Hele ono v některejch aplikacích to asi fakt není žádná výhra. A výrazně přizpůsobovat provoz - nevim jestli je to v dnešní době správný řešení. Pokud se to neudělá fakt šikovně, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, problémy si představit dovedu. Třeba i elektrobusy někdy nemusej úplně vycházet, dám příklad:
EV Bus bude mít linku, kde na konečný má pauzu na nabíjení, s nějakou rezervou, řidič má přestávku, atd. Je kosa, bus musí topit, skrze furt rozcapený dveře to bere poměrně dost výkonu, jsou kolony, spotřeba kvůli topení roste. Řidič přijede s busem s menší úrovní nabití, než by měl, navíc chytne 10 minut sekeru a o to kratší dobu nabíjí. Obávám se, že po pár otočkách to jede do depa na zálohu.
Zrovna ten bus jde ještě celkem dobře řešit, u mixu to nedokážu posoudit a nejsem si jistej, jestli zrovna elektrickej mix má spasit svět. Neříkám, že by se to nemělo zkoušet, nakonec, firma si to koupila z vlastního rozhodnutí, nikdo jí to nenutil. Ale taky se s tim sama musí vypořádat a vyhodnotit výsledky.
E: proto taky zkušenosti s EV vždy popisuju v našem kontextu. Za necelé 2 roky se nabíjelo na veřejných stanicích tuším 4x. A letos opět ženě přišel flastr za překročený kilometry na pojištění.
