-> Urbi: tak si za me udelej prvni carku za zlomenou Fab kliku :D
Hlavu mam udelanou 50kW MPI, ventily ubrane na radiusu, talirky na 3 uhly, stejne tak sedla se zvetsenym prumerem, 28mm saci kanaly, vsechno spasovany jak ma byt atd.
Motor je ve Fa, takze zadny 742 filtrbox, ale hezky kopie PickUp freestyle s privodem vzduchu v mistech, odkud normalne bere vzduch topeni :)
Ctyrklapka, Webery nebo motokarbce by asi byly hezky, ale do toho uz jit nechci. Na takovyhle vylomeniny uz jsem starej a nekde to shanet, vyrabet sani, tahlo plynu, ladit to atd., na to uz se na stary kolena muzu vysrat :D
Mam ted 278/265 Motorexcel a narozdil od tohohle motoru by me pri provozu na E85 neomezovalo oktanove cislo, takze pri KP 12.5:1 by to snad mohlo fungovat docela slusne, jen teda nevim, co to castecne zatizeni, protoze s tim hodne jezdim "jen tak", zadne zavody, tak nevim, jestli skoro 300 vacka uz by nebyla skoro prilis.
Nevidel jsi nekdy tuhle vacku jak se chova v neakem takovem civilnejsim motoru?
EDIT: ted jsem kouknul k Chovancovi na stranky a ta 296 nema zadnou povrchovou upravu?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> Urbi: Kolik bys dal KP k týhle vačce a kolik říká Chovanec?
-> Urbi: uz som zvedavy, ze co sa podari mne vytazit z 1,4-ky s touto vackou, ale tieto cisielka ma celkom povzbudili :) dufam, ze v juni sa dostanem na brzdu
-> Bucin: Oficiálně jen odbrždění výkonu 2900,- Brázdil má ale jednu z nejpřesnějších brzd v republice, i tak bych za to ty peníze zbytečně nedal ! Když už bych tam jel, měl bych nachystanou nějakou výbavu aby sem ten výkon laděním nějak zdvihl, za každou hodinu ladění 2500-3000,- Jenže člověk si je jistý že má naladěný karb. na správnou lambdu v celém rozsahu dobře a je si jistý že má zapalování naladěné přesně na limit, takže už nemusí spekulovat co by na karbu nebo v zapalování šlo odladit s danými komponenty lépe, za hodinu na brzdě je vymalováno. Takto to doma neodladíš nikdy, leda by si měl hodně přesné čidla na klepání a lineární lambdu + dataloger.
-> Alenka: To byla origo hlava 50kw s 7mm ventily a origo ventily ubrané na radiusu, zvětšené kanály nevím na kolik a dolícované se sáním samozřejmě. Já se té kliky nebojím a nějak nemám informace že by to tady někomu Fabia klika praskla. Ty 1.4 Fab. jedou slušně, mají poměrně hodně lehký písty, lehčí ojnice než FEL. (mám to v kartě na foto). Je to nadčtvercový motor který bude v účinosti a průběhu kroutícího momentu lepší než čtverec či podčtverec. Bude záležet nejvíce na vačce, hlavě a sacím traktu, na kvalitách výfuku, se 4-1 by to jelo dobře, 4-2-1 bude možná lepší na průběhu kroutáku. Spíš bych zauvažoval nad nějakou 4 klapkou - motokarb. apod., naladěný to bude žrat v rámci možností hodně slušně a při plném plynu víc jak slušně bude plnit. Tady je limitující to sání, vem si že do škoda filltrboxu vstupuje vzduch menší dírou než kolik je součet obou difuzoru, pak se o 90st. otočí, jde do nahovno filtrboxu, pak se stočí o 90st. do karbu, kde ten je zase docela nic moc, pod ním se zase otočí o 90st. jde do větví která mají každá jinou délku (dva válce se plní jinak než druhé dva), zase to udělá v sání 90st k hlavě, tam to přejde většinou dost nahovno přechodem/skokem(málokdo to umí precizně slícovat) do hlavy, kde tě limituje hlavně tvar kanálu u vedení ventilu a velikost vstupu do spal prostoru. Já vidím velké mínusy v tom sání.... Pořádná vačka a precizně hlava je základ, ale to sání je dle mě dost limit, ani větší ventily nejsou potřeba na "normálnější" motor. Mě osobně by se dost líbila nějaká 280/280 tovární z odlitku
pokud by to šlo někde sehnat vůbec. Já osobně sem zvolil něco kolem 290st. z odlitku, zdvih 7,4 a doufám že to bude dobrá kompromisní vačka použitelná jak pro normálnější jízdu, tak na dobré vyblbnutí na okruhu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi: co tak vyjde jedno měření bez jadění na brzdě ? docela by mě zajímala křivka mého motoru. Jak kukám na těch 7500ot. tak ten muj u 6tis říká dál nejdu ani kdybys mě sebvevíce nutil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: i kdyby kliku a vsechno okolo vyvazoval sam Jezis Kristus, tak ti casem stejne u setrvacniku rupne. Cepek je, myslim, preventivne meni po 300 - 400 motohodinach.
Jake byly upravy na hlave?
Tak si rikam, jak by asi vypadal prubeh na 1.4 s jednim karburatorem a 4-2-1 svody :)
Pokud by to zacalo neco delat uz kolem 4000 a dalo se s tim pri castecnem zatizeni jezdit i v nizkych otackach, asi bych o ni zacal docela vazne uvazovat.
Necekam, ze by z toho lezly cisla jako tady prezentovane, ale asi by to mohlo fungovat lip nez jakykoli prebrus.
Jake byly upravy na hlave?
Tak si rikam, jak by asi vypadal prubeh na 1.4 s jednim karburatorem a 4-2-1 svody :)
Pokud by to zacalo neco delat uz kolem 4000 a dalo se s tim pri castecnem zatizeni jezdit i v nizkych otackach, asi bych o ni zacal docela vazne uvazovat.
Necekam, ze by z toho lezly cisla jako tady prezentovane, ale asi by to mohlo fungovat lip nez jakykoli prebrus.
-> Vrba: Je to 1490ccm napsáno níže, takže musí být 78.
-> Urbi: Zdvih to má klasicky 78?
Motor je určen k závodění v Favorit, kolik čekají nájezd motoru nevím. Nebyl čas něco shánět, takže vložky jsou jen přehonovány s originálních a toho se asi nejvíce motorář bál, v čtvrtek večer skončil, v čtvrtek v noci sem dělal zapalování, protože mi volal že se nemůžu s bezkontaktem domluvit
V pátek brzo ráno sem dával do vozu zapalování, seřídil ventily za tepla před brzdou, abychom stihly na 8 nájezd na ni. Motor neměl najeto nic a byl řekl bych zpichnut horkou jehlou v pár dnech aby auto mohlo jet Kopnou o den později, takže ten naměřený výkon je na nezajetém motoru, jen pár km skrz seřízení ventilů. Pokud by motor měl aspoň něco najeto, nebyl přehnaný KP a mohly jsme jít s předstihem nahoru (teď je maximální kolem 25-27st.), tak byl možný výkon někde jinde.
-> Alenka: Bez webrů a výfuku typnu cca 20 tis. v dílech. Proč by měla praskat klika, pokud je pečlivě vyvážená, stejně tak ojnice, písty atd., vše bylo sváženo na přesno.
-> Tuner#2: Proč tě to přakvapuje ? Zní to od tebe namyšleně a výsměšně, jako bychom zase "my z Moravy" nemohly dát někommu kdo opravdu umí adekvátní peníze. Půl hodiny trvalo uvázání motoru a nandání čidel, lambdy atd. Za čistou hodinu práce byl motor odladěn, 2x jinak trysky a 2x jinak předstih dle čidla kelpání. Příjezd s zhruba 120Hp, 10HP nahoru odladěním. cena za holé naměření křivek je 2900,- každá hodina ladění tohoto typu vozu cca 2500,-
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: Bez webrů a výfuku typnu cca 20 tis. v dílech. Proč by měla praskat klika, pokud je pečlivě vyvážená, stejně tak ojnice, písty atd., vše bylo sváženo na přesno.
-> Tuner#2: Proč tě to přakvapuje ? Zní to od tebe namyšleně a výsměšně, jako bychom zase "my z Moravy" nemohly dát někommu kdo opravdu umí adekvátní peníze. Půl hodiny trvalo uvázání motoru a nandání čidel, lambdy atd. Za čistou hodinu práce byl motor odladěn, 2x jinak trysky a 2x jinak předstih dle čidla kelpání. Příjezd s zhruba 120Hp, 10HP nahoru odladěním. cena za holé naměření křivek je 2900,- každá hodina ladění tohoto typu vozu cca 2500,-
-> Urbi: Pěkný. Překvapuje mě, že jste brzdili u Brázdila, nepatří mezi nejlevnější byť teda umí a má vybavení to je pravda. Na kolik ta návštěva vyšla pokud to není tajné a co je ten předpokládaný nájezd jak zde píše Alenka.
-> Urbi: to jsou super hodnoty. Doufam, ze avizovany najezd vydrzi a do roka a do dne nebudou praskat kliky :D
Smim-li byt vulgarni, na kolik priblizne vychazi "male penize" za takovy motor?
Smim-li byt vulgarni, na kolik priblizne vychazi "male penize" za takovy motor?
-> Urbi: super, parada !!! vravel som ze je to dobre vacka
-> Urbi: Moc hezký!
-> Urbi: Pekne pekne!
-> Urbi: Gratuluju k velmi slušnýmu výkonu.
Dle majitele brzdy kdybychom měly k dispozici programovatelné zapalování nebo aspoň nebylo přemrštěné KP 12,3, výkon by neklesal až do 7000ot. a byl zřejmě stále nad 130 HP, ale konstrukčně není možné s rozdělovačem mít malý předstih kolem největšího kroutícího momentu kde to detonovalo a pak jít zase nahoru až za 5500ot... Jinak pokud jsem nechaly větší předstih o blbé 2st., motor sice zadetonovat v 5200, nejvyšší výkon byl ale 134 koní v 6500ot. Jinak stojí za povšimnutí téměř neklesající výkon až do 7500ot. s vačkou od p. Chovance, samozřejmě její průběh není jeho a kdo ví kde ji vzal, každopádně je dobrá za nejlepší peníze za vačku z odlitku v ČR !
I tak docela slušná hodnota na motor postavený za "malé peníze" :
131 koní v 6250ot. a kroutící moment 160 Nm v 5200ot.
modré výkon, červené kroutící moment, zelená k mému údivu docela vyvážená hodnota lambda s karb. Weber - Made in Italy
I tak docela slušná hodnota na motor postavený za "malé peníze" :
131 koní v 6250ot. a kroutící moment 160 Nm v 5200ot.
modré výkon, červené kroutící moment, zelená k mému údivu docela vyvážená hodnota lambda s karb. Weber - Made in Italy
1490 ccm, T-Almet, hlava orig. 50kw s orig. ventily,větší kanály, vačka 296/296 chovanec, KP 12,3 webry 40, svody 4-1, mé zapalování od svíček až po cívku Bosch, finální ladění webrů dle lambdy a zákl. předstihu na brzdě : brazdil.com
-> castrol: je, nema to poriadne zafixovane
-> Nepér: a nieje toto uz trocha nebezpecne
-> Nepér: dobře oni
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tento graf je kamarádovo a je to rozesraný motor ale konfiguraci nechce zveřejnit.
Maximální točivý moment 120,47Nm při 4146ot. Maximální výkon 71,12 PS (HP) při 4146ot. (52,29 kW)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Maximální točivý moment 120,47Nm při 4146ot. Maximální výkon 71,12 PS (HP) při 4146ot. (52,29 kW)
Tak konečně zase něco ode mě. Tento graf je z mého auta obyč. sériové fávo, pouze příčák. Křivky jsou rozhozené od toho jak se daly přes sebe.
Výkon napsaný na grafu je z trubkou: Maximální točivý moment 103Nm při 4042ot. Maximální výkon 71,55 PS (HP) 5384ot. (52,61 kW)
Výkon z příčným výfukem je o asi 2 koně nižší a o 200 až 300ot. níže. a Maximální točivý moment z příčákem je myslím 99Nm.
Na ten propad ve výkonu mezi 1500 až 2000ot. mam nějaké štěstí.
Výkon napsaný na grafu je z trubkou: Maximální točivý moment 103Nm při 4042ot. Maximální výkon 71,55 PS (HP) 5384ot. (52,61 kW)
Výkon z příčným výfukem je o asi 2 koně nižší a o 200 až 300ot. níže. a Maximální točivý moment z příčákem je myslím 99Nm.
Na ten propad ve výkonu mezi 1500 až 2000ot. mam nějaké štěstí.
-> Nepér:
Hezký... Takovej motor bych v nějaký 742 snes.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Hezký... Takovej motor bych v nějaký 742 snes.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Tak včera ta protekce
, tři měření na tři různý předstihy, prvně 95 HP při předstihu 33° v 6000 rpm, podruhé 98 HP při 35° a potřetí 98,2 HP při 37° a to už dělalo divný zvuky
na vervu 100. Takže jsem dal 34 a nechám to tam. Předstih při otáčkách mezi 3-4000 rpm jsem odladil proti kopci na pětku, podle známého klepání ventilů. Ve vyšších už to slyšet není, tam jsem si to teď ověřil na brzdě a pod 2000 rpm mám nějakou přimku, co taknějak končí na volnoběhu na 11°. Když tak koukám na průběh předstihu, tak jsem se dostal do hodnot 136X rozdělovače, ale na Vervu 100, na N95 to snese okolo 4000 rpm třeba o 8° míň, to může bejt třeba o 10 koní dolu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hm, jak se zařizuje ta protekce?
-> Alenka:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nepér: tak, ja je na to upozronoval od zacatku, ze budeme muzet merit otacky externe, navic jsem mel protekci a pri mereni jsem mohl zustat sedet v aute :)
-> Gemini: to bude asi tim Eckem ... ti tlaki![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Gemini: to bude asi tim Eckem ... ti tlaki
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
celkom vysoke otacky vzhladom na seriove zvody aj vacku 278/265.....ako to robis clovece ? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To se s tím měřením otáček teda pěkně zdrželi... u mě to trvalo asi 5 minut, nechal jsem tam notes s puštěným výstupem z ignitech zapalování ale nakonec říkal, že to nastavil podle otáčkoměru, že ty čísla moc skákaly a že to otáčkoměru odpovídalo...
-> Tuner#2: strejda se me ptal, od kolika ma zacit merit, tak jsem mu rekl 1500, at to zbytecne netrapi nekde u volnobehu. Precejen, MotoCOM ma i zatez, neni to jen duty valec chyceny v jeklu.
Jinak, merilo se 2x a oba vysledky byly naprosto totozne.
Jinak, merilo se 2x a oba vysledky byly naprosto totozne.
-> Nepér 15.08.12 14:02:50: No Ty se tomu směješ, ale když tak koukám na ten graf ve větším v garáži, tak sešlápnutí/měření začíná na 1500rpm a přitom by mělo být od 1000rpm což je právě ten rozdíl pětiset otáček. Mě dělal 4 měření a při jednom motor moc poddusil a začlo to taky měřit blbě a výsledky byly úplně posunuté. Navíc válcovka co měření, to jiný výsledek. Myslet si, že při tom nastavím ideální předstih či si určím při jakém to má největší výkon je holý nesmysl, neb rozdíl 3-4 koně je zcela běžný i v měřením hned po sobě aniž bych na motor šáhnul...
Diky :)
-> Urbi: proc bych kecal? Motor jede na seriovych potrubich a zapalovani mam seriove favo se zablokovanou odstredivou regulaci. Kdyztak prikladam foto :)
-> Dušan: vacka je Motorexcel.
-> Nepér: nastavovanim otacek jsme stravili asi hodinu. Nakonec se to s pomoci osciloskopu a nejakeho dalsiho zahadneho udelatoru podarilo, takze nastavene otacky by mely odpovidat skutecnosti.
-> Urbi: proc bych kecal? Motor jede na seriovych potrubich a zapalovani mam seriove favo se zablokovanou odstredivou regulaci. Kdyztak prikladam foto :)
-> Dušan: vacka je Motorexcel.
-> Nepér: nastavovanim otacek jsme stravili asi hodinu. Nakonec se to s pomoci osciloskopu a nejakeho dalsiho zahadneho udelatoru podarilo, takze nastavene otacky by mely odpovidat skutecnosti.
No, nakonec možná v DP nastavili špatnou konstantu pro otáčky, protože mu blbě ukazuje otáčkoměr třeba o 500 rpm a pak jsme doma ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák: alenka má taky favorita
-> Nepér 15.08.12 12:33:56: Nebude to orientací motoru ve vozidle? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dost mě zajímá, jestli je to jen tím, že má o tři desetiny větší kompresi a jezdí na éčko s patřičným předstihem, protože železo máme v podstatě shodný a já mám o 8 HP míň a to mě sere ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> havlik: ted jde o to jestli to je fakt 278 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan: bude ME
Cumim ze ma max v 6000. Zatim to mel kazdej v 5500 s temato vackama.
-> Alenka: od koho je vacka ?
-> Alenka: od koho je vacka ?
-> havlik 15.08.12 07:24:32: Tady někdo někdy vychvaloval Sedra? Asi mě něco uteklo...
Stačí se podívat níž do starších diskuzí.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Alenka: pekne....gratulujem !!
-> Tuner#2: a hlavně sedra
-> Alenka 14.08.12 18:20:05: Pěkný, něco takovýho jsem i čekal, dobrá práce. Mít tam kontaktní zapalování a motorkarbce, tak máš 160 poníků jako nic ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: Velice slušný pokud je pravda vše co píšeš o úpravách a navíc jezdíš na bezkontaktu. Palivo čistý ethanol ?
-> Alenka: hezky:)
Tak jsem byl zmerit tu moji lemru vydechlou.
1.4, hlava, vacka 278/265, KP 11.5:1, LEKR, litinovy svod a doma zbastleny vyfuk.
102.6k@6089ot./133Nm@4090 ot.
1.4, hlava, vacka 278/265, KP 11.5:1, LEKR, litinovy svod a doma zbastleny vyfuk.
102.6k@6089ot./133Nm@4090 ot.
Já jsem spokojenej, doufal jsem, že bude aspoň 90 HP, což je. Takže vim, že žádnej zásadní problém to nemá. Dokonce se ten člověk divil, že to i v nízkých otáčkách při pedálu na podlaze normálně jede a nijak necuká, jako prej jeho Rapid ;)
-> Nepér: ja nevim proc, ale tato vacka miva maly kroutaky. 95k je pekny a urcite to pekne jede.