Po Evropě občas jezdím a když už jedu, tak za den mezi 500-1000 Km (rekord mám 1600 za den, ale to jsem byl ještě mladej a neznal jsem únavu - především tu psychickou).
300 km je nic, to je pro mne odpolední výlet za kamarádem a zpět...
Benzínový ekvivalent, který "žere" 5 Kč/km bych fakt nechtěl - nepotřebuju jezdit náklaďákem...

Do kempů nejezdím. Spím v autě. Jezdím autem za 2-3 Kč/km, dle konkrétní země a tamních cen - průměrnou spotřebu na delší trasy mám obvykle kolem 6,5 litru na sto (třeba při loňské cestě do Skandinávie jsem měl průměrné spotřeby mezi tankováními od 5,9 do 7 l/100), doma jezdím většinou na LPG a 1,5-2 Kč na kilometr. Cenu za palivo vidím hned a když se mi nelíbí, nemusím ani zastavovat a jedu dál. Ne, abych natankoval a za měsíc mi přišla faktura...

-> Borderer 25.04.25 21:45:44: To by mi asi nevadilo - kdybych měl elektromobil a vyplatilo by se mi to (v kombinaci se soláry a bateriovým úložištěm), tak natáhnout prodlužku je ten nejmenší problém.
Ale nevím, na kolik by v přepočtu vyšel kilometr - vzhledem k tomu, že ani nevím, kolik mne stojí kWh a kolik je průměrná spotřeba kWh/100 km....
Furt se mění ceny a z vyúčtování nejsem moudrý, vím jen, že mám nějaký ne moc výhodný tarif (na to, že ohřívám vodu elektrikou a v zimě s ní i přitápím) - D02D standard a hlavní jistič 3x21A...
-> pavucina 25.04.25 22:09:54: Měl jsem vždy za to, že elektromobil je sice o dost dražší na pořízení, ale výrazně levnější na provoz ("jezdí skoro zadarmo"). Proto mne teď udivilo, když jsem četl o 5 Kč/km a že to je standard. Čekal bych tak o řád nižší cenu...
