Grafy motorů

prohledat
2272 příspěvků (zobrazeno 2101 až 2150) od 28.10.2011 do 01.02.2025, založil/a Šediváček
řadit dle data
17:33:57
11.07.2013
djmaso
-> Urbi: -> Alenka: dušan jezdí na čistej E85 a já s ním taky nemám problém jako o 1/3 menší teplota spalování je znát :) + více oktanů no zase to řešení té chudosti, ale i to si člověk vymákne :D
15:39:59
11.07.2013
Petr Urban
-> Alenka: Já mám zkušenost že se správně nastaveným éčkem, tzn. opravdu pořádné obohacení a správné doladění zapalování vede v konečném správném stavu naladění k větší výkonosti, ale jde právě o to nesnadné doladění.
15:12:43
11.07.2013
Alenka
-> Urbi: teoreticky ano, prakticky jsem mel co delat, abych se na Ecko dostal aspon tam, kde jsem byl se stooktanem a podobne zkusenosti ma vic lidi.
15:04:11
11.07.2013
Petr Urban
-> Alenka: no to nevím právě.... má to své značné výhody přivádět hodně paliva do válců, před pracovním cyklem dochlazení spalovacího prostoru, pořádná bohatost a správné oktanové číslo dělá také svoje.
14:45:35
11.07.2013
Alenka
-> Urbi: pravda, KP 11.4 a Etanolu tak akorat.

Jinak, nedelejte si s tim Eckem nejake super nadeje, jeste jsem nevidel nikoho, komu by to proti dobremu benzinu na atmosfere skutecne vykon pridalo. Naladit to na BA100, dam ruku do ohne, ze vykon bude stejny, mozna o par Nm min.
upraveno 1x, naposled 11.07.2013 14:46:25
14:41:18
11.07.2013
Petr Urban
-> Alenka: A nenapsal si velký KP a velký nákrm od Ethanolu, jinak by to možná bylo do 100 HP.
14:39:36
11.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 11.07.13 14:20:36: 158
14:37:09
11.07.2013
Alenka
-> vhml: 1.4, MPI hlava, seriove ventily, LEKR, 278/265 M-E, litina, Ackovy vyfuk.
14:24:40
11.07.2013
vhml
-> Alenka: a konfigurace?
14:20:36
11.07.2013
Alenka
Tak nakonec nejakych 106k/137Nm.

Tech dvou zubu si nevsimejte, ve skutecnosti tam nejsou, jen jednotka zase mela svuj den.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Alenka vložen 11.07.2013 14:20:36
19:22:56
03.06.2013
Dušan
-> pavucina: jo to je jasny. Ale ono je fakt maly. Staci se podivat na vstup a vystup.
19:21:48
03.06.2013
pavucina
A co takhle zkusit najit mapy k ty turbine chvili pocitat a az podle toho urcit zda je mala nb velka ?

Ono je dobry rit budu jezdit takovej tlak a pak tomu urcit c ostim budu jezdit a podle toho vyberu, aby se stim jezdilo v nake rozumne ucinnosti, ono pokud potrebuju turbo, kde natocim sroubkem co nejvic jedu s tim na brzdu a na normalni provoz jezdim nizsi tlak, tak "male" turbo staci.
upraveno 1x, naposled 03.06.2013 19:23:30
19:20:01
03.06.2013
Dušan
ja mam K03s coz ma mit i O1 RS. Ale porad je maly :)
19:13:06
03.06.2013
vhml
CO jsem našel na netu o turbínách...



ko3 small turbo for most 2000-2001 cars

ko3s have a slightly bigger compressor, the same for a ko4-001 for 2001- on

ko4-001 or 15 has a slighly larger turbine housing than a ko3s

ko4-2x are off 225 have a larger turbine and compressor than the ko4-001
18:02:44
03.06.2013
Dušan
-> Gemini: K03 mam ted a je to fakt prcek. To chce fakt neco vetsi.



Chci ted prejit na rizeni tlaku elektronikou, protoze jen mechanicky je to naprd.
17:34:30
03.06.2013
Gemini
-> Dušan: na Renaulta mame nachystane K03 z RS oktavky (chceme sa dostat na seriovych 160-180k), casom chceme K04, avsak horsie sa zhana....kazdopadne gratulujem, krasny vysledok!!!
23:49:45
02.06.2013
palinator
-> Nepér:

Hovno tomu rozumim, ale přijde mi, že to má celkem dost širokej rozsah použitelnejch otáček...6
23:45:06
02.06.2013
Petr Urban
-> Nepér: Kup tu 280/280 Krejbich, slaďit karb. a zapal a nech natočit. Pak tam bude ta vytoužená stovka 4
20:45:08
02.06.2013
Dušan
-> Nepér: podle me akorat na takovou vacku :)
14:20:42
02.06.2013
Nepér
Tady další graf toho mýho nesmyslu, hodnoty pořád stejný, tj 70 kW při 6k a 130 Nm při 4.5k rpm. Ten propad na konci je omezovač při 6500 rpm. Je to 1397 Fábie, vačka m-e 278/265, převrtanej a přetryskovanej Lekr.
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Nepér vložen 02.06.2013 14:20:42
upraveno 1x, naposled 02.06.2013 14:21:41
19:53:40
31.05.2013
Dušan
-> vhml: spis malý :)
17:46:02
31.05.2013
vhml
-> Dušan: nechá se tou k03, popř k03s živit i objem 1300? Nebo už to bude moc velký?
16:37:32
31.05.2013
Dušan
-> czechino: spis skoda ze to neni Skoda 136 40
16:35:38
31.05.2013
czechino
No, ten výkon se schoduje s tím jedníčkovým eresem 3
16:11:53
31.05.2013
Dušan
-> czechino: O1 1.8T



celkove kdyz tak shrnu tak to jede fakt pekne. I ten spodek tam je. Musim jeste doladit nejak krmeni, protoze ten karbec sice funguje, ale dle me tak na 70% toho co by mel.



V prubehu sem hodim nejaky video jak to jede. Kazdopadne razni z 2 na 3 je peklo, protoze tam tu 3 nemuzu ani dat 3
16:08:42
31.05.2013
czechino
Co je tam za turbíčko? 18
15:50:37
31.05.2013
darabos
-> Dušan: Krása pane! Čím ďalej, tým viac ma láka to turbítko 3



edit: bol som celkom blizko v tipovacke :)
upraveno 2x, naposled 31.05.2013 15:52:07
15:39:48
31.05.2013
Deacon
-> Dušan: Fůůf! 4 Pěkný čísla.
15:38:48
31.05.2013
havlik
-> Dušan: sem čekal že tam bude tak 160-170koní, takže i s malym turbem je to slušná práce105
15:38:01
31.05.2013
dragon_cb_cz
-> Dušan: Paráda 171
15:35:24
31.05.2013
Nwkt
-> Dušan: Mazec 1
15:32:41
31.05.2013
Eidy
-> Dušan: No dopr.... 9 156 156
15:27:37
31.05.2013
Dušan
asi nepujde moc videt, ale holt maly turbo 6



136kW/6200

223Nm/5400
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Dušan vložen 31.05.2013 15:27:37
12:05:55
23.05.2013
m8rinek
-> TTomas: taky nepíšu o fabrice, ale svazarmu... Jakej tam byl asi poměr mezi tvrdejma a seriovejma klikama? :)))
12:01:17
23.05.2013
TTomas
-> m8rinek: Holt neni klika jako klika:)
11:54:08
23.05.2013
m8rinek
-> TTomas: Jak to ti svazarmovci dělali, že jim to vydrželo i sezonu a někdy nejen jednu :))).



Ten litinovej 8k asi nemá smysl šponovat bůh ví kam. Jako říkal známej, ono to řve, lidem se to líbí a takhle to vydrží do skonání světa :).
11:44:00
23.05.2013
TTomas
-> Alenka: 300 ostrych je u kliky 72. 78 z fabie preventivne na konci sezony.
10:56:29
23.05.2013
Petr Urban
-> vhml: Neberu to jako hádku a ani to nevzpomínej.



VSE CO PISI JE JEN PSANI MEHO NAZORU. Nebranim se konfrontaci napsane normalnim slusnym zpusobem a hlavne podlozena nejakymi opravnenymi argumenty.



-> Alenka: Litinový svod u Fav. je maličko lépe tvarován a pokud je trochu probrán a slícován, není to takové zásadní škrtidlo, ale se správnými svody by ten výsledek mohl být možná i jiný.
09:19:36
23.05.2013
vhml
-> Urbi 22.05.13 23:55:12: a jéje. To to můžem celý rovnou přesunout do hádek preventivně :-D
09:14:47
23.05.2013
Alenka
-> Šediváček: ty otacky jsou navic na litinovem svodu, o nemz vsichni svorne jako jeden muz tvrdi, ze to s nim nejede a spravne by to takovych otacek ani nemelo byt schopno :)



-> Urbi: to mi pripomnina, ze jsem se na tebe vysral s tim vypoctem KP. Hned po obede to pujdu napravit.



EDIT:

-> m8rinek: s temi motohodinami jsem kecal. Ted jsem se na to znova ptal a je to 300 ostrych km, tak nevim, kde jsem prisel motohodiny :)
zvětšit Grafy motorů - obrázek od Alenka vložen 23.05.2013 09:14:47
upraveno 1x, naposled 23.05.2013 09:19:43
23:55:12
22.05.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Jenže to je zrovna ten člověk co ví....a zkouší a umí zkušenosti správně vyhodnocovat a nastavení motoru mu sedí, tady jde ale také o věc s E85 a vysoké KP, což do toho také promlouvá. Adekvátní otáčky k vačce...co to jako má být ? To jako mám vačku 300st., tak protože mi za 7000 netočí nejvyšší výkon, tak to není adekvátní ? Já už se k tomu napsal v min. příspěvku, jde také o funkci použití motoru, jeho naladění.... správné volbě úprav a komponentů = vše souvisí se vším. Se mrkni na graf od T2 jak mu padá výkon strmě za určitými né příliš vysokými otáčkami...jednu část propadu přisuzuji typu zapalování, ale prostě takle je ten motor naladěný. Hodně pro neklesající výkon dělají lehké písty, lehké ojnice ( v sérii je na tom nejlépe Fabia a jde to na upraveném motoru znát...fotky v kartě) a dostatečně "otevřený" motor jak na sání, tak výfuku, nejen vačkou je to hlavně dáno.



Když se teď dívám jak to s tou ME 265/285 razantně padá s otáčkami, buď se jedná o podobné chyby v naladění u všech co tu vačku jezdí a nebo ta vačka není nic moc. Osobní názor - od obojího trochu. Zajímalo by mě Čepkovo vyjádření a s kama ji vlastně má, řekl to někomu ? Jeho produkce to není, jako všichni, ten průběh vaček z někama mají (většina vývoj Česana) a možná velice mírně modifikovali (spíše vůbec a napsaly jen jiné úhly otevření vztažné k jiným vent. vůlím :D)
upraveno 2x, naposled 23.05.2013 00:44:38
20:55:21
22.05.2013
Šediváček
-> Urbi: No jezdíme na brzdu, která zatím stačila "půlce" virtu. 6 Nebudu jmenovat, ale dotyční dobře ví o čem je řeč a bůhví kolik lidí tam bylo, o kterých nevím. A já to mám spíš jako srovnávací, co se zlepšilo a co ne, proto pořád ta samá. A se podívej na úplně první graf v tématu, investice výměna oleje a haprovat výkon začal až za hranicí 6500ot. a to je sériovka, možná s pomršenou vačkou, že si nějaký zaměstnanec přihnul a nabrousil palce hozený vůči klínku. Kdyby nebyl člověk línej vyměnit tu trysku na první komoře, mělo by to plochou křivku krouťáku a i lepší hodnoty. A to se dělalo takový to základní seřízení. Takže investice, věci a finál graf má taky svoje pro a proti 4 A já neříkal, že to je špatný, jenom snad "Alenka" má odpovídající otáčky k použitý vačce a to má stejnou jako hodně lidí tady. Takže v tom bude asi něco jinýho 5
02:52:08
22.05.2013
Petr Urban
-> Šediváček: Je to motor určený pro rally za směšnou cenu ! Udělej motor a nahoď graf, ale né z brzdy která měří +- 10% od oka. Jde o naladění celku, zde se dělal motor který pojede a to hlavně hned. KP bylo 12,3, což s dostatečně otevřeným sáním je až moc, pro jednokarb. by to bylo lepší, sání docela krátká verze, taktéž neideální. Nejen kvůli těmto aspektům bylo možné jít na max. předstih jen 25-27st. V jiném měření toho dne dosahoval motor i jiných lepších výsledků v mírně vyšších ot. a to jen o několik stupínků jiný předstih, ale daň tohoto bylo klepání motoru v oblasti nejvyššího kroutícího momentu, toto nebylo možné na místě řešit změnou zapalovací charakteristiky rozdělovače (čas=peníze) a popravdě konstrukčně by to bylo možná i nemožné, aby za 5500ot. kdy nejvyšší moment klesá, šel předstih u rozdělovače zase nahoru, pak bychom ale dosáhly o dost lepších výsledků, tohle je i názor majitele brzdy, mám možná nápad jak to zapalování modifikovat i s rozdělovačem...nechávám si pro sebe. Podívej se tedy pořádně na graf, že výkon s mírným poklesem jde až do 7500 ot., pokud by se to s KP nepřehnalo a na zapalování byla el. jednotka, tak to zřejmě jelo za 130 HP až do 7500ot. I tak jde z grafu vidět potenciál téměř neklesajícího výkonu do 7500. Takže šlo o horší souhru věcí, které nebylo možné řešit. Tady nejde jen o vačku ! - populární to virtovské téma, jde o naladění celku motoru ! Vačka je vývojově laděna pro áčka na jednokarb., kde potřebuješ dostatek krouťáku a výkon už v nižších ot., i tak ale šlape až do vysokých když se motor udělá jinak....otázkou je jak vše sladit a to umí hrstka lidí a většina si nechá opravdu zaplatit.

Nemohu než souhlasit z příspěvkem od -> Tuner#2:
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:50:56
21:51:31
21.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 21.05.13 21:06:55: Největší výkon to má v 6300rpm a to je pro 300vku vačku tak nějak normální. S trochu menším KP by se to posunulo malinko vejš tak na 6500rpm. Dobový motory na rallye točili kolem 7000 (krátkodobě 7500) což už tady jeden pamětník i psal a ono je to tam vcelku rychle z toho max. výkonu. To jen tady na virtu točí sériová 136tka 10.000rpm 5
upraveno 1x, naposled 21.05.2013 21:52:08
21:06:55
21.05.2013
Šediváček
Koukám, že tohle je to pravý téma co jen tak nepadne do zapomnění 6 Už aby se přidalo zase něco od nás, no snad už brzo. V plánu jsou tak 4 motory (auta), možná víc. Ale ne každý chce platit za takovou "blbost", stačí když mu to jede "jako tur" 1



Jinak mě pořád fascinuje, jak má "každý" s 280°vačkou výkon v sériových otáčkách a s 300° na hranici 6000ot. +- něco málo. Jako poslední příspěvek, má teda perfektní Nm, slušný výkon, ale zase nic moc v otáčkách. Podle mě by to mělo mít na hranici 7000ot. To dřív jezdily o tolik stupňů otevřenější vačky, tam už moc místa není, když tady je 60-70° na palci přínos 1000-1500ot. Buď dělaj dneska výrobci někde chybu a nebo to časujou schválně, aby to jelo dole. Ale jinak dobrý a aspoň to tu žije trochu 6
12:16:42
18.05.2013
m8rinek
-> Alenka: Co je to motohodina u škodováckýho motoru? Není to náhodou doba práce při danejch otáčkách, pohybujeme li se na otáčkách vyšších tak nám ta motohodina uplne rychleji a nebo naopak při nižších otáčkách...



Tak by mě zajímalo kolik jsou ty dané otáčky pro motor Škoda?
20:45:00
17.05.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 17.05.13 11:09:37: Čtu si svůj post už po desáté a zajímalo by mě kde vidíš ten výsměch a namyšlenost? 9 Já to psal jako konstatování, že mě překvapuje u nízkorozpočtového motoru to brzdit u Brázdila. Nic víc, nic méně...



P.S.: Tepelná úprava vačky je před obrobení tak nějak k prdu pokud tím nemyslel jen nějaké finální přeleštění pastou.
16:10:22
17.05.2013
Petr Urban
-> Alenka: Je z odlitku, má úpravu, ale ještě před finálním broušením, myslím cementování. Ta 296/296 se chová i s většími vent. vůlemi než co udává výrobce velice dobře. Já sem si od něho nechal nabrousit na zakázku z odlitku 292/292 ; zdvihy 7,4mm.
upraveno 1x, naposled 08.06.2013 23:52:39
15:48:11
17.05.2013
Evž@
-> m8rinek: taky do ní jdu.Sem zvědav na rozdíl.
14:14:01
17.05.2013
m8rinek
-> Alenka: Poptej Štěpána Kaderu s červenym eRkem, jezdil 304° od Krejbicha, kterou brousí z Mpičkový vačky, se zdvihem tuším 7mm, to je špičková vačka za minimum peněz...
Extreme Tyres