-> stepan: Aha,je to možný,já vim,že tam byly rozdíly samozřejmě ve větrání,pak bez/s prolisem pro SPZ a ještě se stěhovala pozice gumových dorazů kapoty. Tohle mi absolutně uteklo..
To už je optický klam,ale na té fotce ode mne je to i takový výraznější,než třeba na fotkách u tebe.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovka vs emko
prohledat
126 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.03.2009 do 26.05.2017, založil/a Johny Crash
-> ondie: Asi na mezityp na prepregy. Koukni ke mně do karty, mám ho taky. 

-> ondie: Jo, možný, že takhle nějak - moc jsem nezkoumal a ani neměřil rozteče..
-> Jozka: Já sem blbej a poplet sem si strany (z pohledu řidiče/z kufru),proto sem se tomu tak divil. Ale jestli myslíš toto viz foto,tak je to poměrně normální věc u kupé,případně exportu a o rozdílu ouža/eMko to myslím neříká nic.
-> Enggik: Jak který to maj, někde si dali tu práci, že ten štítek s homologacema byl taky hliníkovej a nejtovanej :-)
-> Enggik: Tak celej plech mě porovnávat nenapadlo..

-> Jozka: Tu ,,přípravu" tam mají i pozdější užovky (od modelu 79) a eMka
u v eMkách už jsou ale ty dírky přelepený štítkem s homologačním kódama.
A vlastně když jsi to nakousl, tak on je jinej celej ten plech. užovky do modelu 78" (otvírání kapoty táhlem) vs. model 79-konec výroby.

A vlastně když jsi to nakousl, tak on je jinej celej ten plech. užovky do modelu 78" (otvírání kapoty táhlem) vs. model 79-konec výroby.
-> ondie: Asi tedy hlavní - já na užovce žádný další hovadiny "novodobý" ještě nemám, jen naražený číslo karosérie a pod tím klasickej nanýtovanej štítek AZNP bla-bla (číslo kastle, motoru, hotnostě..). A ty čtyři dírky se opakujou znova ještě jednou na pravý výztuze v kufru, tedy cca v místech, kde mívaly štítky kila.
A třeba Garde má oproti Rapidovi střešní lištu asi o 3cm kratší,ale tvar okapničky jako takovej mi přišel stejnej.
Celkově jsem porovnával teda roky 82 a 90,což je myslim dost vypovídající,auta jsou od sebe tak 10m,ale "měřeno" jen očima.
Celkově jsem porovnával teda roky 82 a 90,což je myslim dost vypovídající,auta jsou od sebe tak 10m,ale "měřeno" jen očima.
-> Nwkt: Aháá .. zajímavý,kouknu.
-> Jozka: Myslíš ten hlavní s VIN anebo ty homologační,jak bývají obvykle vlevo mezi zámkama kapoty ?
-> Jozka: Myslíš ten hlavní s VIN anebo ty homologační,jak bývají obvykle vlevo mezi zámkama kapoty ?
Jsem si zase všiml, že užovka má "přípravu" na tovární štítek v kufru i napravo..



-> ondie: Ne, B sloupek vevnitř zase jiný kruhový prolisy
-> rsvancara: Mám doma jedno hnilý Gé (82´) a i Rapid (90´) je doma,tak sem schválně tuhle šel a zkoušel studovat rozdíly. A to Garde už má v tom motor.nosníku stejný kruhový díry jako ten Rapid o průměru 30mm (tzn.menší než u tebe na foto) , akorát ta poslední oválná dírka je u G oválná,ale u Rapida už je kruhová. Jinej rozdíl v týhle partii jsem nenašel.
-> Nwkt: Jasný,přípravu na 5q chápu,potenciální uchycení pro vyklápěcí okna taky chápu že to přišlo časem,v zadních torpédech jsem našel jinak jen tu oválnou dírku (viz výše) a tvar B-sloupku myslíš tam,jak se lepí štítek Kvasiny ? Ještě se na to schválně zaměřim.
-> Nwkt: Jasný,přípravu na 5q chápu,potenciální uchycení pro vyklápěcí okna taky chápu že to přišlo časem,v zadních torpédech jsem našel jinak jen tu oválnou dírku (viz výše) a tvar B-sloupku myslíš tam,jak se lepí štítek Kvasiny ? Ještě se na to schválně zaměřim.
-> ondie: Ne, torpéda jsou jinak prolisovaný. Moje G nemělo přípravu na 5q. Prolisy v B sloupku byli taky jiný. Pak určitě u C sloupku uchycení na vyklápění bočních oken ...
-> ondie: Možná ještě zadní nosníky (torpéda) mají u garde větší diry (ty tři v prolisech) než emkový...
Tohle je užovčí...
Tohle je užovčí...
Tak ale to sou rozdíly u sedanů,kde ty první výlisky jdou k letům 76/77´ ?
Když bych překolejil na kupé,tak Garde versus Rapid už je jen o: dno kufru/horní hrana chladičovky+brejle,zadní lemy,příprava/nepříprava 5Q,asi střešní okapničky ? ...ale všechny ty ostatní věci,co píšete jsou u G už stejný jak na Rapidu ne?
Nebo co třeba ještě ?
Když bych překolejil na kupé,tak Garde versus Rapid už je jen o: dno kufru/horní hrana chladičovky+brejle,zadní lemy,příprava/nepříprava 5Q,asi střešní okapničky ? ...ale všechny ty ostatní věci,co píšete jsou u G už stejný jak na Rapidu ne?
Nebo co třeba ještě ?
-> krtik 10.05.17 21:36:29: Jo "výborně" se to kituje/brousí - probírali jsme to nedávno se Zdrubákem, kterýmu tu prohlubeň v lakovně neudělali moc pěkně. Do teorií s aerodynamikou se pouštět nebudu...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.05.17 21:28:41: Ale zas to je takový sympatický takový ,,ďolík" :).
...nezkoušeli jste někdo porovnávat aerodynamický hluk s prohlubní a zaoblením?
Jo, dost blbých otázek
.
...nezkoušeli jste někdo porovnávat aerodynamický hluk s prohlubní a zaoblením?
Jo, dost blbých otázek

-> Vojťas 10.05.17 20:42:43: Užovka to má jako lavor, jak A slouek, tak pod okapničkou
-> krtik 10.05.17 21:20:44: To nevím, tak důkladně to vysledovaný nemám. Nicméně by to byla spíš vyjímka/konec výroby přechod na eMko.

-> krtik 10.05.17 21:20:44: To nevím, tak důkladně to vysledovaný nemám. Nicméně by to byla spíš vyjímka/konec výroby přechod na eMko.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.05.17 20:13:17: A neměli zaoblený A sloupky i pozdější užovky?
edit: jednu takovou jsme měli pod rukama a výměna kastle to asi nebyla. Nevim teď ale rok...
edit: jednu takovou jsme měli pod rukama a výměna kastle to asi nebyla. Nevim teď ale rok...
no je toho dost
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.05.17 20:13:17:
Vidíš tak o tom jsem neměl tušení, to budu muset prozkoumat.

Umímtění vnitřního osvětlení je taky jiny, cca o jednu svojí délku.
prolisy v zadních torpédech jsou taky jiný
-> Enggik 10.05.17 20:06:20: Přední sloupky i tvar horního sloupku propojující A,B a C má jiný propadlý tvar, zatímco eMko je vypouklé 

-> Houmr105: A přední sloupky jsou taky jiné. Pak mne ještě napadají prahy v místech pod zadními dveřmi.
-> Houmr105: jeste chladicovka, respektive horni hrana, brejle na svetla a dno kufru, a vlastne i tunel rezerva ma u uzovky takovy "oka" pro vlozeni cepu na tazeni auta
-> ochoda: jj já čuměl když jsem se dověděl o těch okapnicích
-> Houmr105: Zadní lemy. (To čumim, že jich je tolik.
)

žlábek střechy, příčka mezi kabinou a nápravou, kastlík pro baterii atd.
-> Houmr105: jako kterých?
Ahoj trochu to tady oživím. Najde se tu někdo kdo má fotky rozdílů karoserií mezi užovkou a emkem?
-> zralous 18.09.16 21:36:39: No, jenom poznámka, že z 89 to asi nebude 130 :)
Jinak s těmi držáky štyřpístů vs dvoupístů - moc se s tim nesrali - třeba moje 130L 86 Vrchlabí, stejně jako kamarádova 136GL 88 má kastli s 2P držáky, ty jsou ohnuté, aby nepřekážely trubkám a 4P držáky přišroubované. Má druhá 130L (model 87 M. Boleslav) má normálně 4P držáky...

Jinak s těmi držáky štyřpístů vs dvoupístů - moc se s tim nesrali - třeba moje 130L 86 Vrchlabí, stejně jako kamarádova 136GL 88 má kastli s 2P držáky, ty jsou ohnuté, aby nepřekážely trubkám a 4P držáky přišroubované. Má druhá 130L (model 87 M. Boleslav) má normálně 4P držáky...

-> Antony - zrušená registrace 18.09.16 21:56:44: Já měl na 86 držáky na 4P i když to byla 105tka
-> zralous 18.09.16 21:36:39: JJ to by mělo být naprosto identický

-> zralous 18.09.16 21:36:39: JJ to by mělo být naprosto identický

-> zralous: to jo, ale některý kastle ke konci měly 4 píst držáky, ikdyž byly osazeny 2 pistama
-> Antony - zrušená registrace 18.09.16 21:39:21: 130 má 4p, jasný
-> zralous: jj, možná až na polohu a provedení držáku předních brzdových hadic
Díky všem za odpověď
105 4q rok 88 a 130 5q rok 89 by měly být tedy identické kastle?
105 4q rok 88 a 130 5q rok 89 by měly být tedy identické kastle?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.09.16 21:10:22: ještě bych dodal že M1 neměla boční blinkry v blatníku a měla užovkovou střechu,
-> zralous 18.09.16 20:55:45: M1 je jiná v čele, první měli maticové řízení, takže i v díře na řízení, pozdější modely měli prohlubeň pod řadící pákou, aby tam nemusela být podložka a to je asi tak vše.
-> zralous: záměnné určitě, ale podle roků se mohly lišit v detailech děr, prolisů. Případně 4q/5q
-> zralous: Snad jenom M1 má některý části užovkový.
-> zralous: Nejsem si stopro jisty ale rekl bych ze byly stejne! Uvidime co reknou zde odbornici.
Mám otázku na místní znalce škoda youngtimerů: Je nějaká evoluce emkové karoserie v modelových letech? Byly kastle pro všechny modely 105, 120, 125... atd stejné a záměnné?
Díky
Díky
-> Bukaj: Díky díky, mám takovou slepeninu, takže mi již o originalitu nejde :)
-> Toplip: Ty věci, co jsi jmenoval záměnné jsou (pokud neřešíš originalitu), okapnicové lišty budou jen lehce odstávat...
Ahoj, zeptám se zkušenějších - kromě věcí, které v tomhle vlákně popisujete, jak je to v rozdílech třeba uchycení sedaček, filcy a koberce, plasty na sloupkách zevnitř, zástěrky proti nečistotám?
Jsou tyhle věci bez úprav záměné, nebo ne? A třeba ty okapničky, i když jsou tedy různě dlouhé, dají se dát "technicky" z Mka na Užovku? Díky 


HodanL 28.02.10 19:33:58 napsal:
Asi by nebylo od věci dělat si zásoby.
..ty si ještě nezačal ???
Asi by nebylo od věci dělat si zásoby.
..ty si ještě nezačal ???

-> HodanL: myslím, že největší čistka už proběhla tak 3 roky zpět
