skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1468 příspěvků (zobrazeno 1451 až 1468) od 04.09.2021 do 27.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 15:46:12: zajímavý, tady jich potkávám docela hodně :-) vzlhedově se mi to zvenku líbí a rád bych se někdy svez :-)
Určitě si ale hodně dobře rozmyslím, co si koupím. Předpokladem je pro nás cena, komfort, výdrž a alespoň několik let klid od ekologické a daňové buzerace.
Co třeba takové ty hybridy, moc se v tom neorientuji, ale např. co dělá Toyota v Corolle, Volvo Recharge + koncern = to jsou Plug In tuším, že?
To by nám pro naše potřeby vyhovovalo nejvíce, tj. město promotat na eletriku a výjezdy mimo něj na kombinaci. S nabíjením přes noc nemáme problém. Nespoléhat se tak pouze na elektro a s ohledem na to plánovat veškeré cesty.
Ale je to prostě furt drahé....
Co třeba takové ty hybridy, moc se v tom neorientuji, ale např. co dělá Toyota v Corolle, Volvo Recharge + koncern = to jsou Plug In tuším, že?
To by nám pro naše potřeby vyhovovalo nejvíce, tj. město promotat na eletriku a výjezdy mimo něj na kombinaci. S nabíjením přes noc nemáme problém. Nespoléhat se tak pouze na elektro a s ohledem na to plánovat veškeré cesty.
Ale je to prostě furt drahé....
-> Jirik_Tuňák1983: A bude ještě jedno hezčí.
-> Jirik_Tuňák1983: Hele nevím, ale moje "motání okolo města" třeba v úterý vypadalo tak, že jsem najel 200km. Takže ta nafta má něco do sebe. To auto mám dva roky a do 40t km nájezdu mnoho nechybí. Za tu dobu jsem proti benzínu ušetřil cenu snad všech možných "naftových" oprav, co mě mohly potkat. A dokud nepřišly DPF, tak to bylo ještě jednodušší rozhodování.
-> dragon_cb_cz 04.09.21 17:53:46: Stejně mi přijde divné, že tu jezdí takové množství nafťáků.
Neříkej mi, že se tolik lidí nemotá jen po městě a okolí.
Chápu, že v některých případech to byly jediné použitelné motorizace, ale je to minimálně zvláštní...
Neříkej mi, že se tolik lidí nemotá jen po městě a okolí.
Chápu, že v některých případech to byly jediné použitelné motorizace, ale je to minimálně zvláštní...
-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 17:21:01: Z mojí zkušenosti spíš prostě stáří. Nabíjecí cykly mi nepřijde, že by na lithiovky měly až takový vliv a vůbec, většinu podstatných parametrů se výrobci snaží řešit managementem nabíjení - v těch autech je záměrně hodně konzervativní, tzn ty baterky se nikdy nenabíjejí na maximum / nevybíjejí na minimum (což jejich degradaci urychluje nejvíc), hodně se hlídá jejich teplota atd. V tomhle navíc jde pokrok fakt rychle dopředu.
A souhlas... dcera má školu v centru Prahy a to je peklo. Tam nejen že neslyšíš nic v telefonu, tam si prakticky spolu nemůžeme povídat, když jdeme od školy - zeptám se jí co dělali a odpovědi skoro nerozumím. Když se do toho přimotá nějaká vyžilá nafta, tak to je ještě "lepší"....
A souhlas... dcera má školu v centru Prahy a to je peklo. Tam nejen že neslyšíš nic v telefonu, tam si prakticky spolu nemůžeme povídat, když jdeme od školy - zeptám se jí co dělali a odpovědi skoro nerozumím. Když se do toho přimotá nějaká vyžilá nafta, tak to je ještě "lepší"....
-> michael 04.09.21 16:55:17: Ale vzhledově je to auto fakt pěkné. Hlavně nějaké ty vyšší výbavy.
-> dragon_cb_cz 04.09.21 17:03:25: Bude mít větší vliv stáří a nebo km / motohodiny / nabíjecí cykly?
Jinak tuhle jsme šli jedinou ulicí. Smrad a kravál v těch kolonách byl naprosto šílený. Nebylo slyšet v telefonu, vlastního slova a ani člověk vedle tebe. Pokud elektro nebo jiný tichý a nezapáchající vůz uplatím, bude mi jedno, čím budu jezdit.
Hlavně, když dojedu párkrát do roka někam na delší výlet nebo dovolenou, sem tam mimo bydliště (chata + známí), občas po městě, bude na palubě komfort a prostor pro rodinu. Jo a na ostatní seru, jestli se jim to líbí nebo ne.
Jinak tuhle jsme šli jedinou ulicí. Smrad a kravál v těch kolonách byl naprosto šílený. Nebylo slyšet v telefonu, vlastního slova a ani člověk vedle tebe. Pokud elektro nebo jiný tichý a nezapáchající vůz uplatím, bude mi jedno, čím budu jezdit.
Hlavně, když dojedu párkrát do roka někam na delší výlet nebo dovolenou, sem tam mimo bydliště (chata + známí), občas po městě, bude na palubě komfort a prostor pro rodinu. Jo a na ostatní seru, jestli se jim to líbí nebo ne.

-> Jirik_Tuňák1983 04.09.21 16:41:02: Ona reálně ale po takové porci rozhodně nebude "polomrtvá" - bude mít třeba 85% kapacity.
Ale ceny ojetin jsou pochopitelně otázka... v závislosti na nich může být ekonomika provozu takového auta hodně dobrá, ale taky hodně špatná :/
Ale ceny ojetin jsou pochopitelně otázka... v závislosti na nich může být ekonomika provozu takového auta hodně dobrá, ale taky hodně špatná :/
-> Jirik_Tuňák1983: To je nyní težké typovat.
-> michael 04.09.21 16:34:07: Po takové porci a nabíjecích cyklech už to bude s tou polomrtvou baterií neprodejné, nebo se pletu?
-> Jirik_Tuňák1983: Dojezd se odvíjí od zvolené verze a zejména jak efektivně rekuperuješ. Baterie se dá vyměnit, ale ne v garáži. Na baterii je záruka 8 let a 160 tis. km.
-> michael 04.09.21 16:12:52: Jo, už to tady vidím. Dveře a boční plasty zase šílenost. Ta klaviatura s těmi pár tlačítky, co to ještě nabízí, taky nevypadá příliš hodnotně. 

-> michael 04.09.21 16:12:02: Je otázkou, co je vcelku dobré. Přijde mi, že vy jako koncernisti jste schopni přehlédnout nebo akceptovat docela dost. Když vezmu kupříkladu dveřní výpĺně u Superbu III a nebo Octavie III+, tak je to docela strašný. Tak nevím.
Ale určitě si to přijdu někam ošmakat.
Co reálný dojezd? Je u toho vůbec nějak kulturně vyměnitelná baterie, pokud se pokazí v záruce?
Ale určitě si to přijdu někam ošmakat.
Co reálný dojezd? Je u toho vůbec nějak kulturně vyměnitelná baterie, pokud se pokazí v záruce?
Mám s ním najeto asi 1000 km. Materiály v interiéru jsou v celku dobré, až na madlo dveří to je jak z Favorita. Co se týče barev interiéru můžeš mít několik variant, tak nemusí být vše tmavé. Ja mám např. tuhle a ta docela neurazí.
Musím se přiznat, že kdybych o tom věděl více, tak by mi to vůbec nevadilo. Už jste v tom někdo jel? Ještě jsem to fyzicky ani neviděl. Co materiály v interieru? Ptám se z důvodu, že je to v něm opět zase tmavé jak ve sklepě.
Ještě si říkám, co vlastně s těmito auty obecně bude jako ojetinami? Bude to vůbec koupitelné jako ojetina tak, aby to nebylo po dalších dvou letech zralé do kopřiv? Vidíme i tady, že si lidi klidně koupí auto s nájezdem přes 300 000 km a nebo vozy stáří vyššího i než 15 let.
Ceny ale bohužel mimo realitu pro běžného smrtelníka. Jednou to stálo vedle mne na semaforech a říkal jsem si, jo, tohle bych klidně bral. Teď můžete vyskládat kulatinu do hranice a nachystat pálení Jiříka.
Ještě si říkám, co vlastně s těmito auty obecně bude jako ojetinami? Bude to vůbec koupitelné jako ojetina tak, aby to nebylo po dalších dvou letech zralé do kopřiv? Vidíme i tady, že si lidi klidně koupí auto s nájezdem přes 300 000 km a nebo vozy stáří vyššího i než 15 let.
Ceny ale bohužel mimo realitu pro běžného smrtelníka. Jednou to stálo vedle mne na semaforech a říkal jsem si, jo, tohle bych klidně bral. Teď můžete vyskládat kulatinu do hranice a nachystat pálení Jiříka.
