová no...
Podstatná je podle mě spíš motivace proč to někdo dělá. Pokud mu jde o představu o charakteristice motoru, válcovka asi stačí. Pokud chce mít hezkej graf do karty auta, tak taky. A pokud je to technickej fetišista, tak asi motorová no...
13:02:02
02.02.2014
02.02.2014
MOLSO
-> Petr Urban 02.02.14 12:31:41: nebo drevo do kotla ?
12:59:57
02.02.2014
02.02.2014
Čokin
Já to asi nechápu.............když tady všichni měří na válcové brzdě at už na jednom nebo na druhém konci republiky a nebudu brát v úvahu (vadnou nebo chybně měřící brzdu) tak naměřené hodnoty musí pro porovnání stačit nebo aspoň mě by spíše zajímalo jaký výkon a krouták má auto na kolech než holý motor. Pochopím, že na motorové brzdě jsem schopen naměřit výší hodnoty než na válcové, ale co se týká porovnání ,,aut" tak válcovka musí bohatě stačit. Na co mě budou výsledky 10 aut z válce když je strčí do kapsy 1 graf z motorové brzdy.
Jediný význam motorové brzdy vidím v detailnějším měření a tím ladění pro čistě závodní motory (pod pojmem závodní motor si představuju motor který udělá 3 - 4 závody do vrchu nebo na okruhu a jde do kytek), ale pro 99% zdejší populace škodovkářu stačí měření na válcové brzdě stím, že to má bud 90 nebo 100 nebo 110 koní.
Asi se na tuto problematiku dívám, ze špatného úhlu.....nevím.
Jediný význam motorové brzdy vidím v detailnějším měření a tím ladění pro čistě závodní motory (pod pojmem závodní motor si představuju motor který udělá 3 - 4 závody do vrchu nebo na okruhu a jde do kytek), ale pro 99% zdejší populace škodovkářu stačí měření na válcové brzdě stím, že to má bud 90 nebo 100 nebo 110 koní.
Asi se na tuto problematiku dívám, ze špatného úhlu.....nevím.
12:31:41
02.02.2014
02.02.2014
Petr Urban
Tady se háže číslama jak já doma hážu dřevo do sklepa Co aby tak někdo zajel na brzdu nejen honit si triko koněma na jakékoli nepřesné válcovce, kde vám nabrzdí o co si řeknete, ale vzal auto správně odladit a řekl závěry, k čemuž je brzda hlavně ! Vidět změny a testovat, udělat naladění tak aby motor vydržel a zároveň nejezdil zbytečně pod svým potencionálem např. skrz špatně natočený vyhoněný rozdělovač nebo lambdou mimo mísu.