skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> Urbi: -> Alenka: dušan jezdí na čistej E85 a já s ním taky nemám problém jako o 1/3 menší teplota spalování je znát :) + více oktanů no zase to řešení té chudosti, ale i to si člověk vymákne :D
-> Alenka: Já mám zkušenost že se správně nastaveným éčkem, tzn. opravdu pořádné obohacení a správné doladění zapalování vede v konečném správném stavu naladění k větší výkonosti, ale jde právě o to nesnadné doladění.
-> Urbi: teoreticky ano, prakticky jsem mel co delat, abych se na Ecko dostal aspon tam, kde jsem byl se stooktanem a podobne zkusenosti ma vic lidi.
-> Alenka: no to nevím právě.... má to své značné výhody přivádět hodně paliva do válců, před pracovním cyklem dochlazení spalovacího prostoru, pořádná bohatost a správné oktanové číslo dělá také svoje.
-> Urbi: pravda, KP 11.4 a Etanolu tak akorat.
Jinak, nedelejte si s tim Eckem nejake super nadeje, jeste jsem nevidel nikoho, komu by to proti dobremu benzinu na atmosfere skutecne vykon pridalo. Naladit to na BA100, dam ruku do ohne, ze vykon bude stejny, mozna o par Nm min.
Jinak, nedelejte si s tim Eckem nejake super nadeje, jeste jsem nevidel nikoho, komu by to proti dobremu benzinu na atmosfere skutecne vykon pridalo. Naladit to na BA100, dam ruku do ohne, ze vykon bude stejny, mozna o par Nm min.
-> Alenka: A nenapsal si velký KP a velký nákrm od Ethanolu, jinak by to možná bylo do 100 HP.
-> Alenka 11.07.13 14:20:36: ![158](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
-> vhml: 1.4, MPI hlava, seriove ventily, LEKR, 278/265 M-E, litina, Ackovy vyfuk.
-> Alenka: a konfigurace?
Tak nakonec nejakych 106k/137Nm.
Tech dvou zubu si nevsimejte, ve skutecnosti tam nejsou, jen jednotka zase mela svuj den.
Tech dvou zubu si nevsimejte, ve skutecnosti tam nejsou, jen jednotka zase mela svuj den.
-> pavucina: jo to je jasny. Ale ono je fakt maly. Staci se podivat na vstup a vystup.
A co takhle zkusit najit mapy k ty turbine chvili pocitat a az podle toho urcit zda je mala nb velka ?
Ono je dobry rit budu jezdit takovej tlak a pak tomu urcit c ostim budu jezdit a podle toho vyberu, aby se stim jezdilo v nake rozumne ucinnosti, ono pokud potrebuju turbo, kde natocim sroubkem co nejvic jedu s tim na brzdu a na normalni provoz jezdim nizsi tlak, tak "male" turbo staci.
Ono je dobry rit budu jezdit takovej tlak a pak tomu urcit c ostim budu jezdit a podle toho vyberu, aby se stim jezdilo v nake rozumne ucinnosti, ono pokud potrebuju turbo, kde natocim sroubkem co nejvic jedu s tim na brzdu a na normalni provoz jezdim nizsi tlak, tak "male" turbo staci.
ja mam K03s coz ma mit i O1 RS. Ale porad je maly :)
CO jsem našel na netu o turbínách...
ko3 small turbo for most 2000-2001 cars
ko3s have a slightly bigger compressor, the same for a ko4-001 for 2001- on
ko4-001 or 15 has a slighly larger turbine housing than a ko3s
ko4-2x are off 225 have a larger turbine and compressor than the ko4-001
ko3 small turbo for most 2000-2001 cars
ko3s have a slightly bigger compressor, the same for a ko4-001 for 2001- on
ko4-001 or 15 has a slighly larger turbine housing than a ko3s
ko4-2x are off 225 have a larger turbine and compressor than the ko4-001
-> Gemini: K03 mam ted a je to fakt prcek. To chce fakt neco vetsi.
Chci ted prejit na rizeni tlaku elektronikou, protoze jen mechanicky je to naprd.
Chci ted prejit na rizeni tlaku elektronikou, protoze jen mechanicky je to naprd.
-> Dušan: na Renaulta mame nachystane K03 z RS oktavky (chceme sa dostat na seriovych 160-180k), casom chceme K04, avsak horsie sa zhana....kazdopadne gratulujem, krasny vysledok!!!
-> Nepér:
Hovno tomu rozumim, ale přijde mi, že to má celkem dost širokej rozsah použitelnejch otáček...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Hovno tomu rozumim, ale přijde mi, že to má celkem dost širokej rozsah použitelnejch otáček...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Nepér: Kup tu 280/280 Krejbich, slaďit karb. a zapal a nech natočit. Pak tam bude ta vytoužená stovka ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nepér: podle me akorat na takovou vacku :)
Tady další graf toho mýho nesmyslu, hodnoty pořád stejný, tj 70 kW při 6k a 130 Nm při 4.5k rpm. Ten propad na konci je omezovač při 6500 rpm. Je to 1397 Fábie, vačka m-e 278/265, převrtanej a přetryskovanej Lekr.
-> vhml: spis malý :)
-> Dušan: nechá se tou k03, popř k03s živit i objem 1300? Nebo už to bude moc velký?
-> czechino: spis skoda ze to neni Skoda 136 ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
No, ten výkon se schoduje s tím jedníčkovým eresem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> czechino: O1 1.8T
celkove kdyz tak shrnu tak to jede fakt pekne. I ten spodek tam je. Musim jeste doladit nejak krmeni, protoze ten karbec sice funguje, ale dle me tak na 70% toho co by mel.
V prubehu sem hodim nejaky video jak to jede. Kazdopadne razni z 2 na 3 je peklo, protoze tam tu 3 nemuzu ani dat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
celkove kdyz tak shrnu tak to jede fakt pekne. I ten spodek tam je. Musim jeste doladit nejak krmeni, protoze ten karbec sice funguje, ale dle me tak na 70% toho co by mel.
V prubehu sem hodim nejaky video jak to jede. Kazdopadne razni z 2 na 3 je peklo, protoze tam tu 3 nemuzu ani dat
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co je tam za turbíčko? ![18](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
![18](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/18.gif)
-> Dušan: Krása pane! Čím ďalej, tým viac ma láka to turbítko ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: bol som celkom blizko v tipovacke :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
edit: bol som celkom blizko v tipovacke :)
-> Dušan: Fůůf!
Pěkný čísla.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Dušan: sem čekal že tam bude tak 160-170koní, takže i s malym turbem je to slušná práce![105](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
![105](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/105.gif)
-> Dušan: Paráda ![171](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
-> Dušan: Mazec ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan: No dopr....
![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
asi nepujde moc videt, ale holt maly turbo
136kW/6200
223Nm/5400
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
136kW/6200
223Nm/5400
-> TTomas: taky nepíšu o fabrice, ale svazarmu... Jakej tam byl asi poměr mezi tvrdejma a seriovejma klikama? :)))
-> m8rinek: Holt neni klika jako klika:)
-> TTomas: Jak to ti svazarmovci dělali, že jim to vydrželo i sezonu a někdy nejen jednu :))).
Ten litinovej 8k asi nemá smysl šponovat bůh ví kam. Jako říkal známej, ono to řve, lidem se to líbí a takhle to vydrží do skonání světa :).
Ten litinovej 8k asi nemá smysl šponovat bůh ví kam. Jako říkal známej, ono to řve, lidem se to líbí a takhle to vydrží do skonání světa :).
-> Alenka: 300 ostrych je u kliky 72. 78 z fabie preventivne na konci sezony.
-> vhml: Neberu to jako hádku a ani to nevzpomínej.
VSE CO PISI JE JEN PSANI MEHO NAZORU. Nebranim se konfrontaci napsane normalnim slusnym zpusobem a hlavne podlozena nejakymi opravnenymi argumenty.
-> Alenka: Litinový svod u Fav. je maličko lépe tvarován a pokud je trochu probrán a slícován, není to takové zásadní škrtidlo, ale se správnými svody by ten výsledek mohl být možná i jiný.
VSE CO PISI JE JEN PSANI MEHO NAZORU. Nebranim se konfrontaci napsane normalnim slusnym zpusobem a hlavne podlozena nejakymi opravnenymi argumenty.
-> Alenka: Litinový svod u Fav. je maličko lépe tvarován a pokud je trochu probrán a slícován, není to takové zásadní škrtidlo, ale se správnými svody by ten výsledek mohl být možná i jiný.
-> Urbi 22.05.13 23:55:12: a jéje. To to můžem celý rovnou přesunout do hádek preventivně :-D
-> Šediváček: ty otacky jsou navic na litinovem svodu, o nemz vsichni svorne jako jeden muz tvrdi, ze to s nim nejede a spravne by to takovych otacek ani nemelo byt schopno :)
-> Urbi: to mi pripomnina, ze jsem se na tebe vysral s tim vypoctem KP. Hned po obede to pujdu napravit.
EDIT:
-> m8rinek: s temi motohodinami jsem kecal. Ted jsem se na to znova ptal a je to 300 ostrych km, tak nevim, kde jsem prisel motohodiny :)
-> Urbi: to mi pripomnina, ze jsem se na tebe vysral s tim vypoctem KP. Hned po obede to pujdu napravit.
EDIT:
-> m8rinek: s temi motohodinami jsem kecal. Ted jsem se na to znova ptal a je to 300 ostrych km, tak nevim, kde jsem prisel motohodiny :)
-> Šediváček: Jenže to je zrovna ten člověk co ví....a zkouší a umí zkušenosti správně vyhodnocovat a nastavení motoru mu sedí, tady jde ale také o věc s E85 a vysoké KP, což do toho také promlouvá. Adekvátní otáčky k vačce...co to jako má být ? To jako mám vačku 300st., tak protože mi za 7000 netočí nejvyšší výkon, tak to není adekvátní ? Já už se k tomu napsal v min. příspěvku, jde také o funkci použití motoru, jeho naladění.... správné volbě úprav a komponentů = vše souvisí se vším. Se mrkni na graf od T2 jak mu padá výkon strmě za určitými né příliš vysokými otáčkami...jednu část propadu přisuzuji typu zapalování, ale prostě takle je ten motor naladěný. Hodně pro neklesající výkon dělají lehké písty, lehké ojnice ( v sérii je na tom nejlépe Fabia a jde to na upraveném motoru znát...fotky v kartě) a dostatečně "otevřený" motor jak na sání, tak výfuku, nejen vačkou je to hlavně dáno.
Když se teď dívám jak to s tou ME 265/285 razantně padá s otáčkami, buď se jedná o podobné chyby v naladění u všech co tu vačku jezdí a nebo ta vačka není nic moc. Osobní názor - od obojího trochu. Zajímalo by mě Čepkovo vyjádření a s kama ji vlastně má, řekl to někomu ? Jeho produkce to není, jako všichni, ten průběh vaček z někama mají (většina vývoj Česana) a možná velice mírně modifikovali (spíše vůbec a napsaly jen jiné úhly otevření vztažné k jiným vent. vůlím :D)
Když se teď dívám jak to s tou ME 265/285 razantně padá s otáčkami, buď se jedná o podobné chyby v naladění u všech co tu vačku jezdí a nebo ta vačka není nic moc. Osobní názor - od obojího trochu. Zajímalo by mě Čepkovo vyjádření a s kama ji vlastně má, řekl to někomu ? Jeho produkce to není, jako všichni, ten průběh vaček z někama mají (většina vývoj Česana) a možná velice mírně modifikovali (spíše vůbec a napsaly jen jiné úhly otevření vztažné k jiným vent. vůlím :D)
-> Urbi: No jezdíme na brzdu, která zatím stačila "půlce" virtu.
Nebudu jmenovat, ale dotyční dobře ví o čem je řeč a bůhví kolik lidí tam bylo, o kterých nevím. A já to mám spíš jako srovnávací, co se zlepšilo a co ne, proto pořád ta samá. A se podívej na úplně první graf v tématu, investice výměna oleje a haprovat výkon začal až za hranicí 6500ot. a to je sériovka, možná s pomršenou vačkou, že si nějaký zaměstnanec přihnul a nabrousil palce hozený vůči klínku. Kdyby nebyl člověk línej vyměnit tu trysku na první komoře, mělo by to plochou křivku krouťáku a i lepší hodnoty. A to se dělalo takový to základní seřízení. Takže investice, věci a finál graf má taky svoje pro a proti
A já neříkal, že to je špatný, jenom snad "Alenka" má odpovídající otáčky k použitý vačce a to má stejnou jako hodně lidí tady. Takže v tom bude asi něco jinýho ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Šediváček: Je to motor určený pro rally za směšnou cenu ! Udělej motor a nahoď graf, ale né z brzdy která měří +- 10% od oka. Jde o naladění celku, zde se dělal motor který pojede a to hlavně hned. KP bylo 12,3, což s dostatečně otevřeným sáním je až moc, pro jednokarb. by to bylo lepší, sání docela krátká verze, taktéž neideální. Nejen kvůli těmto aspektům bylo možné jít na max. předstih jen 25-27st. V jiném měření toho dne dosahoval motor i jiných lepších výsledků v mírně vyšších ot. a to jen o několik stupínků jiný předstih, ale daň tohoto bylo klepání motoru v oblasti nejvyššího kroutícího momentu, toto nebylo možné na místě řešit změnou zapalovací charakteristiky rozdělovače (čas=peníze) a popravdě konstrukčně by to bylo možná i nemožné, aby za 5500ot. kdy nejvyšší moment klesá, šel předstih u rozdělovače zase nahoru, pak bychom ale dosáhly o dost lepších výsledků, tohle je i názor majitele brzdy, mám možná nápad jak to zapalování modifikovat i s rozdělovačem...nechávám si pro sebe. Podívej se tedy pořádně na graf, že výkon s mírným poklesem jde až do 7500 ot., pokud by se to s KP nepřehnalo a na zapalování byla el. jednotka, tak to zřejmě jelo za 130 HP až do 7500ot. I tak jde z grafu vidět potenciál téměř neklesajícího výkonu do 7500. Takže šlo o horší souhru věcí, které nebylo možné řešit. Tady nejde jen o vačku ! - populární to virtovské téma, jde o naladění celku motoru ! Vačka je vývojově laděna pro áčka na jednokarb., kde potřebuješ dostatek krouťáku a výkon už v nižších ot., i tak ale šlape až do vysokých když se motor udělá jinak....otázkou je jak vše sladit a to umí hrstka lidí a většina si nechá opravdu zaplatit.
Nemohu než souhlasit z příspěvkem od -> Tuner#2:
Nemohu než souhlasit z příspěvkem od -> Tuner#2:
-> Šediváček 21.05.13 21:06:55: Největší výkon to má v 6300rpm a to je pro 300vku vačku tak nějak normální. S trochu menším KP by se to posunulo malinko vejš tak na 6500rpm. Dobový motory na rallye točili kolem 7000 (krátkodobě 7500) což už tady jeden pamětník i psal a ono je to tam vcelku rychle z toho max. výkonu. To jen tady na virtu točí sériová 136tka 10.000rpm ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Koukám, že tohle je to pravý téma co jen tak nepadne do zapomnění
Už aby se přidalo zase něco od nás, no snad už brzo. V plánu jsou tak 4 motory (auta), možná víc. Ale ne každý chce platit za takovou "blbost", stačí když mu to jede "jako tur"
Jinak mě pořád fascinuje, jak má "každý" s 280°vačkou výkon v sériových otáčkách a s 300° na hranici 6000ot. +- něco málo. Jako poslední příspěvek, má teda perfektní Nm, slušný výkon, ale zase nic moc v otáčkách. Podle mě by to mělo mít na hranici 7000ot. To dřív jezdily o tolik stupňů otevřenější vačky, tam už moc místa není, když tady je 60-70° na palci přínos 1000-1500ot. Buď dělaj dneska výrobci někde chybu a nebo to časujou schválně, aby to jelo dole. Ale jinak dobrý a aspoň to tu žije trochu![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak mě pořád fascinuje, jak má "každý" s 280°vačkou výkon v sériových otáčkách a s 300° na hranici 6000ot. +- něco málo. Jako poslední příspěvek, má teda perfektní Nm, slušný výkon, ale zase nic moc v otáčkách. Podle mě by to mělo mít na hranici 7000ot. To dřív jezdily o tolik stupňů otevřenější vačky, tam už moc místa není, když tady je 60-70° na palci přínos 1000-1500ot. Buď dělaj dneska výrobci někde chybu a nebo to časujou schválně, aby to jelo dole. Ale jinak dobrý a aspoň to tu žije trochu
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Alenka: Co je to motohodina u škodováckýho motoru? Není to náhodou doba práce při danejch otáčkách, pohybujeme li se na otáčkách vyšších tak nám ta motohodina uplne rychleji a nebo naopak při nižších otáčkách...
Tak by mě zajímalo kolik jsou ty dané otáčky pro motor Škoda?
Tak by mě zajímalo kolik jsou ty dané otáčky pro motor Škoda?
-> Urbi 17.05.13 11:09:37: Čtu si svůj post už po desáté a zajímalo by mě kde vidíš ten výsměch a namyšlenost?
Já to psal jako konstatování, že mě překvapuje u nízkorozpočtového motoru to brzdit u Brázdila. Nic víc, nic méně...
P.S.: Tepelná úprava vačky je před obrobení tak nějak k prdu pokud tím nemyslel jen nějaké finální přeleštění pastou.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
P.S.: Tepelná úprava vačky je před obrobení tak nějak k prdu pokud tím nemyslel jen nějaké finální přeleštění pastou.
-> Alenka: Je z odlitku, má úpravu, ale ještě před finálním broušením, myslím cementování. Ta 296/296 se chová i s většími vent. vůlemi než co udává výrobce velice dobře. Já sem si od něho nechal nabrousit na zakázku z odlitku 292/292 ; zdvihy 7,4mm.
-> m8rinek: taky do ní jdu.Sem zvědav na rozdíl.
-> Alenka: Poptej Štěpána Kaderu s červenym eRkem, jezdil 304° od Krejbicha, kterou brousí z Mpičkový vačky, se zdvihem tuším 7mm, to je špičková vačka za minimum peněz...